Αποτυπώματα διαφορετικότητας: Δράση “Αποτυπώματα” σε σύμπραξη 4ου, 5ου Λυκείων και 1ου ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Θυματοποίηση στο σχολείο και το διαδίκτυο: Εγώ γίνομαι ο άλλος κι ο διαφορετικός”, η Ομάδα Αγωγής Υγείας του 5ου Λυκείου Λάρισας, συμμετείχε στη δράση “Αποτυπώματα” του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και για Νέους(Σ.Κ.Ε.Π.), σε σύμπραξη με την αντίστοιχη Ομάδα του 4ου Λυκείου και το 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Λάρισας.
apotypomata_diaforetikothtasΗ δράση περιλάμβανε ένα βιωματικό εκπαιδευτικό και εικαστικό εργαστήρι ευαισθητοποίησης και κοινωνικοποίησης, το οποίο στόχο είχε τη συνεργασία νέων με αναπηρίες και μαθητών γενικών σχολείων, ώστε να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο, να γνωρίσουν το διαφρετικό και να δημιουργήσουν ανθρώπινες σχέσεις χωρίς προκαταλήψεις και αποκλεισμούς. ΣΥΝΘΗΜΑ της δράσης, «ο ευαισθητοποιημένος μαθητής του σήμερα, είναι ο ενεργός πολίτης του αύριο».
Οι ομάδες των γενικών σχολείων, επισκέφτηκαν το σχολείο της Ειδικής Αγωγής, στο χώρο του οποίου μαθητές και εκπαιδευτικοί αλληλεπίδρασαν ισότιμα σε μικτές ομάδες. Πήραν μέρος 50 μαθητές από τα τρία σχολεία, οι οποίοι εργάστηκαν στις δραστηριότητες του διαδραστικού τετραδίου του Σ.Κ.Ε.Π: «Άπλωσε τις σκέψεις σου»(καταγραφή συναισθημάτων/σκέψεων), Κρυπτόλεξο, «Σ.Κ.Ε.Π…Σου Διαφορετικά!»(Εικαστικές παρεμβάσεις και μηνύματα).
Την οργάνωση της δράσης είχαν οι εκπαιδευτικοί, Αρχοντία Γιαννακάκη από το 5ο Λύκειο, Αναστασία Παπαδημητρίου από το 4ο Λύκειο και Δήμητρα Κόνιαρη από το 1ο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής. Στις αλληλεπιδράσεις πήραν μέρος και οι, Μίνα Λίταινα, διευθύντρια του σχολείου Ειδικής Αγωγής και οι εκπαιδευτικοί Δημήτριος Τζικούλης από το 1ο ΤΕΕ και Βασίλειος Κουτσουνάκης από το 4ο Λύκειο. Το μήνυμα που μεταδόθηκε είναι, πως ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί, εάν οι μαθητές εξοικειωθούν με την έννοια της «διαφορετικότητας», καθώς δεν είναι αυτή το πρόβλημα, όσο η αρνητική στάση της κοινωνίας απέναντί της.

Φωτογραφικό υλικό

Δημιουργία υλικού

Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 5ου Λυκείου αξιοποίησε την εμπειρία και δημιούργησε σχετικό υλικό, το οποίο περιλαμβάνει κείμενα, ποιήματα, ζωγραφική, αφίσες και βίντεο. Όλο το υλικό παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του σχολείου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού, ενώ μέρος του και συγκεκριμένα το βίντεο “Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός άλλος”, πήρε μέρος στο πανελλήνιο φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας και οι αφίσες στον Καλλιτεχνικό διαγωνισμό του Κέντρου Πρόληψης-ΟΚΑΝΑ, με τίτλο “Όλοι διαφορετικοί, όλοι απαραίτητοι, όλοι μαζί”.

Κείμενα μαθητών:

♦ Ζητούνται ευαισθητοποιημένοι

Νόμιζα ότι θα βρω δυστυχία και πόνο. Αντιθέτως, μόλις είδα τις πόρτες του αμφιθεάτρου, στο οποίο είχαμε συγκεντρωθεί, να ανοίγουν και να ορμούν μέσα με ανυπομονησία και χαρά είκοσι χαμογελαστά αγόρια και κορίτσια κάθε ηλικίας (υπήρχαν και άτομα 20-25 ετών), ένιωσα τα πρώτα ψήγματα της αμφιβολίας. Εκείνη τη στιγμή ξαφνιάστηκα και αναρωτήθηκα για πρώτη φορά, μήπως τελικά η ιδέα που είχε ο έξω κόσμος για το σχολείο και αυτά τα παιδιά ήταν απλώς απόρροια μόνιμης παραπληροφόρησης και προκαταλήψεων, ενώ η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική. Το σίγουρο ήταν πως σύντομα θα μάθαινα την αλήθεια…                                          Περισσότερα

 ♦ Από τα μάτια της διαφορετικότητας

 Έχοντας πλέον φτάσει στην ηλικία των δεκαεφτά χρονών κατάλαβα πως όντως όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας αλλά αυτό δεν καταρρίπτει την ισότητά μας. Έτσι κι αλλιώς, ποιος μας καθιστά ανώτερους ή κατώτερους; Όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι είμαστε ίσοι.                                                                     Περισσότερα…

♦ Α.μ.ε.Α – Δ.ε.Σ (Αχ, μην είστε [τόσο] Άνθρωποι, Δεν είναι Σωστό…) Χρειάζεται Αλλαγή Τώρα!!!

«Μα τέλος πάντων ποιοι είμαστε εμείς,
που είμαστε όλοι αρτιμελείς;
Μα, ξέρετε, ποιοι είμαστε εμείς;
Είμαστε οι τρανοί και ξακουστοί ευγενείς.»
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
«Βλέπουμε και αισθανόμαστε
σκεφτόμαστε και νοιαζόμαστε…
για το συμφέρον το δικό μας
και κυβερνούμε τον κόσμο? το δικό μας.»                             Περισσότερα…

♦ Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός άλλος

 Εγώ όπως Εσύ! Όλοι μαζί!
Μια μικρή κοινωνία σχολείου. Όπου κανένας δεν περισσεύει. Όπου ο στόχος είναι κοινός. Η ομάδα!
Και το αποτύπωμα; Το χαμόγελο που μου το δίδαξες πρώτος, πρώτη, Εσύ, ο σημαντικός «Άλλος».
«Καλό μεσημέρι», και πάλι εσύ, «Καλό μεσημέρι», με ουσία.              Περισσότερα…

Βίντεο:

Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός Άλλος ή Από τα μάτια της διαφορετικότητας

Με αφορμή τη συμμετοχή της ομάδας στη δράση “Αποτυπώματα” αλλά και στη δράση “Διάλογοι στο σκοτάδι” με τυφλούς συνανθρώπους μας στο θέατρο Badminton στην Αθήνα-δράσεις του προγράμματος εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας, στις οποίες επιλέξαμε να συμμετάσχουμε ως μια έμπρακτη ευαισθητοποίηση απέναντι στη διαφορετικότητα της Ειδικής Αγωγής-προχωρήσαμε στη δημιουργία βιντεοταινίας μικρού μήκους με τίτλο “Εγώ όπως εσύ κι εσύ ο σημαντικός Άλλος”.
Η ταινία παρουσιάστηκε στο 5ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας, ενώ συμμετέχει τιμητικά στην εκδήλωση βράβευσης έργων του 4ου Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού του Κέντρου Πρόληψης-ΟΚΑΝΑ Λάρισας με θέμα “Όλοι διαφορετικοί, όλοι απαραίτητοι, όλοι μαζί” στις 12 Μαΐου 2015, στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας.

 “Αποτυπώματα” στο τετράδιο του Σ.Κ.Ε.Π. (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για παιδιά και για νέους) Αποτυπώματα στο τετράδιο του Σ.Κ.Ε.Π

“Γράφουμε τις σκέψεις μας”: Εργασία του τετραδίου του Σ.Κ.Ε.Π. σε μεικτές ομάδες μαθητών γενικού και ειδικού σχολείου

Αποτυπώματα στο τετράδιο του Σ.Κ.Ε.Π.

Περισσότερα σε keimena skep tetradio

Αφίσες για τη διαφορετικότητα:

Δημιουργήθηκαν δύο αφίσες από αντίστοιχες ομάδες.
Η πρώτη έχει σύνθημα “Όλοι μαζί τα καταφέρνουμε καλύτερα!!! Όλοι διαφορετικοί, όλοι απαραίτητοι στην ομορφιά της ζωής”. Είναι εμπνευσμένη από τη διαφορετικότητα της Ειδικής Αγωγής και τις δράσεις ευαισθητοποίησης της Ομάδας Αγωγής Υγείας.

Στη ζωγραφική πήραν μέρος οι μαθητές της Β’ Λυκείου: Μαρίνα Βαρδουνιώτη, Αργύρης Ζήλος και Ειρήνη Κουτίνα.

Η δεύτερη αφίσα έχει σύνθημα “Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι, όλοι απαραίτητοι για ένα σχολείο, με βάση τον Άνθρωπο”. Είναι εμπνευσμένη από την ανάγκη συνύπαρξης της γενικότερης ετερότητας στο σχολείο.

Στη ζωγραφική της δεύτερης αφίσας, πήραν μέρος οι μαθήτριες της Β’ Λυκείου, Αλεξάνδρα Ρουμπιέ και Ιωάννα Σαγώνα.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αναφορά της δράσης σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα:

Αποτυπώματα διαφορετικότητας(1): http://www.larissanet.gr/2015/03/18/apotypomata-diaforetikotitas/

Αποτυπώματα διαφορετικότητας(2): http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=36&aid=93763#.VUuYvZOOUZw

Διαφορετικότητα(3): http://www.unhcr.gr/1againstracism/apotipomata-diaforetikotitas/

 

 

Κατηγορίες: ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.