Ιστορίες

Στο κεφάλαιο αυτό θα ασχοληθούμε με το γράμμα Ι-ι. Προκαταβάλουμε τα παιδιά ότι το σημερινό μάθημα λέγεται Ιστορίες, οπότε τα ρωτάμε τι σημαίνει αυτό και αν έχουν εκείνα να μας πουν μια ιστορία. Το σίγουρο είναι ότι θα έχουν πολλά να μας πουν, οπότε ας προσέξουμε λίγο το χρόνο που θα αφιερώσουμε (να είμαστε προετοιμασμένοι δηλαδή).  Το Ι-ι το γνωρίζουμε ήδη, αλλά σήμερα θα έρθουμε σε επαφή και με το κεφαλαίο του που δε το έχουμε πολυσυναντήσει. Γράφουμε λοιπόν το Ι-ι με διάφορες μορφές που μπορούμε να το συναντήσουμε στον πίνακα κ το συνδυάζουμε και με τα άλλα σύμφωνα που έχουμε δει μέχρι τώρα. Μπορούμε να το δούμε και στα μαγικά μολύβια της τάξης, όπως έχουμε πει και στις προηγούμενες ενότητες. Το τοποθετούμε και στα φωνακλάδικα τέρατα και προσθέτουμε και τα βαγόνια του τρένου μιας κι έχουμε 2 νέα γράμματα πλέον.

Ρρ-Ιι

 

Ακολουθούμε στη συνέχεια τη Μαγική Γραμμούλα από τα λογισμικά της Γλώσσας για να μας δείξει πως θα σχεδιάζουμε το Ι και το ι.

Ιι

 

Αφού είδαμε και πως σχηματίζονται τα Ιι, θα δούμε το βίντεο της σειράς “Ένα γράμμα, μια ιστορία” – Ο Ιπτάμενος Ιπποπόταμος

Εάν πιστεύουμε ότι υπάρχει χρόνος μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά μια αίσθηση από τις περιοχές του παραπάνω βίντεο στο χάρτη και να γράψουμε τα ονόματα των περιοχών που είδαμε π.χ. Ικαρία – Ιθάκη – Ιόνιο Πέλαγος. Τα ονόματα μπορούμε να τα δείξουμε είτε σε έναν χάρτη του σχολείου και να γράψουμε τις ονομασίες σε χαρτόνια, είτε στη παρακάτω εικόνα, προβάλλοντάς τη στον ασπροπίνακα.

Χάρτης Ελλάδας

Ωραία ιδέα από την Τάξη Αστεράτη να δούμε και το βίντεο του Ίκαρου εφόσον υπάρχει ο χρόνος και μπορούμε να γράψουμε μετά τη παραπάνω προβολή το όνομα του στο πίνακα, αφού άλλωστε γνωρίζουμε πια όλα τα γράμματα του ονόματός του.

Δαίδαλος και Ίκαρος

Περνάμε στη συνέχεια στην ανάγνωση του σημερινού μαθήματος. Παρατηρούμε την εικόνα και συζητάμε για τα πρόσωπα που βλέπουμε, που βρίσκονται, τι συμβαίνει, τι φαντάζονται τα παιδιά ότι γίνεται στο σπίτι, ποια συναισθήματα, μπορούν να αναγνωρίσουν, τι αντικείμενα βλέπουμε μέσα στο σπίτι.

Στη συνέχεια περνάμε στις λέξεις του μαθήματος και τις βλέπουμε μία-μία, τις αναγνωρίζουμε και τις διαβάζουμε. Επισημαίνουμε τα διπλά γράμματα ότι όταν είναι ίδια διαβάζονται σαν ένα, καθώς και το στ-, ειδικά σε όσα παιδιά δυσκολεύονται. Αφού αναγνωρίσουμε όλες τις λέξεις, πάμε να κυκλώσουμε όπου βλέπουμε τα Ι-ι. Έτσι στη συνέχεια, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ολόκληρη την ανάγνωση. Τα παιδιά βέβαια θα έχουν για το σπίτι μόνο τα μπλε συννεφάκια, οπότε εστιάζουμε σε αυτά διαβάζοντας πολύ δυνατά, ψιθυριστά, χαρούμενα, λυπημένα και με όποιον άλλο τρόπο προτείνουν τα παιδιά.

Συμπληρώνουμε την άσκηση του βιβλίου με τα Ι-ι και μετά ακούμε το τραγούδι του βιβλίου στο επόμενο βίντεο.

Περνάμε στη συνέχεια στις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών. Οι ασκήσεις εδώ συνδέονται κατά μέρος και με το τραγουδάκι προηγουμένως, οπότε καλό είναι να γίνουν με αυτή τη σειρά. Θα συναντήσουμε και τη λέξη πεπόνι εδώ, οπότε θα ξαναθυμηθούμε τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Η λέξη πεπόνι είναι ορθογραφία για την επόμενη φορά.

Στο τέλος του μαθήματος ή στην ώρα των καλλιτεχνικών, φτιάχνουμε το βιβλίο των γραμμάτων με τα γράμματα Ι και ι. Ιδέα για ένα εξώφυλλο, έχουμε και παρακάτω.

Καρτελα γραμματων -ι

Για το τέλος έχουμε αφήσει πολύ όμορφες ασκήσεις από την Τάξη Αστεράτη που μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω συνδέσμο.

Δείτε το στο slideshare.net

Και ένας ιπποπόταμος για τη ζωγραφική.

Ιπποποταμος