>Οι Τ

>

Πώς συνδέονται οι ΤΠΕ με τον Καραγκιόζη στα πλαίσια θεωρητικών συζητήσεων για το “πώς” και το ” γιατί” της εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Αν κανείς ενδιαφέρεται, ας επισκεφτεί το Στέντορα και, αν θέλει, ας αφήσει το σχόλιό του! Αναμένεται ενδιαφέρουσα συζήτηση!

Κατηγορίες: ΤΠΕ Εκπαίδευση | Γράψτε σχόλιο

>Για να δείτε ένα παράδειγμα υπερλογοτεχνικού έργου και μάλιστα στα ελληνικά [στα αγγλικά, βλ. M.D. Coverley (Marjorie C. Luesebrink), Califia (2000), Shelley Jackson, Patchwork Girl (1996), Michael Joyce, afternoon, a story (1986)], μπορείτε να διαβάσετε; ή να πω καλύτερα να περιηγηθείτε τον Πλανήτη Πρέσπα της Σοφίας Νικολα

ΐδου (το ομώνυμο μυθιστόρημα της ιδίας κυκλοφορεί από τις εκδ. Κέδρος).

Η σχέση Λογοτεχνία και διαδίκτυο εξετάζεται και στο άρθρο του Δ. Δημηρούλη στο Εnet 1/9/2006, αλλά πολύ αναλυτικότερη πληροφόρηση και θεωρητικά κείμενα για το υπερκείμενο και τη λογοτεχνία θα βρείτε στην ιστοσελίδα του A. Liu, καθηγητή στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Hyperliterature.

Read this doc on Scribd: ΤΠΕ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Κατηγορίες: λογοτεχνία, υπερλογοτεχνία | Γράψτε σχόλιο

>Εννοιολογικοί χάρτες

>

Αναφερθήκαμε ήδη στους εννοιολογικούς χάρτες και στη χρησιμότητά τους, αλλά, επειδή στο υλικό του ειδικού μέρους δεν θα βρείτε πληροφόρηση, θεωρώ χρήσιμο να έχουμε υπόψη μας μερικά συνοπτικά στοιχεία, τα οποία θα μας βοηθήσουν να χρησιμοποιήσουμε παραγωγικά το εργαλείο αυτό στη διδακτική μας πρακτική (για παράδειγμα στην ιστορία και τη γλώσσα).

Read this doc on Scribd: ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ



Κατηγορίες: εννοιολογικοί χάρτες | Γράψτε σχόλιο

>H ΚΡΙΤΙΚΗ Α

>Έχουμε ξαναμιλήσει για την αναγκαιότητα κριτικής αποτίμησης των ιστοτόπων που χρησιμοποιούμε για διδακτικούς σκοπούς, αλλά δεν ασκηθήκαμε σ’ αυτό.
Ως εξάσκηση (υποχρεωτική):

  • κατεβάστε τη φόρμα αξιολόγησης*,
  • επιλέξτε ένα από τους προτεινόμενους ιστότοπους ή επιλέξτε ένα άλλον της αρεσκείας σας
  • αξιολογήστε τον
  • αποθηκεύστε τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις οδηγίες.

* για να κατεβάσετε τη φόρμα σε μορφή που θα μπορείτε να ανοίξετε κατευθείαν με τον επεξεργαστή κειμένου σας, επιλέξτε “Scribd”. Θα συνδεθείτε κατευθείαν με το αρχείο και στην εντολή download επιλέξτε doc

Κατηγορίες: αξιολόγηση ιστοτόπων | Γράψτε σχόλιο

>Διαθεματικό διδακτικό σενάριο με τη χρήση ανοιχτού διερευνητικού περιβάλλοντος

>Παραθέτω στη συνέχεια το διδακτικό σενάριο “Μνήμη” από το υλικό της επιμόρφωσης για να έχετε την ευκαιρία να το μελετήσετε, με σκοπό

  • να πάρουμε ιδέες χρήσης του ανοιχτού διερευνητικού περιβάλλοντος της Πύλης για την ελληνική γλώσσα
  • να διαπιστώσουμε τη δομή των διδακτικών σεναρίων
  • να διαμορφώσουμε κριτήρια αποτίμησης προτεινόμενων διδακτικών σεναρίων
Κατηγορίες: διδακτικό σενάριο | Γράψτε σχόλιο

>Βοήθεια για αναρτήσεις blog

>

Για να ξεκολλήσουμε λίγο και να αρχίσουμε να δοκιμάζουμε μεγαλύτερης ποικιλίας αναρτήσεις στα blog μας, υπενθυμίζω βασικά σημεία.

Εισαγωγή υπερσυνδέσμων

Επιλέγουμε πρώτα τη λέξη ή τη φράση του κειμένου της ανάρτησής μας που θέλουμε να λειτουργεί ως υπερσύνδεσμος. Στη συνέχεια επιλέγουμε το εικονίδιο του υπερσυνδέσμου

και στο αναδυόμενο παράθυρο συμπληρώνουμε τη διεύθυνση στην οποία ο υπερσύνδεσμός μας θέλουμε να παραπέμπει

Εισαγωγή εικόνας (από αρχείο ή από το διαδίκτυο)

Μέσα στο κείμενο της ανάρτησής μας μπορούμε να ενθέσουμε εικόνες, από αρχείο που έχουμε στον υπολογιστή μας ή από το διαδίκτυο.
Για να εισάγουμε εικόνα από αρχείο που έχουμε αποθηκευμένο στον υπολογιστή μας πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι το αρχείο πρέπει να έχει τη μορφή jpg, gif, bmp ή png, αδιάφορο με ποιο πρόγραμμα έχει διαμορφωθεί.
Επιλέγουμε το εικονίδιο εισαγωγής εικόνας

και στο αναδυόμενο παράθυρο συμπληρώνουμε ανάλογα:

Αν η εικόνα είναι από αρχείο στον υπολογιστή μας, με την εντολή “αναζήτηση” την εντοπίζουμε. Μπορούμε να επιλέξουμε τη διάταξη της εικόνας σε σχέση με το κείμενο της ανάρτησής μας και ζητούμε “μεταφόρτωση εικόνας”

Αν πάλι η προσθήκη εικόνας είναι από το διαδίκτυο, συμπληρώνουμε αντίστοιχα τη URL διεύθυνση. Ένας εύκολος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να επιλέξουμε την εικόνα που βρήκαμε στον ιστό και με δεξί κλικ του ποντικιού να ζητήσουμε “αντιγραφή τοποθεσίας εικόνας” και αυτή τη διεύθυνση να επικολλήσουμε.

Εισαγωγή βίντεο

Η εισαγωγή βίντεο γίνεται με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν της εισαγωγής εικόνας και με τη χρήση του αντίστοιχου εικονιδίου

στο αναδυόμενο παράθυρο εντοπίζετε με την εντολή “αναζήτηση” το αρχείο βίντεο στο δίσκο σας και αφού του δώσετε έναν τίτλο, δηλώνετε ότι συμφωνείτε με τους όρους μεταφόρτωσης υλικού και ζητάτε “μεταφόρτωση βίντεο”.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

>ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ

>

Κατηγορίες: ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα, Γλώσσα | Γράψτε σχόλιο

>ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕΣΑ Α

>

Με άλλα λόγια βλέπε την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Ηλεκτρονικά Λεξικά

Σώμα Ν.Ε. Κειμένων (Εφημερ. “Τα Νέα, Εφημερ. “Μακεδονία”, Διδακτικά βιβλία του Π.Ι.)

Κατηγορίες: ηλεκτρονικά λεξικά, πύλη ελληνικής γλώσσας, σώμα κειμένων | Γράψτε σχόλιο

>Ένας ποιητής για τη γλώσσα και τη σχέση της με την παιδεία

>-Οι λέξεις που χρησιμοποιείτε δεν απέχουν πολύ από την καθημερινή γλώσσα. Μέσα από ποιο μονοπάτι φτάνουν στη συγκίνηση;

-Απορώ πώς νομίζεις ότι ένας ποιητής μπορεί να απαντήσει σε ένα θέμα της αισθητικής, με μόνη την προϋπόθεση ότι γράφει ποιήματα. Όσο για το λαϊκό λεξιλόγιο, με το οποίο ντύνω τα ποιήματά μου, προέρχεται, ως ένα σημείο, από τη λαϊκή μου καταγωγή, και ως ένα σημείο από την ερωτική μου ζωή. Αυτά που έμαθα απ’ την παιδεία προσπαθώ να τα λιγοστέψω και αυτά που έμαθα απ’ τον έρωτα προσπαθώ να τα κρατήσω. Αυτό το μείγμα βοηθάει και τη ζωή μου αλλά και την ποίησή μου.

Συνέντευξη του Ντ. Χριστιανόπουλου

στον Μάκη Καραγιάννη

Δημοσιεύτηκε στην ΑΥΓΗ (1.1.2005)

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

>Κοινοποίηση εργασιών WebQuest

>

Για να επωφελούμαστε όλοι από τις εργασίες όλων, κοινοποιώ εδώ τις ιστοσελίδες τις οποίες εσείς βρήκατε για την άσκηση2-WebQuest. Για να είναι όμως πραγματικά χρήσιμα τα αποτελέσματα της αναζήτησής σας, καλό θα είναι να σχολιάζετε την κάθε διεύθυνση του παραθέτετε. Να αναφέρετε τον τίτλο της ιστοσελίδας και σύντομα το περιεχόμενο και, αν είναι δυνατόν, αποτίμησή του. Για τις πρώτες αναφορές σας θα το κάνω εγώ και αναμένω αντίστοιχη συνέχεια από μέρους σας, γιατί, όπως θα διαπιστώσετε και μόνοι σας, η σχολιασμένη πληροφορία είναι ασύγκριτα πιο πολύτιμη, όταν επιχειρείτε τις αναζητήσεις σας, ακόμη κι αν το σχόλιο αποτελεί πάντα μια προσωπική εκτίμηση του γράφοντα.

Το υλικό της εργασίας της Σοφίας (σχολιασμένο από μένα):

Η at&t έχει δημιουργήσει τον ιστότοπο Network Knowledge Explorer, μέσω του οποίου μπορούν οι εκπαιδευτικοί να μοιραστούν ψηφιακό υλικό σχετικά με μαθήματα, webquests, τεχνική βοήθεια κ.α.. Για επιπλέον υλικό μας παραπέμπει στο Blue Web’n, μια σημαντική βιβλιοθήκη η οποία μας πληροφορεί για εκπαιδευτικούς ιστοτόπους, οι οποίοι είναι κατηγοριοποιημένοι με βάση τα αντίστοιχα γνωστικά πεδία και παρατίθεται σύντομο σχόλιο για το περιεχόμενο του καθενός.
Στο site αυτό βρίσκεται δημοσιευμένο και ένα ελληνικό WebQuest για τις πηγές ενέργειας
http://www.kn.att.com/wired/fil/pages/web40.html

WebQuest δημιουργημένο από δασκάλους για την γεωγραφία της 6ης Δημοτικού
http://users.sch.gr/goumenak/pake08/12_Webquest_
2008-02-22_sfairikothta_EGwebquest/index.htm

Aνακοίνωση σε εκπαιδευτικό συνέδριο στη Βέρροια το 2005 σχετικά με το πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε WebQuest με τη χρήση PowerPoint.
http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=37
.

Κατηγορίες: webquest, άσκηση | Γράψτε σχόλιο