Πολυτεχνείο
Για τις εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου και για να εξηγήσουμε στους μαθητές μας τι συνέβη εκείνες τις μέρες, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το παρακάτω υλικό.
Για αρχή ένα αφηγηματικό Παραμύθι από το παρακάτω σύνδεσμο που εξιστορεί μέσα από τα μάτια ‘Αδέσποτων Σκύλων’ με πολύ απλό τρόπο τα γεγονότα εκείνων των ημερών.
ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ της Σοφίας Ζαραμπούκα
Για αρχή θα μπορούσαμε να διαβάσουμε το ποίημα ‘Ένα παιδί αφηγείται’
Ένα παιδί αφηγείται (Δημήτρης Ραβάνης-Ρεντής)
Ναι, έρχομαι από ΕΚΕΙ.
Τι μέρα είναι σήμερα;
Απ’ την Τετάρτη μπήκα μέσα.
Τι να σας πω;
Κόσμος πολύς στα κάγκελα, στο δρόμο, στην αυλή,
στα κάγκελα δεμένα χέρια,
χέρια, πλακάτ, κεφάλια, όπλα,
τι να σας πω;
Και βέβαια είχε αίμα.
Μήπως έχετε ένα τσιγάρο;
Τ’ αφήσαμε ΕΚΕΙ τα τσιγάρα,
πολλά τσιγάρα
κι ένα ταψί με κριθαράκι που μας έφερε η γριά.
Μήπως έχετε ένα ηρεμιστικό;
Ή, καλύτερα, ένα τσιγάρο.
Μα, ναι… Ήμουνα ΕΚΕΙ.
Τι να σας πω;
Δυο χιλιάδες; Τρεις χιλιάδες;
κι άσε τους έξω…
Όχι, το αίμα δεν είναι δικό μου.
Βέβαια, ήμουνα ΕΚΕΙ
απ’ την Τετάρτη… ή την Τρίτη;
Στα κάγκελα δεμένα χέρια, πρόσωπα, πλακάτ,
με το φορείο φέραν μια κοπέλα.
Όχι, δεν ξέρω πόσων χρονών.
Όχι, δε φαινότανε το πρόσωπό της.
Όχι, σας λέω, το αίμα δεν είναι δικό μου…
Τι σας έλεγα; Για την κοπέλα.
Όχι, δεν ξέρω πώς τη λένε.
Ναι, ήμουνα ΕΚΕΙ.
Κανείς δεν ήθελε να φύγει.
Τα τανκς στεκόντουσαν στην πόρτα,
έξω απ’ τα κάγκελα,
όχι, μέσα απ’ τα κάγκελα,
όχι… έξω…
Μα, βέβαια, ήμουνα ΕΚΕΙ.
Τι να σας πω;
Όχι, δεν θέλω επίδεσμο, το αίμα δεν είναι από μένα..,
Δύο φαντάροι μ’ έκρυψαν σ’ ένα σκουπιδοτενεκέ
Χέρια δεμένα στις ερπύστριες,
μάτια, μαλλιά,
τα μάτια στα κάγκελα,
ανάμεσα στα κάγκελα…
Μόνο να ξημερώσει, λέγαμε…
Και βέβαια, ήμουνα ΕΚΕΙ.
Πώς να τα πω με τη σειρά;
Πέρασαν κι άλλοι από δω;
Κάτι κορίτσια, κάτι αγόρια…
Και βέβαια είχαμε νεκρούς.
Τι θα πει «πόσους;»
Όχι, το αίμα δεν είναι δικό μου,
δε θέλω επίδεσμο…
Με συγχωρείτε, πρέπει να πηγαίνω,
η μάνα μου θ’ ανησυχεί.
Τι να σας πω;
Δεν ξέρω…
Μα ναι…
ήμουνα ΕΚΕΙ…
Αφού συζητήσουμε για το ποίημα, μπορούμε στη συνέχεια να εξιστορήσουμε σε συντομία τα γεγονότα εκείνων των ημερών, τι σημαίνει Πολυτεχνείο, γιατί αντιδρούσαν οι άνθρωποι.
Στη συνέχεια μπορούμε να προβάλλουμε το παρακάτω βίντεο κινουμένων σχεδίων.
Μπορούμε ακόμη να ακούσουμε τραγούδια του Πολυτεχνείου όπως τα επόμενα που θα ακούσουμε και στη γιορτή.
Ανάλογα το χρόνο, μπορούμε να κάνουμε και τις παρακάτω δραστηριότητες.
Για τη περιγραφή των γεγονότων του Πολυτεχνείου, υπάρχει ένα κατατοπιστικό, άρθρο με πληροφορίες και εικόνες σε αυτό το σύνδεσμο.