Ο Κ.Ο.Κ. ποδήλατο κάνει…

Καλησπέρα παιδιά!

Σε αυτό το σχέδιο εργασίας θα μάθουμε πως να κυκλοφορούμε με ασφάλεια με το ποδήλατό μας!

Δείτε τι υπάρχει παρακάτω…

1ο στάδιο

Στο σπίτι: Εισαγωγή στο θέμα

Χρόνος: 45΄

Μαθητούδια μου παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο προσεχτικά και το παιδικό βιβλίο κυκλοφοριακής αγωγής “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας”   (κείμενο: Κατερίνα Βαϊμάκη, Εικονογράφηση:Ρεβέκκα Βεδέ,μουσική:Αντώνης Καρατζίκης) για να παίξτε παιχνίδια για να θυμηθείτε τα βασικά για την κυκλοφοριακή αγωγή:

Εκπαιδευτικό βίντεο: 

Ποδηλατώ με ασφάλεια στο Kahoot 

 

Παιχνίδια για την κυκλοφοριακή αγωγή:

2ο στάδιο:

Στην τάξη: Δραστηριότητες με στόχο την εκτίμηση της σπουδαιότητας του ορθού τρόπου χειρισμού του ποδηλάτου, της επιλογής του απαραίτητου εξοπλισμού και της εκμάθησης των κανόνων συμπεριφοράς των ποδηλατών.

 Χρόνος: 90΄

Ακούμε το τραγούδι:

Θέματα για συζήτηση: 

  • οι εμπειρίες μου με το ποδήλατό μου
  • ποδήλατο, άσκηση και υγεία, οικονομία
  • ποδήλατο και περιβάλλον
  • συντήρηση και εξοπλισμός
  • ασφάλεια – μέτρα πρόληψης ατυχημάτων
  • γνωρίζουμε και επικοινωνούμε με φορείς για το ποδήλατο

Παρατηρώ προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες:

https://blogs.sch.gr/nipanal/files/2022/11/g5EMHPCOFyn8V8.jpg

Picture

111

Picture

3ο στάδιο:

Στο σπίτι: Δραστηριότητα με στόχο τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και τη σύνταξη ενός δεκάλογου κανόνων συμπεριφοράς του ποδηλάτη, ώστε να επιτευχθεί η ορθή οδική συμπεριφορά των μαθητών/τριών.

Χρόνος: 90΄

1 Φύλλο εργασίας

Ας θυμηθείτε τα βασικά μέρη του ποδηλάτου! Στο παρακάτω φύλλο εργασία διαβάστε και γράψτε στο σωστό πλαίσιο την κατάλληλη λέξη:

2 Φύλλο εργασίας

Μαθαίνουμε τη σωστή οδική συμπεριφορά ενός ποδηλάτη κάνοντας αντιστοίχηση το σήμα με τη σημασία του:

3 Φύλλο εργασίας

Για να είμαστε ασφαλείς πάνω στο ποδήλατο μας δεν αρκεί μόνο να οδηγούμε σύμφωνα με τον ΚΟΚ!
Χωρίς τον σωστό εξοπλισμό κινδυνεύουμε με ατύχημα…

Ολοκληρώσατε την επανάληψη! Ώρα, λοιπόν, για να φτείαξει κάθε ομάδα την παρουσίασή της με τον δεκάλογο του σωστού ποδηλάτη! Προσπαθήστε να τον εφαρμόζετε και να μην τον ξεχνάτε…

Παρουσίαση google

 

4ο στάδιο:

Στο σχολείο: Αναστοχασμός και αξιολόγηση.

Χρόνος: 45΄

Συμπληρώστε το σταυρόλεξο:



Λήψη αρχείου

 

 

 

ΑΣΙΑ

Η δεύτερη, κατά σειρά, ήπειρος που θα εξετάσουμε είναι η Ασία, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη της Γης και σε έκταση και σε πληθυσμό.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/d-asia_geo_map_v1.5_pidx0013706/story_html5.html

http://photodentro.edu.gr/photodentro/g-asia_rivers_v2.0_pidx0013914/story_html5.html

Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο μινωικός πολιτισμός ήταν ένας πολιτισμός της Εποχής του Χαλκού στο νησί της Κρήτης και σε άλλα νησιά του Αιγαίου, άνθισε από το 3000 π. Χ. έως 1450 π. Χ.

1. Ποιος πολιτισμός γεννήθηκε στην Κρήτη και από πού πήρε το όνομά του;
2. Γιατί η Κρήτη ήταν μεγάλη ναυτική και εμπορική δύναμη;
3. Γιατί λέμε ότι οι Κρήτες ήταν θαλασσοκράτοτες;
4. Ποιος ανακάλυψε την Κνωσό;

1. Ποιες μεγάλες πόλεις υπήρχαν στην Κρήτη;
2. Ποιο ήταν το πιο λαμπρό ανάκτορο της Κρήτης;
3. Πώς ήταν το ανάκτορο της Κνωσού;
4. Ποιοι ζούσαν στο ανάκτορο της Κνωσού;
5. Πού φυλούσαν τα τρόφιμα;
6. Τι γινόταν στα εργαστήρια;
7. Τι έκανε ο βασιλιάς;

1. Πού ζούσαν οι Μινωίτες;
2. Τι δουλειές έκαναν οι άντρες;
3. Ποιος ήταν ο φόρος που πλήρωναν οι Μινωίτες στο Μίνωα;
4. Πώς ντύνονταν οι άντρες;
5. Πώς ντύνονταν και στολίζονταν οι γυναίκες;
6. Με τι ασχολούνταν οι γυναίκες;
7. Τι γνωρίζεις για τις ασχολίες των παιδιών των Μινωιτών;

Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ

• Πίστευαν σε ένα σύμπλεγμα γυναικείων θεοτήτων.

• Υπήρχαν μόνο μικρά και οικιακά ιερά.

• Μεγάλη σημασία είχε το ιερό δέντρο στη μινωική θρησκεία.

• Σημαντικότερο δέντρο θεωρούσαν την ελιά.

• Σημαντικότερο ζώο θεωρούσαν τον ταύρο.

• Σημαντικές τελετές: τα ταυροκαθάψια.

• Το ιερατείο αποτελούνταν κυρίως από γυναίκες.

• Μόνη πηγή πληροφόρησης αποτέλεσαν τα έργα τέχνης.

Ερωτήσεις:
1. Ποια θεά λάτρευαν οι Μινωίτες και τι γνωρίζεις γι’ αυτήν;
2. Πού λάτρευαν τη Μεγάλη Θεά και τι της πρόσφεραν;
3. Πώς παρίσταναν τη Μεγάλη Θεά;
4. Τι γνωρίζεις για τα ταυροκαθάψια;
5. Ποια είναι τα σύμβολα της θρησκείας των Μινωιτών;
6. Τι γνωρίζεις για τη γραφή των Μινωιτών (δύο γραφές);
7. Τι είναι ο δίσκος της Φαιστού;

Στη δραστηριότητα αυτή από το Φωτόδεντρο, πατάμε στην εικόνα και  βλέπουμε τον δίσκο της Φαιστού, μαθαίνουμε για την ανεύρεσή του και στη συνέχεια έχουμε δύο δραστηριότητες να επιλέξουμε. Στην πρώτη αντιστοιχίζουμε εικόνες – σύμβολα από τον δίσκο και στη δεύτερη διαλέγουμε σύμβολα και γράφουμε μια δική μας πρόταση.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ

• Ανέπτυξαν πολλές μορφές τέχνης.

• Έντονη ποικιλία και πρωτοτυπία.

• Όλα τα μινωικά έργα έχουν κίνηση και ζωντάνια.

• Έντονη απεικόνιση της φύσης.

• Η τεχνοτροπία τους επηρέασε τους Κυκλαδίτες και τους Μυκηναίους.

ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ

• Τα κεραμικά είναι κομψά και έχουν ποικίλα σχήματα.

• Χρήση τροχού.

• Τα ωραιότερα αγγεία είναι τα Καραμαϊκά.

• Εξάγονταν στην ανατολική Μεσόγειο και την Αίγυπτο.

• Διακοσμούνταν με πολύπλοκα καμπυλόγραμμα σχέδια.

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

• Μινωικά ειδώλια ( ήταν κυρίως πήλινα και παρίσταναν γυναίκες).

• Ρυτά ( μεγάλα αγγεία).

• Περίτεχνα κοσμήματα.

Ερωτήσεις:
1. Τι γνωρίζεις για τα αγγεία των Μινωιτών;
2. Τι γνωρίζεις για τις σφραγίδες των Μινωιτών;
3. Τι κατασκεύαζαν οι Μινωίτες στα εργαστήρια χρυσοχοΐας;
4. Τι γνωρίζεις για τις τοιχογραφίες των Μινωιτών;
5. Πόσο κράτησε ο πολιτισμός των Μινωιτών και πώς  εξασθένησε;

Κεφ. 31: Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης

Γεια σας παιδιά

Πιστεύω ότι και το σημερινό κεφάλαιο θα το βρείτε ενδιαφέρον.

Παρακάτω είναι οι ασκήσεις του Τ.Ε. λυμένες και απαντημένες.

Γεω ΤΕ σελ 043

Στον Νεολιθικό οικισμό Διμηνίου

Την  Πέμπτη , 27 Απριλίου  2023  η  τάξη  μας πραγματοποίησε  εκπαιδευτική  επίσκεψη στον αρχαιολογικό  χώρο του Διμηνίου. Τα  παιδιά  ξεναγήθηκαν  στον οικισμό  της  νεολιθικής  περιόδου,  που  έχουμε  την  τύχη να  έχουμε  στην  περιοχή  μας κι έτσι  είδαν  από  κοντά  ό,τι  διδάσκεται  στο μάθημα  της  Ιστορίας  της  Γ΄ Δημοτικού.
Πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς οικισμούς της Ελλάδας και για το σημαντικότερο οικισμό της Νεότερης Νεολιθικής περιόδου. Η πρώτη εγκατάσταση στο λόφο χρονολογείται στο τέλος της 5ης χιλιετίας π.Χ., στη Νεότερη Νεολιθική περίοδο. Ήταν μία οργανωμένη κοινότητα 200-300 κατοίκων, που ζούσαν σε 30-40 σπίτια και ασχολούνταν κυρίως με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία, την κεραμοποιία. Ξεχωρίζει από τους άλλους νεολιθικούς οικισμούς, γιατί παρουσιάζει ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό στοιχείο, τους έξι λιθόκτιστους περιβόλους, που είχαν οικοδομηθεί γύρω από τον οικισμό κατά ζεύγη, με σκοπό πιθανότατα να στηρίζουν το έδαφος και να ορίζουν το χώρο. Ανάμεσά τους ήταν κτισμένα τα σπίτια, ενώ στο κέντρο βρισκόταν μία ευρύχωρη αυλή. Πάνω στο λόφο υπάρχει ο εντυπωσιακός θολωτός τάφος «Τούμπα»,  από τον οποίο εντυπωσιάστηκαν οι μαθητές!

341717597 1463984450963419 3409974368019420948 n orig

343407016 952859076067886 1056884779064696902 n orig

341598412 536178988723474 5456101994519213976 n orig

343300256 558710639701952 6011483733569546528 n orig

343299283 1262357994644345 5966993005995493715 n orig

Ο ΚΥΚΛΑΔΙΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η εποχή του χαλκού στην Ελλάδα (εισαγωγή) – teach laugh play

1. Τι ονομάζουμε πολιτισμό;
2. Ποιοι μεγάλοι πολιτισμοί δημιουργήθηκαν την εποχή του χαλκού;
3. Τι ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι;

  • Ας ξεκινήσουμε λοιπόν το ταξίδι μας που θα μας πάει πίσω πέντε χιλιάδες χρόνια, την Εποχή του Χαλκού, το 3200-2000 π.Χ. Τότε αναπτύχθηκε ένας σπουδαίος πολιτισμός, ο Κυκλαδικός, στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου.
  • Οι Κυκλάδες πήραν το όνομά τους από την αντίληψη που είχαν τότε ότι τα νησιά σχημάτιζαν έναν κύκλο γύρω από το ιερό νησί της Δήλου. Εξαιτίας της γεωγραφικής θέσης των Κυκλάδων, οι Κυκλαδίτες ήταν πολύ καλοί ναυτικοί, έμποροι και ψαράδες και με τα καράβια τους ταξίδευαν για να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς αλλά και να ανταλλάξουν τα προϊόντα τους με άλλους λαούς. Ήταν και κτηνοτρόφοι, κυνηγοί, γεωργοί αλλά και καλλιτέχνες.

1. Πού αναπτύχθηκε ο Κυκλαδίτικος πολιτισμός;
2. Τι δουλειές έκαναν οι κάτοικοι των Κυκλάδων;
3. Πού κατοικούσαν και τι γνωρίζουμε για τα σπίτια τους;
4. Τι έτρωγαν και πώς διασκέδαζαν;
5. Τι συνέβαινε όταν κάποιος πέθαινε;
6. Πώς μαθαίνουμε για τη ζωή τους;

1. Οι Κυκλαδίτες ήταν σπουδαίοι τεχνίτες. Τι γνωρίζεις γι’ αυτό;
2. Οι Κυκλαδίτες ήταν σπουδαίοι καλλιτέχνες. Τι γνωρίζεις
γι’ αυτό;
3. Ποια ήταν τα σπουδαιότερα έργα τους και τι ήταν αυτά;
4. Τι γνώρισαν στην Κρήτη και τι αποτέλεσμα είχε αυτό;
5. Πού βρίσκονται τα έργα τέχνης τους τώρα;

7.3. Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα

Η Νεολιθική περίοδος θεωρείται ότι ξεκινά στην Ελλάδα λίγο πριν από το 6500 π. Χ. και διαρκεί μέχρι λίγο μετά το 3000 π. Χ., ή συμβατικά περίπου 6500-3000 π.χ.

Ερωτήσεις:
1. Τι γνωρίζεις για τις ανασκαφές των αρχαιολόγων στην Ελλάδα;
2. Ποιοι σπουδαίοι οικισμοί ήρθαν στο φως και τι γνωρίζεις γι΄ αυτούς;

Αναπαράσταση

Σύνοψη του κεφαλαίου

Η Προϊστορία αρχίζει με την εμφάνιση του ανθρώπου, εδώ και περίπου 2,5 εκατομμύρια χρόνια. Ο άνθρωπος, για να φθάσει στη σημερινή του μορφή, πέρασε διαδοχικά 4 φάσεις εξέλιξης. Η Παλαιολιθική εποχή διαρκεί από την εμφάνιση του ανθρώπου μέχρι το 6500 περίπου π.Χ. Ο άνθρωπος κατά τη μακρά αυτή περίοδο επεξεργάζεται τον λίθο, ζει από το κυνήγι και την καρποσυλλογή και είναι νομάς. Η Νεολιθική εποχή αρχίζει περίπου το 6500 π.Χ. Ο άνθρωπος τώρα βελτιώνει τα εργαλεία του, ασχολείται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία και διαμένει σε μόνιμη κατοικία. Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς νεολιθικούς οικισμούς.

7.2. Νεολιθική εποχή

Ερωτήσεις:
1. Τι συνέβη όταν ανέβηκε η θερμοκρασία της γης;
2. Με ποιους νέους τρόπους τρέφονταν οι άνθρωποι;
3. Τι γνωρίζεις για τους πρώτους οικισμούς;
4. Πώς καλυτέρευσαν οι άνθρωποι τη ζωή τους; Τι νέα αντικείμενα δημιούργησαν;
5. Τι γνωρίζεις για την τέχνη και την θρησκεία εκείνης της εποχής;
6. Ποιες νέες (τρεις) ιδιότητες απόκτησαν οι άνθρωποι στη νεολιθική εποχή;

 

27. Το κλίμα της Ευρώπης

Το Ρεύμα του Κόλπου

Είναι ένα αόρατο, αεικίνητο ποτάμι που κρατά την βόρεια Ευρώπη ζεστή και εμποδίζει τους παγετώνες να την κατακλύσουν.  Σήμερα οι επιστήμονες ξέρουν με απόλυτη σιγουριά πως το Ρεύμα του Κόλπου είναι ο θερμοστάτης των χειμερινών θερμοκρασιών της δυτικής και βόρειας Ευρώπης. Και ξέρουν επίσης πολύ καλά ότι η ύπαρξή του απειλείται από την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Το Ρεύμα του Κόλπου του Μεξικού είναι ένα ισχυρό, θερμό ρεύμα που δημιουργείται στη θάλασσα της Καραϊβικής. Έχει πλάτος 150 χιλιόμετρα και το συναντάμε σε βάθη μεταξύ 800 ? 1200 μέτρων. Η θερμοκρασία του φθάνει τους 35°C, και κινείται με ταχύτητα περίπου 200 χιλιόμετρα ανά ημέρα. Πρόκειται με άλλα λόγια για ένα ποτάμι μέσα στον Ατλαντικό Ωκεανό, πολύ μεγαλύτερο από τον Αμαζόνιο. Το Ρεύμα κατευθύνεται βόρεια κατά μήκος των ανατολικών ακτών των Ηνωμένων Πολιτειών και στη συνέχεια αλλάζει κατεύθυνση, διασχίζοντας κάθετα τον Ατλαντικό. Τελικά φθάνει στην Ευρώπη, βορειοδυτικά της Ιρλανδίας, και χωρίζεται στα δύο. Το βόρειο τμήμα του ρέει προς την Ισλανδία και το νότιο παρακλάδι του προς τα Κανάρια νησιά. Είναι η μεταφορά των θερμών αυτών νερών εμποδίζει τη δυτική και βόρεια Ευρώπη να ξαναζήσει μια εποχή παγετών.

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει μια μείωση της ισχύος του κατά 25%. Αιτία; Η παγκόσμια υπερθέρμανση. Το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία έχει μειώσει την αλατότητα των νερών στον βόρειο Ατλαντικό. Και είναι η αλατότητα που λειτουργεί ως κινητήριος ιμάντας για την  ανακύκλωση του ρεύματος. Σε περίπτωση που το φαινόμενο συνεχιστεί, οι ειδικοί του κλίματος δεν αποκλείουν ακόμα και την παύση του ρεύματος, γεγονός που θα βυθίσει τη Μεγάλη Βρετανία και μέρος της Ευρώπης κάτω από τόνους χιονιού.



Λήψη αρχείου

7.1 Η Παλαιολιθική εποχή

Ερωτήσεις:
1. Πώς ήταν η γη πριν από εκατομμύρια χρόνια και πώς διαμορφώθηκε σταδιακά;
2. Τι γνωρίζεις για την τροφή των πρωτόγονων ανθρώπων;
3. Ποια ήταν τα πρώτα εργαλεία των ανθρώπων και πώς τα χρησιμοποιούσαν;
4. Τι συνέβη όταν μειώθηκε η θερμοκρασία της γης;
5. Τι έκαναν οι άνθρωποι για να επιβιώσουν;
6. Τι καινούρια εργαλεία δημιούργησαν και πώς τα χρησιμοποιούσαν;
7. Τι ήταν οι άνθρωποι στην παλαιολιθική εποχή;
8. Τι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στο σπήλαιο των Πετραλώνων;