Διαγωνισμός σεναρίου για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Διαγωνισμός σεναρίου για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί στον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου εντός του 2013, για πρώτη φορά.

Ο διαγωνισμός έχει ως στόχο να δώσει ώθηση στη μαθητική καλλιτεχνική έκφραση, να ενεργοποιήσει στη φαντασία και τη δημιουργικότητα των νέων  και να γίνει ο κινητήριος μοχλός που θα αναδείξει τις σκέψεις, τις ιδέες, τους προβληματισμούς αλλά και το ταλέντο της νέας γενιάς.

Αναφορικά με τους όρους του διαγωνισμού η επιλογή θέματος είναι ελεύθερη, η έκταση του σεναρίου θα πρέπει να είναι διάρκειας 15 λεπτών,χρόνος που μπορεί να καλυφθεί σε περίπου 15 σελίδες Α4. Οι συμμετοχές των μαθητών μπορεί να είναι ατομικές, καθώς και ομαδικές. Ακόμη τα κείμενα θα πρέπει να κατατεθούν εκτυπωμένα και συραμμένα, αλλά και σε ψηφιακή μορφή. Ο φάκελος της συμμετοχής για το διαγωνισμό σεναρίου θα πρέπει επίσης να περιέχει υποχρεωτικά: το όνομα του δημιουργού ή των δημιουργών, το σχολείο στο οποίο ανήκουν, όπως και τα στοιχεία επικοινωνίας του συμμετέχοντος(τηλέφωνα,email).


Η καταληκτική ημερομηνία αποστολής σεμιναρίων για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι η 15η Ιανουαρίου 2013.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, το καλύτερο σενάριο θα γυριστεί ταινία απο την Κινηματογραφική Ομάδα της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Κορδελιού-Ευόσμου και στην οποία μπορούν να πρωταγωνιστήσουν μαθητές των σχολείων του δήμου.

Η απονομή των βραβείων του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο εκδήλωσης, που θα λάβει χώρα στην αίθουσα Κινηματοθεάτρου του Πολιτιστικού Κέντρου Ευόσμου.


Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στον αριθμό  2310 706 668 (κ.Ρίτσα Γεωργιάδου).

Νομίζω είναι μια καλή ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε τις γνώσεις που αποκομίσατε φέτος στο μάθημα της Γλώσσας σχετικά με τη γραφή σεναρίου, αλλά και να αξιοποιήσετε τις δημιουργικές σας δυνάμεις. Τι λέτε;

4ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής

Με πολύ μεγάλη χαρά παρακολουθήσαμε την Τετάρτη 9 Μαΐου στο συνεδριακό κέντρο του “Νόησις” την παρουσίαση του project με θέμα την πώληση  αγροτικών προϊόντων ολοκληρωμένης διαχείρισης από τους μαθητές της Α΄τάξης Αχιλλέα Σανταλίδη και Μαρίνα Σαπλαχίδου. Οι μαθητές αρχικά έδωσαν συνέντευξη στο μαθητικό ραδιόφωνο European School Radio.

Στη συνέχεια παρουσίασαν στον χώρο των e-posters τη συγκεκριμένη πρόταση και απάντησαν σε ερωτήσεις του κοινού.


Οι μαθητές του σχολείου μας πραγματικά εντυπωσίασαν με την πρότασή τους αποδεικνύοντας με περίτρανο τρόπο ότι το σχολείο και πιο συγκεκριμένα το επαγγελματικό λύκειο μπορεί να συνδεθεί με την κοινωνία και να αποτελέσει χώρο γένεσης καινοτόμων ιδεών και χρηστικών εφαρμογών. Πολλά συγχαρητήρια στην ομάδα εργασίας και καλή συνέχεια στο έργο τους που όπως οι ίδιοι δήλωσαν δεν σταματά εδώ!

Επίσκεψη στο Μουσείο Κινηματογράφου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο πολιτιστικό πρόγραμμα του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν στις 22-2 το Μουσείο Κινηματογράφου.


Ειδικοί μουσειοπαιδαγωγοί τους  ξενάγησαν στους χώρους του μουσείου.

Είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα  εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στόχο είχε να τους βοηθήσει να κάνουν μια πρώτη γνωριμία με  την τέχνη του κινηματογράφου.

Επιχείρησαν μάλιστα με την καθοδήγηση της υπεύθυνης του προγράμματος να “γυρίσουν” μια κινηματογραφική σκηνή. Κάποιος ανέλαβε τον ρόλο του σκηνοθέτη, άλλος τον ρόλο του κάμεραμαν. Μοιράστηκαν οι ρόλοι των ηθοποιών, ενώ οι πιο διστακτικοί ανέλαβαν τον ρόλο του ενδυματολόγου και του ψυμιθιολόγου. Όλοι μαζί δημιούργησαν ένα υποτυπώδες σενάριο και στη συνέχεια οι ηθοποιοί αυτοσχεδιάζοντας γύρισαν την σκηνή.


Νεότητα και γηρατειά

Για να δείτε τη διαδραστική αφίσα με θέμα τη νεότητα και τα γηρατειά κάντε κλικ εδώ

Το γεγονός της εβδομάδας στη χώρα μας

Αφού χωριστείτε σε ομάδες αναζητήστε το γεγονός της εβδομάδας για τη χώρα μας. Η κάθε ομάδα θα κάνει την αναζήτηση της στο χώρο της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας και αφού ψάξει, μελετήσει, συγκρίνει, στόχος της είναι
να παρουσιάσει την είδηση της εβδομάδας στην ολομέλεια της τάξης!

Για τη διευκόλυνση της εργασίας σας έχει δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική αφίσα με κάποιες απο τις πηγές που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε. Για να την δείτε κάντε κλικ  εδώ

Διασημότητες σε ένα ζωγραφικό πίνακα-διαδραστική απεικόνιση

Για να δείτε ολόκληρο τον πίνακα και να μπορέσετε να δοκιμάσετε τη διαδραστικότητά του -μετακινώντας το ποντίκι πάνω στα πρόσωπα και αντλώντας πληροφορίες για αυτά από τους υπερσυνδέσμους- κάντε κλικ εδώ

Εργασία

Πόσες και ποιες γυναίκες μπορείτε να εντοπίσετε ανάμεσα στους διάσημους ανθρώπους που άλλαξαν τον κόσμο;

Πώς εξηγείται το ποσοστό αυτό;

Τι θα λέγατε να φτιάξετε και σεις ένα δικό σας πίνακα με την τεχνική του κολάζ κάνοντας όμως τις δικές σας επιλογές σχετικά με προσωπικότητες που σημάδεψαν την ιστορία της ανθρωπότητας;

Θα δουλέψετε ομαδικά. Η κάθε ομάδα θα κάνει τις δικές της προτάσεις και στο τέλος στην ολομέλεια θα δημιουργηθεί μια αφίσα με τη συνεισφορά όλων.

Περιμένω τα  έργα σας!


Φύλο και γλώσσα

Σε άρθρο της  εφημερίδας το Βήμα διαβάζουμε ότι σε μια επαρχία της Ινδίας, είναι οι άνδρες αυτοί που ζητούν ίσα δικαιώματα.

