Μύτη σαν σαλάμι

Βλέπουμε σήμερα το γράμμα Μμ. Αφού λέμε ποιο γράμμα θα επεξεργαστούμε σήμερα, στη συνέχεια το γράφουμε στο πίνακα, ώστε να δείξουμε το τρόπο γραφής του. Στη συνέχει βλέπουμε με τη βοήθεια της Μαγικής Γραμμούλας πως σχεδιάζεται και παίζουμε 2 παιχνίδια με λέξεις που έχουν μέσα τα γράμματα Μμ.

Μαγικη Γραμμουλα

Βλέπουμε στη συνέχεια μέσα από το λογισμικό jele.gr ένα παιχνίδι με τις λέξεις όπου πρέπει να εντοπίσουμε αυτές που έχουν το γράμμα Μμ: Το μυρμήγκι μαζεύει προμήθειες.

Μυρμηγκι

 

Για το τέλος και εφόσον υπάρχει ο χρόνος υπάρχουν και άλλες ωραίες ασκήσεις σε αυτό το παιχνίδι όπου τα παιδιά πρέπει να αντιστοιχίσουν λέξεις με εικόνες, να βρουν που υπάρχει το γράμμα Μμ και να βάλουν σε σειρά τις συλλαβές που έχουν μπερδευτεί.

Γραμμα Μμ

Προσθέτουμε και τα 2 νέα βαγόνια του τρένου με τα γράμματα Θθ και Μμ.

Θθ-Μμ

Μετά από αυτές τις δραστηριότητες αρχίζουμε όλοι μαζί να ψάχνουμε λέξεις που να αρχίζουν από Μμ. Είναι ευκαιρία αυτή τη στιγμή να προσθέσουμε το γράμμα Μμ στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων. Ενώ τις λένε οι μαθητές, εμείς τις γράφουμε στο πίνακα. Όταν γράψουμε αρκετές μπορούμε να ακούσουμε και άλλες που αρχίζουν ή έχουν το γράμμα Μμ στο βιντεάκι από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση στο επεισόδιο: Η μικρή Μαϊμού.

Στη συνέχεια λοιπόν μπορούμε να περάσουμε στην εικόνα του μαθήματος, η οποία είναι συνέχεια με το προηγούμενο κεφάλαιο. Ξαναθυμόμαστε τι είναι το θέατρο σκιών, ποιος είναι ο Καραγκιόζη και συζητάμε τι βλέπουμε στην εικόνα. Ονομάζουμε τα πρόσωπα, το χρόνο που συμβαίνουν τα γεγονότα, τα συναισθήματα, τα αντικείμενα στην εικόνα και παρατηρούμε ποια είναι τα πρόσωπα που συμμετέχουν στο διάλογο. Κυκλώνουμε τα Μμ στο βιβλίο και πάμε να διαβάσουμε πρώτα τη κάθε λέξη ξεχωριστά. Τα νέα γράμματα που δεν έχουμε μάθει ακόμη, τα συζητάμε και διαβάζουμε πως βγαίνουν εκεί οι συλλαβές. Όταν δούμε όλες τις λέξεις μιας πρότασης, διαβάζουμε συνολικά τη πρόταση. Δίνουμε έμφαση και στα σημεία στίξης και διαβάζουμε τις προτάσεις με και χωρίς αυτά ώστε να ακούσουμε στο αυτί μας τη διαφορά. Όταν ολοκληρώσουμε την ανάγνωση του νέου κειμένου, το διαβάζουμε μαζί με τα παιδιά δυνατά, ψιθυριστά, χαρούμενα, λυπημένα, αγριεμένα, με διαφορετικό ύφος κάθε φορά. Τέλος προσπαθούμε να μπούμε στη θέση του κάθε ήρωας που μιλάει και μιλάμε με τα δικά του συναισθήματα.

Πάμε στη συνέχεια στην άσκηση της επόμενης σελίδας και μετά στο τετράδιο εργασιών να γράψουμε το μεγάλο και το μικρό Μ-μ. Όταν τα γράψουμε σωστά να πατάνε στη γραμμή και βοηθήσουμε αυτούς που δε το καταφέρνουν ακόμη πολύ καλά. περνάμε και στις επόμενες ασκήσεις και ολοκληρώνουμε το τετράδιο εργασιών. Δίνουμε ορθογραφία για το σπίτι τη λέξη “μάσκα”.

Ανάλογα το πότε μας εξυπηρετεί βάζουμε και το τραγούδι του βιβλίου Μορφονιός από τη συλλογή Λάχανα και Χάχανα.

Μπορούμε να ακούσουμε ένα τραγούδι ακόμη, καθώς αποτελεί πρόταση από το βιβλίο του δασκάλου. Το τραγούδι είναι του Δ.Σαββόπουλου – Σαν τον Καραγκιόζη

Η πορεία της παραπάνω ενότητας θα ολοκληρωθεί σε 2 μέρες και είναι πιθανό να αφήσουμε κάποιες από τις δραστηριότητες και για την επανάληψη της Παρασκευής.

Ανάλογα το χρόνο μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τις παρακάτω δραστηριότητες. Αρχικά να φτιάξουμε τη φιγούρα του Μορφονιού, Χρειαζόμαστε σκληρό λευκό χαρτόνι, διπλόκαρφα και χρώματα για να τον ζωγραφίσουμε, κατά προτίμηση ξυλομπογιές.

con_omorf

 

Φτιάχνουμε το βιβλίο των γραμμάτων με το Μμ.

Καρτελα γραμματων -μ

Πολύ όμορφες δραστηριότητες από την ΤάξηΑστεράτη.

Δείτε το στο slideshare.net

Εξίσου όμορφο φυλλάδιο με ασκήσεις υπάρχει εδώ.