Συνεργασία Yahoo – Google στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης

Τη στήριξή της στην πρωτοβουλία OpenSocial της Google, η οποία έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία ανοιχτών εφαρμογών λογισμικού για χρήση σε site κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε η Yahoo. Η πρωτοφανής συνεργασία των δύο «αιωνίων» αντιπάλων πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς η Yahoo ανακοίνωσε ταυτόχρονα και τη δημιουργία μίας κοινοπραξίας με την Google για την προώθηση της όλης προσπάθειας.

Η πρωτοβουλία Open Social της Google ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Μέχρι στιγμής, την υποστήριξή τους στην πρωτοβουλία του διαδικτυακού κολοσσού έχουν ανακοινώσει δημοφιλή ονόματα από τον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, όπως το MySpace και το Friendster. Στόχος τους είναι η δημιουργία εφαρμογών, που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από παιχνίδια μέχρι εκθέσεις φωτογραφιών, οι οποίες θα «τρέχουν» σε όλες τις υπηρεσίες του είδους. Στον αντίποδα, το ιδιαίτερα δημοφιλές site κοινωνικής δικτύωσης Facebook, στο οποίο συμμετέχει και η Microsoft μέσω μίας επένδυσης ύψους 240 εκατ. δολαρίων, δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την πρόθεσή του να συνεργασθεί με το OpenSocial.

Την πρωτοβουλία Open Social υποστηρίζουν μέχρι στιγμής 15 μεγάλες εταιρείες του χώρου. Υπολογίζεται ότι οι εφαρμογές που θα αναπτυχθούν μέσω του OpenSocial αφορούν περί τα 200 εκατ. συνδρομητές υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, εκ των οποίων τα 110 εκατ. είναι ενεργοί χρήστες του ΜySpace.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος προώθησης της πρωτοβουλίας Τζο Κράους, «Αν θέλεις να πας γρήγορα, προχώρα μόνος σου. Αν θέλεις να πας μακριά, τότε έλα μαζί μας». Ο Κράους είναι ιδρυτής της JotSpot, μίας κατασκευάστριας λογισμικού για τη δημιουργία ιστοσελίδων που απευθύνονται σε μικρές ομάδες, η οποία εξαγοράσθηκε πέρυσι από την Google.

Ανεξάρτητο Φόρουμ
Η Yahoo από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε συνεργασία με την Google και το MySpace στη δημιουργία του Ιδρύματος OpenSocial, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού ο οποίος θα αποτελεί ένα ανεξάρτητο φόρουμ για τη δημιουργία εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με αναλυτές, η ανάμειξη της Yahoo στην υπόθεση του OpenSocial δημιουργεί μία μικρή «καραμπόλα» όσον αφορά στην πρόταση εξαγοράς της εταιρείας που έχει καταθέσει από τον περασμένο μήνα η Microsoft. Η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς αναμένει σημαντικά οφέλη από τη συνεργασία της με το Facebook σε διαφημιστικό επίπεδο, καθώς οι ενεργοί χρήστες της υπηρεσίας ανέρχονται περί τα 70 εκατ.

Ο εκπρόσωπος της Yahoo ανακοίνωσε τις προθέσεις της εταιρείας του σε εταιρικό blog της Google, τονίζοντας ότι «ο ανοιχτός χαρακτήρας του Internet, αποτελεί μεγάλο μέρος της φιλοσοφίας μας στη Υahoo».

Το Facebook, παρά το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στο OpenSocial, έχει ανοίξει μέρος των τεχνικών παραμέτρων του σε ενδιαφερόμενους προγραμματιστές. Πάντως, από την πλευρά του OpenSocial ανακοινώθηκε ότι τόσο η Microsoft όσο και οποιοσδήποτε άλλος «μεγάλος παίχτης της αγοράς», είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στην όλη προσπάθεια.

του Παναγιώτη Παπαϊωάννου
panpap@pegasus.gr

1 σχόλιο

  1. Και το παιχνίδι μόλις αρχίζει…
    Καλώς τα παιδιά, που είπε και κάποιος γνωστός!

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση