Λέσχη Ανάγνωσης Φενεού

Για μαθητές και όχι μόνο

cropped bookclub 1 scaled

Ιδανικές προτάσεις εφηβικής λογοτεχνίας

Η εφηβική λογοτεχνία αποτελεί ένα ιδιαίτερο κομμάτι των γραμμάτων. Κι αυτό γιατί είναι το δύσκολο πέρασμα από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση. Τα βιβλία που διαβάσαμε στην εφηβεία μας και μας άρεσαν, πάντα τα νοσταλγούμε, γιατί μας δίδαξαν κάτι, μάθαμε κάτι, αλλά και μας βοήθησαν στο κομμάτι ανακάλυψης του εαυτού μας, στις κοινωνικές σχέσεις και στο να εισέλθουμε στον κόσμο των μεγάλων.

Όσο όμως κι αν οι κλασσικοί συγγραφείς είναι διαχρονικοί, οι νέοι χρειάζονται πάντα βιβλία σύγχρονα, που να μιλούν στην εποχή τους, να διευρύνουν τους ορίζοντες, τη φαντασία τους και να τους ψυχαγωγούν. Έχετε να προτείνετε κάποιο βιβλίο πρόσφατης έκδοσης που έχετε διαβάσει και πιστεύετε ότι θα τους άρεσε; Αν ναι, σημειώστε το στα σχόλια. Ευχαριστούμε για τη συμβολή σας!

Word Art 1

Αντιπολεμικά μηνύματα

Το βιβλίο που διαβάσαμε, Ο Μικρός Αδελφός, βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά που συνέβησαν στη Μακεδονία στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Όπως αναφέρει η συγγραφέας στην εισαγωγή του βιβλίου, σκοπός της ιστορίας αυτής είναι να καλλιεργήσει την αγάπη για την ειρήνη και όχι το μίσος. Εκτοπισμοί, εμπρησμοί, λεηλασίες, αιχμαλωσία… οι ελληνικοί πληθυσμοί της Μακεδονίας υπέφεραν στα χέρια των Βορείων. Αυτά όμως συμβαίνουν σε κάθε πόλεμο. Στείλτε με τη φωνή σας το δικό σας μήνυμα στους ισχυρούς της γης που αποφασίζουν τους πολέμους…

Βασίλης, Νίκος, Μελίνα , Ασπασία , Θωμάς , Κώστας

IMG 20220209 134042

Θα προτείνατε το βιβλίο σε άλλους;

Θα προτείνατε το βιβλίο σε άλλους; Γιατί;

IMG 20220209 134123

Ποιο είναι το κυρίαρχο μήνυμα του βιβλίου;

Ποιο είναι το κυρίαρχο μήνυμα του βιβλίου; Μπορείτε να το γράψετε, να το ζωγραφίσετε ή και να μας το στείλετε με ένα τραγούδι…

IMG 20220209 133924

Νιώθετε ότι ταυτίζεστε με κάποιον ήρωα;

Νιώθετε ότι ταυτίζεστε με κάποιον ήρωα; Με ποιον και γιατί;

IMG 20220209 134021

Πώς θα αντιδρούσατε;

Πώς θα αντιδρούσατε εσείς αν έφευγε ο αδερφός σας, όπως ο μικρός Αλέξανδρος στο σταθμό του τρένου;

μικρος α 1

Εντυπώσεις…

Τι σας συγκίνησε περισσότερο από αυτό το βιβλίο;

f520611849825048000aa01c0a3134a5

Τί διαβάσαμε εφέτος;

Γράφετε εδώ την προσωπική σας άποψη για τα βιβλία που διαβάσατε εφέτος. Τί σας συγκίνησε, αν μάθατε απ’ αυτά κάτι που θα μπορούσε να επιδράσει θετικά στη ζωή σας, αν σας μετέδωσε κάποια μηνύματα και αν θα ενθαρρύνετε άλλους να το διαβάσουν. Η γνώμη σας μετράει!

https://www.thepoeticblack.com/

23 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Η 23η Απριλίου έχει καθιερωθεί διεθνώς από την UNESCO ως Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, αφιερωμένη σε δύο μεγάλους δημιουργούς της παγκόσμιας λογοτεχνίας που «έφυγαν» την ίδια ημέρα (23 Απριλίου 1616) από τη ζωή, τους Ουίλιαμ Σαίξπηρ και Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Ξεκινώντας από το 2016, η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου, με τη συνεργασία της Εταιρείας Συγγραφέων και του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, καθιέρωσε και στην Ελλάδα την 23η Απριλίου ως Ημέρα Βιβλίου.

Αυτή την ημέρα στην Καταλονία γιορτάζεται η Μέρα των Βιβλίων και των Ρόδων, μια τοπική παραλλαγή της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Με το σύνθημα «ένα τριαντάφυλλο για την αγάπη, ένα βιβλίο για πάντα», ο άνδρας θα χαρίσει στην αγαπημένη του ένα τριαντάφυλλο κι αυτή θα του το ανταποδώσει με ένα βιβλίο.

Εσείς τί λέτε; Πώς να γιορτάσουμε αυτή την ημέρα στο σχολείο μας; Γράψτε τις προτάσεις σας στα σχόλια.

Βιβλιοφιλικές εξομολογήσεις

Άρθρο Μόνιμα στην Πρώτη Σελίδα

Από μικρή μου άρεσαν τα βιβλία. Είχα νωρίς πειστεί για την αξία τους και τη συμβολή τους στη μόρφωση, στη διάδοση της γνώσης και των ιδεών, στην όξυνση της κρίσης και την ενδυνάμωση της αντίληψης.  Σ’ αυτό βέβαια βοήθησε σημαντικά κι ο πατέρας μου, ο οποίος, πριν ακόμα πάμε σχολείο, κουβαλούσε σπίτι βιβλία κι εγκυκλοπαίδειες.

Μεγαλώνοντας και διαβάζοντας περισσότερο λογοτεχνία συνειδητοποίησα ότι το καλό λογοτεχνικό βιβλίο είναι απόλαυση. Ένα υπέροχο ταξίδι του νου και της φαντασίας. Εκτός από τη συντροφιά που σου κρατάει σε ευχάριστες ή και δύσκολες στιγμές, η καλή λογοτεχνία καλλιεργεί τη θέληση, την αισιοδοξία, την ελπίδα και την αγάπη, ψυχικές αρετές που μεταλαμπαδεύονται και προάγουν το πολιτιστικό επίπεδο μιας κοινωνίας και την ποιότητα ζωής των μελών της. Το καλό λογοτεχνικό βιβλίο διδάσκει και καθοδηγεί, προτρέπει κι αποτρέπει. Μου έρχονται στο μυαλό τα λόγια του Κικέρωνα: αν έχεις έναν κήπο και μια βιβλιοθήκη, έχεις όλα όσα σου χρειάζονται. Δεν ξέρω όμως αν συμφωνώ απόλυτα…

Έλεγα λοιπόν ότι ανελλιπώς διάβαζα στις διακοπές βιβλία εξωσχολικά, κυρίως λογοτεχνικά,  μα η χαρά μου ήταν ακόμα μεγαλύτερη όταν έβρισκα ένα ωραίο βιβλίο, που με ενθουσίαζε, το πρότεινα στους φίλους μου και άρεσε και σ’ αυτούς. Και κάπου εδώ κολλάει η ιδέα της Λέσχης Ανάγνωσης.  Προσπαθώντας να την προσδιορίσει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου στο εγχειρίδιο που είχε κυκλοφορήσει αναφέρει ότι τα βασικά υλικά που την αποτελούν είναι η αγάπη για τα βιβλία και η δημιουργική συζήτηση γύρω απ’ αυτά.

Και το ερώτημα είναι: γιατί να συμμετέχω σε μια λέσχη ανάγνωσης και να μη διαβάζω μόνος μου;

Έχω τόσα επιχειρήματα να αναφέρω που δεν ξέρω από που να πρωτοξεκινήσω. Πρώτα απ’ όλα όταν εκφράζεις τη γνώμη σου για ένα βιβλίο απελευθερώνεσαι, γιατί εξηγείς στην ομάδα πώς εσύ βλέπεις τον κόσμο ή πώς θα τον ήθελες, και  προβάλλεις το δικό σου αξιακό σύστημα. Το βιβλίο είναι απλά η αφορμή, η εκκίνηση, το όχημα να προσεγγίσουμε τους άλλους χωρίς άμυνες, αφού η λέσχη ανάγνωσης είναι ένα μη απειλητικό περιβάλλον. Κι επειδή εκφραζόμαστε ελεύθερα, ερχόμαστε πιο κοντά σ’ αυτό που πραγματικά είμαστε, έχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα να γίνουμε καλύτεροι, αφού στο πλαίσιο της ομάδας ενεργοποιείται η διάθεσή μας για αλληλοκατανόηση.  Προσπαθώντας λοιπόν να καταλάβουμε τους άλλους, βελτιώνονται οι επικοινωνιακές μας ικανότητες αλλά και – το σημαντικότερο – έχουμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τις απόψεις μας ή και να αλλάξουμε κάτι, αν δε μας αρέσει ή κρίνουμε ορθό. Αναπτύσσονται  έτσι ειλικρινείς σχέσεις και κάποτε βαθιές φιλίες που εξελίσσουν τη λέσχη, την εμπλουτίζουν, διοργανώνουν δραστηριότητες που τους ευχαριστούν και γενικότερα αποκτούν ζωή πέρα από το βιβλίο. Αλλά επεκτάθηκα πολύ…

Έπειτα είναι ο στοχασμός, η διαδικασία του διαμελισμού και της ανασύνθεσης ενός βιβλίου, που με την πολυφωνία της Λέσχης κάνει την ανάγνωση βαθύτερη και χαράσσει το βιβλίο στου μυαλού τ’ αυλάκια, που λέει κι ο ποιητής. Το να διαβάζεις χωρίς να στοχάζεσαι είναι σαν να τρως χωρίς να χωνεύεις, είχε πει ο Έντμουντ Μπερκ . Κι εδώ το αριθμητικό κριτήριο έχει τη βαρύτητά του. Κάθε γνώμη μετράει και μπορεί να ανοίξει νέες προοπτικές. Ακόμα και η ακραία. Μπορεί να είναι το έναυσμα για ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμα επιχειρήματα αλλά δε θέλω να κουράσω.  Άλλωστε ποτέ δε μου άρεσαν ούτε τα μεγάλα άρθρα, ούτε τα πολυσέλιδα βιβλία. Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τό εὖ (υπήρξαν αλήθεια και εξαιρέσεις). Θα περιοριστώ μόνο σε μία επισήμανση από την εμπειρία μου. Σε Λέσχη που τα μέλη της γνωρίζονται χρόνια, μειώνεται με τον καιρό η γονιμότητα των συζητήσεων και αυξάνει η γλυκύτητα και η συντροφιά. Γι’ αυτό και συχνά μετά το τέλος των συναντήσεων καταλήγουμε σε κάνα κρασάκι…

Λοιπόν τι λέτε; Να μπούμε σε αυτή την ξεχωριστή και πρωτόγνωρη περιπέτεια;

Σελίδα 2 από 2

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση