Tαξίδι στους πάγους και 1ο αποκριάτικο πάρτι – Τμήμα Β
Την πρώτη εβδομάδα του ταξιδιού μας στους πάγους επισκεφτήκαμε (με τη βοήθεια του Google earth), τον Βόρειο Πόλο και συγκεκριμένα την Αρκτική, είδαμε εικόνες με παγόβουνα, γνωρίσαμε τα ζώα που ζουν εκεί, ακούσαμε τη φωνή τους και την αναπαραστήσαμε και προσπαθήσαμε να τα αποτυπώσουμε στη ζωγραφική μας και να γράψουμε το όνομά τους.
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το βόρειο σέλας αλλά και τις πολικές αρκούδες και ενθουσιάστηκαν όταν έφτιαξαν το δικό τους «Βόρειο Σέλας» με μια μαγική τεχνική με κιμωλία.
Μάθαμε πληροφορίες για τις πολικές αρκούδες, τι τρώνε και πως ζουν σε τόσο κρύα μέρη, διαβάσαμε παραμύθια, χορέψαμε με τις αρκούδες (https://www.youtube.com/watch?v=vBTv3tadR3s) και τα παιδιά έφτιαξαν με όρεξη και ενθουσιασμό την μάσκα τους την οποία περίμεναν να πάρουν στο σπίτι στο τέλος της εβδομάδας.
Την δεύτερη εβδομάδα πήγαμε νότια, στην Ανταρκτική να συναντήσουμε τους αγαπημένους μας πιγκουίνους. Αφού παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε τα διάφορα είδη των πιγκουίνων και τον τρόπο ζωής τους, τα παιδιά τάισαν ψάρια τον πεινασμένο πιγκουίνο που ήρθε στην τάξη μας ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στην αναγνώριση των αριθμών στο ζάρι και στην απαρίθμηση των ψαριών.
Γνωρίσαμε τα σχήματα με τον Λίνο τον Πιγκουίνο https://drive.google.com/file/d/1AYPGlXNt3xm_1rIip3F9PGSH2ZircgIs/view , μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες τους και παρατηρήσαμε τις διαφορές τους. Παίξαμε πολλά παιχνίδια αναγνώρισης και αντιστοίχησης σχημάτων, αναγνωρίσαμε τα σχήματα με κλειστά μάτια μέσω της αφής και τα παιδιά διάλεξαν το σχήμα που ήθελαν για να φτιάξουν το δικό τους Σχηματοπιγκουίνο
Και αφού οι πιγκουίνοι ζουν στο χιόνι κάναμε ένα πείραμα με σόδα μαγειρική και αφρό ξυρίσματος και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το δικό μας τεχνητό χιόνι στην τάξη, που όμως δεν ήταν κρύο και είχε μια περίεργη για κάποιους μυρωδιά.
Στο πρώτο αποκριάτικο πάρτι μας παίξαμε κινητικό παιχνίδι με μπαλόνια προσπαθώντας ως πιγκουίνοι να περπατήσουμε χωρίς να μας φύγει το αυγό από τα πόδια μας (εικόνα 7), χορέψαμε με τους πιγκουίνους https://www.youtube.com/watch?v=O42-6dI3jVw, παίξαμε παιχνίδι σύνθεσης της λέξης «ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ» στο οποίο ένα παιδί ήταν ο πιγκουίνος που είχε κολλημένα πάνω του τα γράμματα της λέξης μπερδεμένα και ένα άλλο παιδί έκανε τη σύνθεση της λέξης και στο τέλος χόρευαν μαζί έναν τρελό χορό!
Τέλος, φτιάξαμε τις δικές μας αποκριάτικες στολές για να μεταμφιεστούμε φυσικά σε….ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥΣ!!!!!
Το Β΄τμήμα σας εύχεται Καλές Απόκριες!
Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας – 1ο αποκριάτικο πάρτι
Α τμήμα
Με θέμα την ανακύκλωση και αφορμή το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων για φέτος “Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”, οι γονείς προσκλήθηκαν να κατασκευάσουν με τα παιδιά τους αυτοσχέδιες αποκριάτικες ρομποτικές στολές από ανακυκλώσιμα υλικά. Μικροί , μεγάλοι γίναμε όλοι ρομποτάκια και διασκεδάσαμε αξέχαστα!
“O Καρδουλίτσας…ο σκαντζόχοιρος που δεν είχε αγκάθια!!!
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης μας, σας καλούμε να παρακολουθήσετε την ψηφιακή μας ιστορία!!!
Zώα σε χειμερία νάρκη!!!
Α Τμήμα – κα Σοφία
Από τα πολικά ζώα και τις Αλκυόνες, περάσαμε στα ζωάκια σε χειμερία νάρκη. Ένα από αυτά και οι σκαντζόχοιροι για τους οποίους αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε μια ψηφιακή ιστορία, η οποία θα αναρτηθεί οταν θα ολοκληρωθεί. Προς το παρόν οι μαθητές έχουν εμπνευστεί την ιστορία. Σε επόμενο βήμα θα την εικονογραφήσουν και θα ηχογραφήσουμε τα κείμενα, προτού προβώ στην δημιουργία του βίντεο!!!
Διαβάστε αρχικά την ιστορία μας και έπεται και συνέχεια της δράσης!
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας σκαντζόχοιρος, ο Καρδουλίτσας. Ήταν πολύ ευγενικός και του άρεσε να κάνει κούνια και να πηγαίνει ψηλά στα σύννεφα. Ήταν όμως διαφορετικός από όλους τους άλλους σκαντζόχοιρους. Ο Καρδουλίτσας δεν είχε αγκάθια πάνω του κι ένιωθε λυπημένος γι’ αυτό.
Μια μέρα, ξύπνησε από τη χειμερία νάρκη, βγήκε έξω από τα φύλλα του και πήγε να παίξει με τα άλλα σκαντζοχοιράκια που ήταν όλα μαζεμένα στο δάσος. Στο δάσος είχε δέντρα, λακούβες με νερό, θάμνους με λουλούδια και υπήρχε παιδική χαρά για σκαντζόχοιρους και παιδική χαρά για τα άλλα ζωάκια.
Μόλις έφτασε ο Καρδουλίτσας στο δάσος και τον είδαν οι άλλοι σκαντζόχοιροι γέλασαν γιατί δεν είχε αγκάθια και φαινόταν το σώμα του.
«Που είναι τα αγκάθια σου;», «Πώς έγινες έτσι;», «Γιατί δεν έχεις αγκάθια;», ρωτούσαν και γελούσαν μαζί του.
Ο Καρδουλίτσας λυπήθηκε πολύ, έβαλε τα κλάματα και έφυγε τρέχοντας στην μαμά του.
«Γιατί κλαις μικρό μου», ρώτησε η μαμά σκαντζοχοιρίνα.
«Με κοροϊδεύουν γιατί δεν έχω αγκάθια», είπε κλαίγοντας.
«Ησύχασε τώρα, εσύ μικρούλι μου από τότε που γεννήθηκες έτσι ήσουν κι εγώ σε αγαπάω όπως είσαι. Να ξέρεις ότι είσαι και έτσι πολύ όμορφο σκαντζοχοιράκι», του απάντησε η μαμά του.
Ο Καρδουλίτσας σταμάτησε να κλαίει, χάρηκε και έφυγε για το ποτάμι να πάει να πιει νερό. Εκεί άκουσε κάτι φωνές. Ήταν ένας βάτραχος που πνιγόταν και φώναζε «Κουάξ, κουάξ…». Ο Καρδουλίτσας έτρεξε αμέσως να τον βοηθήσει αλλά δεν μπορούσε μόνος του γιατί δεν είχε αγκάθια για να πιαστεί ο βάτραχος και έτσι φώναξε τη μαμά του.
Η μαμά σκαντζοχοιρίνα έσωσε τον βάτραχο και αυτός αμέσως είπε ευχαριστώ και πρότεινε να μείνουν μαζί και να κάνουν όλοι μια αγκαλίτσα. Από τότε έγιναν φίλοι. Ο βάτραχος για να ευχαριστήσει τον Καρδουλίτσα του μάζεψε ξύλα και τα έβαλε με κόλλα στην πλάτη του.
Ο Καρδουλίτσας χαρούμενος πήγε στην παιδική χαρά των σκαντζόχοιρων να κάνει κούνια κι τότε, μόλις τον είδε ένας κακός σκαντζόχοιρος τον κορόιδεψε πάλι και του έβγαλε τα ξύλα από την πλάτη.
Ο Καρδουλίτσας στεναχωρήθηκε πολύ και άρχισε πάλι το κλάμα. Τον άκουσε ο φίλος του ο βάτραχος, έκανε 4 μεγάλα πηδηματάκια κι έφτασε κοντά του.
Ο βάτραχος μίλησε θυμωμένα στον κακό σκαντζόχοιρο. « Γιατί του έβγαλες τα ξυλαράκια του. Ντροπή σου. Δεν είναι ωραίο αυτό που έκανες. Ο Καρδουλίτσας δεν έχει αγκάθια δικά του αλλά έχει καλή ψυχή, ενώ εσείς όλοι έχετε αγκάθια αλλά δεν έχετε καλή καρδιά.
Οι σκαντζόχοιροι τότε ντράπηκαν πολύ, κατέβασαν τα μάτια, κατάλαβαν το λάθος τους και ζήτησαν συγνώμη από τον Καρδουλίτσα. Από τότε έγιναν φίλοι και παίζουν κάθε μέρα μαζί!!!
A τμήμα και ολοήμερο – κα Ευγενία
Χελωνίτσες από αυγοθήκες, βατραχάκια κουκλίτσες με διπλόκαρφα και το ημερολόγιο τς αρκούδας.
Αλκυόνες πέταξαν μαζί μας και μας ζέσταναν λίγο μετά τον χιονιά!
Α Τμήμα-κα Σοφία
Τα νηπιάκια μου αφού άκουσαν την αφήγηση του μύθου της Αλκυόνης, παρακολούθησαν σε δεύτερο χρόνο τον μύθο σε βίντεο στο youtube, δραματοποίησαν την ιστορία και έμαθαν λεπτομέρειες για τη ζωή και τα χαρακτηριστικά του πτηνού, στην συνέχεια επιδόθηκαν σε τρισδιάστατες κατασκευές.
Με δαχτυλομπογιά έκαναν την θάλασσα, με ζωγραφική και χαρτοκοπτική ετοίμασαν την Αλκυόνη, κόλλησαν τα αφρώδη βράχια και τους πρόσθεσαν χρώμα με μαρκαδόρο και τέλος με πλαστελίνη έπλασαν τα αυγά της.

Α τμήμα και Ολοήμερο – κα Ευγενία
Με την κα Ευγενία ετοίμασαν και ομαδική εργασία!!!
Πολικά ζώα στην τάξη μας!!!
A τμήμα και ολοήμερο-κα Ευγενία
Η έντονη χιονόπτωση και οι χαμηλές θερμοκρασίες μας έδωσαν μια καλή αφορμή να γνωρίσουμε τα ζώα των πόλων.
Ακολουθούν οι κατασκευές που ετοίμασε η κα Ευγενία με τα νηπιάκια μας καθώς και η ιστορία που δημιούργησαν για τους αγαπημένους τους πιγκουίνους.
Οι πιγκουίνοι
Οι πιγκουίνοι βρίσκονται στους πάγους και κάνουν τσουλήθρα. Μετά πήγαν στη θάλασσα για να κάνουν μπάνιο αλλά και για να πιάσουν ψάρια γιατί από το παιχνίδι πεινούσαν πολύ!!!!!!!
Όμως εκεί που έτρωγαν ήρθε ένα διάφανο κακό χταπόδι που ήθελε να τα φάει!!! Το χταπόδι έφαγε ένα μικρό πιγκουινάκι. Τα άλλα γλίτωσαν γιατί βγήκαν έξω πολύ γρήγορα!
Μάζεψαν χιόνι και έφτιαξαν χιονόμπαλες και τις πέταγαν στο διάφανο χταπόδι για να φύγει. Τότε το χταπόδι νευρίασε και όρμηξε για να φάει και άλλους πιγκουίνους.
Οι πιγκουίνοι του έριξαν μια άγκυρα από ένα πλοίο . Το έπιασαν , το έβγαλαν στην ακτή και εκείνο δεν μπορούσε να αναπνεύσει και πέθανε. Όλα τα πιγκουινάκια πήγαν σπίτι τους για να κοιμηθούν και να ξεκουραστούν!
Α τμήμα – κα Σοφία
Οι μαθητές μετά από προσεχτική παρατήρηση εικόνων επέλεξαν τα ζώα που θα σχεδιάσουν πάνω στους πάγους (λευκά χαρτιά που έσκισαν και κόλλησαν). Ξεκινώντας να σχεδιάσουμε το κάθε ζωάκι, η νηπιαγωγός ανέφερε ότι δεν είναι ζωγράφος, όμως θα προσπαθήσει να θυμηθεί τις εικόνες που είδε. Οι μαθητές κατονόμαζαν τα μέλη του σώματος του κάθε ζώου και κατηύθηναν το σχέδιο της νηπιαγωγού. Στην συνέχεια έκαναν τα ίδια την δική τους προσπάθεια στο χαρτί τους, προσπαθώντας να αντιγράψουν το αρχικό σχέδιο της νηπιαγωγού. Δεν μείναμε βέβαια εκεί, έγραψαν και το όνομα του ζώου για περαιτέρω εξάσκηση στον γραπτό λόγο.
Ετοιμάσαμε και τα βιβλία των πιγκουίνων!
Οι μαθητές παρατήρησαν με προσοχή και σχολίαζαν την διαφορετική παρουσιάση με τα πολικά ζώα που παρακολουθούσαν στην οθόνη, προκειμένου να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν μια διαφορετική τεχνική ζωγραφικής, την τεχνική scrappy and zentangle του Romero Britto. Είδαν λοιπόν αρκετές εικόνες σαν τις παρακάτω και αναγνωρίζοντας αμέσως ποια ζώα βλέπουν, σχολίασαν τον τρόπο που έχουν σχεδιαστεί.
Στην συνέχεια κλήθηκαν να ετοιμάσουν τις δικές τους πολικές αρκούδες με την ίδια τεχνική και το αποτέλεσμα βέβαια μας αντάμειψε όλους!!!
Kαλώς ήρθες 2022!!!
Α Τμήμα
Η νέα χρονιά ήρθε και εμείς καθημερινά ετοιμαζόμαστε με διάφορες δραστηριότητες για την κοπή της πίτας μας, το ρεβεγιόν μας στο σχολείο. Ο Σύλλογος διδασκόντων θα αποφασίσει σχετικά με την ημερομηνία και θα σας ανακοινωθεί επισήμως. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα βέβαια μας καθυστερούν γιατί έχουμε και απουσίες, αυτό δεν μας πτοεί όμως από το να οργανώνουμε και απολαμβάνουμε την καθημερινότητα μας, με μέτρα πάντα και ασφάλεια.
Η αλλαγη του έτους, κάθε χρονιά συνοδεύεται από πυροτεχνήματα. Συζητήσαμε με τους μαθητές μας και αναζητήσαμε τα συναισθήματα που προκαλεί η θέαση των πυροτεχνημάτων. Χαρά, γέλια, ενθουσιασμός, έκπληξη, φόβος ήταν οι απαντήσεις που δέχτηκα.
Η επόμενη ερώτηση που τους έκανα ήταν “Αν μπορούσες εσύ να γίνεις πυροτέχνημα, για ποιον θα ήθελες να σκάσεις και να λάμψεις ψηλά στον ουρανό; Σε ποιον θα ήθελες να φέρεις χαρά, γέλια και ενθουσιασμό;”
Oι απαντήσεις αρχικά περιελάμβαναν τους φίλους και συμμαθητές τους. Προσπάθησα όμως να επεκτείνω τη σκέψη τους και να αναρωτηθούν ποιοι έχουν ανάγκη περισσότερο να χαρούν.
Οι τελικές απαντήσεις των μαθητών:
Θέλω να γίνω πυροτέχνημα και να φέρω χαρά σε όλα τα παιδάκια και τους μεγάλους ανθρώπους. Σε όλα τα παιδάκια και τους φίλους μας που πηγαίνουν στο ειδικό σχολείο, στους φτωχούς, σε όσους δεν έχουν φαγητό και σπίτι να μείνουν, σε όλους τους φίλους μας, στην οικογενεια μας, σε όλον τον πλανήτη.
Θέλω να φέρω χαρά στο φεγγάρι και τα αστέρια που βλέπουν τα πυροτεχνήματα τη νύχτα αλλα και στον ήλιο που τα είδε μαζί μας στο βίντεο.(παρακολουθήσαμε την αλλαγή του χρόνου και τα πυροτεχνήματα σε διάφορες χωρες του πλανήτη μας).
Ας περάσουμε όμως από τη θεωρία στην πράξη. Πώς θα γίνουμε πυροτεχνήματα;
Φωτογράφισα τους μαθητές, οι οποίοι πασπάλισαν με χρυσόσκονη τις ακτίνες του πυροτεχνήματος τους. Έτσι το 2022 ήρθε χαρούμενο, χρωματιστό γεμάτο χρυσόσκονη και στολίζει την αίθουσα μας!!!
Οι μαθητές ζωγράφισαν συνεργατικά με πινέλο το μπλε φόντο και επίσης χωριστήκαν σε 4 ομάδες για να ζωγραφίσουν τον κάθε αριθμό χωριστά.
Ολοήμερο
Οι μαθητές του ολοημέρου ανακάλυψαν και διαφορετικούς τρόπους γραφής!!!
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές από το Α τμήμα και το Ολοήμερο
Αγγελάκια, που σκορπούν χρυσόσκονη!!!

Στολίδια με το e-twinning ψηφιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο που ετοίμασαν τα 5 συνεργατικά σχολεία.
Χριστουγεννιάτικες κάλτσες, στεφανάκια και στολισμένα χριστουγεννιάτικα καραβάκια!
Τρισδιάστατα ελατάκια!
Τα ημερολόγια μας με πήλινες κατασκευές ζωγραφισμένες από τα παιδιά!
Οι φάκελοι-σακούλες που πήραν οι μαθητές τις κατασκευές τους, διακοσμημένες με χαρτοκοπτική, κολάζ και ζωγραφιές των μαθητών!
Τα στεφανάκια-αξεσουάρ των μαθητών για τη γιορτή μας!
Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας φέτος στολίστηκε με αφρώδη στολίδια, ζωγραφισμένα από τα παιδιά και από στολίδια με φωτογραφίες των μαθητών και qrcode μήνυμα-έκπληξη, που γράψαμε μαζί με τους μαθητές και έλεγε “Είμαι το ομορφότερο στολίδι του δέντρου”

Αγιο-βασιλάκια από πλαστικά μπουκάλια, τα οποία γέμισαν πρώτα με χαρτινες μπαλίτσες.
Οι γαντόκουκλες – πρωταγωνίστριες της γιορτής μας!
Οι φάτνες μας!
Η ψηφιακή χριστουγεννιάτικη κάρτα μας – Α τμήμα
Οι μαθητές του Α τμήματος αξιοποιώντας το περιβάλλον του ScratchJr επέλεξαν το σκηνικό και τους ήρωες και εν συνεχεία προγραμμάτισαν τις κινήσεις τους.
Το αστεράκι επέλεξαν να κατέβει και να στολίσει το χριστουγεννιάτικο δέντρο, το λαγουδάκι να πάει στο δέντρο και πριν ευχηθεί να πηδήξει τρεις φορές και ο σκύλος να κατευθυνθεί προς το δέντρο και να πηδήξει πριν ευχηθεί.
Εκτός από τις κινήσεις που προγραμμάτισαν αναζήτησαν όλοι μαζί στην ολομέλεια τα γράμματα των χριστουγεννιάτικων ευχών.
Πολλές ευχές λοιπόν και ψηφιακά… με χαμόγελα από όλους μας!!!
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και ευχές από το Β Τμήμα
Ένα μήνυμα με κώδικα για τους γονείς του Α τμήματος!!!
Τα νήπια και τα προνήπια του Α τμήματος εδώ και μιάμιση εβδομάδα, καθημερινά έκαναν τις πρόβες τους για την Χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας, η οποία θα γίνει αύριο. Δυστυχώς τα δεδομένα της πανδημίας και το υγειονομικό πρωτόκολλο δεν επιτρέπει στους γονείς να είναι παρόντες, γι αυτό και δεν είχε νόημα να ετοιμάσουμε προσκλήσεις για την γιορτή μας.
Ετοιμάσαμε όμως ένα μήνυμα προς τους γονείς με qr code ( μιας που είναι εξοικειωμένα με τη διαδικασία, λόγω του e twinning έργου μας). Οι μαθητές σκέφτηκαν το περιεχόμενο του μηνύματος και αναζητούσαν και κατονόμαζαν το αρχικό γράμμα της κάθε λέξης, όταν η νηπιαγωγός έγραφε το μήνυμα στον υπολογιστή.
Και για να πάει ο κώδικας σπίτι….τον φορέσαν καπέλο 🙂 .
Μανούλες ετοιμαστείτε να σαρώσετε τα παιδιά σας!!!! 😆 😆 😆
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες – 3/12/2021
Α τμήμα-Ολοήμερο
Για άλλη μια χρονιά αποφασίσαμε να γιορτάσουμε αυτήν την ημέρα, παρέα με τους φίλους μας από το Ειδικό Δημοτικό Περάματος.
Μετά από την πρόταση μας και την συνεννόηση των εκπαιδευτικών των δυο σχολικών μονάδων αποφασίσθηκε να αξιοποιηθεί το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη “Μήλα γύρω, γύρω στη μέση πορτοκάλια”. Πρόκειται για μια ιστορία που εξελίσσεται σε μια φρουτιέρα όπου έχουν μαζευτεί πολλα μήλα και ένα μόνο πορτοκάλι. Τα μήλα μη αποδεχόμενα την διαφορετικότητα του πορτοκαλιού αρχίζουν και το κοροιδεύουν.
Τα νηπιάκια μου παρακολουθήσαμε το τραγούδι στο Youtube, ενώ οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού διάβασαν την ιστορία από το ομότιτλο βιβλίο.
Σταματήσαμε την προβολή και την ανάγνωση του βιβλίου αντίστοιχα στο σημείο που το πορτοκάλι αρχίζει να κλαίει.
Οι μαθητές μου, μπήκαν στη θέση του πορτοκαλιού και αναρωτήθηκαν πως ένιωθε αυτό και τι ακριβώς σκεφτόταν.
Οι σκέψεις του πορτοκαλιού, μέσα από τα μάτια των μαθητών μου, καταγράφηκαν και σε επόμενο βήμα συζητήσαμε ποια από τις σκέψεις-ιδέες που είπαν, θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα του. Κυριάρχησε η σκέψη του πορτοκαλιού να γίνουν όλοι, μήλα και πορτοκάλια φίλοι.
Τι έπρεπε να κάνει το πορτοκάλι για να το πετύχει αυτό?
Οι μαθητές πάλι εξέφρασαν τις απόψεις τους, οι οποίες καταγράφηκαν και εστάλησαν στους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Περάματος, που έχοντας μπει στον ρόλο των μήλων , θα συνέχισουν την ιστορία μας.
Οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Περάματος έφτιαξαν ατομικές μάσκες μήλα και οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας ετοίμασαν ένα ομαδικό κολάζ, το οποίο το έστειλαν δώρο στους φίλους τους προς ανάμνηση της δράσης μας.
Εκκρεμεί μια τηλεσυνάντηση μεταξύ των δυο σχολείων, που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.
Παρακολουθήστε την ιστορία στον ακόλουθο σύνδεσμο. https://www.youtube.com/watch?v=sANf_UzOe5c
Το τρακτέρ, τα χωράφια και τα όσπρια!!! από το Α τμήμα
Οι γεωργοί του 9ου Ν/Γ Περάματος, ανεβήκαν στα τρακτέρ τους και…

κατευθύνθηκαν προς τα χωράφια τους. Αφού τα όργωσαν και στερέωσαν το σκιάχτρο, έσπειραν τη σοδειά τους!!!
Μετά από τόσο κουραστική δουλειά, χρειάστηκε να χαλαρώσουν στον υπολογιστή και να παίξουν με προαναγνωστικές ασκήσεις. Πατήστε το λινκ για να παίξετε και από το σπίτι !!!
https://learningapps.org/view15302974
“Η Κιβωτός των σπόρων” από το Ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας!!!
Πολυτεχνείο-Κατασκευές-Ολοήμερο τμήμα
“O δρόμος”, Μ.Λοίζος – Α τμήμα
Άλλος ένας πίνακας του kadinsky διακοσμεί την αίθουσα μας!!! Α τμήμα
Κύκλοι και τετράγωνα και ορθογώνια ,τα σχήματα που έχουμε γνωρίσει μέχρι στιγμής. Ο παραπάνω πίνακας του Kadinsky αφού παρατηρήθηκε προσεχτικά, ζωγραφίστηκε συνεργατικά από όλο το τμήμα. Κάθε τετράγωνο άρχισε να γεμίζει σταδιακά από τον μικρό κύκλο στο κέντρο του μέχρι να φθάσει το χρώμα στο τετράγωνο. Ένας μαθητής έκανε έναν κύκλο και μετά συνέχιζε ένας άλλος τον επόμενο κύκλο και άλλος τον επόμενο…..
Η νηπιαγωγός μετα την παρατήρηση και τον σχολιασμό του πίνακα στην ολομέλεια, τσάκισε το κανσον σύμφωνα με τις οδηγίες των μαθητών, έτσι ώστε να σχηματιστούν τα τετράγωνα.
Και επειδή από μικροί καλό θα είναι να μάθουμε να σεβόμαστε τα πνευματικά δικαιώματα των άλλων και να υποστηρίζουμε τα δικά μας, υπογράψαμε το έργο μας….αλλα κάπως διαφορετικά. Παίξαμε, μετρήσαμε και αλλάξαμε τις συλλαβές των ονομάτων των μαθητών, βάζοντας ως τελευταία συλλαβή την τελευταία συλλαβή του ονόματος του kadinsky.
“Για τα πα τα”, το τραγούδι της εβδομάδας
https://www.youtube.com/watch?v=KrUoI2rm4qU
Με αυτό το τραγούδι – πρόταση από προνήπιο ξεκίνησε η μέρα μας.
Το ακούσαμε με προσοχή, το τραγουδήσαμε, το συζητήσαμε, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε και βάλαμε και την φαντασία μας να ψάχνει ιδέες.
Οι μαθητές κλήθηκαν να αντικαταστήσουν την πατάτα και το μάνγκο με άλλα φρούτα ή λαχανικά και να σκεφτούν και μια διαφορετική ιδέα για το τι κάνουν αυτοί οι ήρωες. Η πατάτα καθόταν παρέα με το μάνγκο και ήθελε να πάει στο παζάρι να πάρει νυφικό.
Γιώργος Σ.-Το μήλο, που στέκεται δίπλα στη μπανάνα πήγε στη λίμνη για κολύμπι.
Δήμητρα- Το μαρούλι, που ήταν δίπλα στο αχλάδι, πήγε βόλτα στην παραλία.
Ντέιβι – Η φράουλα δίπλα στο καρπούζι πήρε το διαστημόπλοιο και πήγε στο φεγγάρι.
Γιώργος Τζ. – Το πορτοκάλι δίπλα στα αυγά θέλει να πάει να περπατήσει μέσα στο παζάρι.
Ιωάννα – Η βανίλια που καθόταν δίπλα στην φράουλα, ήθελε να πάει για μπάνιο στη θάλασσα.
Κρυσταλλένια – Η μπανάνα , κοντά στην πατάτα βούτηξε στην πισίνα.
Μαρία – Το μάνγκο που ήταν κοντά στην φράουλα ήθελε να φάει πολλα γλυκά από ένα βάζο και η πιπεριά με το πορτοκάλι ήθελαν να πάει στη Ζιμπάμπουε με το αεροπλάνο.
Κριστιάνα – Το καρότο, δίπλα στην πατάτα ήθελε να μπει στη σούπα.
Μαρένια – Το κολοκύθι κοντά στο μήλο, ήθελε να φάει έναν καρχαρία.
Αντωνία – Το καρπούζι που στεκόταν κοντά στην μπανάνα αποφάσισε να πάει για καφέ.
Κωνσταντίνος – Η ντομάτα με τα μήλα ήθελαν να ταξιδέξουν με καράβι.
Eμείς και ο kadinsky!
“Έχω ταυτότητα εγώ, το όνομα μου να μάθω να γράφω προσπαθώ”
Ο Σεπτέμβρης τέλειωσε, το σχολικό έτος προχωρά και καθημερινά οι εικαστικές δημιουργίες των μαθητών εμπλουτίζονται προσφέροντας τους παράλληλα, εκτός από την ανάπτυξη της λεπτής τους κινητικότητας και νέες εμπειρίες από την επαφή τους με υλικά που δεν γνωρίζουν ή με τη χρήση νέων τεχνικών. Σε ολα αυτά καλούνται οι μικροί δημιουργοί να υπογράφουν και επειδη δεν ξεχνάμε να εφαρμόζουμε τα μετρα προστασίας από τον covid-19 , τα νήπια πήραν σπίτι από ενα A3 για να το γεμίσουν με το όνομα τους με διαφορετικά χρώματα και υλικά. Οι γονείς φωτογράφισαν τις δημιουργίες των παιδιών και μας τις ταχυδρόμησαν ηλεκτρονικά.
Κρίνεται απαραίτητο εδώ να διευκρινιστεί ότι στόχος του νηπιαγωγείου δεν είναι να μάθουν να γράφουν και να διαβάσουν οι μαθητές, αυτό επιτυγχάνεται σε άλλα παιδιά περισσότερο και σε άλλα λιγότερο, αναλογα με το προσωπικό τους προφιλ ανάπτυξης. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο θα αναπτύξουν τη δεξιότητα της αντιγραφής και θα έρθουν σε επαφή με γράμματα, με προγραφικές και προαναγνωστικές ασκήσεις πάντα μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Ο τροχός των συναισθημάτων
Με κάθε αφορμή στην καθημερινότητα του μαθηματός μας αναζητούμε τα συναισθήματα που νιώσαμε, είτε εμείς, είτε οι ήρωες της ιστορίας , του ποιήματος, του πίνακα, του τραγουδιού…. Ο τροχός των συναισθημάτων εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.
