Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

Επίσκεψη του Μ.Χρυσοχοΐδη στο σπίτι του άτυχου αστυνομικού υποδιευθυντή


Επίσκεψη του Μ.Χρυσοχοΐδη στο σπίτι του άτυχου αστυνομικού υποδιευθυντή

«Προσωπικά έχασα έναν πολύτιμο φίλο και αγαπημένο μου συνεργάτη» δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης
«Προσωπικά έχασα έναν πολύτιμο φίλο και αγαπημένο μου συνεργάτη» δήλωσε ο κ. Χρυσοχοϊδη

Αθήνα

Την οικογένεια του άτυχου αστυνομικού υποδιευθυντή, Γ.Βασιλάκη, ο οποίος έπεσε νεκρός από την βομβιστική επίθεση στα γραφεία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, επισκέφθηκε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια του για το χαμό του συνεργάτη του.

Ο υπουργός έφτασε στο σπίτι του 50χρονου στου Ζωγράφου και εξέφρασε στη σύζυγο και στα δύο παιδιά του άτυχου υπασπιστή του την οδύνη και τη θλίψη του για το θάνατό του. Στη συνέχεια ο κ.Χρυσοχοΐδης έφυγε από το σπίτι του συνεργάτη του χωρίς να κάνει δηλώσεις.

Τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια, τους φίλους και τους συνεργάτες του Γεωργίου Βασιλάκη, θύματος του εκρηκτικού μηχανισμού στα γραφεία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, εξέφρασε και η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης λίγο μετά την επίθεση στα γραφεία του δήλωσε συντετριμμένος: «Κάποιοι άνανδροι δολοφόνησαν απόψε έναν ικανό και έντιμο αξιωματικό. Έναν οικογενειάρχη, πατέρα δύο παιδιών» είπε συγκινημένος. «Οι άνανδροι δολοφόνοι θα παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη για να δικαστούν σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους. Προσωπικά έχασα έναν πολύτιμο φίλο και αγαπημένο μου συνεργάτη» συμπλήρωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Ο Γιώργος Βασιλάκης γεννήθηκε το 1960. Στις 4 Αυγούστου του 1983 μπήκε στο Αστυνομικό Σώμα,  το 1987 στην Σχολή Αξιωματικών και το 1990 αποφοίτησε. Μετατέθηκε στην Αστυνομική Ακαδημία, στη Σχολή Αξιωματικών και στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης ως εκπαιδευτής. Το 1999 τον πήρε στο πλευρό του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ως βοηθό του τότε υπασπιστή του. Με την αλλαγή στην ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, μετατίθεται στην Διεύθυνση Ασφαλείας Επισήμων, και στη συνέχεια στο ΠΑΣΟΚ και έκτοτε βρισκόταν παρά τω πλευρώ του Μ.Χρυσοχοΐδη.

Καταγόταν από το Απεσωκάρι Ηρακλείου Κρήτης. Ήταν παντρεμένος και πατέρας δύο αγοριών, ενός 23χρονου φοιτητή στη Γυμναστική Ακαδημία στη Θεσσαλονίκη και ενός 19χρονου φοιτητή στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο στην Αθήνα.

Τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια του 50χρονου αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ).

Η ΠΟΑΣΥ «καταδικάζει με τον πιο αποφασιστικό τρόπο τη βία από όπου και αν προέρχεται»  και καλεί την ελληνική κοινωνία και την πολιτεία σύσσωμη «να υψώσουν επιτέλους το ανάστημά τους για να εξαλειφθεί η μάστιγα της τρομοκρατίας από τη χώρα μας».

H κηδεία του άτυχου αστυνομικού υποδιευθυντή θα τελεστεί το Σάββατο στις 13:00 από το Νεκροταφείο Ζωγράφου.

Παράκληση της οικογένειας αντί στεφάνων να κατατεθούν χρήματα στο «Χαμόγελο του Παιδιού» ή στο Σύλλογο κατά του καρκίνου «ΑγκαλιάΖΩ».

*Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από περίπου ένα χρόνο και συγκεκριμένα στις 17 Ιουνίου του 2009 είχε χάσει τη ζωή του από τρομοκρατικό χτύπημα στα Πατήσια ο αστυνομικός Νεκτάριος Σάββας.

Μ. Χρυσοχοΐδης: Δεν φοβόμαστε και δεν τρομοκρατούμαστε


«Δεν φοβόμαστε, δεν τρομοκρατούμαστε» δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος μετέβη στο υπουργείο, μετά την τρομοκρατική ενέργεια από την οποία έχασε τη ζωή του ο 52χρονος υπασπιστής του Γιώργος Βασιλάκης. Ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωσε πως «θα συνεχίσουμε αδιάκοπα τον αγώνα, για να καταστήσουμε τους πολίτες, τις γειτονιές, τις πόλεις μας ασφαλείς. Οι άναδροι δολοφόνοι θα παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη για να δικαστούν σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους».

