Ένα χελιδόνι

Για αρχή τα γράμματα Ε και ε.

E εε

Ένα παιχνίδι με το γράμμα Ε-ε. Εδώ οι μαθητές πρέπει να εντοπίσουν τα γράμματα Εε που λείπουν από τις λεξούλες ή να βρουν τις λέξεις που έχουν μέσα το Εε.

Αφού δούμε τα γράμματα που θα μάθουμε σήμερα και τα γράψουμε στο πίνακα, προβάλλουμε το επεισόδιο της σειράς ‘Ένα γράμμα, μια ιστορία” για το γράμμα Εε.

Αρχίζουμε λοιπόν με την εικόνα, όπου αναλύουμε ότι βλέπουμε. Ποιοι είναι οι ήρωες, τι κάνουν, που βρίσκονται, τι καιρό έχει, ποια εποχή είναι, τι μας φαίνεται ενδιαφέρον. Συζητάμε και για τους διαλόγους που παρουσιάζονται και μιλάμε για τη χρήση της παύλας, όταν μιλάει ένα νέο πρόσωπο. Στη συνέχεια πάμε να διαβάσουμε όλο το κείμενο με τα παιδιά. Το διαβάζουμε αρκετές φορές μέχρι να το κατανοήσουν και εστιάζουμε σε νέες λέξεις ή σημεία που δυσκολεύονται τα παιδιά. Κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον, διαβάζουμε κανονικά, μετά δυνατά να μας ακούσεις όλο το σχολείο, μετα ψιθυριστά, μετά από μέσα μας και να κουνιούνται μόνο τα χείλια μας και μπορούμε με πολλούς άλλους τρόπους, πχ ντροπαλά, θυμωμένα, λυπημένα, νυσταγμένα. Στα παιδιά αρέσουν πολύ αυτές οι τεχνικές, καθώς ήδη τις δοκιμάσαμε στα προηγούμενα μαθήματα και είχαν μεγάλη απήχηση. Επόμενο βήμα, κυκλώνπυμε το νέο γράμμα στις λέξεις του κειμένου, όπως και στη συνέχεια στις εικόνες του τετραδίου εργασιών. Aν έχουμε καρτέλες, κολλάμε το γράμμα από τις καρτέλες πρώτης ανάγνωσης στο τοίχο. Εναλλακτικά τα παιδιά, φτιάχνουν το γράμμα με πλαστελίνη ή το κόβουν σε σχεδιασμένο χαρτόνι. Αν έχουμε το χρόνο τα παιδιά, σε περιοδικά, διαφημίσεις, φυλλάδια κυκλώνουν ή κόβουν το γράμμα Ε-ε. Τέλος την ώρα της ζωγραφικής, τα παιδιά, μπορούν να φτιάξουν το βιβλίο των γραμμάτων με τις παραπάνω εικόνες, όπου θα ζωγραφίσουν εικόνες πραγμάτων που αρχίζουν από Εε και εμείς μπορούμε να τους δείχνουμε πως είναι η σωστή ορθογραφία των λέξεων, διακρίνοντας πότε χρησιμοποιούμε κεφαλαίο και πότε μικρό.

Βιβλιο-Γραμματων-Εε

Επειδή κάποια παιδιά μπορεί να μη γνωρίζουν τα χελιδόνια, μπορούμε να προβάλλουμε ένα βιντεάκι ώστε να έρθουν σε επαφή. Μετά ακούμε και το τραγούδι Χελιδόνια.

Χελιδονι1 Χελιδονι2 Χελιδονι3

Χελιδόνια πετούν στον ουρανό

Πως φτιάχνει το χελιδόνι τη φωλιά του

Τραγούδι: Τα  Χελιδόνια

 

Μετά την ανάλυση του κειμένου και των δραστηριοτήτων, ακούμε το τραγούδι Ελικόπτερο από τη σειρά Λάχανα και Χάχανα

Ελικόπτερο – Λάχανα και Χάχανα

Μετά το τραγούδι δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες από λέξεις που ακούσαμε στο τραγούδι όπως ελέφαντας και ελικόπτερο. Μερικές προτάσεις υπάρχουν στη συνέχεια.

Ελέφαντες

ελεφαντας1 Elephant Health ελεφαντας3 ελεφαντας4

Τραγούδι: Ελεφαντάκι – Φοίβος Δεληβορίας

Ελικόπτερα

ελικοπτερο1 ελικοπτερο2 ελικοπτερο3 ελικοπτερο4

Αφού είδαμε αναλυτικά το γράμμα Εε μπορούμε να το τοποθετήσουμε στα Φωνακλάδικα Τέρατα που καθιερώσαμε από την προηγούμενη ενότητα και υπάρχει σε αυτή την ανάρτηση.

Εάν θέλουμε μπορούμε να επεξεργαστούμε το παρακάτω φύλλο εργασίας που είναι πολύ καλή δουλειά συναδέλφου δασκάλας.

Δείτε το στο slideshare.net

Για το τέλος έχουμε τη καρτέλα του τρένου που θα συμπληρώνουμε κάθε 2 γράμματα, με τη σειρά που τα μαθαίνουμε. Σήμερα Ππ – Εε

Ππ Εε