Για την ομαδική κατασκευή, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και αφού κέρδισε η κάθε ομάδα σε παιχνίδι παντομίμας τη φατσούλα που ήθελαν, την ζωγράφισαν όλοι μαζί. Στόχος μας είναι να καταλήξουν με το πέρασμα του χρόνου οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους και εν συνεχεία, βεβαια να εκφράζουν αυτό που νιώθουν, ειτε ειναι θετικό είτε αρνητικό συναισθημα.
Δεν μας έφτανε ομως αυτός ο τροχός και τα νηπιάκια μου ζητήσαν να πάρουν στο σπίτι τον δικό τους ατομικό τροχό συναισθημάτων για να αναζητούν τα συναισθήματα κι εκεί με κάθε ευκαιρία.
Εορτασμός της Ευρωπαικής Ημέρας Γλωσσών 2021
H πρώτη μας ψηφιακή εργασία, η πρώτη μας ανάρτηση για φέτος. Καλή μας αρχή!!!

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ακούσετε τα νήπια και τα προνήπια να περιγράφουν την επιστροφή για κάποια ή το πρώτο ξεκίνημα για κάποια άλλα, στο νηπιαγωγείο.
Οι μαθητές αφού παρατήρησαν προσεχτικά τις εικόνες και βρήκαν τις λέξεις κλειδιά, ηχογράφησαν στην μητρική τους γλώσσα το πρώτο βιντεάκι. Με ενδιαφέρον, την επόμενη ημέρα άκουσαν, παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές και σχολίασαν το άκουσμα των ίδιων λέξεων, στις υπόλοιπες γλώσσες.
Και κάπως έτσι τελείωσε άλλη μία χρονιά!!!
Oι survivors του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος
Αναπαράσταση ελληνικού παραδοσιακού αποκριάτικου δρώμενου
Η προετοιμασία του εθίμου είχε ξεκινήσει κανονικά την περίοδο της Αποκριάς, διακόπηκε λόγω καραντίνας αλλά η ανυπομονησία για αυτό που θα παρακολουθήσετε ήταν μεγάλη. Εννοείται ότι θα δείτε μόνο λίγες στιγμές από αυτές που ζήσαμε.
Στους μαθητές περιέγραψα το έθιμο, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που είχα αναζητήσει στο διαδίκτυο https://www.taneatismikrospilias24.com/alpharhochiiotakappaeta-sigmaepsilonlambdaiotadeltaalpha/-13544 και παρακολούθησαν και το παρακάτω βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=CF5W506XV1M . Δεν χρειάστηκε τίποτα παραπάνω, οι ιδέες για το πως θα μπορούσαμε εμείς να το δραματοποιήσουμε ήταν πολλές.
Λίγο πριν την ανθοφορία….
Λίγες ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων από την τελευταία καραντίνα, η θεματική μας ήταν τα λουλούδια και τι καλύτερο από από το να φυτέψουμε σπόρους. Οι μαθητές λοιπόν γέμισαν χώμα το γλαστράκι τους, έριξαν τους σπόρους και λίγο χώμα ακόμα και βέβαια πότισαν. Προηγουμένως κάθε μαθητής είχε ζωγραφίσει σε αυτοκόλλητη ετικέτα το πως φαντάζεται το δικό του λουλούδι και είχε γράψει το όνομα του πάνω. Οι ετικέτες τοποθετήθηκαν πάνω στα γλαστράκια προκειμένου καθημερινά να αναγνωρίζουν όλοι το φυτό τους για να το φροντίσουν. Οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να παρακολουθούν κάθε μέρα τα διαφορετικά στάδια ανάπτυξης του φυτού τους και να νιώθουν την χαρά και τον ενθουσιασμό της καθημερινής αλλαγής που συνέβαινε μπροστά στα μάτια τους.
Ο στόχος ήταν να πάρουν οι μαθητές τα ανθισμένα φυτά τους μαζί με τα αναμνηστικά τους, στο τέλος της χρονιάς, όμως τα φυτά μας, προς μεγάλη μας έκπληξη, μεγάλωσαν πολύ γρήγορα και άρχισαν να “στριμώχνονται”. Σήμερα λοιπόν τα πήραν οι μαθητές στο σπίτι και η εργασία τους θα συνεχιστεί εκεί, αφού προτάθηκε η μεταφύτευση τους για να δώσουμε περισσότερο χώρο στα λουλούδια μας να αναπτυχθούν.
3/6/2021 Eoρτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου
Οι μικροί μαθητές του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος γιόρτασαν με χαρά και ενθουσιασμό την παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου, φορώντας τον απαραίτητο εξοπλισμό του ποδηλάτη, που είχαν ετοιμάσει από την αρχή της εβδομάδας και συμμετέχοντας στις ποδηλατοδρομίες που διοργανώθηκαν στην αυλή του σχολείου.
