ΕU code week

Φέτος συμμετέχουμε σε δύο συμμαχίες:

1“Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μας!”

Oι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε μια βιωματική δραστηριότητα προγραμματισμού με το Bee-Bot. Αφού γνώρισαν τις βασικές λειτουργίες του ρομπότ, τα παιδιά τοποθέτησαν στην πίστα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους. Στη συνέχεια, κάθε παιδί σχεδίασε και εκτέλεσε έναν απλό αλγόριθμο, ώστε το Bee-Bot να φτάσει στο αντίστοιχο γράμμα.

Η δραστηριότητα επεκτάθηκε και με τον προγραμματισμό με κάρτες εντολών, όπου οι μαθητές «προγραμμάτισαν» τον συμμαθητή τους, δίνοντάς του οδηγίες (μπροστά, δεξιά, αριστερά) για να φτάσει στο γράμμα-στόχο.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά καλλιέργησαν:

  • βασικές δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης,
  • συνεργασία και ομαδικότητα,
  • σύνδεση της τεχνολογίας με το προσωπικό τους βίωμα (τα αρχικά των ονομάτων τους).

Έγινε η σχετική εξοικείωση και εισαγωγή με τη ρομποτική με το παραμύθι

Screenshot 2

Μας έδωσε έναυσμα για ατέλειωτες δραστηριότητες και παιχνίδι

c9b44091 a184 4316 9f05 688e5b19b9c7736fab4b 8c14 4487 98d7 46a6071e93bfd581b12f 655c 4354 92fb b1f7ab4d70cdb08f55a1 bfee 4910 af2d be826edf724d8ae75a24 cb01 435c bdcb 5057fbaa095622f16335 a7bd 4963 814f 153fcaafb1b1b487a034 687f 466b 921b f32260b77b606fecec85 a22e 4e74 a51d b9b8bc8a2e6b9649fef4 3da8 4dfd aad7 ab7c484e2390b0887431 faf5 41f3 9dd4 0ee90aa26dd0edabcb4a e938 4607 82de 252e1b906deb3fc52821 0f2f 4448 a221 454e44777d3f

0de469010 abb0 44d2 b6de 9eaad2928d0b08a72316 8c1a 4884 9549 1a7c188ea3fabc769625 6ce0 4e6e 9840 8a76c21f124aa76cbd24 27e9 4395 97c0 5e94ac12a49d418a2ad2 1bf6 433f bf73 bf4deabd527f

ακολουθήσαμε τα ίχνη της αρκούδας και τις οδηγίες με τα βελάκια για να βρούμε το αρχικό του ονόματός μας

4830b33a 7ef0 492b 93bc bc82de42303f 53c0f30e 9e6a 472b a030 f6cea36a1bb4 8be75ff5 1de0 44d6 8a36 5bb191688adc 1169a607 3039 43d3 a101 deb630cb8350

Προγραμματίσαμε  τη Βee- bot να βρει το αρχικό μας

4fe0093f 0d06 4343 993b 4747da86e99b 4d67b230 749d 4e0e b274 aee02e2eb1c2 22d042aa ff88 4500 92b8 8b1caaf9a716

Ανεβάζουμε εδώ

Μετάβαση στο padlet.com

2.“Στο σχολείο για να περνώ καλά, φέρομαι σωστά!”

Παιχνίδι εξοικείωσης , περπατώ σύμφωνα με τον κώδικα

b3385e5a b9d1 47b2 bfce b8e2f593dcdb a07bb11a af8b 47c0 8cc2 f638b1df13d9 fae452c2 e278 44dc 9ec1 f3a8b0e0f9ec 4b05e0a7 c2d1 4f2c a26a e813da5d41a1 7436eed5 a314 4a11 aaca 1f86fde748a0e4e1eec8 c7a8 4531 a531 ed91f9eeac8eaa9725a3 68b3 427e 908c 0b75c6d076b2a18c7812 a334 4ebc 99e0 0f800cf6a45c7061a517 8018 4bcb 8d28 e5f97c36b02c276f574a c874 490e 8841 388f319b8ebb00e2b77d d119 4120 b6fb 22acf1faf77ef7ec0710 e91a 4e0f acab b0792ff204c3

Δραστηριότητα με αξιοποίηση bee-bot Αναγνωρίζοντας τη σημασία της καλλιέργειας των ήπιων δεξιοτήτων στη νηπιακή ηλικία, ξεκινάμε από τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές μας! Επιλέγω εικόνες θετικής και αρνητικής συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο από τον φάκελο και τοποθέτησέ τες στο πλέγμα. Προγραμματίζω το εκπαιδευτικό ρομπότ bee-bot έτσι ώστε να περάσει μόνο από τις θετικές συμπεριφορές προκειμένου να φτάσει στο σχολείο που βρίσκεται στο τέλος του πλέγματος. Τα παιδιά μαθαίνουν να ξεχωρίζουν θετικές από αρνητικές συμπεριφορές, εντοπίζουν επιπτώσεις στα συναισθήματα και ανακαλύπτουν τους κανόνες της τάξης. Δραστηριότητα χωρίς την αξιοποίηση ρομπότ ( unplugged) Αν δεν έχετε ή δεν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε εκπαιδευτικό ρομπότ, μπορείτε να κάνετε τη δραστηριότητα αξιοποιώντας το δάπεδο του σχολείου ή της αυλής του σχολείου. Χωρίζουμε ένα μέρος του δαπέδου σε 12 τετράγωνα και εκτυπώνουμε τις εικόνες του φακέλου ή άλλες αντίστοιχες εικόνες. Διαλέγουμε τις εικόνες που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε και μπορούμε να τις αλλάξουμε όταν αλλάξει ομάδα παιδιών. Ένα παιδί γίνεται ο προγραμματιστής και ένα παιδί το “ρομπότ” κάθε φορά. Το παιδί-ρομπότ πρέπει να προγραμματιστεί να περάσει από τις θετικές συμπεριφορές προκειμένου να φτάσει στο χαρούμενο περιβάλλον του σχολείου.

Εκτυπώνουμε τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσουμε από το σύνδεσμο

https://drive.google.com/drive/folders/1NoMtuhrv3khjyfHyd2as6IDzlyjO1cRK

Προγραμματίζουμε το ρομποτάκι μας να περάσει μόνο από τις εικόνες με θετική συμπεριφορά, αυτές δηλ. που μας κάνουν να περνάμε καλά και να νιώθουμε όμορφα

και ανεβάζουμε τις δράσεις μας εδώ:

https://digipad.app/p/1349792/a3ec12bfa97ce

Τα πιστοποιητικά αριστείας μας :

Screenshot 2 3 Screenshot 1 3

Επειδή μας αρέσει ο προγραμματισμός τον εφαρμόζουμε σε κάθε ευκαιρία:

Βάλαμε το ρομποτάκι μας να βρει φθινοπωρίνα φύλλα και εικόνες

193a8738 dd4e 487e 9cad c4b6bc6835e2 69213b52 f1b2 4689 9d6b ccb75359a2e5e9d47492 23be 48a3 8ccd 88eaa4b585865bfddfe8 89c5 47f3 92c2 f9cb8e361dbb