Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση

Περιβαλλοντικό (2013-14)


          “Ζωή χωρίς σκουπίδια”

Σκοπός:  η ευαισθητοποίηση και η αλλαγή στάσης των μαθητών μας για μια ζωή χωρίς σκουπίδια. Μέσα από την συνεργασία και την  πληροφόρηση για την σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.

 

Στόχοι:

        I.       (γνώσεις) α. να αναγνωρίσουν τη σημασία και την αξία της επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης προϊόντων-υλικών, β. να επιλέγουν σωστούς τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων, γ. να κατηγοριοποιούν τα υλικά σε ανακυκλώσιμα και μη

   II.  (δεξιότητες) α. να εφαρμόζουν τεχνικές ανακύκλωσης, β. να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν ανανεώσιμους πόρους (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας)

    III.  (στάσεις-συμπεριφορές) α. να αμφισβητήσουν λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση και τη μείωση απορριμμάτων, β. να παροτρύνουν και την ευρύτερη κοινωνία στην υιοθέτηση στάσεων που προστατεύουν το περιβάλλον

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η:    ΑΦΟΡΜΗΣΗ: ΑΠΟ ΤΟ 4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ 2ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ (ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

SKOYPIDIA

ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου - Τάξη Γ΄

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου - Τάξη Γ΄

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

Αφού οι μαθητές παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις ζωγράφισαν αφίσες που μεταφέρουν το μηνυμα “Αγαπάμε το περιβάλλον και νοιαζόμαστε γι’αυτό”

Δείτε το στο slideshare.net

2η: Με αφορμή το 5ο κεφάλαιο της Μελέτης Περιβάλλοντος “Ο χάρτης μια εικόνα του τόπου μας”, οι μαθητές ζωγραφίζουν το χάρτη της αυλής/γειτονιάς του σχολείου μας , αφού πρώτα το εντοπίσαμε στο google map.

Έχοντας ως οδηγό τον χάρτη τους  βγήκαν στην αυλή, εντόπισαν σημεια με σκουπίδια και τα σημείωσαν πάνω σε αυτό. Σκοπός της επιτόπιας έρευνας πάντα με τη βοήθεια του χάρτη ήταν να δούμε το μέγεθος του προβλήματος , δηλ των πεταμένων σκουπιδιών στην αυλή μας, και να προτείνουμε τρόπους βελτίωσης.

“ο τόπος μας και το σχολείο μας από ψηλά”

Δείτε το στο slideshare.net

“οι δικοί μας χάρτες”

"Η αυλή του σχολείου μας από ψηλά" Τάξη Γ΄

“Η αυλή του σχολείου μας από ψηλά”
Τάξη Γ΄

 

Οι μαθητές με τη βοήθεια του χάρτη τους ερευνούν την αυλή και σημειώνουν τα σημεία που εντόπισαν με σκουπίδια

IMG_20131119_101711

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_101755

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_101838

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_101818

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_101859

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

Μέτα αναλαβάνουν δραση, φορούν γάντια, παίρνουν σακούλες και αρχίζουν το καθαρισμό της αυλής, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να δείξουν το καλό παράδειγμα!

IMG_20131119_102525

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_102802

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

IMG_20131119_101949

Δ. Σχ. Πολυδενδρίου – Τάξη Γ΄

 

: Στο τέλος της δράσης οι μαθητές προτείνουν τρόπους μείωσης των απορριμμάτων

Δείτε το στο slideshare.net

 

4η: παρασκευή ανακυκλωμένου χαρτιού από εφημερίδες (Σύνδεση με την ενότητα της Γλώσσας “ο κόσμος γύρω μας” και συγκεκριμένα με το μάθημα “Τα χαρτιά ανακυκλώνονται!”

1ο βήμα: οι μαθητές έφεραν εφημερίδες και τις έκοψαν σε μικρά κομματάκια

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

2ο βήμα: τα κομματάκια τα ρίξαμε σε ένα μπολ με νερό να μουσκέψουν

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

 

3ο βήμα: λίγα λίγα τα κομματάκια τα ρίξαμε στο multi ώστε να πολτοποιηθούν

IMG_20131122_130356

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

4ο βήμα: το χαρτοπολτό τον ρίξαμε πάνω στη σίτα και το πατήσαμε με τις παλάμες για να φύγει το νερό

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

                                5ο βήμα: έπειτα το φύλλο χαρτιού το βάλαμε ανάμεσα στα φύλλα μιας εφημερίδας και με ένα κυλινδρικό αντικείμενο το πατήασαμε για να   γίνει ομοιομορφο

IMG_20131122_130939

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

6ο βήμα: το φύλλο χαρτιού το βάλαμε σε μια στεγνη εφημερίδα και το αφήσαμε για δυο μέρες περίπου να στεγνώσει καλά

IMG_20131122_132024

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

7ο βήμα: το ανακυκλωμένο φύλλο χαρτιου είναι πλεον στεγνό κι έτοιμο να το ζωγραφίσουμε

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ.Σχ. Πολυδενδρίου

 8ο βήμα: αφού στέγνωσε σχεδιάσαμε πάνω σε κάθε φύλλο ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

9ο βήμα: το κάθε παιδί χρωματίσε το δεντράκι του με τέμπερες, το διακοσμίσε με χρυσόσκονη και τελικά είχε στα χέρια του ένα όφορφο ανακυκλωμένο στολίδι για το  χριστουγεννιάτικο δέντρο του.

βήμα 9

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

Τα χριστουγεννιάτικα στολίδια τα παιδια τα πήραν σπίτι τους με ένα πουγκί γεμάτο γλυκίσματα!

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ΄- Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

5η:   κατασκευή χριστουγεννιάτικου δένρου από ρολά υγείας

Τάξη Γ - Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

Τάξη Γ – Δ. Σχ. Πολυδενδρίου

6η : ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ

Οι μαθητές αφου συγκέντρωσαν πλαστικά μπουκάλια νερού, τα έκοψαν, τα χρωμάτισαν και έφτιαξαν ένα ωραίο μπουκέτο με ανθισμένα λουλουδια, που δε θα μαραθούν ποτέ!

IMG_20140120_132245

IMG_20140120_132234

 

7η: “ο κήπος με τα δέντρα”

(ανακυκλώνοντας χαρτοσακούλες φτίαξαμε τον κήπο του “Εγωιστή γίγαντα”)

Δ.ΣΧ.ΠΟΛΥΔΕΝΡΙΟΥ - ΤΑΞΗ Γ΄

Δ.ΣΧ.ΠΟΛΥΔΕΝΡΙΟΥ – ΤΑΞΗ Γ΄

Δ.ΣΧ.ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ - ΤΑΞΗ Γ΄

Δ.ΣΧ.ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ – ΤΑΞΗ Γ΄

8η: παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ανακύκλωση” στο ΔΡΩ

IMG_20140127_105037

IMG_20140127_102534

IMG_20140127_105438

IMG_20140127_110658

img036

: ανακύκλωση και διακόσμηση λαμπάδων

ΤΑΞΗ Γ- Δ. ΣΧ. ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ

ΤΑΞΗ Γ- Δ. ΣΧ. ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙΟΥ

10η: η γωνιά της ανακύκλωσης

IMG_20140527_134321

11η : τα παραμύθια τη ανακύκλωσης



Λήψη αρχείου



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *