ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την μάζα, τον όγκο και την πυκνότητα των υλικών σωμάτων. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: όγκος, ογκομετρικό δοχείο, μάζα, ζυγός σύγκρισης, σταθμά, πυκνότητα |
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την ενέργεια, τις πηγές της, για τις διάφορες μορφές της και για τις μετατροπές της.Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: ενέργεια, μορφές ενέργειας, κινητική ενέργεια, δυναμική ενέργεια, χημική ενέργεια, φωτεινή ενέργεια, θερμότητα, ηλεκτρική ενέργεια, πυρηνική ενέργεια, υποβάθμιση ενέργειας, διατήρηση ενέργειας, αποθήκευση ενέργειας, μεταφορά ενέργειας, πηγές ενέργειας, ενεργειακό περιέχομενο τροφών |
|
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μελετήσουν και θα κατανοήσουν τη δομή και τη λειτουργεία του πεπτικού συστήματος. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: διατροφή, διατροφική πυραμίδα, πυραμίδα δραστηριοτήτων, τροφή, δόντια, κοπτήρες, κυνόδοντες, προγόμφιοι, γομφίοι, μύλη, νεογιλά δόντια, μόνιμα δόντια, ρίζα, αδαμαντίνη, οδοντίνη, οστεΐνη, πολφός, αιμοφόρα αγγεία |
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μελετήσουν, το φυσικό μέγεθος “θερμότητα” από το φυσικό μέγεθος θερμοκρασία να μελετήσουν φαινόμενα σχετικά με την θερμότητα, όπως η συστολή και η διαστολή στερεών υγρών και αερίων καθώς και φαινόμενα σχετικά με την αλλαγή της φυσικής κατάστασης. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί όροι: θερμοκρασία, θερμότητα, θερμότητα, θερμόμετρο, κλίμακα Celcius, ενέργεια, ροή θερμότητας, ψύξη, διαστολή, συστολή, φυσική κατάσταση, στερεό, υγρό, αέριο, τήξη, πήξη, εξάτμιση, επιφάνεια, συμπίκνωση, υγροποίηση, βρασμός, θέρμανση |
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τα φαινόμενα τα σχετικά με το ηλεκτρικό ρεύμα, τα απλά ηλεκτρικά κυκλώματα με μπαταρίες διακόπτες και λαμτήρες και να ευαισθητοποιηθούν για τους κινδύνους που προκύπτουν απο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: ηλεκτρισμός, ηλεκτρόνιο, ηλεκτροσκόπιο, έλξη, άπωση, ασφάλεια, ηλεκτρικό φορτίο, πόλος, λυχνιολαβή, λαμπάκι, διακόπτης, μπαταρία, αγωγός, επαφή, μονωτής, ηλεκτρικό ρεύμα, κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα, ανοιχτό ηλεκτρικό κύκλωμα, σύνδεση, παράλληλη σύνδεση λαμπτήρων, δίκτυο της ΔΕΗ, ηλεκτρικές συσκευές, σύμβολα στοιχείων ηλεκτρικού κυκλώματος |
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα, να μελετήσουν το σχηματισμό της σκιάς των αντικειμένων, και τα φαινόμενα ανάκλασης, της διάχυσης και της απορρόφησης του φωτός. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: φωτεινή πηγή, διάδοση, ευθύγραμμα, φωτεινή ακτίνα, διαφανές σώμα, ιμιδιαφανές σώμα, αδιαφανές σώμα, σκιά, καθρέπτης, ανάκλαση, διάχυση, απορρόφηση, ανοιχτόχρωμες επιφάνειες, σκουρόχρωμες επιφάνειες |
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μελετήσουν τον τρόπο παραγωγής και διάδοσης του ήχου, να μελετήσουν απλά ηχητικά φαινόμενα, να γνωρίσουν το αφτί ως όργανο ακοής του ανθρώπου και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις πηγές ηχορρύπανσης και τρόπους προστασίας από αυτές. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
|
Στο κεφάλαιο αυτό οι μαθητές θα μελετήσουν τα σημαντικότερα φυσικά φαινόμενα που σχετίζονται με τις δυνάμεις, καθώς και τις εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Βασικοί Όροι: ταχύτητα, χρόνος, απόσταση, κίνηση, κινητό, δύναμη, αλλαγή κινητικής κατάστασης, αύξηση της ταχύτητας, μείωση της ταχύτητας, αλλαγή κατεύθυνσης, μόνιμη παραμόρφωση, προσωρινή παραμόρφωση, δύναμη με επαφή, δύναμη απο απόσταση, βάρος, μάζα, ηλεκτρικές δυνάμεις, μαγνητικές δυνάμεις, ελατήριο, κλίμακα, δυναμόμετρο, τριβή, αντίσταση, φθορά, εμβαδόν, είδος επιφάνειας, επιθυμητή τριβή, ανεπιθύμητη τριβή, τραχία επιφάνεια, λιπαντικά |