Λαγοί του Πάσχα, μια ζωγραφιά…μια ιστορία -Α τμήμα, κα Σοφία

Viber 2022 04 06 18 43 04 445

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια παρέα από αδερφάκια λαγουδάκια που ζούσαν σε ένα λαγούμι, μέσα στο δάσος.

Μια μέρα, ήταν Πάσχα, πήραν τα καλαθάκια τους  για να τα γεμίσουν αυγά.  (όλοι οι μαθητές ρωτήθηκαν που βρήκε ο λαγός τους τα αυγά)

Ένας λαγός ζήτησε τα αυγά από την κότα, άλλος τα βρήκε σε ένα μακρινό δάσος, ο τρίτος λαγός τα βρήκε σε μία μαγική πασχαλινή χωρα. Το επόμενο λαγουδάκι τα βρήκε σπίτι του και ήταν και σοκολατένια, το άλλο του τα έδωσαν σε ενα σπίτι, ένας λαγός τα αγόρασε από ένα μαγαζί, ένας άλλος τα βρήκε σε μια αυλή, μέσα σε λεκάνη.  Τα δύο τελευταία λαγουδάκια, το ένα αγόρασε τα αυγά από τη λαική και το άλλο από το σούπερ μάρκετ.

Οι λαγοί πήγαιναν με τα καλαθάκια τους  στην παιδική χαρά, για να βρουν παιδάκια να τους δώσουν τα αυγά, αλλά εκείνη τη στιγμή εμφανίστηκε ένα λιοντάρι. Τα λαγουδάκια τρόμαξαν και φοβήθηκαν πολύ. Το λιοντάρι τους ζήτησε συγνώμη που τα τρόμαξε και τους είπε πως είναι φίλος τους. “Θέλω μόνο ένα αυγό για να φάω” είπε το λιοντάρι.

Τα λαγουδάκια του έδωσαν να φάει το αυγό και μετά το λιοντάρι τους είπε “ευχαριστώ πολύ” κι έφυγε για να πάει για κυνήγι. Τα λαγουδάκια συνέχισαν τον δρόμο τους . Έφτασαν στην παιδική χαρά, μοίρασαν τα αυγά στα παιδάκια και μετά πήγαν κι αυτά σπίτι τους για να φάνε το φαγητό τους.

Συναισθήματα -Β τμήμα

Την προηγούμενη εβδομάδα στο β΄τμήμα προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τα συναισθήματα, να τα ανακαλύψουμε, να τα περιγράψουμε και να τα εκφράσουμε με κάθε τρόπο. Αφορμή για την έναρξη του θέματος ήταν το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων». Αφού διαβάσαμε το παραμύθι συζητήσαμε για τα βασικά συναισθήματα –χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, αγάπη. Συζητήσαμε για τις καταστάσεις που μας κάνουν να βιώνουμε αυτά τα συναισθήματα και το κάθε παιδί μοιράστηκε με την υπόλοιπη παρέα τις ιδέες του, τους φόβους και φυσικά εκείνα τα πράγματα που τον/την κάνουν χαρούμενο/η. Τα γενέθλια και τα δώρα είχαν την τιμητική τους όταν μιλούσαμε για τη χαρά! Φυσικά φτιάξαμε και την ατομική παλέτα συναισθημάτων όπου κάθε παιδί ζωγράφιζε τα συναισθήματα με τα χρώματα που αυτό επέλεγε. Φτιάξαμε και ένα πινέλο – δείκτη που γυρνάει για να μπορούμε να δείχνουμε και σε εσάς, τους γονείς αλλά και τους φίλους μας τα συναισθήματά μας.

Viber 2022 04 04 18 14 03 967

Μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων παρατηρήσαμε τον πίνακα του Joan Miro «Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών» και οι ιδέες των παιδιών ήταν πολλές σχετικά με το τι αποτυπώνεται στον πίνακα. Εντοπίσαμε ότι το παιδάκι του πίνακα δεν έχει μάτια, μύτη και στόμα και έτσι δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως νιώθει.  Έπειτα σε φύλλο εργασίας τα παιδιά έκαναν τη δική τους εικαστική παρέμβαση στον πίνακα φτιάχνοντας στο παιδί τα χαρακτηριστικά του προσώπου ανάλογα με το συναίσθημά του το οποίο και αιτιολόγησαν.

Επιπλέον, παρατηρήσαμε εικόνες σχετικές με το συναίσθημα του φόβου, τις συζητήσαμε και μιλήσαμε για τους δικούς μας φόβους αλλά και για ότι μας βοηθάει να τους ξεπεράσουμε και να νιώσουμε ασφάλεια, όπως το να μιλήσουμε σε κάποιον άνθρωπο που αγαπάμε και εμπιστευόμαστε, να ακούσουμε μια ωραία μουσική, να πάρουμε βαθιές ανάσες ή να κρυφτούμε κάτω από τις κουβέρτες! Μάθαμε ότι στην Κίνα έχουν ένα έθιμο, τον δράκο που τρώει τους φόβους. Έτσι το κάθε παιδί ζωγράφισε τον δικό του φόβο για να τον ταΐσει στον δράκο που φτιάξαμε όλοι μαζί και πλέον στολίζει την τάξη μας. Φυσικά τον δράκο αυτόν δεν τον φοβόμαστε, γιατί τρώει μόνο φόβους! Είναι πάντα σε επιφυλακή έτοιμος να έρθει να φάει αυτό που θα μας τρομάξει. Τον αγαπήσαμε πολύ και του φτιάξαμε και μια μάσκα ύπνου, για να ξεκουράζεται καμιά φορά όπως πρότειναν τα παιδιά!

Viber 2022 04 04 18 18 41 262 1Viber 2022 04 04 18 18 37 875Viber 2022 04 04 18 18 44 465Viber 2022 04 04 18 18 45 788

Viber 2022 04 04 18 18 52 250

 

Σήμερα διαβάσαμε το παραμύθι «Η Ευτυχούπολη» και συζητήσαμε για το συναίσθημα της ευτυχίας. Καταγράψαμε τη συνταγή της ευτυχίας και τη μοιραζόμαστε μαζί σας ώστε όλοι να την μάθουμε και να είμαστε πάντα ευτυχισμένοι!

Viber 2022 04 04 18 19 36 386

Υποδεχόμαστε την Άνοιξη!!! Α τμήμα-Ολοήμερο

Με ένα μήνα καθυστέρηση ξεκινήσαμε να μιλάμε για την νέα εποχή, λόγω της κακοκαιρίας. Τωρα ομως θα το απολαύσουμε εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Α τμήμα και Ολοήμερο -κα Ευγενία

Η κα Ευγενία ξεκίνησε τις δράσεις της με πανέμορφα καδράκια με χελιδόνια, δεν περιοριστήκανε βέβαια στην κατασκευή. Οι μαθητές βάζοντας το μυαλουδάκι τους να σκεφτεί, αναρωτήθηκαν τι κάνει το όμορφο χελιδονάκι!!!

  1. Το χελιδόνι θέλει να πιει λίγο νερό από την θάλασσα γιατί ίδρωσε και μετά πήγε σπίτι του και έκανε μπάνιο. (Ιωάννα)
  2. Το χελιδόνι σταμάτησε στο βουνό για να ξεκουραστεί και να πάει σε άλλη χώρα για να φάει σκουλήκια . (Μαρένια)
  3. Το χελιδόνι πάει να βρει κάτι να φάει. (Κρυσταλλένια)
  4. Το χελιδόνι σκέφτεται να φυτέψει το κλαδί της αμυγδαλιάς. (Ντέιβι)
  5. Το χελιδόνι θέλει να βουτήξει στη θάλασσα για να πιάσει ψάρια.(Γιώργος Σ)
  6. Το χελιδόνι σκέφτεται να βρει σκουλήκια να φάει. (Έκτορας)
  7. Το χελιδόνι σκέφτεται να φάει σκουλήκια και να φτιάξει μια φωλιά. (Μάξιμος)

20220329 145129

 

Α τμήμα -κα Σοφία

Τα χελιδόνια ανήκουν στα αποδημητικά πουλιά που επιστρέφουν στην ιδια φωλια, ακόμα και για 10 συνεχόμενα χρόνια.  Οι μαθητές μου σχεδίασαν το σπίτι, το ζωγράφισαν με πινέλο με τα χρώματα της αρεσκείας τους, έκοψαν τη φωλια και το χελιδόνι και δημιουργησαν τα παρακάτω αριστουργήματα.

Viber 2022 04 03 18 25 07 101 Viber 2022 04 03 18 52 06 918

 

Γιορτή 25ης Μαρτίου 1821 – Α τμήμα και Ολοήμερο

Γέμισαν κατασκευές στολίζοντας την αίθουσα και το σκηνικό μας τα νήπια και τα προνήπια του Α τμήματος, για την διπλή αυτή γιορτή της 25ης Μαρτίου. Με φόντο το παρακάτω σκηνικό, με δυνατή φωνή και περηφάνεια, είπαν τα ποιήματα τους  και τραγούδησαν. Η γιορτή μας έκλεισε με τον εθνικό μας ύμνο και παρέλαση των μαθητών στην αυλή του σχολείου.

Viber 2022 03 24 15 07 51 593

Viber 2022 03 24 15 07 51 048 Viber 2022 03 24 10 52 48 539 Viber 2022 03 24 15 07 48 978

Viber 2022 03 24 10 52 48 751 Viber 2022 03 24 10 52 49 324

Δεν περιοριστήκαμε βέβαια μόνο σε χαρτοκοπτική και κολάζ. Με αφορμή την παρατήρηση των παραδοσιακών ελληνικών φορεσιών της εποχής του 1821, οι μαθητές δοκίμασαν  μια δύσκολη δεξιότητα για την ηλικία τους, το κέντημα. Η λέξη που κέντησαν οι μαθητές, σημαντική  και επίκαιρη. – ΕΙΡΗΝΗ-

Η κα Ευγενία και η κα Σοφία κέντησαν μόνο τα ράμφη και τα κλαδιά ελιάς των περιστεριών. Το υπόλοιπο το έκαναν τα μικρούλια μας, με την διαδικασία που φαίνεται στο βίντεο. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην γιαγιά Χρυσούλα , η οποία μας έπλεξε την μπορντούρα γύρω από το κέντημα μας, κάνοντας το ακόμα πιο όμορφο!!!

Viber 2022 03 24 15 07 51 655

Viber 2022 03 24 15 07 51 308 1

 

Κι αφού παρατηρήσαμε παραδοσιακές φορεσιές, γνωρίσαμε τα μέρη της φορεσιάς του τσολιά αλλά και της ελληνοπούλας δεν μπορούσαμε να μην ντυθούμε και με παραδοσιακές φορεσιές, από υφάσματα-κατασκευές της κας Σοφίας, με την βοήθεια γονέων και γιαγιάδων προηγούμενων ετών.

.jpg

.jpg

.jpgΜην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι οι μαθητές, τιμώντας την φορεσιά τους, χόρεψαν κι έναν παραδοσιακό ελληνικό χορό, το τραγούδι “Δώδεκα ευζωνάκια” από τη φωνή του Χρόνη Αηδονίδη!!!

Ήταν πολύ όμορφη η γιορτούλα μας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί το ευχαριστηθήκαμε όλοι πολύ, αν και πρέπει να αναφέρουμε ότι η απουσία των υπόλοιπων μαθητών μας έγινε αισθητή.

Και του χρόνου, με υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο!!!

Καλωσορίζοντας την Άνοιξη- Β τμήμα, κα Λίζα

Παρά τα νάζια του Μάρτη, που πότε κλαίει και πότε γελάει και φέτος μας έχει ξεπαγιάσει, τα παιδιά του Β΄ τμήματος καλωσόρισαν την Άνοιξη, άκουσαν τα κάλαντα της Άνοιξης που τραγουδούσαν τα παιδιά τα παλιά χρόνια και έμαθαν για τα χελιδόνια, τα πουλιά που φέρνουν την Άνοιξη. Έμαθαν πληροφορίες για το μακρύ ταξίδι που κάνουν το χειμώνα για να πάνε σε πιο ζεστές χώρες, αλλά και το ταξίδι της επιστροφής την άνοιξη παρατήρησαν τα μέρη του σώματός τους, το χρώμα τους, τον τρόπο που φτιάχνουν τις φωλιές τους, έμαθαν αινίγματα και τραγούδια και έγιναν τα ίδια χελιδόνια, πέταξαν μακριά και μας είπαν τι συνάντησαν στο ταξίδι τους.

 

Περιμένουμε με αισιοδοξία τις ανοιξιάτικες μέρες…

IMG 20220310 091319 IMG 20220310 112110 IMG 20220310 112118 IMG 20220310 121503

Αντιπολεμικό μήνυμα από το Β τμήμα και την κα Λίζα

Η συζήτηση για τα γεγονότα της Επανάστασης του 1821 καθώς και οι σχετικές εικόνες έκαναν τα παιδιά να αναρωτηθούν «Κυρία, ήταν λυπημένοι οι άνθρωποι τότε;». Η απορία τους αυτή σε συνδυασμό με το αντιπολεμικό τραγούδι που μαθαίνουμε για τη γιορτή μας «Τα ραφτικά της γιαγιας» https://www.youtube.com/watch?v=ds4ZbQ2oaLM

ήταν η αφορμή να συζητήσουμε και πάλι για τα αγαθά της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου.

 

Αφού παρακολουθήσαμε το θεατρικό «Το κανόνι της Ειρήνης» στο Youtube φτιάξαμε το δικό μας κανόνι που αντί για βόμβες είναι γεμάτο με αγάπη και λουλούδια, όπως θα θέλαμε να είναι και ο κόσμος μας. Φτιάξαμε και τα περιστεράκια της ειρήνης με αποτύπωμα της παλάμης του κάθε παιδιού και σας παρουσιάζουμε με χαρά τις δημιουργίες μας.

IMG 20220321 123952

Η τρισδιάστατη, γιγάντια κυρα-Σαρακοστή μας Α τμήμα- Ολοήμερο

Οι μαθητές ετοίμασαν το κεφάλι με γυψόγαζες,  που βουτούσαν σε νερό και κολλούσαν σε μπαλόνι, το άφησαν να στεγνώσει, πριν το ζωγραφίσουν με τέμπερα και χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η μία ζωγράφισε την φούστα και η δεύτερη ομάδα, που αποτελούνταν από 7 μαθητές, σχεδίασε, έκοψε και ζωγράφισε από ένα ποδαράκι. Τα φαγητά και τις χρωματιστές πούλιες τα έκοψαν όλοι μαζί και τα κόλλησαν.

Viber 2022 03 15 15 12 00 673

Η κυρά Σαρακοστή…με qr codes – A τμήμα

Ήρθε και η Σαρακοστή μετα τις Απόκριες και οδεύουμε αισίως προς το Πάσχα. Μιλήσαμε λοιπόν για την Σαρακοστή, την περίοδο αυτή της νηστείας μέχρι την Κυριακή του Πάσχα, αναφερθήκαμε στα νηστίσιμα και στα αρτύσιμα φαγητά και βέβαια οι μαθητές γνώρισαν την κυρά Σαρακοστή, το παλιό αυτό έθιμο, που είναι ένα πρωτότυπο ημερολόγιο που έφτιαχναν από παλιά οι γιαγιάδες μας με αλεύρι και νερό, προκειμένου να μετρούν τις εβδομάδες μέχρι τη πασχαλιά. Επτά οι εβδομάδες αυτής της χρονικής περιόδου, επτά και τα πόδια της κυρα Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο κόβουμε ένα ποδαράκι, υπολογίζοντας έτσι τον χρόνο που περνά.