Στο μικρό ομόσπονδο κρατίδιο της Μεγκαλάγια στην Ινδία γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα δικαιώματα των δύο φύλων. Δεν είναι όμως οι γυναίκες που ζητούν ίσες ευκαιρίες, αφού στην προκειμένη περίπτωση οι κοινωνικές διακρίσεις αφορούν το… «ισχυρό φύλο»!
«Δεν θέλουμε να υποβιβάσουμε τις γυναίκες» είπε σε δημοσιογράφο του BBC, ο Κιθ Παριάτ, πρόεδρος του Syngkhong-Rympei-Thymmai, ενός κινήματος για τα δικαιώματα των ανδρών στη Μεγκαλάγια. Ο Παριάτ, που αψήφησε μία παράδοση χιλιάδων ετών παίρνοντας το επίθετο του πατέρα και όχι της μητέρας του, υποστηρίζει ότι η μητριαρχική κοινωνία του κρατιδίου δημιουργεί πολλά προβλήματα στους άνδρες της φυλής Κάσι, όπως αλκοολισμό και χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Στη Μεγκαλάγια η περιουσία δεν μεταβιβάζεται από πατέρα σε γιο αλλά από μητέρα σε κόρη. «Αν θέλεις να δεις πόσο πολύ οι Κάσι ευνοούν τις γυναίκες και όχι τους άνδρες κάνε μία βόλτα στο μαιευτήριο» λέει ο ίδιος. Και συνεχίζει: «Αν είναι κορίτσι όλοι οι συγγενείς απ΄ έξω θα ζητωκραυγάζουν. Αν είναι αγόρι θα τους ακούσεις να μουρμουρίζουν ευγενικά “Ο, τι μας δίνει ο θεός είναι εντάξει”».
Ακόμη και η τοπική γλώσσα των Κάσι αντανακλά τις πολιτισμικές διαφορές που αφορούν στα δύο φύλα: «Το δέντρο είναι αρσενικό, αλλά όταν γίνεται ξύλο, είναι θηλυκό. Το ίδιο συμβαίνει με πολλά ουσιαστικά στη γλώσσα μας. Όταν κάτι γίνεται χρήσιμο, το φύλο του μετατρέπεται σε θηλυκό. Η μητριαρχία κάνει τους άνδρες να αισθάνονται άχρηστοι» λέει ο Παριάτ.
Η Μέρι, μία 42χρονη γυναίκα που ζει μαζί με τον 36χρονο σύζυγό της στο… «μητρικό» της σπίτι μέχρι να το κληρονομήσει, λέει ότι οι γυναίκες της φυλής δεν εμπιστεύονται τους άνδρες στη διαχείριση των χρημάτων και γι’ αυτό την έχουν αναλάβει οι ίδιες.
«Οι περισσότεροι άνδρες στο χωριό μας εγκαταλείπουν το σχολείο νωρίς για να βοηθήσουν τους πατέρες τους στα χωράφια. Αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευσή τους» υπογραμμίζει. Η ίδια δεν έχει ακούσει ποτέ για το κίνημα υπέρ των δικαιωμάτων των ανδρών στη Μεγκαλάγια, ωστόσο, πιστεύει ότι το σύστημα της γυναικοκρατίας δεν θα αλλάξει ποτέ.
Εργασίες
  • Έχοντας υπόψη σας όσα επικρατούν στην κοινωνία στην οποία εσείς ζείτε πώς κρίνετε όσα συμβαίνουν σε αυτή την περιοχή της Ινδίας;
  • Τι παρατηρείτε σχετικά με τον τρόπο που αποτυπώνεται η υπεροχή του ενός ή του άλλου φύλου στη γλώσσα;
  • Ισχύει άραγε κάτι τέτοιο στη δική μας γλώσσα;

Ρατσισμός -δραστηριότητες

Φύλλο εργασίας

1.Κάθε ομάδα να φτιάξει το δικό της συννεφόλεξο έχοντας ως αφόρμηση τη λέξη “ρατσισμός“. Ποιες λέξεις ή φράσεις σας έρχονται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη αυτή; Η εφαρμογή Wordle σας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξετε το δικό σας σύννεφο λέξεων εδώ

Να στείλετε  τη διεύθυνση του συννεφόλεξου που φτιάξατε στο mail εργασιών για να το  δημοσιεύσουμε στο ιστολόγιο και να το μοιραστείτε  με τους συμμαθητές σας!

2.Βρείτε τον ορισμό του λήμματος “ρατσισμός“,  στα παρακάτω  ηλεκτρονικά λεξικά

Λεξικό της Νεοελληνικής του Τριανταφυλλίδη

Βικιλεξικό

Τι παρατηρείτε; Πόσο διαφέρουν οι ορισμοί που βρήκατε σε σχέση με αυτό που εσείς είχατε στο μυαλό σας σχετικά με τη συγκεκριμένη έννοια; Κρατήστε σημειώσεις για να παρουσιάσετε την άποψή σας στην ολομέλεια.

3.Περιγράψτε  ένα περιστατικό στο  οποίο πέσατε οι ίδιοι ή κάποιοι άλλοι θύματα ρατσιστικής συμπεριφοράς. Το κάθε μέλος της ομάδας θα μοιραστεί την εμπειρία του με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του και στη συνέχεια όλοι μαζί θα αποφασίσετε ποια ιστορία θα θέλατε να παρουσιάσετε στην ολομέλεια.

4.Μετατρέψτε την περιγραφή που κάνατε σε διάλογο.

5.Τι θα λέγατε τώρα να φτιάξετε ένα κόμιξ ή κινούμενα σχέδια με βάση το διάλογο που φτιάξατε; Για να φτιάξετε κόμιξ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή ReadWriteThink κάνοντας κλικ εδώ

Υπάρχει επίσης ένα καταπληκτικό εργαλείο με το οποίο μπορείτε να φτιάξετε  ταινιούλες κινουμένων σχεδίων , το Go Animate

εδώ

Τώρα όσοι από σας έχετε μεγαλύτερες καλλιτεχνικές αναζητήσεις…  και θέλετε κάτι περισσότερο δύσκολο, αλλά και πιο εντυπωσιακό, μπορείτε να επισκεφτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα όπου θα βρείτε βήμα βήμα αναλυτικότατες οδηγίες για το πώς θα γυρίσετε την πρώτησας ταινία κινουμένων σχεδίων!

http://www.kinoumeno.gr/

Καλή επιτυχία! Περιμένω τα έργα σας!





Αντί ευχών

Θα ήθελα αντί άλλων ευχών να μοιραστώ μαζί σας μια ιστορία του Χόρχε Μπουκάι. Για όσους δεν τον γνωρίζουν παραθέτω ένα σύντομο βιογραφικό του.

Ο Χόρχε Μπουκάι (Jorge Bucay) γεννήθηκε το 1949 στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Γιατρός και ψυχοθεραπευτής της σχολής Γκεστάλτ, ειδικεύτηκε στη θεραπεία των νοητικών ασθενειών εργαζόμενος αρχικά σε νοσοκομεία και κλινικές και, εν συνεχεία, δίνοντας διαλέξεις σε ιδρύματα, κολέγια, θέατρα, καθώς και σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Μονίμως και παντού προσκεκλημένος, προσπαθεί να παρίσταται σε μαθήματα, σεμινάρια και συνέδρια στην Αργεντινή, την Ουρουγουάη, τη Χιλή, το Μεξικό, τις Η.Π.Α, την Ιταλία, την Ισπανία… Όταν αποφάσισε να ασχοληθεί και με τη συγγραφή, είδε περισσότερα από δώδεκα βιβλία του να μεταφράζονται σε -τουλάχιστον- είκοσι μία γλώσσες και να τοποθετούνται πρώτα στις λίστες των ευπώλητων κάθε χώρας.

Ο Χόρχε Μπουκάι επισκέφτηκε τη χώρα μας το 2009. Μπορείτε να διαβάσετε κάποιες  συνεντεύξεις που έδωσε σε έλληνες δημοσιογράφους  εδώ και εδώ.

Στην ιστορία η αληθινή αξία του δαχτυλιδιού κρύβονται όλες οι ευχές που θέλω να σας δώσω…

Mαθαίνοντας ελληνικά…

Αρκετοί μαθητές του σχολείου μας, κυρίως μετανάστες, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Ο γραπτός τους λόγος δείχνει την απουσία βασικών γνώσεων γραμματικής και συντακτικού, γνώσεις που δεν μπορούν να αποτελούν διδακτικό στόχο στο Λύκειο, αλλά αντίθετα προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή σε πιο σύνθετες δραστηριότητες.

Πολλοί από αυτούς τους μαθητές σε σχετικές συζητήσεις που είχαμε έδειξαν την επιθυμία τους να βελτιωθούν δουλεύοντας επιπλέον στο σπίτι. Το διαδίκτυο παρέχει πλούσιο υλικό στη διάθεση  οποιουδήποτε για μια  από απόσταση μάθηση. Φυσικά εσείς μπορείτε να στέλνετε τις απορίες που σας γεννιούνται  στην ηλεκτρονική μας ομάδα ή στο email για μαθητές, αλλά και να τις συζητάμε στο σχολείο.

Πιο συγκεκριμένα μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:

Φιλογλωσσία+

Μαθαίνω Ελληνικά στο Διαδίκτυο

Το ΙΕΛ / Ε.Κ. “Αθηνά” προσφέρει  δωρεάν σειρά μαθημάτων της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας για αρχάριους ενήλικες  που είναι βασισμένη στο υλικό της σειράς  “Φιλογλωσσία+”. Η σειρά Φιλογλωσσία+ αποτελείται από εκπαιδευτικά CD-ROM πολυμέσων για την εκμάθηση της Eλληνικής ως ξένης γλώσσας, με γλώσσα υποστήριξης την Αγγλική. Aπευθύνεται σε αρχάριους που δεν μιλούν καθόλου ή ξέρουν λίγα Eλληνικά και επιθυμούν να συστηματοποιήσουν τις γνώσεις τους.

Το πρόγραμμα βασίζεται κατά κύριο λόγο στην επικοινωνιακή μέθοδο και στη δημιουργία των προϋποθέσεων για την κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. Στόχος είναι η απόκτηση επικοινωνιακής επάρκειας, που θα επιτρέψει στον χρήστη να μπορέσει να ανταποκριθεί σε καθημερινές περιστάσεις επικοινωνίας (situations). Έμφαση δίνεται και στη διδασκαλία των γραμματικών δομών και των συντακτικών λειτουργιών, τα στοιχεία όμως αυτά εντάσσονται σε επικοινωνιακά πλαίσια και δίνονται με τρόπο απλό και λειτουργικό.

HelloNet Project (Hellenic Enjoyable Language Learning On the Net)

http://hellonet.teithe.gr/

Πρόγραμμα του ΤΕΙ Θεσ/νίκης. Απευθύνεται σε φοιτητές που σκοπεύουν να πάρουν μέρος σε προγράμματα ανταλλαγών Erasmus, με στόχο:

  • α) να τους βοηθήσει να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις της ελληνικής γλώσσας πριν έρθουν στην Ελλάδα,
  • β) να τους παράσχει πληροφόρηση για τα ελληνικά πανεπιστήμια, την ελληνική ακαδημαϊκή ζωή και κουλτούρα.

Οι χρήστες έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε μια σειρά εντατικών μαθημάτων ελληνικών για αρχάριους, που διατίθεται σε πέντε ευρωπαϊκές γλώσσες. Το εκπαιδευτικό υλικό είναι κατάλληλο για εφαρμογή σε μαθήματα από απόσταση μέσω του διαδικτύου. Τα μαθήματα έχουν υποστήριξη πολυμέσων (κείμενο, ήχος, βίντεο).

Learn Greek Online

http://www.kypros.org/LearnGreek/

Σειρά 105 μαθημάτων σε τρία επίπεδα, που παρέχεται δωρεάν στο διαδίκτυο από το Ραδιοφωνικό ίδρυμα Κύπρου Cyprus Broadcasting Corporation (CyBC) σε συνεργασία με την Kypros-Net.

Ο χρήστης αποκτά ελεύθερη πρόσβαση με το όνομα και τον κωδικό του, αφού πραγματοποιήσει την εγγραφή του. Παρέχεται η δυνατότητα ανατροφοδότησης του χρήστη από καθηγητή που παρακολουθεί το προσωπικό σημειωματάριο του μαθητή και συμμετέχει στο forum, διευκολύνοντας τη διαδικασία μάθησης.

Χρήσιμες επίσης μπορούν να φανούν οι παρακάτω ιστοσελίδες κυρίως σε αυτούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα ορθογραφίας.

Ιστοσελίδα όπου μπορείτε να βρείτε κατατοπιστικά βιντεάκια με καθαρά πρακτικούς κανόνες ορθογραφίας

http://www.prasinipriza.com

Ιστοσελίδα με online ασκήσεις γραμματικής και ορθογραφίας

http://online.eduportal.gr/a_online_glossa.htm