Η Ελλάδα τέταρτη χώρα στην “Ώρα Κώδικα”

Από τα στοιχεία που αναρτώνται στην σελίδα http://csedweek.org/leaderboards των διοργανωτών, προκύπτει οτι η Ελλάδα είναι τέταρτη χώρα με βάση τη συμμετοχή των μαθητών.

HofCLeaderboards

Επιλεγμένοι δικτυακοί τόποι για την ΑΕΠΠ

Επιλεγμένοι δικτυακοί χώροι, με ενδιαφέρον υλικό για το μάθημα ΑΕΠΠ

 

Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία

ebooks all

Βρείτε τα βιβλία σας!

Ειδικά τα βιβλία της Πληροφορικής είναι διαδραστικά και εμπλουτισμένα με ψηφιακό υλικό και δραστηριότητες.

Επίσης επισκεφθείτε το Φωτόδεντρο για μαθησιακά αντικείμενα και εκπαιδευτικά βίντεο.

 

Βιβλίο και τετράδιο εργασιών μαθητή

Βιβλίο και τετράδιο εργασιών μαθητή (δυστυχώς όχι η πιο πρόσφατη έκδοση) για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον από το Ψηφιακό Σχολείο και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

ebooks-aepp pi-aepp

ας τα τρέξουμε…

Το τρέξιμο κάνει καλό σε όλους, αλλά ειδικότερα το τρέξιμο των αλγορίθμων και προγραμμάτων κάνει εύκολη και γρήγορη την εκμάθηση της γλώσσας.

Τρία προγραμματιστικά περιβάλλοντα που υλοποιούν την ΓΛΩΣΣΑ που διδάσκεται στο μάθημα ΑΕΠΠ.

“Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης αλγορίθμων σε μορφή ψευδοκώδικα, ειδικά σχεδιασμένο για τη ΓΛΩΣΣΑ προγραμματισμού που διδάσκεται στα πλαίσια του μαθήματος Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ΑΕΠΠ) της Γ΄ Γενικού Λυκείου. Είναι εγκεκριμένος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.”, του Άλκη Γεωργόπουλου.

http://alkisg.mysch.gr/

alkis

Η γλωσσομάθεια του Σπύρου Νικολαΐδη, με απευθείας μετατροπη του κώδικα σε διάγραμμα ροής:

http://spinet.gr/glossomatheia/

glosomatheia

Ένας online διερμηνευτής για την ψευδογλώσσας από τον Στάθη Σέργου.

http://www.pseudoglossa.gr/

pseudoglossa

Εργασία: Ουσίες-συστατικά του τσιγάρου

Σε κάποιες τάξεις η εξοικείωση των μαθητών στο περιβάλλον ενός wiki έγινε με τη βοήθεια μιας δραστηριότητας για τα συστατικά του τσιγάρου.

Σε γενικές γραμμές τα στάδια είναι:

Α. Λαμβάνουν μία πρόσκληση για να γίνουν μέλη στο wiki του εργαστηρίου, στο προσωπικό τους email στο ΠΣΔ.

Β. Δημιουργούν Λογαριασμό στο wikispaces και γίνονται μέλη του wiki.

Γ. Τους δίνεται πρόσβαση στην αντίστοιχη εργασία-project, όπου υπάρχει μία λίστα ουσιών-συστατικών ενός άγνωστου προϊόντος (του τσιγάρου).

Δ. Κάθε μαθητής επιλέγει μία ουσία, για την οποία δημιουργεί μία σελίδα.

Ε. Οι μαθητές καλούνται να συλλέξουν πληροφορίες και να ενημερώσουν την σελίδα τους με κείμενο και εικόνες.
(τι είναι, που βρίσκεται, τι επιδράσεις έχει στον άνθρωπο και το περιβάλλον). Τα στοιχεία που βρίσκουν συνήθως προκαλούν αυθόρμητο προβληματισμό.

ΣΤ. Εκτύπωση των σελίδων τους.

Ζ. Αποκάλυψη του προϊόντος που έχει όλα αυτά και συστατικά (μία χρονιά είχε γίνει ως διαθεματική δραστηριότητα με την βιολόγο κ. Ζορμποπούλου) με ένα δρώμενο.
Κάθε μαθητής διαβάζει τα στοιχεία για την ουσία που ανέλαβε. Μετά τσαλακώνει το χαρτί και το ρίχνει μέσα σε ένα “τσιγάρο”, κατασκευή του εικαστικού κ.Τζοβανάκη τον οποίο και ευχαριστώ πολύ.

Βιωματικά εργαστήρια για την πρόληψη του καπνίσματος

Στο πλαίσιο της «Εβδομάδας κατά του καπνίσματος στα σχολεία» οι μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου συμμετείχαν σε ένα δίωρο βιωματικό εργαστήριο ανά τμήμα. Εμψυχώτρια η κ. Παπαδημητρίου Κυριακή, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης Θεαγένειου και της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και Θράκης. Υπεύθυνη για την οργάνωση η κ. Αναστασία Πένογλου. Τα εργαστήρια έλαβαν χώρα στο αμφιθέατρο, την Δευτέρα 9, την Τρίτη 10 και την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το δημιουργικό κομμάτι του εργαστηρίου. Μερικές από τις αφίσες μπορείτε να δείτε παρακάτω.

4-IMG_00042-IMG_0002 3-IMG_0003

Ξενάγηση στο Δωμάτιο Ελέγχου του αμφιθεάτρου μας

Την Τρίτη 10-12-2013 οι μαθητές της Τεχνολογικής κατεύθυνσης Β Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών, ξεναγήθηκαν στο δωμάτιο ελέγχου του αμφιθεάτρου του σχολείου μας από τον συνάδελφο Κωνσταντίνο Ζαφειρίου με την υποστήριξη μαθητή μας ο οποίος έχει κάνει την ηχοληψία σε πολλές εκδηλώσεις. Δύο μαθήτριες θέλησαν να καταγράψουν ηλεκτρονικά την ξενάγηση. Η παρουσίασή τους θα γίνει την Τρίτη 17-12-2013, στο μάθημα.

2013 Control Room 006

Η Ώρα του κώδικα στο εργαστήριο Πληροφορικής

Την εβδομάδα 9-13 Δεκεμβρίου 2013 το μάθημα της Πληροφορικής ήταν αφιερωμένο στην ώρα του Κώδικα, συμμετέχοντας έτσι και το σχολείο μας στην εκπαιδευτική εβδομάδα για την Επιστήμη Η/Υ  & Πληροφορικής που διοργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής με την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ στην Ελλάδα, παράλληλα με τη δράση  «Ώρα Κώδικα» διεθνώς. Οι μαθητές ασχολήθηκαν κυρίως με τις παρακάτω δραστηριότητες:

Blocky

codehoc blocky

My Robotic Friends, Thinkersmith

roboticfriends

Εισαγωγή σε Java scripts, KhanAcademy

khanacademy

 

Ανοιχτό εργαστήριο για την ώρα του κώδικα

Στο πλαίσιο της “Ώρας του κώδικα” πραγματοποιήθηκε

ανοιχτό εργαστήριο

με βάση την δραστηριότητα My Robotic Friends (Thinkersmith),

την Τετάρτη 11/12/13, έξω από το εργαστήριο Πληροφορικής,

όπου είχαμε την χαρά να δούμε πολλούς μαθητές και συναδέλφους.

Παράλληλα το εργαστήριο ήταν στη διάθεση των μαθητών για άλλες δραστηριότητες από την ώρα του κώδικα.    2013 023

2013 0022013 0162013 0192013 008 2013 007

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση