ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ
Για την προώθηση της φιλαναγνωσίας , μία από τις δράσεις που οργανώσαμε στα πλαίσια του σχεδίου δράσης, είναι η επίσκεψη γονέων στο σχολείου και η ανάγνωση από αυτούς, ενός βιβλίου που έχουν διαλέξει με το παιδί τους.
Η πρώτη που δέχτηκε και μας επισκέφθηκε είναι η κα Ρένα μητέρα της Αναστασίας και της Μαρίνας. Μας διάβασε
το παραμύθι ” Η Βασίλισσα του χιονιού” Hans Christian Andersen
Η δεύτερη μητέρα που δέχτηκε και μας επισκέφθηκε είναι η κα Μαρία μητέρα του Αλέξανδρου.
Μας διάβασε το παραμύθι ” Μια σκούπα , μα τι σκούπα” Julia Donaldson – ISBN
Η τρίτη μητέρα που δέχτηκε και μας επισκέφθηκε είναι η κα Μένια μητέρα της Μαρίας.
Μας διάβασε το παραμύθι “Σ’ αγαπάω λέμε! ” JOHN JORY
Στο Ολοήμερο δέχτηκε και μας επισκέφθηκε η κα Χριστίνα μητέρα του Σταύρου.
Μας διάβασε το παραμύθι ” Μίλα μου ” Της Μαρίνας Γιώτη
Περιγραφή
Η ΑΝ ήταν πάντα ένα κορίτσι χαμογελαστό. Μια μέρα βρήκε ένα πετραδάκι στον δρόμο και το πήρε μαζί της. Όσο περνούσε ο καιρός το πετραδάκι άρχισε να γίνεται ασήκωτο, την κούραζε πολύ, αλλά δεν ήξερε πώς να το πει στους γονείς της. Τότε όμως γνώρισε έναν υπέροχο καινούριο φίλο, που τη βοήθησε να… μιλήσει για όσα τη βάραιναν.
Ένα βιβλίο για τα συναισθήματα που κλείνουμε μέσα μας και με τον καιρό μάς επιβαρύνουν –όπως το άγχος, η θλίψη, ο φόβος– αλλά και για τη διαχείρισή τους.
Στο τέλος ο Σταύρος ,μοίρασε σε όλα τα παιδάκια, δωράκια που είχε φέρει η μαμά του.
Μετά την ανάγνωση ασχοληθήκαμε με θεατρικό παιχνίδι,κινητικά μοτίβα με το πετραδάκι, κινησιολογία, ασκήσεις αναπνοής, συναισθήματα, μαθηματικά.
Η Νηπιαγωγός γίνεται το Μίλα μου και διαβάζει από τη λίστα με τις φράσεις/ερωτήσεις, και κάθε παιδί ανάλογα με το πώς νομίζει ότι θα ένιωθε αν του έλεγαν αυτή τη φράση βάζει μπροστά του την ανάλογη φατσούλα. Οι φράσεις θα είναι τέτοιες ώστε να καλύπτουν όλο το φάσμα των συναισθημάτων.
Παραδείγματα φράσεων:
Μπράβο σου! Τα κατάφερες!
Δεν θέλουμε να παίξεις μαζί μας.
Είσαι πολύ αστείος.
Δεν θα τα καταφέρεις.
Δεν είσαι καλός σε…
Ζωγραφίζεις πολύ ωραία.
Όλοι σε αγαπάνε.
Είσαι πολύ δυνατός.
Είσαι πολύ έξυπνος.
Σκοπός δράσης
Βοηθάμε τα παιδιά να καταλάβουν πώς νιώθει ο άλλος όταν λέμε κάποια πράγματα και να εκφράσουν πώς θα ένιωθαν τα ίδια. Αναγνώριση συναισθημάτων και ταυτόχρονα ανάπτυξη εν συναίσθησης.
Μαθηματικά