Νυχτώνει

Σήμερα θα γνωρίσουμε το γράμμα Νν. Οπότε με αφορμή και τη σχετική άσκηση του βιβλίου μετά το μάθημα, θα δείξουμε στα παιδιά κάποιες εικόνες που αρχίζουν ή έχουν μέσα το Νν.

Κοκκινοσκουφιτσα   νανοι  Νεράιδα  Πινοκιο

Αφού δούμε τις εικόνες και τη γραφή της κάθε λέξης, γράφουμε και άλλες λέξεις με τα γράμματα που ήδη γνωρίζουμε σε συνδυασμό με τα Νν.

Στη συνέχεια βλέπουμε το βίντεο από τη σειρά ‘Ένα γράμμα, μια ιστορία” για το γράμμα Νν, τη Ντροπαλή Ντομάτα

Αφού τελειώσει το βίντεο, γράφουμε και άλλες λέξεις στο πίνακα που αρχίζουν ή έχουν το ν μέσα. Έτσι έχοντας δει αρκετές φορές το γράμμα ν στις διάφορες λέξεις και στο βίντεο, μπορούμε να περάσουμε στην ανάλυση της εικόνας. Βλέπουμε τα πρόσωπα, τις συνθήκες, το που βρισκόμαστε, συζητάμε για τα συναισθήματα των ηρώων, για το αν φέρονται σωστά και γενικότερα τι συμβαίνει στη σημερινή ιστορία.

Αρχίζουμε λοιπόν την ανάλυση του κειμένου. Βλέπουμε κάθε λέξη αρχικά με το πρώτο της γράμμα, μετά σαν φωνούλα-συλλαβή και τέλος ολόκληρη τη λέξη. Δε διαβάζουμε ακόμη το κείμενο, αλλά τις λέξεις μία-μία. Όταν δούμε όλες τις λέξεις, τότε διαβάζουμε όλο το κείμενο αρχικά σταθερά και δυνατά και στη συνέχεια με άλλους παιγνιώδεις τρόπους: ντροπαλά, γελαστά, θυμωμένα, νυσταγμένα και όποιον άλλο τρόπο προτείνουν τα παιδιά.

Ειδική μέριμνα θα δώσουμε σε αυτή την ενότητα, στη λέξη ‘είναι’ την οποία θα κυκλώσουμε όπου την εντοπίζουμε στο μάθημα, θα την γράψουμε αρκετές φορές, θα τη γράψουμε σε χαρτόνι και θα το κολλήσουμε στο τοίχο. Μπορούμε να κάνουμε και μια άσκηση στο πίνακα, γράφοντας τη λέξη ολόκληρη και στη συνέχεια, παραλείποντας κάποιο από τα γράμματα και οι μαθητές θα πρέπει να το εντοπίσουν.

Στη συνέχεια εστιάζουμε στα μπλε συννεφάκια του κειμένου, τα οποία οι μαθητές θα έχουν και σαν ανάγνωση για το σπίτι. Τα παιδιά κυκλώνουν στη συνέχεια τα Ν-ν του κειμένου, κατά προτίμηση στη προβολή που γίνεται στο πίνακα. Μετά, τα παιδιά μπορούν να το κόψουν σε χαρτόνια ή να το φτιάξουν με πλαστελίνες, πηλό, συρματάκι, ό,τι έχουμε γενικά διαθέσιμο στο σχολείο. Αν υπάρχουν εφημερίδες ή περιοδικά, τα παιδιά το κυκλώνουν όπου το εντοπίζουν, όπως και στις εικόνες του τετραδίου εργασιών. Επίσης έχουμε ήδη τη καρτέλα με το Οο, το οποίο κολλάμε στα φωνακλάδικα τέρατα. Συμπληρώνουμε και τις υπόλοιπες ασκήσεις βιβλίου και του τετραδίου εργασιών, όπου θα συζητήσουμε για τους ήρωες των παραμυθιών που αρέσουν στα παιδιά καθώς και για τον νονό ή τη νονά τους. Εξηγούμε και τι είναι η νονά.

Ακούμε το τραγούδι “Η Νένα και η Νανά” από τη συλλογή Λάχανα και Χάχανα.

Η Νένα και η Νανά

Για το τέλος έχουν μείνει διάφορες επιλογές ανάλογα το χρόνο και το επίπεδο της τάξης. Μπορούμε όπως και στα προηγούμενα μαθήματα να φτιάξουμε το βιβλίο των γραμμάτων με τα γράμματα Ν και ν. Μια ιδέα για το εξώφυλλο, δίνεται παρακάτω.

Καρτελα γραμματων -ν

 

Για το τέλος έχουμε αφήσει το τρενάκι των γραμμάτων μιας και αισίως, φτάσαμε στο 8ο γράμμα μας. Τα βαγόνια του τρένου βρίσκονται στη παρακάτω εικόνα.

Oo-Νν

Στην ώρα των καλλιτεχνικών μπορούμε να ζωγραφίσουμε εικόνες που έχουν σχέση με το γράμμα Νν όπως οι επόμενες.

Νάνοι- ζωγραφιά  νεραιδα - ζωγραφιά

Πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες από την ΤάξηΑστεράτη στον επόμενο σύνδεσμο.

Κρυπτολεξο

 

Δείτε το στο slideshare.net

Για το τέλος ένα λογισμικό που μπορούμε να αξιοποιήσουμε ώστε να δουν και τα παιδιά το γράμμα Νν μέσα σε λέξεις παίζοντας.

Το νησι