Συμπέρασμα

Μέχρι εδώ καλά τα καταφέρατε. Έχουμε το παιχνίδι μας την περιγραφή του καθώς και οδηγίες για τους κανόνες του. Σας άρεσε πολύ που βοηθήσατε τους συμμαθητές σας να μάθουν ένα καινούριο γι΄αυτούς παιχνίδι.

Το επόμενο βήμα είναι να προσπαθήσετε να κατασκευάσετε ένα δικό μας παιχνίδι με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκτήσατε.

Στην προσπάθειά σας αυτή θα βοηθήσει ο δάσκαλος και το σχολείο παρέχοντας τα υλικά και την τεχνική βοήθεια όπου χρειαστεί.

Επίσης η ομάδα σας πρέπει να συνεργαστεί και σε ώρες εκτός σχολείου ζητώντας βοήθεια από ειδικούς όταν αυτό είναι απαραίτητο.

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμπέρασμα

Σελίδα εκπαιδευτικού

Η ιστοεξερεύνηση είναι μια δημιουργική εργασία που στοχεύει στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου (κατευθυντικού), σύμφωνα με τις επιταγές του αναλυτικού προγράμματος της γλώσσας της Ε τάξης Δημοτικού.

Βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί η ικανότητα των μαθητών να επικοινωνούν αποτελεσματικά (προφορικά και γραπτά) κατανοώντας και παράγοντας διάφορα είδη λόγου και είδη κειμένων (αφηγηματικά, περιγραφικά, κατευθυντικά κτλ.)  και μέσα στο πλαίσιο αυτό να γίνει δυνατή η συνειδητοποίηση του γλωσσικού συστήματος. Τα παραπάνω πραγματώνονται τόσο μέσω της πρόσληψης (κατανόηση, επεξεργασία) διαφόρων ειδών κειμένου, όσο και μέσω της παραγωγής (προφορικά και γραπτά) των αντίστοιχων κάθε φορά ειδών των οποίων έχει γίνει προηγουμένως  επεξεργασία.

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος που εφαρμόζεται είναι η πλέον κατάλληλη  για μια τέτοιου είδους προσέγγιση.

Η διάρκεια της αναμένεται να είναι 3 διδακτικές ώρες που κατανέμονται περίπου ως εξής: Πρώτη διδακτική ώρα εξερεύνηση των πηγών, δεύτερη διδακτική ώρα επεξεργασία και δημιουργία της παρουσίασης και τρίτη διδακτική ώρα παρουσίαση των εργασιών και αξιολόγηση.

Είναι απαραίτητο το μάθημα να διεξαχθεί στο εργαστήριο υπολογιστών με επαρκή αριθμό μηχανημάτων ώστε οι ομάδες των παιδιών να δουλευουν το υλικό τους ταυτόχρονα.

Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα τότε μπορούμε σε μεγαλύτερο χρόνο να δουλέψουμε με τη γωνιά υπολογιστή.

Η επέκταση της πρότασης είναι η κατασκευή ενός παιχνιδιού από την αρχή.

Αλέξανδρος Ζαμπραΐλας

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σελίδα εκπαιδευτικού

Αξιολόγηση

Αξιολόγηση της ιστοεξερεύνησης.

Η αξιολόγηση γίνεται με βάση την δεκαβάθμια κλίμακα.

Κάθε ομάδα αξιολογείται από τις άλλες  με βάση τα παρακάτω κριτήρια.

Κριτήρια Αξιολόγησης Βαθμός Α ομάδας Βαθμός Β ομάδας Βαθμός Γ ομάδας Βαθμός Δ ομάδας
Επιλογή κατάλληλων πληροφοριών
Σωστή ερμηνεία των πληροφοριών
Οργάνωση και σύνθεση των πληροφοριών
Πληρότητα έκφρασης
Βαθμός δημιουργικότητας
Βαθμός συνεργασίας
Συμμετοχή στην τάξη
Σύνολο βαθμολογίας
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αξιολόγηση

Διαδικασία

Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες και προσπαθούμε να διερευνήσουμε τις κατηγορίες παιχνιδιών που υπάρχουν.

Κάθε ομάδα διερευνά διαφορετική κατηγορία παιχνιδιών.

Έχουμε λοιπόν

την Α ομάδα των παραδοσιακών παιχνιδιών,

την Β ομάδα των επιτραπέζιων  παιχνιδιών,

την Γ ομάδα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών

και τέλος την Δ ομάδα των πνευματικών παιχνιδιών.

Κάθε μια από αυτές διερευνά διαφορετικό υλικό.

Αυτό που τελικά πρέπει να παραδώσετε  είναι ένα κείμενο οδηγιών για ένα παιχνίδι της αρεσκείας σας. Το κείμενο αυτό θα έχει την μορφή  παρουσίασης και θα παρουσιαστεί από την ομάδα στους συμμαθητές σας. Αφού γίνει αυτό κάθε ομάδα θα παίξει το παιχνίδι το οποίο διάλεξε να παρουσιάσει.

Πάμε λοιπόν.

Α΄ομάδα: Παραδοσιακά παιχνίδια


ακολουθήστε τους συνδέσμους

http://athlitikipoed.tripod.com/paradosiaka_pexnidia.htm

http://www.scribd.com/doc/6304904/-

http://3lyk-polichn.thess.sch.gr/Olympiaki_paideia/paixnidia/paixnidia.htm

http://www.psterpnis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=75&Itemid=94

http://athlitikipoed.tripod.com/paradosiaka_pexnidia2.htm

http://users.sch.gr/grfilip/games/games_katalogos.htm

Β΄ομάδα: επιτραπέζια παιχνίδια


Ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους

http://el.wikipedia.org/wiki

http://el.wikipedia.org/wiki/Monopoly

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%BB

http://dim-rizou.pel.sch.gr/ergasies/zoa/page18.html

Γ΄ομάδα Ηλεκτρονικά παιχνίδια


Ακολουθήστε τους συνδέσμους

http://el.wikipedia.org/wiki/

http://egpaid.blogspot.com/2009/03/blog-post_2321.html

http://www.1001paixnidia.gr/paixnidia/Mario+Forever+Flash

http://www.nintendo.gr/

http://gr.playstation.com/ps3/games/detail/item332930/NBA-2K11/

Δ΄ομάδα. Πνευματικά παιχνίδια

Ακολουθήστε τους συνδέσμους

http://el.wikipedia.org/wiki/

http://egpaid.blogspot.com/2009/03/blog-post_9050.html

http://el.wikipedia.org/wiki

http://gelame.com/sliders/Sliders.htm

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαδικασία

Εισαγωγή

Τα παιχνίδια είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωή μας.

Τα γνωρίζουμε όμως όσο πρέπει;

Ξέρουμε όλα τα είδη και τις παραλλαγές τους από τόπο σε τόπο;

Σίγουρα μέσα  από την διερεύνηση έχουμε πολλά να μάθουμε και να ανακαλύψουμε νέα παιχνίδια,  για μας και τους φίλους μας.

Βάζουμε λοιπόν σαν στόχο την ανακάλυψη κάποιου πρωτότυπου παιχνιδιού και την περιγραφή του.

Επίσης την  κατανόηση των κανόνων του και τη δημιουργία οδηγιών ώστε να μπορούν οι άλλοι να παίξουν  το παιχνίδι που επιλέξαμε.
Τα παιχνίδια που θα διερευνήσουμε είναι:

α.Παραδοσιακά παιχνίδια
β. Επιτραπέζια παιχνίδια
γ. Ηλεκτρονικά παιχνίδια
δ. Πνευματικά παιχνίδια

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εισαγωγή

Παιχνίδια

Το παιχνίδι αποτελεί μια σημαντική δραστηριότητα στη ζωή του παιδιού.

Είναι μια εκδήλωση όλων των εποχών.

Το παιχνίδι θεωρείται το κέντρο της παιδικής ηλικίας. Δε νοείται παιδί χωρίς παιχνίδι.

Για το παιδί κάθε δραστηριότητα είναι παιχνίδι.

Σίγουρα όλοι συμφωνείτε με τις παραπάνω παραδοχές.

Προτείνω λοιπόν να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα και να το διερευνήσουμε συστηματικά.

Ακολουθήστε την πλοήγηση!!

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παιχνίδια

Google earth

Το λογισμικό Google Earth επιτρέπει στον υπολογιστή σας να γίνει ένα εργαλείο περιήγησης στον κόσμο. Η εφαρμογή με τη βοήθεια  δορυφορικών φωτογραφιών καθώς και με αεροφωτογραφίες πολύ μεγάλης ανάλυσης επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει με λεπτομέρειες διάφορες τοποθεσίες του κόσμου. Δίνεται η δυνατότητα αποθήκευσης εικόνων ή και εκτύπωσης. Η ανάλυση είναι τόσο μεγάλη που αν ο χρήστης είναι κάτοικος μιας μεγάλης πόλης μπορεί  να εντοπίσει τη γειτονιά του και το σπίτι του.  Το λογισμικό έχει ελεύθερη άδεια χρήσης και μπορούν τα σχολεία να το κατεβάσουν από τον παρακάτω σύνδεσμο.

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | 1 σχόλιο

Λογισμικά προσομοίωσης

Το Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α. είναι ένα ολοκληρωμένο μαθησιακό περιβάλλον, υποστηριζόμενο από υπολογιστές, που αποσκοπεί στην υποβοήθηση της διδασκαλίας της Φυσικής του Γυμνασίου(Δημοτικού), με έμφαση στις έννοιες που οι μαθητές και οι μαθήτριες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες γνωστικές δυσκολίες στην κατανόησή τους.

Η επιλογή των θεματικών ενοτήτων και η εκπαιδευτική σχεδίαση υπαγορεύθηκαν από τα πορίσματα της έρευνας της Γνωσιακής Επιστήμης και της Διδακτικής της Φυσικής, που εντοπίζουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην κατανόηση πολλών φυσικών φαινομένων  – και εννοιών, σε όλο το φάσμα της ύλης της Φυσικής του Γυμνασίου, τα οποία εισάγουν παρανοήσεις και αδρανή γνώση.

Για το σκοπό αυτό έχουν αναπτυχθεί σενάρια στις παρακάτω διδακτικές ενότητες – μικρόκοσμους με στοιχεία διερευνητικού περιβάλλοντος που θα υποστηρίζονται από προτάσεις – δραστηριότητες για διδακτική αξιοποίηση. Για αυτές τις ενότητες θα αναπτυχθούν και τα αντίστοιχα φυσικά μοντέλα όπου αυτό είναι δυνατό:

1.Θερμότητα:

  •  Διαστολή των σωμάτων (στερεών, υγρών, αερίων)
  • Αλλαγή φυσικής κατάστασης

 2.Οπτική:

Ανάκλαση του φωτός

  •  Διάθλαση του φωτός
  • Ανάλυση – Σύνθεση του φωτός
  • Ευθύγραμμη διάδοση του φωτός

3.Μηχανική:

  •   Ελεύθερη πτώση

4.Ηλεκτρισμός:

  •  Πηγές, καταναλωτές, όργανα μέτρησης
  •   Κλειστό κύκλωμα – συνδεσμολογίες

Ο μαθητής ή η μαθήτρια εργάζεται πάνω στα σενάρια που περιέχονται στο λογισμικό, εκτελεί δραστηριότητες, κάνει προβλέψεις, παρατηρεί τα αποτελέσματα των προβλέψεών του μέσα από προσομοιώσεις κινήσεων, πειραματίζεται με διαφορετικές τιμές παραμέτρων και συγκρίνει με την πραγματικότητα.

Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι απλό στη χρήση του, και να δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή ή στη μαθήτρια να το χρησιμοποιεί ανάλογα με την γνώση του και τις ικανότητες που έχει αναπτύξει. Ο χώρος εργασίας περιλαμβάνει σκηνικά, αντικείμενα με ιδιότητες και ο μαθητής ή η μαθήτρια μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία και να αναπτύξει δραστηριότητες που παραπέμπουν σε πραγματικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

από το εγχειρίδιο χρήσης του λογισμικού

Δείτε επίσης το θεωρητικό πλαίσιο https://blogs.sch.gr/groups/kseditikithessalia/documents/

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Διαχείριση ιστολογίου σχολικού δικτύου

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Γνώση

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο