Όλοι στο κήπο

Ο οο

Ξεκινάμε σήμερα με το Ο ο εύκολο γράμμα, καθώς το έχουμε ήδη συναντήσει πολλές φορές. Φτιάχνουμε ένα μεγάλο και ένα μικρό στο πίνακα να δείξουμε τη διαφορά τους. Στη συνέχεια βλέπουμε το ‘Ένα γράμμα, μια ιστορία” για το γράμμα Οο.

Αφού τελειώσει το βίντεο, γράφουμε στο πίνακα όσες λέξεις είδαμε να ξεκινάνε από Οο ή γράφουμε νέες που μας έρχονται στο μυαλό. Αναρωτιόμαστε αν το όνομά μας έχει μέσα το Ο-ο και εδώ μας δίνεται πιθανώς η ευκαιρία να το διαχωρίσουμε από το Ω-ω. Πχ. Μανώλης – Μανόλης

Περνάμε μετά στην ανάλυση της εικόνας με τα γνωστά ερωτήματα: ποιος, που, πότε, τι, ώρα (μιας και κάναμε την αντίστοιχη ενότητα στη Μελέτη), συναισθήματα των παιδιών και όποια άλλη κατεύθυνση μπορεί να πάρει την ώρα του μαθήματος η ανάλυση. Περνάμε στη συνέχεια στο κείμενο που είναι η αποτύπωση της εικόνας σε γραπτό λόγο. Βλέπουμε αρχικά τις λέξεις μια-μια και τις κυκλώνουμε σε συλλαβούλες-φωνούλες όπου βλέπουμε να υπάρχει δυσκολία. όπου βλέπουμε το ‘και’ ή το ‘έχει’ τα κυκλώνουμε ώστε τα παιδιά να έχουν το νου τους και να τα διαβάζουν ολικά. Στη συνέχεια, αφού εξηγήσουμε όλες τις λέξεις, περνάμε την ανάγνωση και στην αρχή με κανονική φωνή, μετά με πολύ δυνατή, μετά με ψιθυριστή, από μέσα μας, ντροπαλά, γελαστά και όσα άλλα συναισθήματα θεωρούμε ότι μπορούν να εκφραστούν από τη φωνή. Μπορούμε να διαβάζουμε και επίτηδες ‘λάθος’ κάποιες λέξεις, ώστε να δίνουμε την ευκαιρία στα παιδιά να εντοπίζουν που έγινε το λάθος και να γίνονται αυτοί, οι μικροί δάσκαλοι.

Στη συνέχεια εστιάζουμε στα μπλε συννεφάκια του κειμένου, τα οποία οι μαθητές θα έχουν και σαν ανάγνωση για το σπίτι. Τα παιδιά κυκλώνουν στη συνέχεια τα Ο-ο του κειμένου, κατά προτίμηση στη προβολή που γίνεται στο πίνακα. Μετά, τα παιδιά μπορούν να το κόψουν σε χαρτόνια ή να το φτιάξουν με πλαστελίνες, πηλό, συρματάκι, ό,τι έχουμε γενικά διαθέσιμο στο σχολείο. Αν υπάρχουν εφημερίδες ή περιοδικά, τα παιδιά το κυκλώνουν όπου το εντοπίζουν, όπως και στις εικόνες του τετραδίου εργασιών. Επίσης έχουμε ήδη τη καρτέλα με το Οο, το οποίο κολλάμε στα φωνακλάδικα τέρατα. Συμπληρώνουμε και τις υπόλοιπες ασκήσεις βιβλίου και του τετραδίου εντοπίζοντας το συντομότερο δρόμο για τη γάτα και φτιάχνοντας εντός των γραμμών και ευανάγνωστα τα γράμματα στο τετράδιο.

Για το τέλος έχει μείνει το τραγούδι ‘Οκτώ μεγάλοι ποντικοί’ από τη συλλογή ‘Λάχανα και Χάχανα’.

Οκτώ μεγάλοι ποντικοί

Για το τέλος ή την ώρα των καλλιτεχνικών μένει το βιβλίο των γραμμάτων. Στη συνέχεια υπάρχει μια ιδέα για τη ζωγραφιά και ένα πιθανό του εξώφυλλο.

Βιβλιο-Γραμματων-Οο

Καρτελα γραμματων -ο

 

Ανάλογα με το χρόνο που μας έχει απομείνει, μπορούμε με τα παιδιά να προβάλλουμε στο πίνακα τη παρακάτω εργασία και να τη συμπληρώνουμε μαζί.

Δείτε το στο slideshare.net