Η Ομάδα Αγωγής Υγείας του 5ου Λυκείου Λάρισας, συμμετείχε για τρίτη συνεχή χρονιά στο πανελλήνιο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας, το οποίο φέτος διεξήχθη ταυτόχρονα σε 14 πόλεις στις 2-4 Απριλίου 2015: Ηράκλειο, Αγρίνιο, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη, Πάτρα, Πύργο Ηλείας, Ρόδο, Τρίκαλα, Φλώρινα και στα Χανιά. Στη Λάρισα το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Μουσικού σχολείου, ενώ την Παρασκευή 3 Απριλίου (ώρα 12.30 μμ) υπήρξε και διασύνδεση όλων των πόλεων μεταξύ τους μέσω τηλεδιάσκεψης.
Το Φεστιβάλ είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές με το συντονισμό και τη βοήθεια των καθηγητών τους, να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους.
Η Ομάδα Αγωγής Υγείας του 5ου Λυκείου, συμμετείχε με δύο έργα(βίντεο), τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος “Θυματοποίηση στο σχολείο και το διαδίκτυο: Εγώ γίνομαι ο άλλος κι ο διαφορετικός” και του μαθήματος “Δίκτυα-Πολυμέσα”.
Τίτλος 1ου έργου: «Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός Άλλος» ή «Από τα μάτια της διαφορετικότητας»
Ομάδα εργασίας:
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γιαννακάκη Αρχοντία
Μαθητές: Αθανασόπουλος Ιωάννης(Β’τάξη)
Αμπλιανίτη Χριστίνα(Β’τάξη)
Βαρδουνιώτη Μαρίνα(Β’τάξη)
Νταχμίρη Ειρήνη(Β’τάξη)
Παππάς Ευάγγελος (Β’τάξη)
Ρουμπιέ Αλεξάνδρα(Β’τάξη)
Σταμάτη Βασιλική(Β’τάξη)
Κωστούλης Τηλέμαχος(Γ’τάξη)
Μούργκας Γεώργιος(Γ’τάξη)
Σούκου Μαρία (Γ’τάξη)
Σταυρίδου Γεωργία(Γ’τάξη)
Θεματική: Δημιουργία κι επεξεργασία μικρής διάρκειας βιντεοταινίας, κατηγορίας συμμετοχικού βίντεο, με θέμα τη διαφορετικότητα της Ειδικής Αγωγής
Ομάδα παρουσίασης στο Ψηφιακό Φεστιβάλ: Αθανασόπουλος Ιωάννης, Βαρδουνιώτη Μαρίνα, Παππάς Ευάγγελος, Ρουμπιέ Αλεξάνδρα, Σταμάτη Βασιλική, Κωστούλης Τηλέμαχος
Πτυχές σχεδιασμού και δημιουργίας του 1ου βίντεο:
Αφορμή και ευκαιρία για τη δημιουργία, υπήρξαν δύο δράσεις του προγράμματος εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας, στις οποίες επιλέξαμε να συμμετάσχουμε ως μια έμπρακτη ευαισθητοποίηση απέναντι στη διαφορετικότητα της Ειδικής Αγωγής.
Η πρώτη δράση στην οποία συμμετείχαμε, λέγεται «Διάλογοι στο σκοτάδι» και υλοποιήθηκε σε ειδικό χώρο του θεάτρου Badminton, στην Αθήνα. Οι διάλογοι στο σκοτάδι είναι ένα βίωμα μες το απόλυτο σκοτάδι, μια εξομοίωση του πώς είναι η ζωή στην πόλη για έναν τυφλό.
Η δεύτερη δραστηριότητα που συνέβαλε στη δημιουργία της βιντεοταινίας, λέγεται «Αποτυπώματα» και την υλοποιήσαμε σε σύμπραξη με την αντίστοιχη ομάδα Αγωγής Υγείας του 4ου Λυκείου Λάρισας-με την οποία συνεργαζόμαστε και το 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας. Πρόκειται για ένα βιωματικό εκπαιδευτικό και εικαστικό εργαστήρι, το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον Σ.Κ.Ε.Π.(Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για παιδιά και για νέους). Στόχος είναι η συνεργασία νέων με αναπηρίες και μαθητών γενικών σχολείων, ώστε να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο, να γνωρίσουν το διαφορετικό και να δημιουργήσουν ανθρώπινες σχέσεις χωρίς προκαταλήψεις και αποκλεισμούς. Περισσότερα…
Ηλεκτρονική παρουσίαση των πτυχών δημιουργίας του 1ου βίντεο, δείτε εδώ
Δείτε το 1ο βίντεο:
Ιστοσελίδα 1ου έργου στο Ψηφιακό Φεστιβάλ: http://5digifestlar.blogspot.gr/2015/03/5o_12.html
Τίτλος 2ου έργου: «Το μαγικό μαξιλάρι»
Ομάδα εργασίας:
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γιαννακάκη Αρχοντία
Μαθητές: Μενέλαος Αλεξίου(Γ’τάξη)
Τηλέμαχος Κωστούλης(Γ’ τάξη)
Γεώργιος Μούργκας(Γ’ τάξη)
Αθανάσιος Τσιμαράκης(Γ’ τάξη)
Γεωργία Σταυρίδου(Γ’ τάξη)
Μαρίνα Βαρδουνιώτη(Β’ Τάξη)
Ειρήνη Νταχμίρη(Β’τάξη)
Θεματική: Δημιουργία κι επεξεργασία βίντεο με την τεχνική Animation-Stop motion pixilation για την ενδυνάμωση ομάδας
Ομάδα παρουσίασης στο Ψηφιακό Φεστιβάλ: Μαρίνα Βαρδουνιώτη, Γεώργιος Μούργκας, Τηλέμαχος Κωστούλης
Πτυχές σχεδιασμού και δημιουργίας του 2ου βίντεο:
Η ιδέα της δημιουργίας δόθηκε από ένα εργαστήριο στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε. Επιλέξαμε αυτό το εργαστήριο για το περιεχόμενό του και συγκεκριμένα: Η τεχνική pixilation είναι μια τεχνική stop motion στην οποία χρησιμοποιούνται πραγματικοί άνθρωποι οι οποίοι φωτογραφίζονται εικόνα-εικόνα και οι φωτογραφίες τους εισάγονται σε σχετικό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα σουρεαλιστικό εφέ καθώς και εξωπραγματικές κινήσεις όπως πέταγμα, εξαφάνιση κ.α.
Ακριβώς επειδή έχει να κάνει με ανθρώπους και δυνατότητα εξωπραγματικών κινήσεων που μπορούν να θεωρηθούν μαγικές, επιλέξαμε να προσεγγίσουμε αυτήν την τεχνική, με δύο στόχους:
-
Βασικός στόχος ήταν ο πειραματισμός σε διαφορετικές τεχνικές animation, ο συγχρονισμός ήχων με την εικόνα, καθώς επίσης και ο συνδυασμός της εικόνας με ολοκληρωμένη μουσική σύνθεση.
-
Σε ένα δεύτερο επίπεδο το βίντεο δημιουργήθηκε ως έναν βαθμό, σε μια προσπάθεια να δεθούν μέσω της συμμετοχικής διαδικασίας δύο ομάδες μαθητών σε σύμπραξη προγραμμάτων, του 5ου Λυκείου και του 4ου Λυκείου.
Το αντικείμενο που επιλέξαμε να κάνει την εκκεντρική προβολή ήταν ένα μαξιλάρι, το οποίο θεωρήσαμε ως απαραίτητη προϋπόθεση να περνάμε από κάτω, συμβολικά αναπαριστάνοντας το δρόμο από τον ατομισμό προς το δέσιμο και την ασφάλεια της ομάδας.
Διαβάστε Περισσότερα…
Ηλεκτρονική παρουσίαση των πτυχών δημιουργίας του 2ου βίντεο, δείτε εδώ
Δείτε το 2ο βίντεο:
Ιστοσελίδα 1ου έργου στο Ψηφιακό Φεστιβάλ: http://5digifestlar.blogspot.gr/2015/03/5o.html