MS Kinect, PS3 Move, Nintendo 3DS: Μέσα στο παιχνίδι


Η τεχνολογία 3D αποτέλεσε το καυτό θέμα της φετινής έκθεσης με τη Sony να επιδεικνύει τρισδιάστατους τίτλους με το νέο χειριστήριο Playstation Move και τα απαραίτητα ειδικά γυαλιά, τη στιγμή που η Nintendo ανακοίνωνε ότι το 3D DS δεν απαιτεί τα γυαλιά αυτά.

Στις 15 Σεπτεμβρίου το Playstation Move στην Ευρώπη, αντί 40 ευρώ

Τριανταπέντε εκατομμύρια Playstation είναι ήδη έτοιμα να υποστηρίξουν τα τρισδιάστατα παιχνίδια μέσω ενός πρόσφατου software update. Η Sony επέδειξε στην έκθεση της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών το Killzone 3, ένα 3D action shooter, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία φέρνει στα βιντεοπαιχνίδια ό,τι έφερε στις ταινίες το Avatar.

Aνακοίνωσε επίσης νέους τίτλους 3D (Grand Turismo 5, Crysis 2, Ghost Recon), επιπρόσθετα σε αναβαθμισμένους κλασικούς όπως το Wipeout 3D. Το Playstation Move θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στις 15 Σεπτεμβρίου και θα πωλείται αντί 40 ευρώ. Την ίδια στιγμή θα διατεθούν 16 τίτλοι που θα αξιοποιούν τις δυνατότητές του και 40 ακόμα θα κυκλοφορήσουν μέχρι τα Χριστούγεννα του 2010. Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι ένας από τους μεγαλύτερους επικριτές του PS3, ο συνιδρυτής της Valve, Gabe Newell ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει τον τίτλο Portal 2 (first person shoote/puzzle adventure) θα κυκλοφορήσει το 2011, όταν τρία χρόνια νωρίτερα είχε χαρακτηρίσει την παιχνιδομηχανή της Sony «απόλυτη καταστροφή».

Το Δεκέμβριο στην Ευρώπη το Microsoft Kinect

Εν τω μεταξύ, η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μια πιο λεπτή έκδοση του Xbox 360 στην ίδια τιμή με την τρέχουσα έκδοση της παιχνιδομηχανής της, η οποία όμως θα είναι εξοπλισμένη με Wi-Fi και δίσκο 250GB (είχε προηγηθεί η Sony τον Αύγουστο του 2009 με το Playstation Slim). To πολυσυζητημένο σύστημα χειρισμού της κονσόλας Kinect (γνωστό ως τώρα ως Project Natal) αναμένεται στις 4 Νοεμβρίου 2010 στις ΗΠΑ, με την Ευρώπη να ακολουθεί λίγες εβδομάδες αργότερα. Ειδικά σχεδιασμένα για το Kinect είναι τα Kinect Sports (στον αντίποδα των Nintendo Wii Sports), τα Kinectimals (virtual pet).

Nintendo 3DS, χωρίς γυαλιά, «αρχές 2011» στην Ευρώπη

H Nintendo έκανε τα αποκαλυπτήρια του 3DS, μιας παιχνιδομηχανής χειρός με δύο οθόνες στις οποίες μπορούν να προβληθούν εικόνες 3D για την θέαση των οποίων δεν απαιτούνται ειδικά γυαλιά και ριζικά επανασχεδιασμένο σύστημα απόδοσης γραφικών. Η συσκευή που θα αντικαταστήσει το σημερινό DS θα αρχίσει να πωλείται στα τέλη του 2010. Το 3DS έχει δύο φακούς για την λήψη και προβολή φωτογραφιών σε 3D. Η οθόνη στην επάνω πλευρά του γκάτζετ προβάλλει τις εικόνες στις τρεις διαστάσεις, ενώ αυτή στην κάτω πλευρά είναι μια λειτουργική οθόνη αφής. Για τη δημιουργία του εφέ της τρίτης διάστασης χρησιμοποιείται μια συσκευή που ονομάζεται parallax barrier: μια δεύτερη οθόνη υγρών κρυστάλλων πάνω από την βασική που επιτρέπει την προβολή ενός διαφορετικού σετ pixel δημιουργώντας έτσι την αίσθηση του βάθους. Ωστόσο, η τρισδιάστατη εικόνα δεν είναι ορατή υπό γωνία: ο θεατής πρέπει να κάθεται σε ένα σταθερό σημείο. Το 3DS έχει επίσης έναν ρυθμιστή για την προβολή 3D που αυξομειώνει το βάθος ή το απενεργοποιεί προβάλλοντας τελικά την εικόνα στις δύο διαστάσεις. Ο πρώτος τίτλος για το 3DS ονομάζεται Kid Icarus Uprising. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό της παιχνιδομηχανής είναι η μονίμως ανοικτή σύνδεση Wi-Fi για τη λήψη νέων επιπέδων στα παιχνίδια και updates.

Δίνουμε μάχη εθνικής κυριαρχίας, τόνισε ο Απόστολος Κακλαμάνης


Δίνουμε μάχη εθνικής κυριαρχίας, τόνισε ο Απόστολος Κακλαμάνης

Ο Απόστολος Κακλαμάνης (φωτ.αρχείου)
Ο Απόστολος Κακλαμάνης (φωτ.αρχείου)

Λευκωσία, Κύπρος

«Για να υπάρχει κοινωνικό κράτος πρέπει να υπάρχει ανεξάρτητο κράτος», τόνισε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Απόστολος Κακλαμάνης, κατά την ομιλία του μετά το μνημόσυνο για τον Ανδρέα Παπανδρέου που τελέστηκε στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Ιωάννη Λευκωσίας, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου. «Δίνουμε μάχη εθνικής κυριαρχίας», υπογράμμισε.

Σήμερα, είπε ο κ.Κακλαμάνης, τα ιδανικά του Ανδρέα Παπανδρέου για ένα προοδευτικό και ελεύθερο κόσμο αμφισβητούνται στην Κύπρο, στην Ελλάδα, παντού στον κόσμο από τους ισχυρούς της εποχής μας και για αυτά τα ιδανικά, πρόσθεσε, πρέπει να παλέψουμε ξανά με τρόπο δημοκρατικό με εμπιστοσύνη στο λαό.

Το κενό που δημιούργησε η φυσική απουσία του Ανδρέα, ανέφερε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, εξακολουθεί να είναι και θα παραμείνει δυσαναπλήρωτο για την παράταξη που ο ίδιος θεμελίωσε, άλλα και για ολόκληρο τον ελληνισμό.

Ο κ.Κακλαμάνης σημείωσε ότι αυτά που λέει δεν αποτελούν αντίφαση με τη στάση του ΠΑΣΟΚ και του Γιώργου Παπανδρέου τους τελευταίους μήνες και τόνισε:

«Ναι, η οικονομική και κοινωνική πολιτική, που εφαρμόζεται σήμερα στην Ελλάδα, δεν είναι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Αλλά δεν ξεχνάμε ποτέ ότι για να υπάρχει κοινωνία, για να υπάρχει κοινωνικό κράτος και κοινωνική δικαιοσύνη, πρέπει πρώτα να υπάρχει ανεξάρτητο κράτος».

Στη συνέχεια υποστήριξε ότι «η μάχη που δίνουμε σήμερα είναι ακριβώς η μάχη της εθνικής κυριαρχίας». Γιατί, όπως είπε, «εκεί μας οδήγησαν και ελληνικά λάθη, αλλά και η επίθεση των περίφημων ‘αγορών’, που δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η σύγχρονη εκδοχή του ιμπεριαλισμού, όταν αυτός εκδηλωνόταν στην καρδιά του ανεπτυγμένου κόσμου».

Κατά τον κ.Κακλαμάνη σήμερα συγκρούονται δύο αντίθετες αντιλήψεις για το μέλλον της Ευρώπης: Η μια που θέλει να γίνει η Ευρώπη πεδίο για να εφαρμοστεί ένας θεσμικά πρωτόγονος καπιταλισμός και η άλλη που θέλει την Ευρώπη να παραμείνει μια ένωση κρατών με εθνική κυριαρχία και οικονομίες, στις οποίες θα υπάρχουν κανόνες ανταγωνισμού, κοινωνίες με ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα.

«Για εμάς τους Έλληνες αυτή η επιλογή έχει έντονη τη διάσταση της εθνικής επιβίωσης», τόνισε ο κ. Κακλαμάνης.

Επεσήμανε ακόμη ότι οφείλουμε να υπερασπιστούμε την στρατηγική, που οδήγησε στην ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ απέναντι σε «όλους όσοι θα επιθυμούσαν να μετατρέψουν το Κυπριακό σε παράπλευρο παράγοντα γενικότερων ανακατατάξεων ισχύος στη Μεσόγειο».

Ο Απόστολος Κακλαμάνης δήλωσε, τέλος, αισιόδοξος για το μέλλον της Κύπρου και του Ελληνισμού. «Πιστεύω πως έχουμε και τις ηθικές και τις πνευματικές και τις υλικές δυνάμεις για να ξεπεράσουμε με επιτυχία αυτή τη δύσκολη περίοδο, αρκεί να τις επιστρατεύσουμε στον κοινό αγώνα του Ελληνισμού», υπέδειξε.

Το ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και πρώην πρόεδρος της Βουλής έκλεισε την ομιλία του με τα λόγια του Ανδρέα Παπανδρέου: «Η ελευθερία, η ανεξαρτησία, η δημοκρατία δεν χαρίζονται. Η κατάκτηση τους είναι υπόθεση του λαού. Είναι υπόθεση μόνιμου αγώνα».

Στο μνημόσυνο του Ανδρέα Παπανδρέου, που τελέστηκε με πρωτοβουλία της ΕΔΕΚ, την κυπριακή κυβέρνηση εκπροσώπησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου. Παρέστησαν ο πρέσβης της Ελλάδος Βασίλης Παπακωνσταντίνου , η ηγεσία της ΕΔΕΚ και εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων.

κερδίστε χρήματα από τις φωτογραφίες που «ανεβάζετε» στο Ίντερνετ


 κερδίστε χρήματα από τις φωτογραφίες που «ανεβάζετε» στο Ίντερνετ

flickr-getty-g_232x.jpg Τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα από τις φωτογραφίες που «ανεβάζουν» στο Διαδίκτυο θα έχουν, στο εξής, 40 εκατομμύρια χρήστες του Παγκόσμιου Ιστού.Με τη συμφωνία που υπέγραψαν το Flickr και το φωτογραφικό πρακτορείο Getty Images, εκατομμύρια απλοί χρήστες του Διαδικτύου αντιμετωπίζονται ως δυνητικά «επαγγελματίες» και αποκτούν «εμπορική υπόσταση».Το Flickr είναι η μεγαλύτερη «online» βιβλιοθήκη φωτογραφιών. Τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια εικόνες είναι σήμερα αναρτημένες στην ιστοσελίδα, ενώ κάθε λεπτό «ανεβαίνουν» χιλιάδες νέες φωτογραφίες από τους 40 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες της.Τα μέλη αυτής της φωτογραφικής κοινότητας μπορούν να γίνουν πλουσιότερα. Η συμφωνία των δύο φωτογραφικών «κολοσσών» προβλέπει ότι το Getty Images θα μπορεί να αντλεί υλικό από ολόκληρη την φωτογραφική βάση δεδομένων του Flickr. Οι πάσης φύσεως φωτογραφίες που έχουν «ανεβάσει» απλοί πολίτες, θα μπορούν να αξιοποιηθούν από το αμερικανικό φωτογραφικό πρακτορείο, με την άδεια των ιδιοκτητών τους και, φυσικά, με το αζημίωτο.Η συμφωνία επεκτείνει την ήδη υπάρχουσα -εδώ και ένα χρόνο- συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, στο πλαίσιο της οποίας το Getty είχε πρόσβαση στις φωτογραφίες του Flickr που είχαν τραβηχτεί αποκλειστικά από επαγγελματίες και ημι-επαγγελματίες.Το Getty επέλεγε τις φωτογραφίες που το ενδιέφεραν, τις πουλούσε στους πελάτες του και έδινε προμήθεια στους φωτογράφους. Μέχρι σήμερα έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 100.000 φωτογραφίες.Τώρα, η δυνατότητα επιλογής μεγαλώνει θεαματικά, αφού η νέα «δεξαμενή» περιέχει τουλάχιστον 4 δισ. φωτογραφίες. «Οι χρήστες του Flickr είναι τα μάτια του κόσμου», δήλωσε στο BBC ο γενικός διευθυντής της ιστοσελίδας, Ντάγκλας Αλεξάντερ.«Στη δημιουργία της συλλογής μας συμμετέχουν χρήστες από περισσότερες από 100 χώρες, που έχουν ‘’ανεβάσει’’ φωτογραφίες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Αυτή η συμφωνία, διευρύνει την παγκόσμια φωτογραφική αγορά. Παράλληλα, όμως, δίνει στους χρήστες μας την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα και να δείξουν την δουλειά τους σε μεγαλύτερο κοινό», συμπλήρωσε ο ισχυρός άνδρας του Flickr.Η αμοιβή για κάθε φωτογραφία θα ποικίλλει ανάλογα με το περιεχόμενό της. Συνήθως, η μέση τιμή αγοράς από τα πρακτορεία κυμαίνεται μεταξύ 150 και 240 δολαρίων.Ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής του Getty Images, Νικ Έβανς Λομπ, δήλωσε ότι το Flickr αποτελεί μια εξαιρετική πηγή φωτογραφιών, αλλά και μια θαυμάσια πηγή έμπνευσης. «Πρόκειται για μια πραγματικά θαυμάσια συλλογή, που έχει εκπληκτικό εύρος σε όλο τον κόσμο. Αυτά είναι δύο από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της».Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, στην απόφαση για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας συνέτεινε ένα «πείραμα» που πραγματοποίησε το Getty πριν από λίγο καιρό, όταν δημοσίευσε μια αγγελία, με την οποία έψαχνε φωτογραφίες με θέμα την οικογένεια.«Λάβαμε  περισσότερες από 17.000 φωτογραφίες από όλο τον κόσμο, σε απίστευτα μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό μας έδωσε μια πολύ ευρεία και βαθιά απεικόνιση του ‘’κόνσεπτ’’ της οικογένειας, που αντανακλά τις αντιλήψεις που υπάρχουν για το θέμα σε όλο τον κόσμο», εξηγεί το στέλεχος του φωτογραφικού πρακτορείου, προσθέτοντας ότι «στο παρελθόν, μία από τις επικρίσεις που δεχόμασταν ήταν ότι η φωτογραφική αγορά είχε γίνει αισθητικά κυριαρχούμενη από τη βιομηχανία της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης».Τώρα αυτό αλλάζει, με την «οικουμενική» διάσταση που δίνει η συλλογή του Flickr, αποτελούμενη από φωτογραφίες από όλη την Υφήλιο.Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, η συμφωνία αυτή έχει κι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα: «οι φωτογραφίες μας τώρα γίνονται πιο ‘’θαρραλέες’’, καθώς δεν έχουν τραβηχτεί για εμπορικούς λόγους και, ως εκ τούτου, είναι περισσότερο αυθεντικές».Πολλοί χρήστες του Flickr και «επίδοξοι» φωτογράφοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι με αυτή την εξέλιξη.Ο Χαλ Μπέργκμαν, σχεδιαστής ιστοσελίδων, ονειρευόταν εδώ και χρόνια να μετατρέψει το πάθος του για τη φωτογραφία σε επάγγελμα. Άρχισε να «ανεβάζει» φωτογραφίες στο Ίντερνετ πριν από 6 χρόνια και το 2006 μπήκε στον «κόσμο» του Flickr.«Πριν από ενάμιση χρόνο αποφάσισα να παρατήσω τη δουλειά μου», εξομολογείται, υποστηρίζοντας ότι δεν το έχει μετανιώσει: «Σήμερα εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας και παίρνω μεγάλες προμήθειες από τις φωτογραφίες που στέλνω. Αυτή η συμφωνία θα μου αποφέρει περίπου το 1/3 του εισοδήματός μου. Είναι αρκετά καλό, αν σκεφτεί κανείς ότι έχω ‘’ανεβάσει’’ 200 φωτογραφίες στο Getty και άλλες 2.500 σε άλλη ιστοσελίδα».Η συνεργασία των δύο επιχειρήσεων φέρνει τους ερασιτέχνες φωτογράφους πιο κοντά στις μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως το Getty Images. Αυτό μέχρι σήμερα ήταν περίπου αδιανόητο, μια και οι ερασιτέχνες δεν είχαν την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους στα μεγάλα φωτογραφικά πρακτορεία. «Η εξέλιξη αυτή με βοηθά να διαβώ το κατώφλι του Getty, κάτι που προσπαθούσα επί ματαίω για πολλά χρόνια», λέει ο Μπέργκμαν.Όπως ανακοινώθηκε, το Getty δεν θα χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες των χρηστών του Flickr, αν οι τελευταίοι δεν έχουν προηγουμένως δώσει τη ρητή συγκατάθεσή τους

Γενεύη 2010: Δυο νέες υβριδικές προτάσεις από την Peugeot


Το SR1 δεν έρχεται, απλώς, για να επιβεβαιώσει τη θεαματική -σε επίπεδο σχεδίασης- πρόοδο που παρουσιάζει η Peugeot την τελευταία δεκαετία, αλλά για να μας υποδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα κατασκευάζονται στο μέλλον τα συμπαθή… τετράτροχα.

Δυναμικό και ταυτόχρονα ισορροπημένο, μεταφέρει όλες τις παραδοσιακές αξίες που χαρακτηρίζουν, ακόμη και σήμερα, ένα μεγαλοπρεπές GT, υιοθετώντας παράλληλα hi-tech εφαρμογές, βγαλμένες από το μέλλον της αυτοκίνησης.

Για τους μυημένους στα μυστικά της γαλλικής φίρμας, η υβριδική πλατφόρμα Hybrid 4 που υιοθετεί μεταξύ άλλων και το SR1 δεν είναι νέα.

Εδώ και καιρό η Peugeot έχει ανακοινώσει πως ο συγκεκριμένος υβριδικός συνδυασμός πρόκειται να εξοπλίσει το 2012 αρχικά το 3008 και στη συνέχεια τις υπόλοιπες προτάσεις της.

Στην περίπτωση, βέβαια, του SR1 τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συνόλου έχει φτάσει τους 313 ίππους.

Η αρχή γίνεται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα και αποδίδει 218 ίππους.

Τους πίσω τροχούς κινεί το ηλεκτρικό μοτέρ, παράγοντας 95 ίππους και δημιουργώντας -μεταξύ άλλων- ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης.

Κινούμενο με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας το SR1 μετατρέπεται σε ένα όχημα μηδενικών ρύπων, ενώ στην περίπτωση που θα αξιοποιήσει και τη διόλου ευκαταφρόνητη ισχύ του θερμικού κινητήρα η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 4,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 119 γρ./χλμ.

Aνάλογο είναι και το παράδειγμα της πολυτελούς μπερλίνας που παρουσιάζει η Peugeot στην Γενεύη. Το πρωτότυπο 5 by Peugeot έχει βασιστεί στην ίδια υβριδική πλατφόρμα, συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός πετρελαιοκινητήρα με αυτή ενός ηλεκτρικού μοτέρ.

Αποδίδοντας 200 ίππους, το φουτουριστικά sedan της γαλλικής φίρμας καταναλώνει μόλις 3,2 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 99 γρ./χλμ.

Γενεύη 2010: DS High Rider και DS3 Racing από τη Citroen


Το DS High Rider και το πανίσχυρο DS3 Racing αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στον εκθεσιακό χώρο της Citroen στην Γενεύη.

 

Το μικρομεσαίων διαστάσεων DS αποτελεί την πρωτότυπη εκδοχή του DS4, φτάνοντας σε μήκος τα 4,26 μέτρα και υιοθετώντας αρκετά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μέχρι σήμερα γνωστού C4 Coupe.

 

To υβριδικό σύνολο που το εξοπλίζει αποτελείται από ένα κινητήρα πετρελαίου και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο θα κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία στο DS4 να καλύψει μια συγκεκριμένη απόσταση με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Σε διαφορετική… τροχιά κινείται το DS3 Racing, καθώς πρόκειται για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της γαλλικής φίρμας.

 

Πέρα από τον αναβαθμισμένο turbo κινητήρα των 1.600 κ.εκ., ο οποίος από τους 156 ίππους έχει φτάσει τους 200, τις εξεζητημένες προδιαγραφές του αυτοκινήτου έχουν ακολουθήσει οι αναρτήσεις, με νέες ρυθμίσεις και αυξημένα μετατρόχια, το σύστημα πέδησης, με τετραπίστονες δαγκάνες σε όλους τους τροχούς και το σύστημα διεύθυνσης.

 

Σχεδιαστικές αλλαγές παρουσιάζει, τόσο το εξωτερικό τμήμα όσο και το εσωτερικό του DS3 Racing, που θα παραχθεί σε 1.000 αντίτυπα και θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2010.

Γενεύη 2010: Οδικώς θα φτάσει στην έκθεση το ηλεκτροκίνητο Opel Ampera


Μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα εκτεταμένο test drive του Ampera είδαν οι ιθύνοντες της Opel στην ελβετική έκθεση που ανοίγει τις πύλες της αύριο, Τρίτη 2 Μαρτίου 2010, στέλνοντας το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο της γερμανικής φίρμας να διανύσει με ίδιες δυνάμεις τα 600 χλμ που χωρίζουν τα κεντρικά της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ruesselsheim από την Γενεύη.

 

Το Opel Ampera ήδη ξεκίνησε το ταξίδι του από την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου διανύοντας τα πρώτα 60 χλμ βασιζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου ενώ το μοτέρ εσωτερικής καύσης ανέλαβε δράση στην συνέχεια, λειτουργώντας ως γεννήτρια του ηλεκτροκινητήρα για το υπόλοιπο της διαδρομής.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο εκτεταμένης αυτονομίας θα κάνει μία και μόνο στάση για ανεφοδιασμό η οποία έχει προγραμματιστεί στα 480χλμ.

Opel Astra 1.4 Turbo: Σύμπλεγμα τεχνολογίας


Έχουν περάσει αρκετοί μήνες, συγκεκριμένα τρεις, από την ημέρα που η τέταρτη γενιά του Astra πάτησε επί ελληνικού εδάφους, διεκδικώντας για μια ακόμη φορά την πρωτιά στην κατηγορία της.

 

Με αιχμή του δόρατος την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 λίτρων και των 180 ίππων, το μικρομεσαίο Opel κατάφερε όχι μόνο να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά και να επιστρέψει στην κορυφή του δημοφιλέστατου -εντός και εκτός συνόρων- C Segment.

 

Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του αμαξώματος, οι αυξημένες -σε σχέση με το παρελθόν- διαστάσεις, ο πλούσιος και ταυτόχρονα προηγμένος τεχνολογικά εξοπλισμός και οι ανταγωνιστικές τιμές των αποκλειστικά πεντάθυρων εκδόσεών του συνιστούν μερικούς μόνο από τους λόγους επιτυχίας του best seller της Opel.

 

Άλλωστε μια ακόμη καλή δικαιολογία για να κοιτάξεις προς την πλευρά του Astra αποτελεί, πλέον, και ο νέος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.367 κ.εκ.

 

Αποδίδοντας 140 ίππους και 200 Nm ροπής δημιουργεί τις συνθήκες επιτυχίας ενός αυτοκινήτου λαϊκής βάσης, που στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά, πλήρως εξοπλισμένο, από τα 18.080 ευρώ.

 

Παράλληλα το αναβαθμισμένο πλαίσιο, η ανασχεδιασμένη ανάρτηση των πίσω τροχών, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας -όπως τα ενεργά φωτιστικά σώματα και το σύστημα αναγνώρισης σήμανσης- του προαιρετικού εξοπλισμού φροντίζουν για τα υπόλοιπα.

 

Μπορεί το Astra να μην είναι ό,τι καλύτερο έχει να παρουσιάσει η κατηγορία -αν το συγκρίνει κανείς με τις αντίστοιχες προτάσεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών VW είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εντοπίσει κακώς κείμενα- ωστόσο η καλή σχέση τιμή-αξίας που το διακρίνει αρκεί για μια πετυχημένη εμπορική πορεία.

 

Στη χώρα μας, το μικρομεσαίο Opel ξεκινά από τα 1,4 λίτρα και τους 100 ατμοσφαιρικούς ίππους, φτάνοντας στην κορυφαία -μέχρι σήμερα- βενζινοκίνητη έκδοση τους 180 ίππους.

 

Πέρα από το μηχανικό κιβώτιο των πέντε ή έξι σχέσεων, οι εκδόσεις βενζίνης συνδυάζονται προαιρετικά και με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που μεταξύ άλλων διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία.

 

Μοναδική εξαίρεση στην περίπτωση αυτή αποτελεί η μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ έκδοση των 100 ίππων, που ξεκινά από τα 15.750 ευρώ και περιλαμβάνει στον βασικό της εξοπλισμό τέσσερις αερόσακους, ESP, ηχοσύστημα, air condition και τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τον προσεχή Σεπτέμβριο η πολυσύνθετη γκάμα του Opel Astra θα αποκτήσει μια ακόμη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.367 κ.εκ., η οποία ωστόσο θα αποδίδει 120 ίππους.

Toyota Auris HSD: Το υβριδικό της διπλανής πόρτας


Μέχρι το 2020 κάθε μοντέλο της Toyota θα διαθέτει μια τουλάχιστον υβριδική έκδοση και αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς η ιαπωνική φίρμα έχει επενδύσει όσο κανείς άλλος κατασκευαστής στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

 

Μετά τις τρεις γενιές του αναγνωρίσιμου -πλέον- Prius, το επόμενο βήμα στην υβριδική πορεία της Toyota είναι ίσως και το πιο σημαντικό.

 

Η τεχνολογία που συχνά-πυκνά τρομάζει με τις σύνθετες αρχές λειτουργίας της ή με το υψηλό -φαινομενικά- κόστος, γίνεται για πρώτη φορά πραγματικά προσιτή.

 

Με αφετηρία, λοιπόν, την πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλέστατου Auris, η Toyota περνά στην παραγωγή την πρώτη full hybrid πρόταση της κατηγορίας.

 

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μια γρήγορη ματιά δεν αρκεί για εντοπίσει κανείς τις διαφορές ανάμεσα στις υβριδικές και τις συμβατικές εκδόσεις του μικρομεσαίου Toyota.

 

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο, αποκλειστικά, πεντάθυρο αμάξωμα του Auris HSD είναι ελάχιστες και την ίδια στιγμή αρκετές για να βελτιώσουν την αεροδυναμική του συμπεριφορά.

 

Οι νέοι προφυλακτήρες, το χρωμιωμένο κάλυμμα της κεντρικής μάσκας και το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα του αμαξώματος, αναλαμβάνουν να διαφοροποιήσουν το μέλλον από το παρελθόν.

 

Ακόμη και αν δεν σταθείς, ωστόσο, στις περιορισμένες σε έκταση και αριθμό σχεδιαστικές αλλαγές, τα λογότυπα της έκδοσης αρκούν για να σε κατατοπίσουν.

 

Αφήνοντας τις ψυχρές μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος για τη θαλπωρή του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, ο ιδιότυπος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι αυτός που αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις.

 

Παραπέμποντας στο Prius, βρίσκεται τοποθετημένος στην παραδοσιακή του θέση (βλέπε κεντρική κονσόλα) και περιτριγυρισμένος από τους διακόπτες των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Power και EV) και του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

 

Αντίστοιχα, οι ψηφιακές ενδείξεις λειτουργίας του υβριδικού συστήματος -όπως η ενεργειακή ροή από και προς τον ηλεκτροκινητήρα- φιλοξενούνται στο εσωτερικό του ταχύμετρου, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλουν τον αρχικό του σχεδιασμό.

 

Επί της ουσίας μόνο ο περιορισμός του χώρου αποσκευών επιβάλλει συμβιβασμούς, καθώς ο όγκος των 279 λίτρων τις περισσότερες φορές δεν αρκεί για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.

 

Κατά τ΄ άλλα το Auris πατά με αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο, εκπλήσσοντας ευχάριστα με τον τρόπο που διαχειρίζεται τις τεχνολογικές του ιδιομορφίες.

 

Η αύξηση του συνολικού βάρους, μετά την προσθήκη των μπαταριών νικελίου-μετάλλου και του ηλεκτροκινητήρα, οδήγησε την ιαπωνική φίρμα στην αναθεώρηση των ρυθμίσεων της ανάρτησης και στον περιορισμό της απόστασης που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος.

 

Στην πράξη το Auris HSD δεν θυμίζει σε τίποτα το μέχρι σήμερα γνωστό Prius, παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο υβριδικό σύνολο.

 

Το πλαίσιο δείχνει και είναι πιο στιβαρό, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει με συνέπεια τις απαιτούμενες πληροφορίες και η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά για τα δεδομένα της έκδοσης, εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα κύλισης και προβλέψιμες αντιδράσεις στο όριο.

 

Φυσικά και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θα μπορούσε να είναι καλύτερη, ώστε να αξιοποιείται το μεγαλύτερο μέρος των δυνατοτήτων του υβριδικού συνδυασμού, ενώ περιθώρια βελτίωσης εξακολουθεί να έχει και το σύστημα πέδησης, μιας και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το πεντάλ του φρένου καθιστά ριψοκίνδυνη οποιαδήποτε πρόβλεψη για το ακριβές σημείο ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

 

Ανεξάρτητα από το αν το υβριδικό Auris προσομοιώνει με επιτυχία τη συμπεριφορά ενός λιτού, τεχνολογικά, τετράτροχου, η προσφορά του στο περιορισμό εκπομπής CO2 στην ατμόσφαιρα θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

 

Η συνδυαστική λειτουργία του γνωστού, από την παρουσία του στο Prius, κινητήρα βενζίνης των 1.798 κ.εκ. με το εξίσου ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ των 80 ίππων, αποδίδει.

 

Για την ακρίβεια οι 136 ίπποι του συνόλου προσφέρουν ανταγωνιστικές επιδόσεις στο βαρύτερο, κατά 105 κιλά, Auris, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων κινούνται στα επίπεδα ενός Prius.

 

Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή 3,8 λίτρα βενζίνης αρκούν για να διανύσει κανείς την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, αριθμός που δεν απέχει και πάρα πολύ από την πραγματικότητα.

 

Τα οφέλη από τη χρήση του υβριδικού Auris πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που το κόστος συντήρησης και χρήσής του είναι μικρότερο από αυτό ενός Aygo, συνυπολογίζοντας τις φορολογικές απαλλαγές που συνοδεύουν, δικαίως, ένα πραγματικά πράσινο αυτοκίνητο.

 

Ξεκινώντας από τα 22.700 ευρώ στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Unique, το Auris HSD αναμένεται στην ελληνική αγορά τον προσεχή Ιούλιο.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση