Social Networking: Ο «δούρειος ίππος» της online διαφήμισης

Η μαζική απήχηση των site κοινωνικής δικτύωσης στους χρήστες του Internet -και ιδιαίτερα στο νεανικό κοινό- εκτός από μεγάλο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και μεγάλες προοπτικές επιχειρηματικής ανάπτυξης για όλες τις δορυφορικές αγορές που σχετίζονται με το διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, τα site κοινωνικής δικτύωσης που έκαναν δειλά την εμφάνισή τους πριν από λίγα χρόνια χωρίς κανείς να μπορεί να εγγυηθεί εκ των προτέρων την επιτυχία τους, θεωρούνται σήμερα ως το ιδανικό «όχημα» για την αγορά της online διαφήμισης από διαφημιστές, παρόχους υπηρεσιών Internet και «παραδοσιακά» media.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης αποτελεί και η εξαγορά του δημοφιλούς site κοινωνικής δικτύωσης Bebo από την AOL έναντι του ποσού των 850 εκατ. δολαρίων σε μετρητά, που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Από την εν λόγω συμφωνία η AOL προσδοκά σημαντικά οφέλη, καθώς η εταιρεία επιδιώκει διακαώς να ενισχύσει τη θέση της στον χώρο της online διαφήμισης, ιδιαίτερα εκτός της αγοράς των ΗΠΑ.
Οπως επισημαίνουν αναλυτές, τα site κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον «δούρειο ίππο» της online διαφήμισης, παρέχοντας μία πρώτης τάξεως ευκαιρία ανάπτυξης στην τεράστια μάζα χρηστών του Internet. Η εν λόγω συμφωνία δεν είναι η μόνη του είδους. Το 2005, η News Corp εξαγόρασε το MySpace έναντι 580 εκατ. δολαρίων, ενώ σήμερα η αξία του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 15 δισ. δολάρια. Πέρυσι η Microsoft εξαγόρασε το 1,6% του Facebook, έναντι του αστρονομικού ποσού των 240 εκατ. δολαρίων. Στην ίδια κατηγορία μπορεί να ενταχθεί και η εξαγορά της υπηρεσίας online διακίνησης βίντεο YouTube, η οποία κινείται δορυφορικά στον χώρο της κοινωνικής δικτύωσης, από την Google.
Το Bebo αριθμεί σήμερα περισσότερους από 40 εκατ. χρήστες και αποτελεί μία από τις 10 δημοφιλέστερες online υπηρεσίες στον κόσμο. Στη Μεγάλη Βρετανία είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο site κοινωνικής δικτύωσης μετά το Facebook και στις ΗΠΑ, όπου κυριαρχεί το MySpace, το τρίτο. Οι επισκέπτες του site, που αποτελεί δημιούργημα του Βρετανού επιχειρηματία Μάικλ Μπιρτς, αφιερώνουν σε αυτό τουλάχιστον 40 λεπτά ημερησίως, ενώ κατά μέσο όρο επισκέπτονται 78 διαφορετικά προφίλ άλλων χρηστών. Το τελευταίο διάστημα το Bebo έχει δρομολογήσει και τη δημιουργία πολλών «τοπικών» υπηρεσιών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

Του Παναγιώτη Παπαϊωάννου
panpap@pegasus.gr
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 24/3/2008

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση