Λογισμικά προσομοίωσης

Το Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α. είναι ένα ολοκληρωμένο μαθησιακό περιβάλλον, υποστηριζόμενο από υπολογιστές, που αποσκοπεί στην υποβοήθηση της διδασκαλίας της Φυσικής του Γυμνασίου(Δημοτικού), με έμφαση στις έννοιες που οι μαθητές και οι μαθήτριες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες γνωστικές δυσκολίες στην κατανόησή τους.

Η επιλογή των θεματικών ενοτήτων και η εκπαιδευτική σχεδίαση υπαγορεύθηκαν από τα πορίσματα της έρευνας της Γνωσιακής Επιστήμης και της Διδακτικής της Φυσικής, που εντοπίζουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην κατανόηση πολλών φυσικών φαινομένων  – και εννοιών, σε όλο το φάσμα της ύλης της Φυσικής του Γυμνασίου, τα οποία εισάγουν παρανοήσεις και αδρανή γνώση.

Για το σκοπό αυτό έχουν αναπτυχθεί σενάρια στις παρακάτω διδακτικές ενότητες – μικρόκοσμους με στοιχεία διερευνητικού περιβάλλοντος που θα υποστηρίζονται από προτάσεις – δραστηριότητες για διδακτική αξιοποίηση. Για αυτές τις ενότητες θα αναπτυχθούν και τα αντίστοιχα φυσικά μοντέλα όπου αυτό είναι δυνατό:

1.Θερμότητα:

  •  Διαστολή των σωμάτων (στερεών, υγρών, αερίων)
  • Αλλαγή φυσικής κατάστασης

 2.Οπτική:

Ανάκλαση του φωτός

  •  Διάθλαση του φωτός
  • Ανάλυση – Σύνθεση του φωτός
  • Ευθύγραμμη διάδοση του φωτός

3.Μηχανική:

  •   Ελεύθερη πτώση

4.Ηλεκτρισμός:

  •  Πηγές, καταναλωτές, όργανα μέτρησης
  •   Κλειστό κύκλωμα – συνδεσμολογίες

Ο μαθητής ή η μαθήτρια εργάζεται πάνω στα σενάρια που περιέχονται στο λογισμικό, εκτελεί δραστηριότητες, κάνει προβλέψεις, παρατηρεί τα αποτελέσματα των προβλέψεών του μέσα από προσομοιώσεις κινήσεων, πειραματίζεται με διαφορετικές τιμές παραμέτρων και συγκρίνει με την πραγματικότητα.

Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι απλό στη χρήση του, και να δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή ή στη μαθήτρια να το χρησιμοποιεί ανάλογα με την γνώση του και τις ικανότητες που έχει αναπτύξει. Ο χώρος εργασίας περιλαμβάνει σκηνικά, αντικείμενα με ιδιότητες και ο μαθητής ή η μαθήτρια μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία και να αναπτύξει δραστηριότητες που παραπέμπουν σε πραγματικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

από το εγχειρίδιο χρήσης του λογισμικού

Δείτε επίσης το θεωρητικό πλαίσιο https://blogs.sch.gr/groups/kseditikithessalia/documents/

Σχετικά με Αλέξανδρος Ζαμπραΐλας

Δάσκαλος Επιμορφωτής Β΄επιπέδου στη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Επιμόρφωση. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση