•Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας

.jpg

Η 20η Μαΐου έχει οριστεί, έπειτα από απόφαση του ΟΗΕ, ως παγκόσμια ημέρα μέλισσας. Η ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία να αναγνωριστεί ο σημαντικός ρόλος της μέλισσας και της μελισσοκομίας και να τονισθεί η αναγκαιότητα προστασίας όλων των επικονιαστών. Η ημερομηνία αυτή δεν επιλέχθηκε τυχαία αλλά συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του Anton Janša, ο οποίος τον 18ο αιώνα υπήρξε πρωτοπόρος της σύγχρονης μελισσοκομίας και θαύμαζε τις μέλισσες για την ικανότητα τους να εργάζονται τόσο σκληρά.

Οι μέλισσες είναι γνωστές σε όλο τον κόσμο κυρίως για τα προϊόντα που παράγονται από αυτές και αποτελούν τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας. Ο άνθρωπος από την αρχαιότητα χρησιμοποιούσε το μέλι που παράγουν οι μέλισσες ως τροφή αλλά και ως φάρμακο. Στην συνέχεια εκτίμησε το κερί από το οποίο παράγεται πλήθος προϊόντων. Αργότερα ασχολήθηκε με τα υπόλοιπα προϊόντα της κυψέλης όπως τη γύρη που συλλέγουν οι μέλισσες ως ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα διατροφής, την πρόπολη για τις αντιμικροβιακές της ιδιότητες, τον βασιλικό πολτό για την μεγάλη του συνεισφορά στον ανθρώπινο οργανισμό καθώς επίσης και το δηλητήριο της μέλισσας.

Η συνεισφορά των μελισσών στην υγεία και την διατροφή του ανθρώπου είναι αναγνωρισμένη, ωστόσο αποτελεί ένα μικρό κομμάτι των αγαθών που αυτή μας προσφέρει. Η μεγαλύτερη συμβολή των μελισσών είναι η επικονίαση των φυτών, δηλαδή η διαδικασία μέσω της οποίας πραγματοποιείται γονιμοποίησή τους. Σχεδόν τα 3/4 των καλλιεργούμενων ειδών στον κόσμο εξαρτώνται κυρίως από τις μέλισσες (και από άλλους επικονιαστές). Οπωροφόρα δέντρα, λουλούδια, βότανα, θάμνοι οφείλουν την ύπαρξη τους σε αυτήν. Μέσω της επικονίασης οι μέλισσες συμβάλλουν στην διατήρηση της βιοποικιλότητας, στην αύξηση της παραγωγής των τροφίμων καθώς και στην επισιτιστική ασφάλεια.

Τα τελευταία 30 χρόνια παρατηρήθηκε μείωση του αριθμού των μελισσών και των υπόλοιπων επικονιαστών στην Ευρώπη σε ποσοστό περίπου 75%. Η αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων (με κυριότερη την χρήση νεονικοτινοειδών φαρμάκων, τα οποία δρουν αρνητικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα καθώς και στο αναπαραγωγικό σύστημα των εντόμων), οι εντατικές γεωργικές πρακτικές και η κλιματική αλλαγή είναι οι κυριότεροι παράγοντες εξαφάνισης των μελισσών.

Είναι επιτακτική ανάγκη να προστατέψουμε όλοι τις μέλισσες και την μελισσοκομία. Η πολιτεία και η ΕΕ έχει ήδη αρχίσει να αντιλάμβανεται την αναγκαιότητα αυτήν και προσπαθεί να συμβάλλει στην προστασία τους (όπως για παράδειγμα η απαγόρευση νεονικοτινοειδών φαρμάκων στην ΕΕ).

 Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να βοηθήσουμε τις μέλισσες;

  1. Αποφεύγουμε τα φυτοφάρμακα

2.Προτιμάμε βιολογικά προϊόντα

  1. Καλλιεργούμε μελισσοκομικά φυτά
  2. Κάνουμε τον κήπο ή το μπαλκόνι μας φιλικό προς τις μέλισσες
  3. Δεν καταστρέφουμε τις φωλιές των αγριομελισσών που επικονιάζουν πάρα πολλά φυτά
  4. Τοποθετούμε πάντα λίγο νερό σε κάποιο σημείο γιατί το χρειάζονται οι μέλισσες
  5. Φτιάχνουμε μία φωλιά για μέλισσες αλλά και για άλλα ωφέλιμα έντομα
  6. Αν έχεις χωράφι, μην το οργώνεις ολόκληρο
  7. Ακολούθησε πίστα τις οδηγίες που υπάρχουν στην ετικέτα αν πρέπει να χρησιμοποιήσεις φυτοφάρμακα
  8. Απόφυγε τα συστημικά φυτοφάρμακα και αυτά που περιέχουν νεονικοτινοειδή

 

 «Αν κάποτε οι μέλισσες εκλείψουν,

η ανθρωπότητα θα έχει ακόμα 4 χρόνια ζωής».

   Αϊνστάιν

Η Κατασκευή μας

 

DSCN4036

 

Σας ευχαριστούμε μελισσούλες!!!

•Ημέρα Μνήμης

 

19 η Μαΐου…

  δεν ξεχνώ

ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

genoktonia

Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 19141923[1]. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εκτόπιση[2], η εξάντληση από έκθεση σε κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, οι πορείες θανάτου στην έρημο και συχνότατα οι εν ψυχρώ δολοφονίες ή εκτελέσεις.[3]. Ο αριθμός των θυμάτων έχει πολύπλευρα αναδειχτεί και αναγνωριστεί σε πάνω από 300.000[4], ενώ το Κεντρικό Συμβούλιο Ποντίων στη Μαύρη Βίβλο του κάνει αναφορά σε 353.000 θύματα[5], αριθμός που υιοθετείται και από τις περισσότερες ξένες πηγές[6][7][8][9][10][11][12], ενώ μεμονωμένες πηγές υπολογίζουν τα θύματα σε περίπου 100-150 χιλιάδες άτομα.[13] Οι επιζώντες κατέφυγαν στον Άνω Πόντο (στην ΕΣΣΔ)[14] και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922, στην Ελλάδα.

Η διεθνής βιβλιογραφία και τα κρατικά αρχεία πολλών χωρών εμπεριέχουν πλήθος μαρτυριών για τη γενοκτονία που διαπράχθηκε κατά των Ποντίων κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η γενοκτονία πραγματοποιήθηκε παράλληλα με γενοκτονίες εις βάρος και άλλων πληθυσμών, δηλαδή των Αρμενίων και των Ασσυρίων, με αποτέλεσμα ορισμένοι ερευνητές να θεωρήσουν τις επιμέρους διώξεις ως τμήματα μιας ενιαίας γενοκτονικής πολιτικής εις βάρος των Ελλήνων ή γενικότερα των Χριστιανών της Μικράς Ασίας.[15][16] [17][18][19]

Κατόπιν εισήγησης του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε τη γενοκτονία το 1994 και ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως «Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο».[20] Το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 14ης Σεπτεμβρίου ως «ημέρα εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος». Πέρα από το ελληνικό κράτος ο διωγμός των Ποντίων αναγνωρίζεται επισήμως ως γενοκτονία από την Κύπρο, την Αρμενία, την Σουηδία, ορισμένες ομοσπονδιακές δημοκρατίες της Ρωσίας, εννέα πολιτείες των ΗΠΑ (Φλόριντα[21]ΤζώρτζιαΜασαχουσέτηΝιου ΤζέρσεϊΝέα ΥόρκηΠενσυλβάνιαΝότια ΚαρολίναΡόουντ Άιλαντ και από τις 11/9/2019 Καλιφόρνια[22][23], ενώ υπάρχει σαφής αναφορά -κατά κάποιο τρόπο αναγνώριση- σε γενοκτονία Ελλήνων και από την πολιτεία της Αλαμπάμα[24]), τη βουλή της αυστραλιανών πολιτειών της Νότιας Αυστραλίας και της Νέας Νότιας Ουαλίας[25][26], την Αυστρία[27] (ακολουθούμενη λίγες ημέρες αργότερα από το Δήμο της Βιέννης) και την Ολλανδία[28]. Στο Καναδά οι πόλεις Οττάβα και Τορόντο έχουν αναγνωρίσει την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Ποντιακής γενοκτονίας.
Η Ποντιακή γενοκτονία έχει οριστεί και αναγνωριστεί από τη Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (IAGS), ενώ έχει τύχει αναγνώρισης και από αρκετές διεθνείς οργανώσεις και φορείς, όπως οι Ευρωπαίοι Δημοκράτες Φοιτητές[29]. Τέλος ψηφίσματα της Γερουσίας των ΗΠΑ κάνουν αναφορά σε γενοκτονία κατά Ελλήνων

ΠΗΓΗ: Βικιπαίδεια

Ο ΠΟΝΤΟΣ ΖΕΙ!

•Η γιορτή της μητέρας – Χρόνια πολλά μαμά, μανούλα, μητέρα, μάνα…

ΜΗΤΕΡΑΣ1 800x480

       Μητέρα: η πιο όμορφη λέξη στα χείλη της ανθρωπότητας.

       “Kahlil Gibran”

Η γιορτή της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητέρας και της

μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την

δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.

δωράκια για τη μαμά μας!

IMG 20220506 075046 IMG 20220506 081321

IMG 20220506 090721 IMG 20220506 090958

Η ΜΑΜΑ

IMG 20220506 131348

Τα νήπια είπαν τραγούδια στις ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

IMG 20220506 125755 IMG 20220506 125914

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!!

•Επιμορφωτική Συνάντηση

Στις 4/05/2022 ημέρα Τετάρτη πραγματοποιήθηκε απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση με τους γονείς του 9ου Νηπιαγωγείου, στα πλαίσια υλοποίησης του σχεδίου  δράσης “Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο  στο Δημοτικό”. Συμμετείχε η κ. Μάρθα Τζάφου Κοινωνική Λειτουργός του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Δράμας “ΔΡΑΣΗ” με εισήγησή της και ο Δ/ντης του 7ου Δημοτικού Σχολείου κ. Χρήστο Συμεωνίδη.

Η συνάντηση υπήρξε πολύ εποικοδομητική γιατί απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματα και οι απορίες των γονέων.

IMG 20220504 184816 IMG 20220504 182041

IMG 20220504 182057 IMG 20220504 184835

IMG 20220505 072056 IMG 20220505 072115

•Αλλαγές στα πρωτόκολλα για τα σχολεία-Παραμένει η μάσκα, τι ισχύει για μαθητές-εκπαιδευτικούς

Χάρτης αντιμετώπισης

της νέας κατάστασης από 3.5.2022 σύμφωνα με το ΦΕΚ.

279467712 10229754222626297 3708666054896616611 nΠηγή: Κολλιόπουλος Δημήτρης

 

Αναλυτικά τα νέα πρωτόκολλα για την αποκλιμάκωση των μέτρων κατά του κορονοϊού στα σχολεία

Με νέα πρωτόκολλα θα επιστρέψουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα σχολεία και στις πάσης φύσεων εκπαιδευτικές δομές, μετά το Πάσχα. Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξέδωσε με ανακοίνωση τα νέα πρωτόκολλα τα οποία ακολουθούν τη διεθνή τάση αποκλιμάκωσης των μέτρων κατά του κορονοϊού και εφαρμόζονται μετά και την εισήγηση της Επιτροπής των Ειδικών.

Πιο συγκεκριμένα στα σχολεία θα διατηρηθεί η υποχρέωση της χρήσης μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, όμως οι τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self test) «φεύγουν» για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Όσον αφορά τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. θα διενεργούν προληπτικά 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη.

Στα πανεπιστήμια, τα ΙΕΚ και τα κολλέγια, οι μη εμβολιασμένοι καθηγητές διενεργούν 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα με δικό τους κόστος, ενώ οι μη εμβολιασμένοι φοιτητές/καταρτιζόμενοι/σπουδαστές δεν υποβάλλονται σε τακτικό υποχρεωτικό έλεγχο. Να αναφερθεί πως και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η χρήση μάσκας παραμένει υποχρεωτική.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Οι εκπαιδευτικές μας μονάδες θα ανοίξουν μετά τις διακοπές του Πάσχα με νέο πρωτόκολλο, σύμφωνο με τη διεθνή τάση αποκλιμάκωσης των μέτρων κατά της COVID-19, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών, ενώ θα εξακολουθήσουν να διατηρούνται σε ισχύ μέτρα που ανακοινώνονται σήμερα με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Ειδικότερα:

Στα σχολεία:

  • Διατηρείται η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, καθώς και η χρήση αντισηπτικών, ο τακτικός αερισμός χώρων, ο σχολαστικός καθαρισμός επιφανειών και εξοπλισμού, τα ξεχωριστά διαλείμματα κ.λπ.
  • Δεν θα διενεργούνται τακτικοί αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι για προσέλευση στη σχολική μονάδα από μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.).
  • Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. θα διενεργούν προληπτικά 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα, με δική τους δαπάνη, έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη. (Ειδικά, για την προσέλευση την ερχόμενη εβδομάδα, το πρώτο τεστ θα διενεργείται έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τετάρτη 4 Μαΐου 2022.)

Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εντός σχολικού πλαισίου:

Οι εμβολιασμένοι και μη μαθητές και εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. διενεργούν 2 σελφ τεστ (ημέρες 0-1 και 4) δωρεάν (θα διατίθενται από τα σχολεία) και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.

Σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα εκτός σχολικού πλαισίου:

  • Οι εμβολιασμένοι μαθητές επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
  • Οι μη εμβολιασμένοι μαθητές τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
  • Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. επιστρέφουν κανονικά στο σχολείο, διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη και χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες.
  • Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. τίθενται σε καραντίνα και διενεργούν ράπιντ τεστ την 5η ημέρα με δική τους δαπάνη προκειμένου να επιστρέψουν στο σχολείο. Μετά την 5η ημέρα, εφόσον το τεστ είναι αρνητικό και επιστρέψουν στο σχολείο, χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.

Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος στην τάξη, ισχύει ό,τι και στο γενικό πληθυσμό, για εμβολιασμένους και μη μαθητές και εκπαιδευτικούς:

  • Παραμονή του κρούσματος σε απομόνωση επί 5 ημέρες τουλάχιστον, με ημέρα λήψης του θετικού τεστ να θεωρείται ως ημέρα 0.
  • Μετά την πάροδο 5 ημερών απομόνωσης και εφόσον (α) έχει υποχωρήσει πλήρως ο πυρετός για ένα 24ωρο χωρίς χρήση αντιπυρετικών και (β) δεν υπάρχουν άλλα συμπτώματα ή τα συμπτώματα βελτιώνονται, διακόπτεται η απομόνωση.
  • Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή τα συμπτώματα δεν βελτιώνονται, παρατείνεται η απομόνωση.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες από την λήξη της απομόνωσης.

Πλέον, οι μαθητές και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. δεν κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία τακτική βάση, παρά μόνο εφόσον προκύψει σχετική υποχρέωση, π.χ. σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα. Οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. συνεχίζουν να κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία βάση για τον τακτικό εργαστηριακό τους έλεγχο 1 φορά την εβδομάδα και, παράλληλα, υποχρεούνται να κάνουν δήλωση για τους διαγνωστικούς ελέγχους που διενεργούν ως στενές επαφές κρούσματος εντός και εκτός σχολικού πλαισίου. (Αντίστοιχα, για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, οι δηλώσεις που χρειάζονται σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο εξακολουθούν να γίνονται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.)

Στα Πανεπιστήμια, ΙΕΚ και Κολλέγια:

  • Οι μη εμβολιασμένοι καθηγητές διενεργούν 1 ράπιντ τεστ την εβδομάδα με δικό τους κόστος, έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση την Τρίτη. (Ειδικά για την προσέλευση την ερχόμενη εβδομάδα, το πρώτο τεστ θα διενεργείται έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση την Τετάρτη.)
  • Οι μη εμβολιασμένοι φοιτητές/καταρτιζόμενοι/σπουδαστές δεν υποβάλλονται σε τακτικό υποχρεωτικό έλεγχο.
  • Πλέον, οι μη εμβολιασμένοι φοιτητές δεν κάνουν δήλωση Edupass σε εβδομαδιαία τακτική βάση, λόγω της άρσης των υποχρεωτικών τακτικών ελέγχων τους.
  • Η συμμετοχή σε όλες τις δραστηριότητες των ανωτέρω εκπαιδευτικών δομών και η πρόσβαση στις δραστηριότητές τους (π.χ. αναγνωστήρια, βιβλιοθήκες, εξετάσεις, ορκωμοσίες, συνέδρια, εστιατόρια, κυλικεία, γυμναστήρια) ευθυγραμμίζονται με τα πρωτόκολλα που θα ισχύσουν γενικά, επομένως δεν θα διενεργούνται πλέον έλεγχοι πιστοποιητικών εμβολιασμού ή τεστ από μη εμβολιασμένους.
  • Ελεύθερη είσοδος επισκεπτών στις φοιτητικές εστίες.
  • Διατήρηση της υφιστάμενης υποχρεωτικής χρήσης μάσκας.

Η υπευθυνότητα που έχει επιδείξει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, τόσο ως προς την τήρηση των μέτρων όσο και ως προς την ανταπόκριση στον εμβολιασμό, αποτελεί παράδειγμα για την ελληνική κοινωνία. Ο εμβολιασμός παραμένει η ισχυρότερη ασπίδα μας στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Πηγή: Alfavita

•Σάββατο του Λαζάρου: Κάλαντα και έθιμα, Λαζαρίνες και «λαζαράκια»

lazaris2013 3 7 1

Το Σάββατο του Λαζάρου, το έχει περιβάλει ο λαός μας με όμορφα έθιμα. Εξ αυτών τα κάλαντα τραγουδούν μόνο κορίτσια, οι λεγόμενες «Λαζαρίνες». Από την προηγούμενη ημέρα έχουν συλλέξει άνθη και με αυτά έχουν στολίσει καλαθάκια με τα οποία γυρνούν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν.

Το Σάββατο του Λαζάρου θεωρείται μέρα του θανάτου και της ζωής. Σε κάποια χωριά μάλιστα οι αγρότες δεν μαζεύουν τη σοδιά τους γιατί φοβούνται ότι οι καρποί της γης φέρουν τον θάνατο μέσα τους.

kalada lazarou lazarines 666x399

Για την ψυχή του Λάζαρου οι γυναίκες ζύμωναν ανήμερα το πρωί ειδικά κουλούρια, τους «λαζάρηδες», τα «λαζαρούδια» ή και «λαζαράκια» λέγοντας «Λάζαρο δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις» αφού σύμφωνα με τις δοξασίες ο Λάζαρος είχε παραγγείλει πως «Όποιος ζυμώσει και δε με πλάσει, το φαρμάκι μου να πάρει…» Στα «λαζαράκια» έδιναν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες. Όσα παιδιά είχε η οικογένεια τόσους «λαζάρηδες» έπλαθαν και στη θέση των ματιών έβαζαν δυο γαρίφαλα.

d93532bcc039fb499ab6deddd295471b L

ΥΛΙΚΑ:

-1 ποτήρι λάδι [καλαμποκέλαιο]
-1 ποτήρι χυμό πορτοκάλι
-1 ποτήρι ζάχαρη
-1 πακέτο αλεύρι για όλες τις χρήσεις
-2 βανίλιες
-1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα
-1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
-1/2 κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλο σκόνη.
-ξύσμα από ένα πορτοκάλι..
-γαρυφαλάκια για τα μάτια του Λάζαρου…

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Η παρασκευή είναι πολύ εύκολη. Δεν έχετε παρά να χτυπήσετε την ζάχαρη με το λάδι και να προσθέσετε το αλεύρι με τα μυρωδικά και στο τέλος την πορτοκαλάδα με την σόδα…Ζυμώνετε σε μαλακή ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια και πλάθετε τα λαζαράκια. Ψήνετε για 15 περίπου λεπτά μέχρι να ροδίσουν…

Τα Κάλαντα του Λαζάρου

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,
ήρθε η Κυριακή που τρων’ τα ψάρια.

Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι,
ήρθε η μάνα σου από την πόλη,
σου ’φέρε χαρτί και κομπολόι.

Γράψε Θόδωρε και συ Δημήτρη,
γράψε Λεμονιά και Κυπαρίσσι.

Το κοφνάκι μου θέλει αυγά,
κι η τσεπούλα μου θέλει λεφτά.

Μάθαμε  τα κάλαντα του Λάζαρου, τα τραγουδήσαν οι μαθητές μας στους γονείς.

IMG 20220415 125921