Άρθρα κατηγορίας Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον Υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά
Οι μαθητές δημιουργούν ομάδα έρευνας και ζωγραφίζουν πώς μπορεί να συμπεριφερθεί ο άνθρωπος σε σχέση με τα απορρίμματα του ώστε να σώσει το περιβάλλον.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Βρομοχωρι” και το αναλύσαμε και το ζωγραφίσαμε
Είδαμε το βίντεο Peri Poll όπου διαπιστώσαμε μέσα από τη συζήτηση με αφορμή το βίντεο πως καταστρέφεται το περιβάλλον και πόσο λυπηρό είναι.
Συζητήσαμε τρόπους που θα μπορούσαν να βρούμε για να σώσουμε το περιβάλλον και έτσι μιλήσαμε για την ανακύκλωση.
Είδαμε το βίντεο Ο Πέρι το Περιβάλλον και καταντήσαμε τη διαδικασία της ανακύκλωσης.
Είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο για τον Μπλε κάδο και διαχωρίσαμε τι μπαίνει στον μπλε κάδο και το όχι
Μιλήσαμε όμως και για τους υπόλοιπους κάδους ανακύκλωσης και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι ανακύκλωσης από το φωτόδεντρο όπου εμφανίζονται διάφορες ανακυκλώσιμες συσκευασίες και έπρεπε να τις βάλουμε στο σωστό καλάθι σέρνοντας την εικόνα
Ζωγραφίσαμε τον μπλε κάδο και μιλήσαμε για το σήμα της ανακύκλωσης και γράψαμε τη λέξη ανακύκλωση
Χωρίσαμε στη μέση το χαρτί και από την μία πλευρά ζωγραφίσαμε πως είναι ο τόπος με σκουπίδια και πως χωρίς σκουπίδια
κόψαμε και κολλήσαμε συσκευασίες και τις βάλαμε στο σωστό κάδο
Ζωγραφίσαμε πως καταστρέφει ο άνθρωπος το περιβάλλον του με τα σκουπίδια
Είδαμε το βίντεο Μπέτι η κομποστοποίηση και χωρίσαμε και κολλήσαμε τα υλικά που πάνε στην ανακύκλωση και αυτά που πάνε στην κομποστοποίηση
Είδαμε βίντεο με το τι μπορούν να γίνουν τα υλικά μετά την ανακύκλωση και βίντεο για την ανακύκλωση συσκευών
Μάθαμε το τραγούδι του Σπύρου Λάμπρου για την ανακύκλωση .
Παίξαμε το παιχνίδι με τα στεφάνια όπου κάθε στεφάνι είναι και το αντίστοιχο χρώμα κάδου . Μπλε καδος χαρτί, κόκκινο αλουμίνιο, πράσινο γυαλί και κίτρινο πλαστικό. Τα παιδιά έπρεπε να βάλουν τις εικόνες με τις ανακυκλώσιμες συσκευασίες στον σωστό κάδο
Παίξαμε με το bee bot . Το ρομποτάκι μας έπρεπε να μαζέψει μόνο τα πλαστικές συσκευασίες ή τις γυάλινες ή τις χάρτινες ή τις αλουμινιένες.
Φτιάξαμε την κούκλα της ανακύκλωσης
Και πήραμε το βραβείο της ανακύκλωσης
3ο εργαστήριο δεξιοτήτων ” Stem και Η γη γυρίζει”
Αφού κάναμε μια συζήτηση με καταιγισμό ιδεών για το τι είναι διάστημα και πλανήτες μπήκαμε να δούμε εικόνες από τη Νάσαι με πλανήτες και με το πώς γυρίζουν γύρω από τον ήλιο
Είδαμε το παρακάτω βίντεο με το διάστημα
Φτιάξαμε μέρα και νύχτα και γυρίζαμε την υδρόγειο σφαίρα για να δούμε που έχει η γη μέρα και που νύχτα
ζωγραφίσαμε μια εικόνα μισή μέρα και μισή νύχτα που τα βάλαμε και στο lapbook
Σιαβασαμε το παρακάτω παραμύθι και το συζητάμε
είδαμε βίντεο με τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στο φεγγάρι
Είδαμε βίντεο με αστροναύτη μέσα σε διαστημικό σταθμό όπου μας ξεναγούσε στο σταθμό και μιλήσαμε για τη βαρύτητα στο διάστημα
παίξαμε στον υπολογιστή παιχνίδι όπου έπρεπε να ενώσουμε την σκιά του κάθε πλανήτη με τον πλανήτη
Είδαμε και πώς γυρίζει η γη μαζί με το φεγγάρι γύρω από τον ήλιο και μιλήσαμε για τις φάσεις της σελήνης
Ακούσαμε το παραμύθι του Φεγγαροσκεπαστή και το συζητήσαμε
Φτιάξαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τους βάζαμε στη σειρά
κατόπιν τους βάζαμε πάνω στο σύστημα για να δούμε πως γυρίζουν γύρω από τον ήλιο και με τη σωστή σειρά
Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη
λέγαμε ένα αίνιγμα και βρίσκαμε το σωστό πλάνητη. Αυτό το προσθέσαμε και στο lapbook
Κάναμε αντιστοίχηση αριθμών με τους πλανήτες. Το βάλαμε και αυτό μέσα στο lapbook
Φτιάξαμε τον τροχό των πλανητών για να μάθουμε πώς γράφονται
Είδαμε βίντεο και εικόνες από τηλεσκόπιο
παίξαμε beebot ντύνοντας τη μέλισσα αστροναύτη και τη στέλναμε να βρει τους πλανήτες και τους αστροναύτητες
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Δε μαλώνω, Δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω “
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ” τα χέρια Δε χτυπάμε τα χέρια αγαπάνε ” και συζητήσαμε με τα παιδιά κάναμε την αφίσα με τα χεράκια μας και που χρησιμοποιούμε τα χέρια μας.
Σε επόμενο εργαστήριο διαβάσαμε “το παγκάκι της φιλίας ” και αφού συζητήσαμε φτιάξαμε την αφίσα της φιλίας.
Επίσης σε φύλλο εργασίας το κάθε παιδί έφτιαξε τον εαυτό του με τους φίλους του.
Σε επόμενο εργαστήριο αφού δείξαμε εικόνες από την ιστορία των μπαλονιών που ταξίδεψαν τον κόσμο για να έρθουν στο σχολείο μας . Τα μπαλόνια εμφανίστηκαν με ένα μήνυμα για το σχολείο μας και το κάθε μπαλόνι μίλησε με τα παιδιά. Στο τέλος αφού έγιναν φίλοι με τα παιδιά έπαιξαν μαζί και ζωγράφισαν τους δικούς τους φίλους μπαλόνια.
Σε επόμενο εεργαστήριο είδαμε το βίντεο με τον “νταή ρου σχολικού αναλύσαμε την άσχημη συμπεριφορά του Νταή και δώσαμε λύσεις ώστε να βοηθήσουμε τον Αριστοτέλη που δεχόταν την άσχημη συμπεριφορά του Νταή. Στο τέλος ζωγράφισαμε ατομικά τις ιδέες μας.
Σε επόμενο εργαστήριο διαβάσαμε την ιστορία της “Μιμής της Κουταλαυτούς” και συζητήσαμε τα νοήματα της ιστορίας αυτής και συζητήσαμε για το ποια πρέπει να ειναι η σωστή μας συμπεριφορά όταν κάποιος είναι διαφορετικός από εμάς. Τέλος δημιουργήσαμε την αφίσα με τα συναισθήματα που μπορεί να ένιωθε η “Κουταλαυτού” όταν τα παιδάκια την κορόιδευαν για τα μεγάλα της αυτιά.





















































