Θέατρο Σκιών

Πριν αρχίσουμε δείχνουμε στα παιδιά το γράμμα Θθ και το γράφουμε στο πίνακα. Δείχνουμε τη προτεινόμενη φορά των γραμμάτων και τους εξηγούμε πως θα το φτιάχνουν. Παράλληλα λέμε λέξεις που να αρχίζουν από θ και μιας και δεν υπάρχει εδώ επεισόδιο της σειράς ‘Ένα γράμμα, μια ιστορία” μπορούμε να φτιάξουμε εμείς μια μόνοι μας, π.χ. “Ο Θαυμάσιο Θέμης” και να αφήσουμε τα παιδιά να προτείνουν τη συνέχεια, χρησιμοποιώντας λέξεις από θ όσο αυτό είναι εφικτό, καθώς πρόκειται για ένα δυσεύρετο γράμμα. Προσθέτουμε επίσης στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων το γράμμα θ. Βλέπουμε από το λογισμικό της γλώσσας Α-Β το γράμμα Θ πως σχεδιάζεται και κάνουμε τις ασκήσεις με το κουτί και το δάσος.

μαγικο κουτι

 

Στη συνέχεια και ανάλογα το χρόνο που έχουμε, προτείνουμε δραστηριότητες από το jele με το γράμμα θ. Ταξίδι στη θάλασσα.

θαλασσα

Σε αυτή την ενότητα ξεκινάμε και πάλι, παρατηρώντας την εικόνα του κειμένου. Βλέπουμε ποια πρόσωπα απεικονίζονται, τι έχει η αφίσα, τι συναισθήματα διακρίνουμε στα πρόσωπα των παιδιών, καθώς και τι άλλο συμβαίνει στην εικόνα. Συζητάμε για τον Καραγκιόζη, και θυμόμαστε τα όσα είχαμε πει και πριν από μερικές μέρες. Θυμόμαστε ξανά τι είναι το θέατρο σκιών, καθώς θα μας απασχολήσει ξανά και στη συνέχεια. Διαβάζουμε μετά το κείμενο, διαβάζοντας τη κάθε λέξη ξεχωριστά (από το γράμμα, στη συλλαβή και μετά στο σύνολο). Όπου υπάρχει δυσκολία, βοηθάμε. Εξηγούμε όποιες λέξεις του κειμένου δε κατανοούν τα παιδιά.  Στη συνέχεια διαβάζουμε κάθε πρόταση ξεχωριστά και στο τέλος όποιος από τους μαθητές μπορεί, διαβάζει μόνος του το κείμενο που είδαμε. Στη συνέχεια διαβάζουμε όλοι μαζί δυνατά, ψιθυριστά, ντροπαλά, χαρούμενα και με όποιο άλλο συναίσθημα θέλουν οι μικροί μας μαθητές.

Αφού διαβάσουμε όλο το κείμενο, κυκλώνουμε τα θ και στη συνέχεια κάνουμε την άσκηση του βιβλίου κυκλώνοντας όσες λέξεις έχουν θ. Πλέον έχουμε δει αρκετά το θ, οπότε ξαναθυμίζουμε στα παιδιά πως σχηματίζεται και περνάμε στο τετράδιο εργασιών. Εκεί ο καθένας το κάνει χωριστά και παρατηρούμε ποιοι δυσκολεύονται, ώστε να τους βοηθήσουμε. Μόλις τελειώσουν και το γράμμα θ, περνάμε στις υπόλοιπες ασκήσεις του τετραδίου εργασιών και συμπληρώνουμε μαζί με τα παιδιά. Ορθογραφία για το σπίτι, έχουμε τη λέξη κιθάρα.

Μόλις δούμε και τις ασκήσεις μπορούμε να ακούσουμε και να τραγουδήσουμε μαζί, το τραγούδι του βιβλίου ‘Καραγκιόζης’ από τη συλλογή ‘Λάχανα και Χάχανα’. Κατά τη κρίση μας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε και διαφορετικά το τραγούδι, καθώς στο τέλος δείχνει πως είναι το θέατρο σκιών και πως κινούν τις φιγούρες οι καλλιτέχνες, πίσω από το πανί.

Για το τέλος αφήσαμε τη κατασκευή της ημέρας που μπορεί να είναι για σήμερα ο Καραγκιόζης, και τις επόμενες μέρες οι άλλες φιγούρες που θα βρούμε σε αυτό το σύνδεσμο. Δείχνουμε και μια εικόνα με τα χρώματα του Καραγκιόζη, καθώς τα παιδιά, σίγουρα θα μας ρωτήσουν. Για τη κατασκευή χρειαζόμαστε φωτοτυπημένη τη φιγούρα, διπλόκαρφα και ένα ψαλίδι. Για τη φωτοτυπία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκληρό χαρτόνι λευκό, στο οποίο εκτυπώνουν τα περισσότερα φωτοτυπικά και τα χρώματα, θα τα βάλουν τα ίδια τα παιδιά.

con_karag  fig_karag

 

Πολύ καλή δουλειά, από τη γνωστή μας πια, ΤάξηΑστεράτη, που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και εμείς στην τάξη.

Δείτε το στο slideshare.net