Για το συγκεκριμένο έθιμο, έχει γραφτεί και σχετικό τραγουδι. https://www.youtube.com/watch?v=xn-tbcwe4e0

Θελήσαμε λοιπόν να φτιάξουμε κι εμείς τις δικές μας σαρακοστές με αλεύρι και νερο. Ετοιμάσαμε την αλατοζύμη και ενω υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός να ξεκινησουμε το πλάσιμο, τους εξήγησα οτι για να κερδίσουν το ζυμαράκι τους πρέπει πρωτα να κερδίσουν τα γράμματα της λέξης ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.

Ανυπομονούσαν να βρουν που είναι τα γράμματα και τελικά τα βρήκαν απλωμένα στο πλέγμα της  αυλής. Συμβουλευόντουσαν την ολόκληρη λέξη για να ξέρουν πιο γράμμα αναζητούν κάθε φορά, μόνο που κάθε γράμμα είχε έναν κώδικα. Υπήρχε ένας qr code, τον οποίο διαβάζαμε με το κινητό. Οι μαθητές έπρεπε να βρουν την απάντηση στη ερώτηση που αποκάλυπτε ο κώδικας και βέβαια οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με όλες τις πληροφορίες που είχαν ακούσει από την συζήτηση μας νωρίτερα.

20220308 103515 20220308 103528

Όλοι οι  κώδικες διαβάστηκαν και όλες οι ερωτήσεις απαντήθηκαν. Οι μαθητές κέρδισαν δικαίως το ζυμαράκι τους κι ετοίμασαν ο καθένας την κυρα Σαρακοστή του, αφού προηγουμένως έβαλαν τα γράμματα στη σωστή σειρά και σχημάτισαν τη λέξη στο πάτωμα και αφού την αντέγραψαν σε λευκά χαρτιά.

“Αγαθά κόποις κτώνται” 😆

Viber 2022 03 11 16 07 39 204 Viber 2022 03 11 16 07 41 000

Mηνύματα κατά του πολέμου – Α τμήμα

“Οι χαρταετοί της Καθαράς Δευτέρας , πέταξαν πολύ ψηλά και κατόρθωσαν να φθάσουν πολύ μακριά. Από εκεί ψηλά αντίκρυσαν και την παρακάτω εικόνα.”

Αυτή ήταν η έναρξη της δραστηριότητας, που στόχο είχε να γίνει συζήτηση για τα δεινά του πολέμου και βέβαια να γίνει αναφορά στην ειρήνη και στις συνθήκες ζωής των ανθρώπων, όταν αυτή επικρατεί.

SmartSelect 20220309 090518 Instagram

Οι μαθητές κλήθηκαν, αφού παρατηρήσουν προσεχτικά την εικόνα, πρώτα να σχολιάσουν τι βλέπουν και στη συνέχεια τι σκέφτονται σχετικά. Ήταν δύσκολο να το ξεχωρίσουν και παρότι έχουν ξαναδουλέψει την συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης, επέμεναν να λένε περισσότερο το “τι σκέφτονται”.

Είδαν ένα πουλί με κλειστά μάτια, το οποίο πατάει ένας άνθρωπος με τα χέρια του, υπάρχουν σπασμένα σπίτια, ένα δέντρο μαύρο, ένα κλαδάκι δίπλα στο πουλί, ένα χέρι, έναν πύραυλο, τα πόδια του πουλιού είναι κόκκινα, ο άνδρας έχει όπλο, σπασμένες κολώνες, έχει λίγα χρώματα, πιο πολύ γκρι και καφέ….

Σκέφτηκαν ότι το πουλί κοιμάται, το πουλί μήπως είναι πάπια ή χήνα, είναι το περιστέρι της Ειρήνης, έχει κλαδάκι, το πουλί ροχαλίζει, έχει πέσει κεραυνός κι έκαψε το δέντρο γι’ αυτό είναι μαύρο, έπεσε ένας αστεροειδής στην πόλη και τα έσπασε όλα, ήρθε ένα τέρας στην πόλη και διέλυσε τα πάντα, πέρασε ένα όχημα που είχε μια τεράστια μπάλα και με αυτήν έσπαγε οτι έβρισκε, ήταν μια μπάλα από τσιμεντόλιθα που κύλησε κι έσπασε τα σπίτια, είναι ενας κυνηγός, αφού έχει όπλο, δεν είναι κυνηγός είναι στρατιώτης….κι ενώ ακούγονταν τα παραπάνω, ένας μαθητής είπε: “Κυρία, έχω δει τετοιες εικόνες στην τηλεόραση. Είναι πόλεμος”

Η απάντηση μου έπρεπε να είναι ξεκάθαρη αλλά και καθησυχαστική. ‘Έχεις δίκιο είναι σκηνικό πολέμου, οι χαρταετοί μας τελικά πήγαν πολύ μακριά για να αντικρύσουν τέτοιες εικόνες. Αφού λοιπόν, είναι σκηνή πολέμου, τι νομίζετε ότι κάνει ο στρατιώτης;”

“O Στρατιώτης θέλει να βοηθήσει το περιστέρι της Ειρήνης”, ήταν η απάντηση τους.

“Kαι πως νομίζετε ότι πρέπει να το κάνει αυτό;”

Αναρωτήθηκαν :Mήπως να φέρει νοσοκόμο στο περιστέρι της Ειρήνης, μήπως να του δώσει φάρμακα, εγώ λέω να του δώσει λίγο νεράκι και θα συνέλθει, μπορεί και να το ζεστάνει στη φωτιά γιατι κάνει κρύο κι έχει παγώσει, να προσέξει μόνο μην το κάψει, να το πάει στο σπίτι να του δώσει λίγη σουπίτσα, να το πάει σε άλλη χώρα που δεν έχει πόλεμο, να του δώσει μαγικό φίλτρο να γίνει καλά, εγώ λέω…ο αρχηγός των κρατών να είναι το περιστέρι της Ειρήνης γαι να σταματάει τον πόλεμο.

“Οι ιδέες σας είναι όλες εξαιρετικές, νόμιζω όλες θα βοηθούσαν το περιστέρι της Ειρήνης. Όμως τελικά από όλα αυτά που συζητήσαμε, τι θα κρατήσουμε στο μυαλό μας, βλέποντας αυτήν την εικόνα;” ήταν η τελευταία μου ερώτηση.

“Κρατάμε στο μυαλό μας ότι θελουμε ΕΙΡΗΝΗ, ΑΓΑΠΗ, ΧΑΡΑ, ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΓΗ, ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ, ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΥΓΕΙΑ” ήταν οι απαντήσεις τους.

Η δραστηριότητα μας ολοκληρώθηκε με την δημιουργία μιας αφίσας κατα του πολέμου. όπου αξιοποιήθηκε η συγκεκριμένη εικόνα και οι σκέψεις-ιδέες των μαθητών μας!

Viber 2022 03 11 16 07 41 175

 

Άνθισαν οι αμυγδαλιές στην τάξη μας

Α Τμήμα

Τον πίνακα “Ανθισμένη Αμυγδαλιά” του Βίνσεντ Βαν Γκογκ παρατηρήσαμε και στην συνέχεια προσπαθήσαμε να ετοιμάσουμε τους δικούς μας, τρισδιάστατους πίνακες.

LR 00 005059 1300x700

Τα κλαδιά τα έβαψαν με τέμπερα και μπατονέτα και τα λουλούδια είναι ζωγραφική με μαρκαδόρο ή ξυλομπογιά και χαρτοκοπτική.

20220222 115803

 

Ολοήμερο

20220223 150708

Viber 2022 03 11 16 07 40 534

Tαξίδι στους πάγους και 1ο αποκριάτικο πάρτι – Τμήμα Β

Την πρώτη εβδομάδα του ταξιδιού μας στους πάγους επισκεφτήκαμε (με τη βοήθεια του Google earth),  τον Βόρειο Πόλο και συγκεκριμένα την Αρκτική, είδαμε εικόνες με παγόβουνα, γνωρίσαμε τα ζώα που ζουν εκεί, ακούσαμε τη φωνή τους και την αναπαραστήσαμε και προσπαθήσαμε να τα αποτυπώσουμε στη ζωγραφική μας και να γράψουμε το όνομά τους.

 

1

 

 

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το βόρειο σέλας αλλά και τις πολικές αρκούδες και ενθουσιάστηκαν όταν έφτιαξαν το δικό τους «Βόρειο Σέλας» με μια μαγική τεχνική με κιμωλία.

 

2

 

Μάθαμε πληροφορίες για τις πολικές αρκούδες, τι τρώνε και πως ζουν σε τόσο κρύα μέρη, διαβάσαμε παραμύθια, χορέψαμε με τις αρκούδες (https://www.youtube.com/watch?v=vBTv3tadR3s)  και τα παιδιά έφτιαξαν με όρεξη και ενθουσιασμό την μάσκα τους την οποία περίμεναν να πάρουν στο σπίτι στο τέλος της εβδομάδας.

 

3

 

Την δεύτερη εβδομάδα πήγαμε νότια, στην Ανταρκτική να συναντήσουμε τους αγαπημένους μας πιγκουίνους. Αφού παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε τα διάφορα είδη των πιγκουίνων και τον τρόπο ζωής τους, τα παιδιά τάισαν ψάρια τον πεινασμένο πιγκουίνο που ήρθε στην τάξη μας ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στην αναγνώριση των αριθμών στο ζάρι και στην απαρίθμηση των ψαριών.

 

4

Γνωρίσαμε τα σχήματα με τον Λίνο τον Πιγκουίνο https://drive.google.com/file/d/1AYPGlXNt3xm_1rIip3F9PGSH2ZircgIs/view , μετρήσαμε τις πλευρές και τις γωνίες τους και παρατηρήσαμε τις διαφορές τους. Παίξαμε πολλά παιχνίδια αναγνώρισης και αντιστοίχησης σχημάτων, αναγνωρίσαμε τα σχήματα με κλειστά μάτια μέσω της αφής και τα παιδιά διάλεξαν το σχήμα που ήθελαν για να φτιάξουν το δικό τους Σχηματοπιγκουίνο

 

5

 

Και αφού οι πιγκουίνοι ζουν στο χιόνι κάναμε ένα πείραμα με σόδα μαγειρική και αφρό ξυρίσματος και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το δικό μας τεχνητό χιόνι στην τάξη, που όμως δεν ήταν κρύο και είχε μια περίεργη για κάποιους μυρωδιά.

 

6

 

Στο πρώτο αποκριάτικο πάρτι μας παίξαμε κινητικό παιχνίδι με μπαλόνια προσπαθώντας ως πιγκουίνοι να περπατήσουμε χωρίς να μας φύγει το αυγό από τα πόδια μας (εικόνα 7), χορέψαμε με τους πιγκουίνους https://www.youtube.com/watch?v=O42-6dI3jVw, παίξαμε παιχνίδι σύνθεσης της λέξης «ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ» στο οποίο ένα παιδί ήταν ο πιγκουίνος που είχε κολλημένα πάνω του τα γράμματα της λέξης μπερδεμένα και ένα άλλο παιδί έκανε τη σύνθεση της λέξης και στο τέλος χόρευαν μαζί έναν τρελό χορό!

7 8 9

Τέλος, φτιάξαμε τις δικές μας αποκριάτικες στολές για να μεταμφιεστούμε φυσικά σε….ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥΣ!!!!!

 

11

Το Β΄τμήμα σας εύχεται Καλές Απόκριες!

Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας – 1ο αποκριάτικο πάρτι

Α τμήμα

Με θέμα την ανακύκλωση και αφορμή το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων για φέτος “Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”, οι γονείς προσκλήθηκαν να κατασκευάσουν με τα παιδιά τους αυτοσχέδιες αποκριάτικες ρομποτικές στολές από ανακυκλώσιμα υλικά. Μικροί , μεγάλοι γίναμε όλοι ρομποτάκια και διασκεδάσαμε αξέχαστα!

20220218 114601

3 1

 

2 1

1 1

4 1

273876695 485661419667874 6434037316936695714 n274075831 291932519701431 6091980385712858511 n

Zώα σε χειμερία νάρκη!!!

Α Τμήμα – κα Σοφία

Από τα πολικά ζώα και τις Αλκυόνες, περάσαμε στα ζωάκια σε χειμερία νάρκη. Ένα από αυτά και οι σκαντζόχοιροι για τους οποίους αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε μια ψηφιακή ιστορία, η οποία θα αναρτηθεί οταν θα ολοκληρωθεί. Προς το παρόν οι μαθητές έχουν εμπνευστεί την ιστορία. Σε επόμενο βήμα θα την εικονογραφήσουν και θα ηχογραφήσουμε τα κείμενα, προτού προβώ στην δημιουργία του βίντεο!!!

20220211 125741

Διαβάστε αρχικά την ιστορία μας και έπεται και συνέχεια της δράσης!

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας σκαντζόχοιρος, ο Καρδουλίτσας. Ήταν πολύ ευγενικός και του άρεσε να κάνει κούνια και να πηγαίνει ψηλά στα σύννεφα. Ήταν όμως διαφορετικός από όλους τους άλλους σκαντζόχοιρους. Ο Καρδουλίτσας δεν είχε αγκάθια πάνω του κι ένιωθε λυπημένος γι’ αυτό.

Μια μέρα, ξύπνησε από τη χειμερία νάρκη, βγήκε έξω από τα φύλλα του και πήγε να παίξει με τα άλλα σκαντζοχοιράκια που ήταν όλα μαζεμένα στο δάσος. Στο δάσος είχε δέντρα, λακούβες με νερό, θάμνους με λουλούδια και υπήρχε παιδική χαρά για σκαντζόχοιρους και παιδική χαρά για τα άλλα ζωάκια.

Μόλις έφτασε ο Καρδουλίτσας στο δάσος και τον είδαν οι άλλοι σκαντζόχοιροι γέλασαν γιατί δεν είχε αγκάθια και φαινόταν το σώμα του.

«Που είναι τα αγκάθια σου;», «Πώς έγινες έτσι;», «Γιατί δεν έχεις αγκάθια;», ρωτούσαν και γελούσαν μαζί του.

Ο Καρδουλίτσας λυπήθηκε πολύ, έβαλε τα κλάματα και έφυγε τρέχοντας στην μαμά του.

«Γιατί κλαις μικρό μου», ρώτησε η μαμά σκαντζοχοιρίνα.

«Με κοροϊδεύουν γιατί δεν έχω αγκάθια», είπε κλαίγοντας.

«Ησύχασε τώρα, εσύ μικρούλι μου από τότε που γεννήθηκες έτσι ήσουν κι εγώ σε αγαπάω όπως είσαι. Να ξέρεις ότι είσαι και έτσι πολύ όμορφο σκαντζοχοιράκι», του απάντησε η μαμά του.

Ο Καρδουλίτσας σταμάτησε να κλαίει, χάρηκε και έφυγε για το ποτάμι να πάει να πιει νερό. Εκεί άκουσε κάτι φωνές. Ήταν ένας βάτραχος που πνιγόταν και φώναζε «Κουάξ, κουάξ…». Ο Καρδουλίτσας έτρεξε αμέσως να τον βοηθήσει αλλά δεν μπορούσε μόνος του γιατί δεν είχε αγκάθια για να πιαστεί ο βάτραχος και έτσι φώναξε τη μαμά του.

Η μαμά σκαντζοχοιρίνα έσωσε τον βάτραχο και αυτός αμέσως είπε ευχαριστώ και πρότεινε να μείνουν μαζί και να κάνουν όλοι μια αγκαλίτσα. Από τότε έγιναν φίλοι. Ο βάτραχος για να ευχαριστήσει τον Καρδουλίτσα του μάζεψε ξύλα και τα έβαλε με κόλλα στην πλάτη του.

Ο Καρδουλίτσας χαρούμενος πήγε στην παιδική χαρά των σκαντζόχοιρων να κάνει κούνια κι τότε, μόλις τον είδε ένας κακός σκαντζόχοιρος τον κορόιδεψε πάλι και του έβγαλε τα ξύλα από την πλάτη.

Ο Καρδουλίτσας στεναχωρήθηκε πολύ και άρχισε πάλι το κλάμα. Τον άκουσε ο φίλος του ο βάτραχος, έκανε 4 μεγάλα πηδηματάκια κι έφτασε κοντά του.

Ο βάτραχος μίλησε θυμωμένα στον κακό σκαντζόχοιρο. « Γιατί του έβγαλες τα ξυλαράκια του. Ντροπή σου. Δεν είναι ωραίο αυτό που έκανες. Ο Καρδουλίτσας δεν έχει αγκάθια δικά του αλλά έχει καλή ψυχή, ενώ εσείς όλοι έχετε αγκάθια αλλά δεν έχετε καλή καρδιά.

Οι σκαντζόχοιροι τότε ντράπηκαν πολύ, κατέβασαν τα μάτια, κατάλαβαν το λάθος τους και ζήτησαν συγνώμη από τον Καρδουλίτσα. Από τότε έγιναν φίλοι και παίζουν κάθε μέρα μαζί!!!

 

20220214 100219 20220214 100250 20220214 100310

 

A τμήμα και ολοήμερο – κα Ευγενία

Χελωνίτσες από αυγοθήκες, βατραχάκια κουκλίτσες με διπλόκαρφα και το ημερολόγιο τς αρκούδας.

20220216 131400 20220216 091632 20220215 155515

 

20220217 154217 20220217 154124

 

 

 

Αλκυόνες πέταξαν μαζί μας και μας ζέσταναν λίγο μετά τον χιονιά!

Α Τμήμα-κα Σοφία

Τα νηπιάκια μου αφού άκουσαν την αφήγηση του μύθου της Αλκυόνης, παρακολούθησαν σε δεύτερο χρόνο τον μύθο σε βίντεο στο youtube, δραματοποίησαν την ιστορία και έμαθαν λεπτομέρειες για τη ζωή και τα χαρακτηριστικά του πτηνού, στην συνέχεια επιδόθηκαν σε τρισδιάστατες κατασκευές.

Με δαχτυλομπογιά έκαναν την θάλασσα, με ζωγραφική και χαρτοκοπτική ετοίμασαν την Αλκυόνη, κόλλησαν τα αφρώδη βράχια και τους πρόσθεσαν χρώμα με μαρκαδόρο και τέλος με πλαστελίνη έπλασαν τα αυγά της.
20220210 093423

20220210 093414

Α τμήμα και Ολοήμερο – κα Ευγενία

Με την κα Ευγενία ετοίμασαν και ομαδική εργασία!!!

IMG 20220209 160041

Πολικά ζώα στην τάξη μας!!!

A τμήμα και ολοήμερο-κα Ευγενία

Η έντονη χιονόπτωση και οι χαμηλές θερμοκρασίες μας έδωσαν μια καλή αφορμή να γνωρίσουμε τα ζώα των πόλων.

Ακολουθούν οι κατασκευές που ετοίμασε η κα Ευγενία με τα νηπιάκια μας καθώς και η ιστορία που δημιούργησαν για τους αγαπημένους τους πιγκουίνους.

IMG 20220208 153901 IMG 20220208 142150

IMG 20220204 152831 IMG 20220204 124948

Οι πιγκουίνοι

Οι πιγκουίνοι βρίσκονται στους πάγους και κάνουν τσουλήθρα. Μετά πήγαν στη θάλασσα για να κάνουν μπάνιο αλλά και για να πιάσουν ψάρια γιατί από το παιχνίδι πεινούσαν πολύ!!!!!!!

Όμως εκεί που έτρωγαν ήρθε ένα διάφανο κακό χταπόδι που ήθελε να τα φάει!!! Το χταπόδι έφαγε ένα μικρό πιγκουινάκι. Τα άλλα γλίτωσαν γιατί βγήκαν έξω πολύ γρήγορα!

Μάζεψαν χιόνι και έφτιαξαν χιονόμπαλες και τις πέταγαν στο διάφανο χταπόδι για να φύγει. Τότε το χταπόδι νευρίασε και όρμηξε για να φάει και άλλους πιγκουίνους.

Οι πιγκουίνοι του έριξαν μια άγκυρα από ένα πλοίο . Το έπιασαν , το έβγαλαν στην ακτή και εκείνο δεν μπορούσε να αναπνεύσει και πέθανε. Όλα τα πιγκουινάκια πήγαν σπίτι τους για να κοιμηθούν και να ξεκουραστούν!

 

Α τμήμα – κα Σοφία

20220204 094501 20220204 094508 20220204 094516 20220204 094438 20220204 09444920220207 09031120220207 090322

Οι μαθητές μετά από προσεχτική παρατήρηση εικόνων επέλεξαν τα ζώα που θα σχεδιάσουν πάνω στους πάγους (λευκά χαρτιά που έσκισαν και κόλλησαν). Ξεκινώντας να σχεδιάσουμε το κάθε ζωάκι, η νηπιαγωγός ανέφερε ότι δεν είναι ζωγράφος, όμως θα προσπαθήσει να θυμηθεί τις εικόνες που είδε. Οι μαθητές κατονόμαζαν τα μέλη του σώματος του κάθε ζώου και κατηύθηναν το σχέδιο της νηπιαγωγού. Στην συνέχεια έκαναν τα ίδια την δική τους προσπάθεια στο χαρτί τους, προσπαθώντας να αντιγράψουν το αρχικό σχέδιο της νηπιαγωγού. Δεν μείναμε βέβαια εκεί, έγραψαν και το όνομα του ζώου για περαιτέρω εξάσκηση στον γραπτό λόγο.

 

Ετοιμάσαμε και τα βιβλία των πιγκουίνων!

20220208 120344

20220208 120435 20220208 120421 20220208 120555 20220208 120504 20220208 120411 20220208 120451 20220208 120517 20220208 120529

 

Οι μαθητές παρατήρησαν με προσοχή και σχολίαζαν την διαφορετική παρουσιάση με τα πολικά ζώα που παρακολουθούσαν στην οθόνη, προκειμένου να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν μια διαφορετική τεχνική ζωγραφικής, την τεχνική scrappy and zentangle του Romero Britto. Είδαν λοιπόν αρκετές εικόνες σαν τις παρακάτω και αναγνωρίζοντας αμέσως ποια ζώα βλέπουν, σχολίασαν τον τρόπο που έχουν σχεδιαστεί.

images 1 λήψης 1

Στην συνέχεια κλήθηκαν να ετοιμάσουν τις δικές τους πολικές αρκούδες με την ίδια τεχνική και το αποτέλεσμα βέβαια μας αντάμειψε όλους!!!

20220204 102319 1

 

 

Kαλώς ήρθες 2022!!!

Α Τμήμα

Η νέα χρονιά ήρθε και εμείς καθημερινά ετοιμαζόμαστε με διάφορες δραστηριότητες για την κοπή της πίτας μας, το ρεβεγιόν μας στο σχολείο. Ο Σύλλογος διδασκόντων θα αποφασίσει σχετικά με την ημερομηνία και θα σας ανακοινωθεί επισήμως. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα βέβαια μας καθυστερούν γιατί έχουμε και απουσίες, αυτό δεν μας πτοεί όμως από το να οργανώνουμε και απολαμβάνουμε την καθημερινότητα μας, με μέτρα πάντα και ασφάλεια.

Η αλλαγη του έτους, κάθε χρονιά συνοδεύεται από πυροτεχνήματα. Συζητήσαμε με τους μαθητές μας και αναζητήσαμε τα συναισθήματα που προκαλεί η θέαση των πυροτεχνημάτων. Χαρά, γέλια, ενθουσιασμός, έκπληξη, φόβος ήταν οι απαντήσεις που δέχτηκα.

Η επόμενη ερώτηση που τους έκανα ήταν “Αν μπορούσες εσύ να γίνεις πυροτέχνημα, για ποιον θα ήθελες να σκάσεις και να λάμψεις ψηλά στον ουρανό; Σε ποιον θα ήθελες να φέρεις χαρά, γέλια και ενθουσιασμό;”

Oι απαντήσεις αρχικά περιελάμβαναν τους φίλους και συμμαθητές τους. Προσπάθησα όμως να επεκτείνω τη σκέψη τους και να αναρωτηθούν ποιοι έχουν ανάγκη περισσότερο να χαρούν.

Οι τελικές απαντήσεις των μαθητών:

Θέλω να γίνω πυροτέχνημα και να φέρω χαρά σε όλα τα παιδάκια και τους μεγάλους ανθρώπους. Σε όλα τα παιδάκια και τους φίλους μας που πηγαίνουν στο ειδικό σχολείο, στους φτωχούς, σε όσους δεν έχουν φαγητό και σπίτι να μείνουν, σε όλους τους φίλους μας, στην οικογενεια μας, σε όλον τον πλανήτη.

Θέλω να φέρω χαρά στο φεγγάρι και τα αστέρια που βλέπουν τα πυροτεχνήματα τη νύχτα αλλα και στον ήλιο που τα είδε μαζί μας στο βίντεο.(παρακολουθήσαμε την αλλαγή του χρόνου και τα πυροτεχνήματα σε διάφορες χωρες του πλανήτη μας).

Ας περάσουμε όμως από τη θεωρία στην πράξη. Πώς θα γίνουμε πυροτεχνήματα;

Φωτογράφισα τους μαθητές, οι οποίοι πασπάλισαν με χρυσόσκονη τις ακτίνες του πυροτεχνήματος τους. Έτσι το 2022 ήρθε χαρούμενο, χρωματιστό γεμάτο χρυσόσκονη και στολίζει την αίθουσα μας!!!

271586477 632728844442546 1329153451013064915 n

Οι μαθητές ζωγράφισαν συνεργατικά με πινέλο το μπλε φόντο και επίσης χωριστήκαν σε 4 ομάδες για να ζωγραφίσουν τον κάθε αριθμό χωριστά.

 

Ολοήμερο

Οι μαθητές του ολοημέρου ανακάλυψαν και διαφορετικούς τρόπους γραφής!!!

IMG 20220112 124607 IMG 20220112 125527 IMG 20220112 125054