Ένας ιστότοπος για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση
“Ζωή χωρίς σκουπίδια”
Σκοπός: η ευαισθητοποίηση και η αλλαγή στάσης των μαθητών μας για μια ζωή χωρίς σκουπίδια. Μέσα από την συνεργασία και την πληροφόρηση για την σωστή διαχείριση των απορριμμάτων.
Στόχοι:
I. (γνώσεις) α. να αναγνωρίσουν τη σημασία και την αξία της επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης προϊόντων-υλικών, β. να επιλέγουν σωστούς τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων, γ. να κατηγοριοποιούν τα υλικά σε ανακυκλώσιμα και μη
II. (δεξιότητες) α. να εφαρμόζουν τεχνικές ανακύκλωσης, β. να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν ανανεώσιμους πόρους (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας)
III. (στάσεις-συμπεριφορές) α. να αμφισβητήσουν λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση και τη μείωση απορριμμάτων, β. να παροτρύνουν και την ευρύτερη κοινωνία στην υιοθέτηση στάσεων που προστατεύουν το περιβάλλον
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1η: ΑΦΟΡΜΗΣΗ: ΑΠΟ ΤΟ 4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ 2ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: “ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ (ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)
ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Αφού οι μαθητές παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις ζωγράφισαν αφίσες που μεταφέρουν το μηνυμα “Αγαπάμε το περιβάλλον και νοιαζόμαστε γι’αυτό”
Δείτε το στο slideshare.net
2η: Με αφορμή το 5ο κεφάλαιο της Μελέτης Περιβάλλοντος “Ο χάρτης μια εικόνα του τόπου μας”, οι μαθητές ζωγραφίζουν το χάρτη της αυλής/γειτονιάς του σχολείου μας , αφού πρώτα το εντοπίσαμε στο google map.
Έχοντας ως οδηγό τον χάρτη τους βγήκαν στην αυλή, εντόπισαν σημεια με σκουπίδια και τα σημείωσαν πάνω σε αυτό. Σκοπός της επιτόπιας έρευνας πάντα με τη βοήθεια του χάρτη ήταν να δούμε το μέγεθος του προβλήματος , δηλ των πεταμένων σκουπιδιών στην αυλή μας, και να προτείνουμε τρόπους βελτίωσης.
“ο τόπος μας και το σχολείο μας από ψηλά”
“οι δικοί μας χάρτες”
Οι μαθητές με τη βοήθεια του χάρτη τους ερευνούν την αυλή και σημειώνουν τα σημεία που εντόπισαν με σκουπίδια
Μέτα αναλαβάνουν δραση, φορούν γάντια, παίρνουν σακούλες και αρχίζουν το καθαρισμό της αυλής, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να δείξουν το καλό παράδειγμα!
3η: Στο τέλος της δράσης οι μαθητές προτείνουν τρόπους μείωσης των απορριμμάτων
Δείτε το στο slideshare.net
4η: παρασκευή ανακυκλωμένου χαρτιού από εφημερίδες (Σύνδεση με την ενότητα της Γλώσσας “ο κόσμος γύρω μας” και συγκεκριμένα με το μάθημα “Τα χαρτιά ανακυκλώνονται!”
1ο βήμα: οι μαθητές έφεραν εφημερίδες και τις έκοψαν σε μικρά κομματάκια
2ο βήμα: τα κομματάκια τα ρίξαμε σε ένα μπολ με νερό να μουσκέψουν
3ο βήμα: λίγα λίγα τα κομματάκια τα ρίξαμε στο multi ώστε να πολτοποιηθούν
4ο βήμα: το χαρτοπολτό τον ρίξαμε πάνω στη σίτα και το πατήσαμε με τις παλάμες για να φύγει το νερό
5ο βήμα: έπειτα το φύλλο χαρτιού το βάλαμε ανάμεσα στα φύλλα μιας εφημερίδας και με ένα κυλινδρικό αντικείμενο το πατήασαμε για να γίνει ομοιομορφο
6ο βήμα: το φύλλο χαρτιού το βάλαμε σε μια στεγνη εφημερίδα και το αφήσαμε για δυο μέρες περίπου να στεγνώσει καλά
7ο βήμα: το ανακυκλωμένο φύλλο χαρτιου είναι πλεον στεγνό κι έτοιμο να το ζωγραφίσουμε
8ο βήμα: αφού στέγνωσε σχεδιάσαμε πάνω σε κάθε φύλλο ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο
9ο βήμα: το κάθε παιδί χρωματίσε το δεντράκι του με τέμπερες, το διακοσμίσε με χρυσόσκονη και τελικά είχε στα χέρια του ένα όφορφο ανακυκλωμένο στολίδι για το χριστουγεννιάτικο δέντρο του.
Τα χριστουγεννιάτικα στολίδια τα παιδια τα πήραν σπίτι τους με ένα πουγκί γεμάτο γλυκίσματα!
5η: κατασκευή χριστουγεννιάτικου δένρου από ρολά υγείας
6η : ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ
Οι μαθητές αφου συγκέντρωσαν πλαστικά μπουκάλια νερού, τα έκοψαν, τα χρωμάτισαν και έφτιαξαν ένα ωραίο μπουκέτο με ανθισμένα λουλουδια, που δε θα μαραθούν ποτέ!
7η: “ο κήπος με τα δέντρα”
(ανακυκλώνοντας χαρτοσακούλες φτίαξαμε τον κήπο του “Εγωιστή γίγαντα”)
8η: παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ανακύκλωση” στο ΔΡΩ
9η: ανακύκλωση και διακόσμηση λαμπάδων
10η: η γωνιά της ανακύκλωσης
11η : τα παραμύθια τη ανακύκλωσης
Αφήστε μια απάντηση