Απρ 23
Καλό Πάσχα
Απρ 09
Η μητρική γλώσσα επηρεάζει τη δυσλεξία
Η δυσλεξία επηρεάζει διαφορετικά μέρη του εγκεφάλου των μικρών παιδιών ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι επιστήμονες θα πρέπει να αναζητήσουν διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης της δυσλεξίας, ανάλογα με τον πολιτισμό και την κουλτούρα. «Το εύρημα ήταν πολύ συναρπαστικό για μας. Δεν είχαμε ποτέ σκεφτεί ότι οι δυσλεκτικοί εγκέφαλοι είναι διαφορετικοί στα παιδιά που μαθαίνουν αγγλικά ή κινέζικα», δήλωσε ο Λι-Χάι Ταν, καθηγητής γλωσσολογίας στο πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ. «Αυτό σημαίνει την ύπαρξη νευροβιολογικών αιτιών που προκαλούν τη δυσλεξία». Εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο επηρεάζονται από τη δυσλεξία, μία δυσλειτουργία που μπορεί να περιλαμβάνει προβλήματα στην ανάγνωση, την ορθογραφία, τη γραφή και την προφορά των λέξεων. Ομως, η ανάγνωση αγγλικών προϋποθέτει διαφορετικές δεξιότητες σε σχέση με την ανάγνωση κινέζικων, τα οποία βασίζονται λιγότερο στους ήχους και περισσότερο στη χρήση συμβόλων για την απεικόνιση λέξεων. Αυτό σημαίνει ότι η αντιμετώπιση της δυσλεξίας στα παιδιά από την Κίνα μπορεί να περιλαμβάνει ασκήσεις μνήμης, ενώ στα παιδιά που μαθαίνουν αγγλικά η θεραπεία εστιάζεται στην μετατροπή ήχων σε γράμματα. Παλιότερες μελέτες είχαν δείξει ότι ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί διαφορετικά δίκτυα νευρώνων σε διαφορετικές γλώσσες, καμία όμως δεν είχε αναφέρει τη διαφορά στα δομικά μέρη του εγκεφάλου.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ONLINE
09/04/2008
Απρ 08
Συνεργατική Μάθηση στο Διαδίκτυο 2.0: Θεωρία & Πράξη
Webinar: Συνεργατική Μάθηση στο Διαδίκτυο 2.0: Θεωρία & Πράξη
Η Νίκη Λαμπροπούλου, η Μαριάννα Βιβίτσου και ο Αλέξανδρος Γκίκας σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε ένα Webinar (Διαδικτυακό σεμινάριο) στις:
Date: Thu, Apr 17 2008
Start Time: 8:00 PM
Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.wiziq.com/tutorsession/session.aspx?JuX%2bgH%2b2Gbb1MmRjX1IcotwpO%2fivcBsu5jkcX2fEXZeIpnByaH4zIm15uiAbs8AgB5I9PZG7T0k%3d
Εγγραφείτε και την κατάλληλη ημέρα και ώρα … σας περιμένουμε!
Απρ 05
Το σχολείο του μέλλοντος και το μέλλον του σχολείου
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 11-13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008
Ο ουσιαστικός προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος για τις αρχές, τις μεθοδολογίες, τις πρακτικές, τα εργαλεία και τις υποδομές στην οικοδόμηση του ?Σχολείου του Μέλλοντος?, ενός εξελιγμένου, πιο αποτελεσματικού, ευχάριστου και δημιουργικού σχολείου.
Με τις προσυνεδριακές δράσεις του και την τριήμερη απόληξή του το Συνέδριο θα:
– προτείνει καινοτόμες παιδαγωγικές, κοινωνικές, οικονομικές και τεχνικές λύσεις για την επόμενη «γενιά» σχολείων,
– αναδείξει σε κοινωνική προτεραιότητα το μέλλον του σχολείου,
– μελετήσει τις νέες ανάγκες των εκπαιδευόμενοι του 21ου αιώνα,
– εφοδιάσει τον Έλληνα εκπαιδευτικό με υλοποιήσιμες πρακτικές,
– διερευνήσει το υπάρχον σημερινό «ψηφιακό χάσμα»,
– συμβάλλει στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.
Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, ερευνητές και στελέχη της εκπαίδευσης (decision makers) αλλά και ευρύτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η έκθεση του Συνεδρίου θα είναι ανοιχτή στο ευρύ κοινό.
Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ
Τέρμα Σωρού , δίπλα στα Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Μαρ 31
Συνεργασία Yahoo – Google στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης
Τη στήριξή της στην πρωτοβουλία OpenSocial της Google, η οποία έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία ανοιχτών εφαρμογών λογισμικού για χρήση σε site κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε η Yahoo. Η πρωτοφανής συνεργασία των δύο «αιωνίων» αντιπάλων πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς η Yahoo ανακοίνωσε ταυτόχρονα και τη δημιουργία μίας κοινοπραξίας με την Google για την προώθηση της όλης προσπάθειας.
Η πρωτοβουλία Open Social της Google ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Μέχρι στιγμής, την υποστήριξή τους στην πρωτοβουλία του διαδικτυακού κολοσσού έχουν ανακοινώσει δημοφιλή ονόματα από τον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, όπως το MySpace και το Friendster. Στόχος τους είναι η δημιουργία εφαρμογών, που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από παιχνίδια μέχρι εκθέσεις φωτογραφιών, οι οποίες θα «τρέχουν» σε όλες τις υπηρεσίες του είδους. Στον αντίποδα, το ιδιαίτερα δημοφιλές site κοινωνικής δικτύωσης Facebook, στο οποίο συμμετέχει και η Microsoft μέσω μίας επένδυσης ύψους 240 εκατ. δολαρίων, δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την πρόθεσή του να συνεργασθεί με το OpenSocial.
Την πρωτοβουλία Open Social υποστηρίζουν μέχρι στιγμής 15 μεγάλες εταιρείες του χώρου. Υπολογίζεται ότι οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν μέσω του OpenSocial αφορούν περί τα 200 εκατ. συνδρομητές υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, εκ των οποίων τα 110 εκατ. είναι ενεργοί χρήστες του ΜySpace.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος προώθησης της πρωτοβουλίας Τζο Κράους, «Αν θέλεις να πας γρήγορα, προχώρα μόνος σου. Αν θέλεις να πας μακριά, τότε έλα μαζί μας». Ο Κράους είναι ιδρυτής της JotSpot, μίας κατασκευάστριας λογισμικού για τη δημιουργία ιστοσελίδων που απευθύνονται σε μικρές ομάδες, η οποία εξαγοράσθηκε πέρυσι από την Google.
Ανεξάρτητο Φόρουμ
Η Yahoo από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε συνεργασία με την Google και το MySpace στη δημιουργία του Ιδρύματος OpenSocial, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού ο οποίος θα αποτελεί ένα ανεξάρτητο φόρουμ για τη δημιουργία εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με αναλυτές, η ανάμειξη της Yahoo στην υπόθεση του OpenSocial δημιουργεί μία μικρή «καραμπόλα» όσον αφορά στην πρόταση εξαγοράς της εταιρείας που έχει καταθέσει από τον περασμένο μήνα η Microsoft. Η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς αναμένει σημαντικά οφέλη από τη συνεργασία της με το Facebook σε διαφημιστικό επίπεδο, καθώς οι ενεργοί χρήστες της υπηρεσίας ανέρχονται περί τα 70 εκατ.
Ο εκπρόσωπος της Yahoo ανακοίνωσε τις προθέσεις της εταιρείας του σε εταιρικό blog της Google, τονίζοντας ότι «ο ανοιχτός χαρακτήρας του Internet, αποτελεί μεγάλο μέρος της φιλοσοφίας μας στη Υahoo».
Το Facebook, παρά το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο OpenSocial, έχει ανοίξει μέρος των τεχνικών παραμέτρων του σε ενδιαφερόμενους προγραμματιστές. Πάντως, από την πλευρά του OpenSocial ανακοινώθηκε ότι τόσο η Microsoft όσο και οποιοσδήποτε άλλος «μεγάλος παίχτης της αγοράς», είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στην όλη προσπάθεια.
του Παναγιώτη Παπαϊωάννου
panpap@pegasus.gr
Μαρ 29
Κώδικας προστασίας ανηλίκων από το Internet
Κώδικες προστασίας των ανηλίκων που «σερφάρουν» στο διαδίκτυο καταρτίζει η κυβέρνηση Μπράουν (Μεγάλη Βρεττανία), θέτοντας στο μικροσκόπιο ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (όπως είναι το Facebook), ταξινομώντας ηλεκτρονικά παιχνίδια και δίνοντας οδηγίες προς τους γονείς. Αυτή τη στιγμή στη Βρετανία, το 70% των παιδιών έχει πρόσβαση στο Internet από το σπίτι του, ενώ το 52% περνούν τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα «σερφάροντας» στο διαδίκτυο. Και ίσως το πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το 80% των γονέων δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις ώστε να εγγυηθούν ότι το παιδιά τους χρησιμοποιούν με ασφάλεια το Ιnternet.
Τέλος σε αυτόν τον… εθισμό, τουλάχιστον στους ανηλίκους, επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση του Γκόρντον Μπράουν, βασιζόμενη στην εξαμηνιαία έρευνα που διεξήγαγε η παιδοψυχολόγος Τάνια Μπάιρον. Στην έκθεσή της, με τίτλο «Ασφαλέστερα Παιδιά σε έναν Ψηφιακό Κόσμο», η Μπάιρον επικεντρώνεται στο πώς η βιομηχανία της ψηφιακής διασκέδασης και η κυβέρνηση οφείλουν να πράξουν τα μέγιστα ώστε να εφαρμόσουν τις απαιτούμενες δικλίδες ασφαλείας στους υπολογιστές και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια των ανήλικων χρηστών του Ιnternet.
Οι προτάσεις
Συγκεκριμένα, στην έκθεση προτείνονται:
# Νέοι κώδικες με στόχο τον έλεγχο ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Bebo, περιλαμβανομένων κανονισμών για την ιδιωτικότητα
# Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια θα πρέπει να ταξινομούνται βάσει των ηλικιών στις οποίες απευθύνονται και, κυρίως, βάσει του περιεχομένου τους με ευκρινείς χαρακτήρες
# Αλλαγή του τρόπου διαφήμισης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών
# Να καταστεί παράνομη η πώληση ενός παιχνιδιού σε ανήλικο κάτω της ηλικίας που αναγράφεται στο κουτί
# Μία νέα εκστρατεία που θα απευθύνεται στους γονείς, θα τους βοηθά να κατανοούν το ψηφιακό υλικό που διαχειρίζονται τα παιδιά τους και, κυρίως, πώς να μπλοκάρουν την πρόσβαση σε… απαγορευμένες ιστοσελίδες
# Η δημιουργία ενός Εθνικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Παιδιών στο Διαδίκτυο
# Το ψήφισμα νέων νόμων που θα καθιστούν ποινικό αδίκημα την παρακίνηση σε αυτοκτονία μέσω του διαδικτύου
«Οι ραγδαίοι ρυθμοί της διαδικτυακής επανάστασης μετέτρεψαν τους γονείς σε μετανάστες του Internet και τα παιδιά σε γηγενείς του Ιnternet», δηλώνει χαρακτηριστικά η Μπάιρον, προσθέτοντας ότι «κατά έναν ειρωνικό τρόπο, οι ανησυχίες των γονιών για τους κινδύνους που κρύβει ο έξω κόσμος στρέφει τα παιδιά στο σπίτι (και το διαδίκτυο), εκεί όπου οι κίνδυνοι ίσως είναι περισσότεροι».
Της Ντίας Ζάβρα
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 28/3/2008
Μαρ 26
Social Networking: Ο «δούρειος ίππος» της online διαφήμισης
Η μαζική απήχηση των site κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες του Internet -και ιδιαίτερα στο νεανικό κοινό- εκτός από μεγάλο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και μεγάλες προοπτικές επιχειρηματικής ανάπτυξης για όλες τις δορυφορικές αγορές που σχετίζονται με το διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, τα site κοινωνικής δικτύωσης που έκαναν δειλά την εμφάνισή τους πριν από λίγα χρόνια χωρίς κανείς να μπορεί να εγγυηθεί εκ των προτέρων την επιτυχία τους, θεωρούνται σήμερα ως το ιδανικό «όχημα» για την αγορά της online διαφήμισης από διαφημιστές, παρόχους υπηρεσιών Internet και «παραδοσιακά» media.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης αποτελεί και η εξαγορά του δημοφιλούς site κοινωνικής δικτύωσης Bebo από την AOL έναντι του ποσού των 850 εκατ. δολαρίων σε μετρητά, που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Από την εν λόγω συμφωνία η AOL προσδοκά σημαντικά οφέλη, καθώς η εταιρεία επιδιώκει διακαώς να ενισχύσει τη θέση της στον χώρο της online διαφήμισης, ιδιαίτερα εκτός της αγοράς των ΗΠΑ.
Οπως επισημαίνουν αναλυτές, τα site κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον «δούρειο ίππο» της online διαφήμισης, παρέχοντας μία πρώτης τάξεως ευκαιρία ανάπτυξης στην τεράστια μάζα χρηστών του Internet. Η εν λόγω συμφωνία δεν είναι η μόνη του είδους. Το 2005, η News Corp εξαγόρασε το MySpace έναντι 580 εκατ. δολαρίων, ενώ σήμερα η αξία του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 15 δισ. δολάρια. Πέρυσι η Microsoft εξαγόρασε το 1,6% του Facebook, έναντι του αστρονομικού ποσού των 240 εκατ. δολαρίων. Στην ίδια κατηγορία μπορεί να ενταχθεί και η εξαγορά της υπηρεσίας online διακίνησης βίντεο YouTube, η οποία κινείται δορυφορικά στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, από την Google.
Το Bebo αριθμεί σήμερα περισσότερους από 40 εκατ. χρήστες και αποτελεί μία από τις 10 δημοφιλέστερες online υπηρεσίες στον κόσμο. Στη Μεγάλη Βρετανία είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο site κοινωνικής δικτύωσης μετά το Facebook και στις ΗΠΑ, όπου κυριαρχεί το MySpace, το τρίτο. Οι επισκέπτες του site, που αποτελεί δημιούργημα του Βρετανού επιχειρηματία Μάικλ Μπιρτς, αφιερώνουν σε αυτό τουλάχιστον 40 λεπτά ημερησίως, ενώ κατά μέσο όρο επισκέπτονται 78 διαφορετικά προφίλ άλλων χρηστών. Το τελευταίο διάστημα το Bebo έχει δρομολογήσει και τη δημιουργία πολλών «τοπικών» υπηρεσιών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Του Παναγιώτη Παπαϊωάννου
panpap@pegasus.gr
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 24/3/2008
Μαρ 15
Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με εργαλεία και εφαρμογές του Web 2.0
Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε πιο αποτελεσματικά τα εργαλεία και τις εφαρμογές του Web 2.0 εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία μας στην τάξη με εξ αποστάσεως συνεργατικές τεχνικές;
Ο Αλέξανδρος Γκίκας, η Ιωάννα Χαρδαλούπα, η Νίκη Λαμπροπούλου και η Μαριάννα Βιβίτσου θα παρουσιάσουν τις προτάσεις τους και θα απαντήσουν τις ερωτήσεις σας στο διαδικτυακό σεμινάριο που θα γίνει την Τρίτη 18 Μαρτίου στις 20.15 ώρα Ελλάδας.
Για να γραφτείτε επισκεφτείτε την παρακάτω διεύθυνση: