•Η ΜΟΝΑ-ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Σκοπός του προγράμματος είναι η διαχείριση των σχέσεων με την οικογένεια, οι διαφορετικοί τύποι οικογενειών και η καλλιέργεια δεξιοτήτων. Ειδικότερα τα παιδιά θα εκφράσουν  ιδέες, συναισθήματα ,σκέψεις για την έννοια της οικογένειας, θα αντιληφθούν τους διαφορετικούς ρόλους των μελών της οικογένειας, τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους ,Θα αποκτήσουν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογενειών και θα καλλιεργηθεί η εν συναίσθηση τους ώστε να κατανοήσουν πως αισθάνονται τα παιδιά που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες.

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1. Τίτλος  (Εγώ και η οικογένειά μου)

Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

Τοποθετούν την ζωγραφιά τους , ανάλογα με τον αριθμό των μελών στο σπιτάκι με τον αντίστοιχο αριθμό.

Ακολουθεί συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές των οικογενειών.

Η εκπαιδευτικός θέτει το ερώτημα: τι σημαίνει οικογένεια και καταγράφει τις απαντήσεις με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών.

Δημιουργούμε ένα Συννεφόλεξο με τις απαντήσεις των παιδιών.

Χειροτεχνία: στην σκεπή του σπιτιού γράφουν τι σημαίνει για το καθένα η οικογένειά του και στο εσωτερικό ζωγραφίζουν την δική τους οικογένεια.

Παρακολουθούμε το δια δραστικό παραμύθι στον παρακάτω σύνδεσμο:   http//play.bye host 8.com/elfi/?i=1 και ακολουθεί συζήτηση για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση.

Επιλέγουμε και υλοποιούμε κάποια δραστηριότητα του παραμυθιού. Επιλέξαμε τον σελιδοδείκτη.

CIMG3156CIMG3159CIMG3161CIMG3162

CIMG3155CIMG3165

CIMG3164CIMG3172CIMG3175

CIMG3176DSCN2485

CIMG3178CIMG3180

CIMG3182CIMG3185

CIMG3691CIMG3693

 

DSCN2228DSCN2229DSCN2231DSCN2230

DSCN2262DSCN2264

DSCN2239DSCN2242DSCN2233DSCN2254

DSCN2282

DSCN2275DSCN2279

DSCN2277DSCN2276DSCN2278

DSCN2486

Προαιρετικό τμήμα

1o Εργαστήριο: «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Οι μαθητές  συμπλήρωσαν  ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι)

Untitled 768x592 2

Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά να μου πουν  “Τι είναι οικογένεια”.

Ζωγράφισαν τη δική τους οικογένεια την οποία και παρουσίασαν στους  συμμαθητές τους.

IMG 20231018 142644IMG 20231019 172617

 

Γλώσσα

Συνθέτω την λέξη οικογένεια

IMG 20231123 131151IMG 20231123 131625IMG 20231123 142258

Βρίσκω τα μέλη μιας οικογένειας

IMG 20231124 130355IMG 20231124 130531IMG 20231123 150815IMG 20231123 150917

IMG 20231124 134804IMG 20231123 154009

Μαθηματικά

IMG 20231124 152839

Παίξανε με Παζλ

IMG 20231124 134601IMG 20231123 143316

Ζωγραφίσαμε τι μου αρέσει να κάνω με την οικογένεια μου.

IMG 20231127 154157

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2.  Τίτλος  (Πιγκουίνος και πυρηνική οικογένεια).

Με την μέθοδο της ανατροφοδότησης η εκπαιδευτικός καλεί τα παιδιά να θυμηθούν τα ζώα που βοήθησαν τον Έλφι, εστιάζοντας πρώτα στον πιγκουίνο.

Προβολή του βίντεο από την συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney  ο μαγικός κόσμος των ζώων ( πιγκουίνοι).

Τα παιδιά καλούνται με την μέθοδο του αν στοχασμού να αναλογιστούν την δομή και τους ρόλους στην οικογένεια του πιγκουίνου. Κι έπειτα να περάσουν από την γνώση – εμπειρία στην πραγματική πυρηνική οικογένεια.

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια πυρηνική οικογένεια όταν εργάζονται και οι δύο γονείς, αλλά και τις όμορφες στιγμές που βιώνουν όλοι μαζί.

Πως νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;

Ο εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις και όλοι μαζί δημιουργούμε ένα Συννεφόλεξο σε σχήμα πιγκουίνου

( ΕργαλείοWordArt).

Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει μία προβληματική κατάσταση  που απαιτεί λύση.

Τα παιδιά στην ολομέλεια παρουσιάζουν τις δικές τους λύσεις, ενώ η εκπαιδευτικός καταγράφει λέξεις-κλειδιά των προτάσεων των μαθητών με τη βοήθεια του διαδικτυακού

εργαλείου Answer Garden, δημιουργώντας ένα Συννεφόλεξο

με τις επικρατέστερες λύσεις.

Μουσικοκινητικό παιχνίδι: Freeze και πιγκουίνοι.

DSCN3251DSCN2466DSCN2484

CIMG3676CIMG3678

CIMG3696CIMG3694

DSCN2744DSCN2756DSCN2741

DSCN2762DSCN2761

DSCN2493CIMG3703

Προαιρετικό τμήμα

2ο Εργαστήριο: «Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια.

Κάνω τους κύκλους Πιγκουίνους.

IMG 20231124 141739

 

Παρακολουθούμε βίντεο με πληροφορίες για τους Πιγκουίνους.

Είδαμε το παραμύθι :” Ένας πιγκουίνος …όχι και τόσο τέλειος” της Γιολάντας Τσορώνη -Γεωργιάδη

BK0833 550x550h

 

Χορός….

Χορέψαμε τον χορό του Freeze

IMG 20231103 153441IMG 20231103 153414

Πιγκουίνοι/τραγούδι μουσικοκινητικής αγωγής/παιδικό τραγούδι

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3.  Τίτλος : ( Λύκος και εκτεταμένη οικογένεια)

Η εκπαιδευτικός ακολουθεί την ίδια διαδικασία με το προηγούμενο εργαστήριο συζητώντας για τον λύκο. Ακολουθεί η προβολή του σχετικού βίντεο και περνάμε στην εκτεταμένη οικογένεια. Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή και τα χαρακτηριστικά της οικογένειας του λύκου και η καταγραφή σε λευκοπίνακα (Google Jamboard) με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος οι απαντήσεις των παιδιών.

Οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν σε χαρτί με θέμα:(Πως νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του).Συννεφόλεξο σε σχήμα λύκου Εικόνες εκτεταμένης οικογένειας και συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όταν είναι πολλά τα μέλη στην οικογένεια, αλλά και τις όμορφες στιγμές που βιώνουν όλοι μαζί.

Παιχνίδι στην τάξη: Λύκε -λύκε είσαι εδώ;

DSCN2480 1DSCN2526 1

 

DSCN2469DSCN2467DSCN2471 1

DSCN2472 2 1

DSCN2488 1DSCN2491 1DSCN2490 1

DSCN2489 1DSCN2487 1

DSCN2476 1DSCN2477DSCN2478

DSCN2471 1DSCN2472 2 1

CIMG3314 1CIMG3321 1

CIMG3311 1CIMG3310 1

Προαιρετικό τμήμα

3ο Εργαστήριο: «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια

Παρακολουθούμε βίντεο με πληροφορίες για τους Λύκους

Παιχνίδι: “Λύκε, λύκε είσαι εδώ;”

IMG 20231123 151334IMG 20231123 151515IMG 20231123 151719

Είδαμε το Παραμύθι: «Τα τρία μικρά λυκάκια»

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι: “η κούκλα που ήθελε ν΄ αποκτήσει ένα μωρό”

HPIM3878

 

Είπαμε για το μικρό-μικρότερο και το μεγάλο-μεγαλύτερο

Το κοντό και το ψηλό, το χοντρό-λεπτό

Σειροθετήσαμε

IMG 20231123 150340

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4.  Τίτλος: (Καγκουρό και μονογονεϊκή οικογένεια).

Τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με τον τρόπο προσέγγισης του θέματος. Ακολουθούμε την ίδια μεθοδολογία με τα προηγούμενα εργαστήρια.

Δείχνουμε εικόνες με μονογονεϊκές οικογένειες και συζητάμε για τις δυσκολίες που υπάρχουν στη λειτουργία μίας οικογένειας μόνο με ένα γονέα ,αλλά και τις χαρούμενες στιγμές που βιώνουν τα μέλη της.

Συννεφόλεξο σε σχήμα καγκουρό όπου τα παιδιά γράφουν λέξεις σχετικά με το πως αισθάνεται το καγκουρό στην οικογένειά του.

Ομαδική χειροτεχνία: κόβουν και κολλούν χρωματιστά χαρτάκια σε ένα καγκουρό που έχουμε σχεδιάσει σε χαρτόνι.

DSCN2555CIMG3707CIMG3708

CIMG3436

CIMG3419 ΑντιγραφήCIMG3434 ΑντιγραφήCIMG3435

DSCN2570DSCN2569DSCN2572

CIMG3405CIMG3384

Προαιρετικό τμήμα

4ο Εργαστήριο: «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια .

Παρακολουθούμε βίντεο με πληροφορίες για τα καγκουρό

Το γράμμα “Κτο κάναμε Καγκουρό

IMG 20231107 140737IMG 20231107 155622

Είδαμε το παραμύθι: “Το μικρό καγκουρό”

Τραγούδι “Τα καγκουρό”

Χορός…

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5 . Τίτλος :(Κούκος και θετή οικογένεια).

Επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία.

Προβολή αποσπάσματος βίντεο του BBC Earth με τίτλο (Cuckoo

HijacksWarbler Nest που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά.

Οδηγούμαστε έτσι στον ορισμό της θετής οικογένειας και με τη βοήθεια εικόνων συζητάμε για την θετή οικογένεια και την υιοθεσία. Καταγράφουμε το πως μπορεί να αισθάνεται ένα υιοθετημένο παιδί όπως και ο κούκος σε μία θετή οικογένεια.

Με τις λέξεις αυτές δημιουργούμε το Συννεφόλεξο του κούκου και τα παιδιά το χρωματίζουν.

Τελειώνουμε με μία χειροτεχνία για τον κούκο και τη φωλιά του.

CIMG3824CIMG3821

CIMG3760

DSCN2598DSCN2597

DSCN2613

Προαιρετικό τμήμα

5ο Εργαστήριο: «Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια

Μάθαμε να παίζουμε τη μελωδία του τραγουδιού του Κούκου, (Σολ-μι) .

IMG 20231110 150406IMG 20231110 150111IMG 20231110 150240IMG 20231110 150209

Ακούσαμε το τραγούδι του Κούκου και μάθαμε ότι ο Κούκος είναι ωφέλιμος καθώς τρώει τη βλαβερή κάμπια των πεύκων η οποία καταστρέφει το δέντρο.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6 .Τίτλος:(Παιδιά χωρίς οικογένεια).

Παρακολουθούμε αποσπάσματα από το  βίντεο   με τίτλο : οι χελώνες από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney (ο μαγικός κόσμος των ζώων) και συζητάμε στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που μεγαλώνουν χωρίς τους γονείς τους.

Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά ,αλλά και στα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας χωρίς τους γονείς τους.

Το θέμα είναι πολύ ευαίσθητο γι’ αυτό γεν δίνουμε μεγάλη έκταση.

Πως νιώθουν τα ορφανά παιδιά; Καταγράφουμε τις σκέψεις των μαθητών και στη συνέχεια ζωγραφίζουμε και γράφουμε τα συναισθήματα αυτών των παιδιών.

Η χειροτεχνία μας -κολλάζ απεικονίζει τα χελωνάκια που βρήκαν τη δύναμη και προχωρούν προς τη θάλασσα.

CIMG3698CIMG3701

CIMG3710CIMG3713

DSCN2733

DSCN2738DSCN2740DSCN2739

Προαιρετικό τμήμα

6ο Εργαστήριο: «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά

Δημιουργήσαμε στο WordArt  Συννεφόλεξο και το κάναμε αφίσα .

IMG 20231122 134415IMG 20231122 143633

IMG 20231123 130735IMG 20231123 131818

IMG 20231123 142900

Κατασκεύασαν σπίτι για την χελωνίτσα.

IMG 20231122 145636IMG 20231122 145442

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι: “Κάποιος να μ΄αγαπάει”

IMG 20231124 152445

Βίντεο για τη θαλάσσια χελώνα

Εγώ, η θαλάσσια χελώνα Καρέτα Καρέτα

Κίνδυνοι για τη θαλάσσια χελώνα

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7.  Τίτλος : ( Οι μονα-δικές μας οικογένειες ) Αξιολόγηση.

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε μία ζωγραφίζει ένα διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά).

Η ζωγραφιά είναι σε ένα σπιτάκι με τα αντίστοιχα μέλη των οικογενειών που επέλεξαν.

Επίσης σε κάθε σπίτι γράφουν λέξεις που εκφράζουν το πως αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους.

Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του πρώτου εργαστηρίου με θέμα :(τι είναι οικογένεια) για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν

στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων και συναισθημάτων.

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν την οικογένειά τους και γράφουν για το πως  νιώθουν για τη δική τους και πως για τις άλλες οικογένειες.

DSCN2745DSCN2748DSCN2750DSCN2747

DSCN2771DSCN2773

DSCN2791DSCN2790DSCN2789

DSCN2806

 

DSCN2805DSCN2820

DSCN2804DSCN2803DSCN2802