Η εβδομάδα μας βέβαια ξεκίνησε με μια κατασκευή για να υποδεχτούμε το φετινό καλοκαίρι.
Στην συνέχεια παρατηρώντας εποπτικό υλικό και συζητώντας με τους μαθητές, γνωρίσαμε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται για να είμαστε ασφαλείς ποδηλάτες, παρατηρήσαμε και κατασκευάσαμε το δικό μας εξοπλισμό.
Οι δυο ομάδες στεκόντουσαν σε δυο σειρές μπροστά από τα στεφάνια. Με την εκκίνηση έφυγαν δυο ποδηλάτες τρέχοντας για να πάνε στο ποδήλατο της ομάδας τους. Υπήρχε η μπλε και η κόκκινη ομάδα. Οι ποδηλάτες έπρεπε να ακολουθήσουν την πορεία που χάραζαν οι πλαστικοί πορτοκαλί κώνοι και να επιστρέψουν με το ποδήλατο και να το αφήσουν στην ίδια θέση. Στην συνέχεια έτρεχαν, έπαιρναν ένα στεφάνι το οποίο θα έπρεπε να τοποθετήσουν στον αντίστοιχο κώνο-λαστιχο. Μετά επέστρεφαν στην αρχική τους θέση για να ξεκινήσει ο επόμενος ποδηλάτης την προσπάθεια του.
Από τους 25 μαθητές του τμήματος ήταν παρόντες οι 21. Αν και οι ομάδες μας δεν είχαν ίσο αριθμό ατόμων, το αποτέλεσμα έφερε και τις δυο νικήτριες αφού οι τελευταίοι παίκτες τερματίσαν μαζί.
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες για την ευχάριστη διάθεση, την όρεξη για παιχνίδι και την αγωνιστικότητα που επέδειξαν.
Το δέντρο της τάξης μας γέμισε κεράσια, ζουμερά, λαχταριστά!
Λίγο πριν ανακοινωθούν τα μέτρα για την τελευταία καραντίνα και το κλείσιμο των σχολείων, είχαμε προλάβει να δημιουργήσουμε δια ζώσης το δέντρο της αμυγδαλιάς. Ομως μετά από την πρόσφατη στοχευμένη παρατήρηση των μαθητών μου, τα δέντρα τώρα αρχίζουν να γεμίζουν καρπούς σιγά σιγά και εμείς διαλέξαμε κερασάκια.
Όμως κάτω από το δέντρο έκανε την εμφάνιση του κι ένας λαγός, ο οποίος ανυπομονούσε να φάει τα κεράσια. Τους πρότεινα τότε μια κατασκευή-παιχνίδι και έτσι προστέθηκε και η αραχνη, σαν ήρωας στην ιστορία, που δημιούργησαν αμέσως μετά, προκειμένου να περάσουμε και στην κατασκευή μας.
Η ιστορία μας
“Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μπλε αραχνούλα, που ζούσε σε ένα χωριό, σε μια τρύπα μέσα στο έδαφος. Η τρύπα αυτή ήταν κοντά σε μια κερασιά. Στην αραχνούλα άρεσε πολύ να κάνει βόλτες πάνω στο δέντρο της κερασιάς, ώσπου μια μέρα ήρθε ένα λαγός και έσκαψε μια τρύπα για να κάνει το λαγούμι του.
Εκεί που περπατούσε ο λαγός, είδε την μπλέ αραχνούλα και της είπε:
“Καλημέρα, μπλε αραχνούλα, τι κάνεις;”
“Καλα είμαι, εσύ;” του απάντησε.
“Ήρθα εδώ για να φάω κεράσια. Μου αρέσουν πολύ τα κεράσια” σχολίασε ο λαγός.
Εκείνη την ώρα έγινε ένας σεισμός. Κουνιότανε η γη και άρχισαν να πέφτουν τα κεράσια από το δέντρο. Ο λαγός έσκυψε κάτω και τύλιξε με τα αυτιά του το κεφάλι του. Η αραχνούλα προσπάθησε να γίνει μια μπαλίτσα με τα πόδια της για να προστατευτεί, γιατί φοβήθηκε πολύ.
Όταν τέλειωσε ο σεισμός, ήταν και οι δυο τους πολύ χαρούμενοι. Έπεσαν πάνω στα κεράσια και τρώγανε.”
Σε επόμενη φάση,, αφού κάναμε μια άσκηση σεισμού και θυμηθήκαμε τα βασικά σε περιπτωση έκτακτης ανάγκης, οι μαθητές εξασκώντας την μνήμη τους, προσπάθησαν να αναδιηγηθούν την ιστορία τους και τελικά να περάσουν στην πολυπόθητη κατασκευή-παιχνίδι, την αραχνούλα τους. Οι χρωματιστές αράχνες περπάτησαν, έτρεξαν, κρεμάστηκαν σε όλη την αίθουσα αλλά και την αυλή του σχολείου μας 😉



























































































































