Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 26-04-2025

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη, Αυτογνωσία, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, υλοποιήσαμε το πρώτο μας εργαστήριο με τίτλο «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο». Μέσα από διασκεδαστικές, στοχευμένες και ουσιαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά καλλιέργησαν κοινωνικές δεξιότητες, ανέπτυξαν την ενσυναίσθησή τους και έμαθαν να συνεργάζονται με σεβασμό και φαντασία!


🎯 Στόχοι του Εργαστηρίου

✔ Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας
✔ Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του αλληλοσεβασμού
✔ Ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας
✔ Ανάπτυξη στρατηγικής σκέψης και ικανότητας επίλυσης προβλημάτων


Δραστηριότητες

  1. Ας γνωριστούμε παίζοντας!
    Μέσα από κινητικά παιχνίδια και παιχνίδια γνωριμίας, τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους και ήρθαν πιο κοντά με τους συμμαθητές τους.

  2. Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας
    Συζητήσαμε τους κανόνες που θεωρούμε σημαντικούς, δημιουργήσαμε το «Συμβόλαιο Τήρησης Κανόνων» και το υπογράψαμε όλοι.
    IMG 9dd81db5a54cb6492b63515ddd301816 V

  3. Η αρχική μου ιδέα…!
    Κάθε παιδί σχεδίασε την αρχική του ιδέα και την παρουσίασε. Μέσα από το παιχνίδι και την έκφραση, καταγράφηκαν οι πρώτες σκέψεις και συναισθήματα.

  4. Ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας
    Παίξαμε θεατρικά παιχνίδια και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς σε ζευγάρια και ομάδες:

    • «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους!»

    • «Και οι γάτες είχαν τη δική τους ιστορία!»

    • «Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μάς δίνουν οδηγίες!»

      20250424 192436

  5. Συνεργασία σε ομάδες
    Μέσα από παιχνίδια όπως το ομαδικό σκι και οι τραυματιοφορείς, τα παιδιά συνεργάστηκαν, έμαθαν να περιμένουν τη σειρά τους και να βοηθούν.

    20250424 193059

  6. Ενσυναίσθηση – Επίλυση συγκρούσεων
    Με αφορμή κάρτες κοινωνικών ιστοριών, μιλήσαμε για διαφωνίες, συγκρούσεις και τρόπους να τις αντιμετωπίζουμε με σεβασμό.
    20250424 193736

  7. Η τελική μου ιδέα… «στο αυτί»!
    Τα παιδιά επανήλθαν στην αρχική τους ιδέα, την ξανασκέφτηκαν και παρουσίασαν τη «νέα εκδοχή» της, αποτυπώνοντας την εξέλιξή τους!


🌟 Τι μάθαμε μέσα από το Εργαστήριο

Μέσα από αυτήν τη βιωματική διαδρομή, τα παιδιά:
🔹 Γνώρισαν τον εαυτό τους και τους άλλους καλύτερα
🔹 Ανέπτυξαν σεβασμό προς τη διαφορετικότητα
🔹 Κατάλαβαν τη σημασία της συνεργασίας
🔹 Έμαθαν να συζητούν, να συμφωνούν και να διαφωνούν με τρόπο δημιουργικό
🔹 Διασκέδασαν, έπαιξαν και εξελίχθηκαν!

Σύντομα θα ακολουθήσει και άρθρο για το επόμενο εργαστήριο μας με θέμα “Ο Κανόνας του Εσώρουχου”.

Ο Μάρτης στο Νηπιαγωγείο μας!

0

Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 31-03-2025

 

“Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει…”pantomima

 

Ο Μάρτης μάς βρήκε με το κλείσιμο των Αποκριών και το πέταγμα του χαρταετού! Τα παιδιά περιέγραψαν πού πήγαν και τι έφαγαν το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, ενώ συζητήσαμε γιατί κάποιοι κατάφεραν να πετάξουν χαρταετό και άλλοι όχι λόγω της βροχής. Μια μαθήτρια μάς θύμισε ότι “ο Μάρτης νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει”, και έτσι γνωρίσαμε τα διαφορετικά ονόματα του μήνα μέσα από παντομίμα.

Μάθαμε τα κάλαντα της Άνοιξης και τα δραματοποιήσαμε! Συζητήσαμε για τα χελιδόνια και το έθιμο του “Μάρτη”, το βραχιολάκι που φοράμε στον καρπό. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τα βραχιολάκια – Μάρτη που μας δώρισαν. Καλωσορίσαμε την Άνοιξη, γνωρίσαμε τους μήνες της.

 

Μια μέρα ήρθε στην τάξη μας ένα κλαδάκι αμυγδαλιάς. AmygdaliaΠαρατηρήσαμε τα άνθη του, ονομάσαμε τα μέρη του, το ζωγραφίσαμε και μάθαμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς στα ελληνικά και στα αγγλικά, τον οποίο και δραματοποιήσαμε.

Μια ξεχωριστή επίσκεψη μάς περίμενε! Η κυρία Ξανθή μάς διάβασε παραμύθια για το bullying και δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Ξεκινήσαμε επίσης το Εργαστήριο Δεξιοτήτων STEAM με θέμα το ηλιακό σύστημα (θα ακολουθήσει ξεχωριστό άρθρο γι’ αυτό!).

Μια ξεχωριστή επίσκεψη μάς περίμενε! Η κυρία Ξανθή μάς διάβασε παραμύθια για το bullying και δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία κατά του σχολικού εκφοβισμού.

 

 

25η Μαρτίου: Διπλή γιορτή!

Ασχοληθήκαμε με την Επανάσταση του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Eyzvnaw

 

 

🔹 Ανοίξαμε το σεντούκι του 1821 και γνωρίσαμε τον Εύζωνα Θεόδωρο, ο οποίος μάς έκανε να αναρωτηθούμε γιατί φοράμε διαφορετικά ρούχα από εκείνον. Μάθαμε τους συμβολισμούς της στολής του και ντυθήκαμε κι εμείς Εύζωνες! Παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι αντιστοίχισης λέξεων με ρούχα.

 

 

 

 

Kryfo sxoleio🔹 Ο Θεόδωρος μας είπε πως πήγαινε σχολείο βράδυ και αναρωτηθήκαμε γιατί! Μέσα από εικόνες και συζήτηση, μάθαμε για το κρυφό σκολειό, τους φόβους των παιδιών τότε και το τραγούδι “Φεγγαράκι μου λαμπρό”. Μεταμορφώσαμε κι εμείς το σπιτάκι της τάξης μας σε εκκλησία και δοκιμάσαμε να φτάσουμε εκεί χωρίς να μας δουν οι Τούρκοι!

 

🔹 Δραματοποιήσαμε το παιδομάζωμα και καταλάβαμε πόσο δύσκολο ήταν για τα παιδιά της εποχής. Ανακαλύψαμε ότι οι οικογένειες τότε πάντρευαν τα παιδιά από μικρά για να τα προστατεύσουν.

 

🔹 Αναρωτηθήκαμε: “Και οι γυναίκες; Τι έκαναν τότε;” Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Πέτρος και η Επανάσταση του 1821”, είδαμε την ιστορία των σημαιών και μάθαμε πως οι γυναίκες έραβαν σημαίες, μαγείρευαν, όργωναν, αλλά και πολεμούσαν!

 

🔹 Μάθαμε για τη Φιλική Εταιρεία και δώσαμε κι εμείς τον δικό μας μυστικό όρκο!

Agio layra

 

 

🔹 Ταξιδέψαμε στη φαντασία μας μέχρι την Αγία Λαύρα, όπου παρακολουθήσαμε τον Παλαιών Πατρών Γερμανό να σηκώνει το λάβαρο και να λέει “Ελευθερία ή Θάνατος”. Παρατηρήσαμε πως το σύνθημα αυτό αποτυπώνεται στη σημαία μας μέσα από τις συλλαβές των λέξεων!

 

 

 

 

choros zaloggoy

 

 

🔹 Γνωρίσαμε τους αγωνιστές της Επανάστασης, άντρες και γυναίκες, που πολέμησαν στη στεριά και στη θάλασσα. Μιλήσαμε για τις Σουλιώτισσες που προτίμησαν τον θάνατο, τραγουδώντας το “Έχε γεια καημένε κόσμε”, και αναρωτηθήκαμε τι θα κάναμε εμείς στη θέση τους.

 

 

 

 

🔹 Μάθαμε τραγούδια και χορούς της εποχής και τα παρουσιάσαμε στη γιορτή μας!

Μία μικρή γεύση από τις γιορτούλες μας…

giorth agiorth bgiorth 2giorth1

🔹 Στο τέλος, βρήκαμε στο σεντούκι έναν κρίνο και μια εικόνα του Ευαγγελισμού. Συζητήσαμε για το χαρμόσυνο μήνυμα του Αρχαγγέλου στην Παναγία, το διαβάσαμε από ένα βιβλίο και το δραματοποιήσαμε με τον δικό μας τρόπο.

eyaggelismos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 03-03-2025

IMG 240b0e9eb785869b98396ebb03ce6e63 V

Ήρθαν οι Απόκριες και στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα.  Διαβάσαμε βιβλία, μιλήσαμε για τα συναισθήματα, είδαμε εικόνες από καρναβάλια άλλων πόλεων της Ελλάδας αλλά και άλλων χωρών. Παίξαμε και φτιάξαμε τις δικές μας αποκριάτικες μάσκες.

 

20250304 194455IMG b1a42fbd4d2da83366851fe622baa5b9 V

Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη, τσικνίζοντας και διασκεδάζοντας. Φορέσαμε τις στολές μας, χορέψαμε και φτιάξαμε κατασκευές.

IMG 4349be84dfb0e026d214899d88312f0c V IMG a8c449c69a28562d620e82155f6d3260 V

IMG 3f0bf390ff96c2d83f9f16e4c2d5a0d9 V 1

Μάθαμε για την Καθαρά Δευτέρα και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς.

IMG 43c741fcd246213b6b90be141fec6325 V

20250303 222517

Γνωρίσαμε την ‘ Κυρά Σαρακοστή ‘ που είναι έθιμο παλιό και τη φτιάξαμε με αλεύρι και νερό. Επίσης, το κάθε παιδί χρωμάτισε κι έκοψε τη δική του. 

20250303 223335

20250304 191820

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 01-03-2025

logos omilia anaptiksi diataraxes

Στάδια Ανάπτυξης Λόγου και Ομιλίας

Το παιδί ξεδιπλώνει τις γλωσσικές ικανότητες του με το χρόνο. Όλα τα παιδιά είναι διαφορετικά μεταξύ τους και το κάθε ένα έχει το δικό του ρυθμό. Τα στάδια ανάπτυξης που περιγράφονται από την ηλικία των 4 έως 7 ετών, βασίζονται στο μέσο όρο. Εάν παρατηρήσετε κάτι ανησυχητικό στην ανάπτυξή του, επικοινωνήστε με τον παιδίατρό σας. Για θέματα που αφορούν ειδικά την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας μπορείτε να απευθυνθείτε για συμβουλές σε επαγγελματίες.

Ηλικία 4 – 5 ετών
Κατανοεί τις έννοιες των αριθμών έως το 3
Αναγνωρίζει 1 έως 3 χρώματα
Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο 2800 ή περισσότερων λέξεων
Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 900 έως 2000 ή περισσότερων λέξεων
Μετράει ως το 10 μηχανικά
Χρησιμοποιεί γραμματικά σωστές προτάσεις
Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 έως 8 λέξεων
Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις που αποτελούνται από 2 μέρη
Ρωτά για ορισμούς λέξεων
Μιλά με μια συχνότητα 186 λέξεων ανά λεπτό περίπου
Μειώνεται ο συνολικός αριθμός των επαναλήψεων
Παράγει σύμφωνα με 90% ακρίβεια
Μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των συνεχών ηχητικών παραλείψεων και των υποκατάστατων
Ο λόγος του είναι συνήθως καταληπτός από τους ξένους
Μιλά σχετικά με εμπειρίες στο σχολείο, σε σπίτια φίλων κτλ.
Αναμεταδίδει με ακρίβεια μια μεγάλη ιστορία
Δίνει προσοχή σε μια ιστορία και απαντά σε απλές ερωτήσεις σχετικά με αυτή
Χρησιμοποιεί κτητικές αντωνυμίες, μέλλοντα χρόνο και συγκριτικά μορφήματα στις προτάσεις

 

Ηλικία 5 – 6 ετών
Ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σχήματα
Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από 3 μέρη
Κάνει ερωτήσεις με το «πως»
Απαντά λεκτικά στο «Γεια» και στο «Τι κάνεις;»
Χρησιμοποιεί παρελθόντα χρόνο και μέλλοντα κατάλληλα
Χρησιμοποιεί συνδέσμους
Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 13000 λέξεις
Ονομάζει τα αντίθετα
Ονομάζει διαδοχικά ημέρες της εβδομάδας
Μετρά ως το 30 μηχανικά
Ανταλλάσσει πληροφορίες και κάνει ερωτήσεις
Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες
Αναμεταδίδει με ακρίβεια μια ιστορία
Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και απαγγέλει παιδικά ποιηματάκια
Επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες και άλλα παιδιά

 

Ηλικία 6 – 7 ετών
Ονομάζει κάποια γράμματα, αριθμούς και νομίσματα
Τοποθετεί κατά σειρά αριθμούς
Κατανοεί το «αριστερά» και το «δεξιά»
Χρησιμοποιεί αυξανόμενα πιο σύνθετες περιγραφές
Απασχολείται με συζητήσεις
Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 20000 λέξεων
Χρησιμοποιεί προτάσεις 6 λέξεων περίπου
Κατανοεί τις περισσότερες έννοιες του χρόνου
Απαγγέλει το αλφάβητο
Μετράει ως το 100 μηχανικά
Χρησιμοποιεί περισσότερα μορφολογικά σημάδια καταλλήλως
Χρησιμοποιεί κατάλληλα την παθητική φωνή.

Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας

Οι Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές του λόγου και ομιλίας (ΕΑΔ) είναι οι διαταραχές που χαρακτηρίζονται από σημαντική καθυστέρηση ή απόκλιση στην ανάπτυξη του λόγου του παιδιού. Το παιδί δεν παρουσιάζει επαρκή επικοινωνία ακόμη κι αν οι υπόλοιποι τομείς αναπτύσσονται φυσιολογικά.

Οι Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές του λόγου αποδίδονται σε:

  • Ανωριμότητα ή καθυστέρηση νευρολογικής ωρίμανσης
  • Κληρονομικότητα
  • Περιγεννητικούς παράγοντες (π.χ. ανοξία)
  • Ασθένειες (π.χ. μηνιγγίτιδα, εγκεφαλίτιδα)

Οι διαταραχές αυτές δεν αποδίδονται σε:

  • Βλάβες των αισθητήριων οργάνων (π.χ. βαρηκοΐα)
  • Νοητική υστέρηση
  • Περιβαλλοντικούς παράγοντες (π.χ. διγλωσσία, φτωχό σε ερεθίσματα περιβάλλον)
  • Συναισθηματικούς παράγοντες

Οι Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές Λόγου χωρίζονται σε τρεις υπο- ομάδες:

 

Ειδική διαταραχή στην άρθρωση:

Το παιδί χρησιμοποιεί καλά τη γλώσσα αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες στην άρθρωση – φωνολογία που δεν αντιστοιχούν στις αναμενόμενες για την ηλικία του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ομιλία του να μην είναι τόσο σαφής και μερικές φορές να μην είναι καταληπτή.

Όταν υπάρχουν δυσκολίες στην άρθρωση, το παιδί παρουσιάζει δυσκολία στην παραγωγή κάποιων ήχων (φωνημάτων) της ομιλίας, λόγω νευρομυϊκής αδυναμίας των οργάνων της άρθρωσης (γλώσσα, χείλη, υπερώα, δόντια).

Μερικά παραδείγματα είναι:

  • Το παιδί δεν μπορεί να παράγει καθόλου το φώνημα «ρ»
    Π.χ. /νερό/ > /νεό/
  • Δυσκολία στην παραγωγή κάποιων ήχων.
    Π.χ. /σήμερα/ > /χήμερα/

Από την άλλη στη φωνολογική διαταραχή γίνονται λάθη στην παραγωγή κάποιων ήχων (φωνημάτων) της ομιλίας, λόγω δυσκολιών αναγνώρισης και διαφοροποίησης των ήχων αυτών, ενώ δε θα έπρεπε σύμφωνα με τη χρονολογική ηλικία του παιδιού.

Παράδειγμα:

Το παιδί αντικαθιστά το φώνημα «σ» με το φώνημα «θ» ενώ μπορεί αν του ζητηθεί να τα αρθρώσει σωστά το κάθε ένα χωριστά Π.χ. /σούπα/ > /θούπα/

 

Διαταραχή στην έκφραση της γλώσσας (του λόγου)

Το παιδί έχει δυσκολία στην προφορική έκφραση ενώ η κατανόηση του προφορικού λόγου είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Αν το παιδί είναι σε σχολική ηλικία οι δυσκολίες αυτές μπορεί να αφορούν και τη γραπτή έκφραση. Μερικές φορές μπορεί να υπάρχουν και αρθρωτικές δυσκολίες. Τα χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτή τη διαταραχή ποικίλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της διαταραχής και την ηλικία του παιδιού.

Μερικές από τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα άτομο με διαταραχές έκφρασης λόγου είναι:

  • Δυσκολία χρήσης των κατάλληλων καταλήξεων (π.χ. εγώ γράφ-ει)
  • Δυσκολία χρήσης του κατάλληλου επιτονισμού, αργός ή γρήγορος ρυθμός ομιλίας
  • Συντακτικά λάθη (π.χ. εγώ γάλα πάω φέρω, το έφερα αφού)
  • Γραμματικά λάθη (π.χ. λάθος χρήση χρόνων)
  • Δυσκολίες στην ανάγνωση γραπτού κειμένου
  • Δυσκολίες στην ορθογραφία, όταν μιλάμε για παιδιά σχολικής ηλικίας
  • Δυσκολία εύρεσης κατάλληλων λέξεων (π.χ. αντί να πει «ποτήρι» > λέει «αυτό που πίνουμε»), και δυσκολία κατάκτησης νέων λέξεων
  • Δυσκολίες έναρξης ή διατήρησης συζήτησης
  • Δυσκολία στη σύνταξη ερωτήσεων
  • Ακατάλληλη χρήση της γλώσσας (π.χ. απουσία τύπων ευγενείας)

Αντιληπτική διαταραχή της γλώσσας (του λόγου)

Είναι η πιο σοβαρή διαταραχή γιατί το άτομο έχει δυσκολίες και στην κατανόηση και κατ’ επέκταση και στην προφορική έκφραση. Η ικανότητα του παιδιού να κατανοεί το λόγο είναι μικρότερη από αυτή που αντιστοιχεί στην ηλικία του και ως αποτέλεσμα παρουσιάζει περιορισμένο αυθόρμητο λόγο. Επίσης μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες στην παραγωγή κάποιων φωνημάτων.

Μερικές από τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα άτομο με διαταραχές αντίληψης λόγου είναι:

  • Δυσκολία εκτέλεσης εντολών (π.χ. Φέρε το παπούτσι).
  • Δυσκολίες μνήμης
  • Δυσκολίες στην επεξεργασία αισθητηριακών ερεθισμάτων (κυρίως ακουστικών). Το παιδί μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι δεν ακούει, δεν προσέχει ή μπερδεύεται.
  • Δυσκολίες στην εκμάθηση νέου λεξιλογίου (βασικό λεξιλόγιο, χωροχρονικές έννοιες)
  • Δυσκολίες κατανόησης του προφορικού λόγου (π.χ. αφηρημένες έννοιες)
  • Δυσκολίες στη μάθηση
  • Δυσκολίες στην κατανόηση γραπτού κειμένου (π.χ. ιδιωματισμοί, παροιμίες, έμμεσο μήνυμα μιας πρότασης).

 

Διαγνωστική διαδικασία

Η διάγνωση των ειδικών διαταραχών του λόγου είναι μια σύνθετη διαδικασία και απαιτεί τη συνεργασία μιας διεπιστημονικής ομάδας η οποία θα είναι σε θέση να κάνει διαφοροδιάγνωση αναλύοντας τα δεδομένα που έχουν συλλεγεί. Η διάγνωση δε θα βασίζεται μόνο σε πληροφορίες για το γλωσσικό επίπεδο αλλά και στην εκτίμηση των νοητικών, αντιληπτικών, κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού. Σε παιδιά σχολικής ηλικίας λαμβάνονται υπόψιν οι μαθησιακές ικανότητες και η σχολική επίδοση.

Πηγή: Selle.gr

 

Ιανουάριος στο Νηπιαγωγείο μας!

0

Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 05-02-2025

Ο Ιανουάριος μάς υποδέχτηκε με μια αλλαγή: το 5 πήρε τη θέση του 4, και έτσι δημιουργήσαμε το 2025!

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 150617

Στη συνέχεια, μια μυστική ευχή έκανε την εμφάνισή της! Τα παιδιά έσπασαν τον κώδικα και ανακάλυψαν την ευχή: “Καλή Χρονιά”! Εντοπίσαμε κι άλλες ευχές στην τάξη μας, συζητήσαμε το νόημά τους και μοιραστήκαμε ευχές που γνωρίζουμε.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 152107

Έπειτα, διαβάσαμε την ιστορία “Ο σκίουρος και ο στόχος της νέας χρονιάς”, τη συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τους δικούς μας στόχους για το 2025.

Θυμηθήκαμε τους μήνες του χειμώνα, τα χαρακτηριστικά τους και σχηματίσαμε τα ονόματά τους με διάφορα υλικά. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο καιρός μάς επιφύλασσε μια έκπληξη: χιόνισε! Μελετήσαμε το χιόνι μέσα από πειράματα—τι είναι, πότε και γιατί λιώνει, τι μορφή παίρνει, και πώς ξαναγίνεται χιόνι. Βγήκαμε στην αυλή με μεγεθυντικούς φακούς, παρατηρήσαμε τις νιφάδες και μάθαμε να συνθέτουμε και να αναλύουμε λέξεις.Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 153918

Μια ευχάριστη επίσκεψη έκανε τις μέρες μας ακόμα πιο γλυκές! Ο Σύλλογος Γονέων μάς προσέφερε βασιλοπιτάκια και τους ευχαριστούμε πολύ! Δύο τυχεροί—ένας από κάθε τάξη—βρήκαν το φλουρί και τους περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη!

εικόνα Viber 2025 02 02 20 43 28 316

 

Συζητήσαμε για τον Άγιο Βασίλειο της Χριστιανικής Εκκλησίας και τη διαφορά του από τον γνωστό Άγιο Βασίλη με τα κόκκινα ρούχα, καθώς και για την ιστορία της βασιλόπιτας.

 

Το ενδιαφέρον μας για τον χειμώνα συνεχίστηκε! Βρήκαμε τα ρούχα του χειμώνα και τα απλώσαμε. Σκεφτήκαμε τι κάνουν τα ζώα τον χειμώνα και διαβάσαμε το παραμύθι “Ξενοδοχείο Χειμέρια Νάρκη”. Μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη, ποια ζώα πέφτουν σε αυτήν και τι συμβαίνει στο σώμα τους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 153040

Παίξαμε παιχνίδια γραφής και μαθηματικών, και ζεστάναμε τις αρκουδίτσες που φτιάξαμε, βάζοντάς τες στις σπηλιές τους.

 

Μια μέρα ο καιρός γλύκανε… Μα γιατί είχε ζέστη αφού είναι χειμώνας; Την απάντηση μάς την έδωσε ο μύθος της Αλκυόνης, τον οποίο αφηγηθήκαμε και παίξαμε σχετικά παιχνίδια.

 

Γνωρίσαμε τα σχήματα μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες! Παίξαμε με την τεχνική του τάνγκραμ, ανακαλύψαμε σχήματα στην τάξη και τα ομαδοποιήσαμε.

 

Ολοκληρώσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τη συνεργασία στο νηπιαγωγείο και κλείσαμε τον μήνα συζητώντας για το έργο των Τριών Ιεραρχών.

 

Ένας γεμάτος και δημιουργικός Ιανουάριος! Ανυπομονούμε για τις περιπέτειες του Φεβρουαρίου!

Δεκέμβριος στο νηπιαγωγείο…

0

Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 09-01-2025

Ο Δεκέμβρηςεικόνα Viber 2025 01 09 11 37 05 731 είναι πάντα ένας ιδιαίτερος και απαιτητικός μήνας στο νηπιαγωγείο! Οι προετοιμασίες για τις γιορτές και τις παραστάσεις που σας παρουσιάσαμε μας κράτησαν απασχολημένους από την πρώτη στιγμή.

Χρόνος για φωτογραφίες; Ελάχιστος! Οι πρόβες ήταν πολλές, γεμάτες ενθουσιασμό και δημιουργικότητα. Τα παιδιά μας συμμετείχαν σε όμορφες συζητήσεις για τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, δημιούργησαν πρωτότυπες κατασκευές και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό τραγουδώντας μελωδίες που ζέσταναν τις καρδιές μας.

εικόνα Viber 2025 01 09 11 37 06 044

 

​Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε μια μικρή γεύση από τις παραστάσεις μας, που σίγουρα θα μείνουν χαραγμένες στις αναμνήσεις των παιδιών και των οικογενειών τους.

Με την έλευση του νέου έτους, σας ευχόμαστε υγεία, αγάπη και ευτυχία για εσάς και τις οικογένειές σας! Ευτυχισμένο το νέο έτος! 🎄✨

 

Η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας!

0

Συγγραφέας: Άννα Π. | Κατηγορία Ανακοινώσεις, Εποχιακά θέματα | , στις 01-12-2024

IMG 5761“Μ’ένα βιβλίο αγκαλιά, ταξιδεύω συντροφιά!”

 

Από την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου και κάθε Παρασκευή θα λειτουργεί η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας!
Οι γονείς και τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία και το κίνητρο να διαβάζουν κάθε Σαββατοκύριακο ένα νέο βιβλίο, να μοιράζονται μια όμορφη στιγμή και να δραστηριοποιούνται ευχάριστα!

Το βιβλίο είναι ένα μέσο το οποίο μπορεί να προσφέρει χαρά και απόλαυση στον αναγνώστη. Για να μπορέσουμε όμως να το απολαύσουμε με όλες μας τις αισθήσεις, πρέπει να καλλιεργήσουμε τη σχέση του παιδιού με το βιβλίο.
Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι η αναγνωστική συμπεριφορά καλλιεργείται στις μικρές ηλικίες και ότι η συνήθεια να διαβάζουμε βιβλία αναπτύσσεται πολύ νωρίς.
Η αγάπη για το βιβλίο αποκτάται μέσω μιας μακροχρόνιας και συστηματικής παιδείας που καλλιεργείται κυρίως με το παράδειγμα των γονέων.
Μετά τους γονείς σπουδαίο ρόλο παίζει η νηπιαγωγός η οποία εντάσσει στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου το βιβλίο και την έννοια της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Στόχοι της λειτουργίας της βιβλιοθήκης:

Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το βιβλίο μέσα από ένα δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης και να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης.
Να έρθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου (περιγραφή, αφήγηση, εξήγηση, επιχειρηματολογία, οδηγία κλπ.) και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση προφορικού και γραπτού λόγου.
Τα παιδιά να εθιστούν στη λειτουργική ανάγνωση, να έρθουν δηλαδή σε επαφή με όλες τις διαφορετικές λειτουργίες των γραπτών κειμένων, π.χ. να διαβάζουν για να επικοινωνήσουν, για να ονειρευτούν κλπ.
Να συνηθίσουν στην ομαδική συλλογική εργασία.
Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη.
Να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού βιβλίων με στόχο αυτό να αποτελέσει μια συνήθεια και στη μελλοντική ζωή τους.
Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και διατήρηση του βιβλίου.
Να μάθουν να είναι συνεπείς στο δανεισμό.

Να δημιουργήσει προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της μνήμης, προσοχής, παρατήρησης για τα πράγματα που μας περιβάλλουν.

(τα κείμενα προέρχονται από άρθρα του περιοδικού “Σύγχρονο Νηπιαγωγείο”

Προμαθηματικές έννοιες

0

Συγγραφέας: ΚΕΛΙΟΥΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις, Εποχιακά θέματα | , στις 25-11-2024

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 173900

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εποχιακά θέματα | , στις 15-11-2024

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

 Στο Νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου με παρακολούθηση παράστασης κουκλοθεάτρου «Το κανόνι της Ειρήνης» της συγγραφέας Φρόσω Χατόγλου. Τα παιδιά τραγούδησαν όλα μαζί και φωνάξαν δυνατά το σύνθημα «Ψωμί- Παιδεία- Ελευθερία» κρατώντας το πανό που είχαν κατασκευάσει.

                                                                           20241121 161800

20241115 093854

 

 

 

0

Συγγραφέας: ΜΠΕΜΠΛΙΔΑΚΗ ΑΘΗΝΑ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 14-11-2024

Τι εννοούμε όταν λέμε λεπτή κινητικότητα;

 

Η λεπτή κινητικότητα αφορά τις λεπτές κινήσεις, που επιτρέπουν καλύτερο έλεγχο των δαχτύλων και του καρπού. Απαιτεί ακρίβεια κινήσεων και σωστό συντονισμό χεριού και ματιού. Η λεπτή κινητικότητα επιτυγχάνεται όταν το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μυς στα χέρια σε οποιαδήποτε καθημερινή ενέργεια ή κίνηση, όπως φαγητό, ντύσιμο και κράτημα μολυβιού. Οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής της ικανότητας. Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να παρέχουν στα παιδιά τους ευκαιρίες και δραστηριότητες διασκεδαστικές και διαδραστικές.

 

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας

  • Δώστε στο παιδί σας ένα νόμισμα και δείξτε του να το κυλάει στο τραπέζι με τη βοήθεια του αντίχειρα και του δείκτη.
  • Δώστε του νομίσματα και ζητήστε του να σχηματίσει όσο το δυνατόν μια ψηλή στήλη.
  • Τοποθετείστε στο τραπέζι φασόλια και ένα τάπερ και ζητήστε από το παιδί να τα μαζέψει ένα – ένα με το δείκτη και τον αντίχειρα.
  • Δείξτε στο παιδί να κλείνει και να ανοίγει το φερμουάρ του μπουφάν του ή της τσάντας του.
  • Να μάθει να γυρίζει μανίκια και κάλτσες από την ανάποδη.
  • Δώστε στο παιδί σας ψαλίδι, χαρτόνια και κόλλα για να κόψει κομμάτια και να κάνει κολάζ.
  • Φτιάξτε με το παιδί σας μπαλάκια από χαρτί ή χαρτοπετσέτες και χτυπήστε τα με το νύχι για να πάνε όσο γίνεται πιο μακριά.
  • Ζητήστε του να σας βοηθήσει να απλώσετε ρούχα με τα μανταλάκια.
  • Να ρίχνει νερό από το ένα ποτήρι στο άλλο χωρίς να το χύσει.
  •  Φτιάξτε κολιέ ή βραχιόλια με χάντρες.
  • Αναζητήστε στο ίντερνετ βιντεάκια για να κάνετε χαρτοδιπλωτική (καραβάκια, αεροπλανάκια κλπ.).
  • Ζητήστε του να περάσει ένα- ένα κόκκο ρυζιού από ένα καλαμάκι.
  • Δώστε του να παίξει με πλαστελίνη. Φτιάξτε ανθρωπάκια ή ότι άλλο εσείς θέλετε. Μπορείτε, επίσης, μέσα σε μια μπάλα από πλαστελίνη να κρύψετε μικρά αντικείμενα και να ζητήσετε από το παιδί να τα βγάλει.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση