• Διάχυση του 2ου προγράμματος ERASMUS +, με θέμα “Speech and Language Tools for early Intervention by Teachers” το 16ο Νηπιαγωγείο Δράμας

 

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στις 22 Απριλίου στο 2ο πρόγραμμα ERASMUS +, με θέμα “Speech and Language Tools for early Intervention by Teachers” που υλοποιεί το 16ο Νηπιαγωγείο. Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Λόγου και Γλώσσας. Υπήρχαν έξι σταθμοί με δραστηριότητες Φωνολογικής Ενημερότητας, Μεταγλωσσικής Επίγνωσης , Κατανόησης και Παραγωγής Προφορικών Κειμένων. Μέσα από την πραγματοποίηση των workshops οι μαθητές καλλιέργησαν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα και αξιοποίησαν τις πρότερες γλωσσικές τους γνώσεις.

Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς του16ουΝηπιαγωγείου!!

CIMG5713 CIMG5731

CIMG5725 CIMG5728 CIMG5730

CIMG5747 CIMG5750 CIMG5751

CIMG5720

CIMG5755 CIMG5758

CIMG5773437913663 122150695598056704 5225627579730658988 n

•22 Απριλίου: Διεθνής Ημέρα της Γης

peribalontiki agogi

Η ημέρα της Γης εορτάζεται σε περισσότερες από 190 χώρες κάθε χρόνο με τη διοργάνωση εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο για την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σε περιβαλλοντικά ζητήματα και την κινητοποίηση κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για ένα καθαρό πλανήτη. Τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν το 2009, τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης» έως το 2025. Υπολογίζεται ότι στους εορτασμούς της συμμετέχουν περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας Γης γιορτάζεται για να θυμίζει σε όλους μας ότι η Γη και τα οικοσυστήματά της μας παρέχουν ζωή και τροφή.

 

 

 

 

 

•Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής2023-2024



Λήψη αρχείου

IMG 20231218 160728

• 4 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Η Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, αλλά και η σχολική μέρα φιλοζωίας (4 Απριλίου), αποτελούν μια ευκαιρία να αναγνωρίσουμε όλοι και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες ως οι μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, τη σημαντικότητα και την αξία του κόσμου των ζώων στη ζωή μας και στον πλανήτη γενικότερα.

Οι μέρες αυτές καθιερώθηκαν με σκοπό να δοθεί έμφαση στην προστασία, τη φροντίδα και τη συμπόρευσή μας με τα ζώα, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεξάρτησης που έχουμε μαζί τους.

Πέρα από την εορταστική πλευρά, η ημέρα αυτή αποτελεί επίσης μια ώθηση για δράση και δέσμευση απέναντι στην προστασία  τη μείωση της κακοποίησης των ζώων και την προώθηση μιας πιο συνειδητής και φιλικής προς τα ζώα κοινωνίας.

4GFYeLLlz6DhZH 1

EgqSL P5QQYFF1 1

QVFTfn PSE 7Ku 1

Δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο μας

 

IMG 20240404 153131

Untitled 1 

IMG 20240403 153508IMG 20240403 153518

DSCN4300

DSCN4311

Σήμερα 4 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων αλλά και 1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε ενημερωτική τηλεσυνάντηση από την Ομάδα Παιδείας- Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία

 

DSCN4268DSCN4275DSCN4266

 

 

• 2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν,

γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα

και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.

Το φετινό μήνυμα και η αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

 

434277350 977928901001017 6811443185675015954 n

Το φετινό μήνυμα έγραψε η συγγραφέας Eiko Kadono, η οποία μάλιστα είχε παραλάβει το Βραβείο Χ.Κ. Άντερσεν 2018 στην Αθήνα, στο πλαίσιο του 36ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΙΒΒΥ, ενώ το εικαστικό μέρος της αφίσας ανήκει στη Nana Furiya.

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.

Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία;

Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!».

Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;

Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.

Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα.

Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.

Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.

 

Τα δικαιώματα του Μικρού Αναγνώστη

 

ugUdhkVFcINEWh

Η Αφίσα μας

DSCN4264

CIMG5478DSCN4253

DSCN4249CIMG5470

DSCN4251DSCN4250DSCN4252

CIMG5475CIMG5471CIMG5474

CIMG5473CIMG5477CIMG5476

 

Οι σελιδοδείκτες μαςIMG 20240402 134919

 

Ας δούμε εδώ πώς φτιάχνεται ένα βιβλίο

https://youtu.be/i1Z2gp0Eiyw

 

 

 

 

 

 

•2ο εργαστήριο δεξιοτήτων ” Το νερό πηγή Ζωής”

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Επιμέρους θεματικές ενότητες / υποενότητες….STEM ρομποτική

Ο δικός μας τίτλος : “Το νερό πηγή ζωής “.

Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την χρησιμότητα του νερού στη ζωή μας, να πειραματιστούν, να προβλέψουν και να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα από την διεξαγωγή των πειραμάτων, να εμπλακούν σε δραστηριότητες που αφορούν τη σωστή διαχείριση του νερού, να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν τη διαδρομή της BEEBOT για τον κύκλο του νερού.

Σύνδεση των εργαστηρίων με όλους τους θεματικούς κύκλους.

Εργαστήριο 1.Χρησιμότητα του νερού. Καθώς το νερό αποτελεί μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το αυτό το θέμα.

Μιλήσαμε για την χρησιμότητα του, τα παιδιά είπαν τις σκέψεις τους, τις καταγράψαμε και τις παρουσιάσαμε με την μορφή της ιδεοκαταιγίδας.

Κάναμε παντομίμα με τις προτάσεις τους .

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε την άποψη  μας για την χρησιμότητα του νερού.

Ομαδική εργασία :σε μια σταγόνα νερού ζωγραφίσαμε αντίστοιχα ότι είπαμε για την χρησιμότητά

του  και τις κολλήσαμε όλες μαζί συνθέτοντας μία ιδεοκαταιγίδα.

DSCN3343

DSCN3393DSCN3392DSCN3390DSCN3389

DSCN3385DSCN3384

CIMG4077

CIMG4080CIMG4082

Εργαστήριο 2.Ο κύκλος του νερού.

Τα παιδιά καλούνται να θυμηθούν την συζήτηση που κάναμε το Φθινόπωρο για τον

κύκλο του νερού.

Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο , διαβάσαμε το παραμύθι : “Οι τρεις σταγόνες “και συζητήσαμε για τις τέσσερεις φάσεις του νερού: ΕΞΑΤΜΙΣΗ-ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ-ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ.

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε και γράψαμε τις παραπάνω λέξεις.

Πείραμα της βροχής: σε κατσαρόλα με νερό που βράζει παρατηρούμε τον ατμό που ανεβαίνει πάνω.

Στο καπάκι έχουν συγκεντρωθεί οι σταγόνες οι οποίες μόλις κρυώσουν πέφτουν κάτω.

Χειροτεχνία: πέντε σταγόνες σε μορφή βιβλίου με εξώφυλλο και  τις αντίστοιχες φάσεις από τον

 κύκλο του νερού.

CIMG4097DSCN3942

DSCN3410DSCN3414DSCN3418 1

DSCN3408DSCN3407 1

CIMG4160 1CIMG4158CIMG4157

DSCN3428DSCN3430DSCN3431

DSCN3433 1

DSCN3437 1DSCN3443 1CIMG4143

CIMG4134CIMG4142DSCN3453

DSCN3449DSCN3445

CIMG4162 1

CIMG4098DSCN3378DSCN3377

DSCN3374DSCN3379 1

CIMG4171CIMG4169CIMG4174

DSCN3399DSCN3394

CIMG4236 1CIMG4239 1

CIMG4246 1CIMG4245 1CIMG4249 1CIMG4243 1

DSCN3561

DSCN3573 1DSCN3572DSCN3571

DSCN3482CIMG4217 1

DSCN3471 1DSCN3470DSCN3463

Εργαστήριο 3.Σύσταση της ύλης. Το νερό το συναντάμε σε τρεις μορφές: στερεή, αέρια και υγρή.

DSCN3582DSCN3581CIMG4271

Πειράματα με το νερό

   Τήξη-Πήξη:

Σε τρία διάφανα ποτήρια τοποθετούμε παγάκια και παρατηρούμε ότι όταν υπάρχει αυξημένη θερμοκρασία τα παγάκια λιώνουν γρηγορότερα.

CIMG4253CIMG4257CIMG4254

DSCN3584DSCN3585

DSCN3603DSCN3603CIMG4264CIMG4263

DSCN3579DSCN3578DSCN3580

   Πλεύση-Βύθιση:

Ένα άλλο πείραμα που κάνουμε είναι για την δυνατότητα του νερού να κρατάει στην επιφάνειά του κάποια αντικείμενα ενώ άλλα όχι. Έτσι σε μία λεκάνη με νερό βάλαμε : ένα χαρτί, ένα κλαδί, ένα

φελλό, ένα φύλλο , μία πέτρα, ένα κέρμα, μία βίδα και παρατηρήσαμε πως άλλα αντικείμενα βυθίζονται κι άλλα επιπλέουν.

Οδηγηθήκαμε στο  συμπέρασμα πως τα βαριά αντικείμενα  βουλιάζουν ενώ τα ελαφριά επιπλέουν.

DSCN3717DSCN3727DSCN3731

DSCN3735DSCN3739

CIMG4426CIMG4424

DSCN3760DSCN3759DSCN3763

   Διαλυτότητα του νερού:

Σε γυάλινα μπολ με νερό ρίξαμε αντίστοιχα ζάχαρη, αλάτι, λάδι και όσπρια. Παρατηρήσαμε πως

άλλα διαλύθηκαν στο νερό ενώ άλλα όχι.

DSCN3772CIMG4432CIMG4433

CIMG4449CIMG4439

CIMG4452CIMG4464CIMG4463

Επισκεφτήκαμε  το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

 και παρακολουθήσαμε πειράματα σχετικά με το νερό.

CIMG4545CIMG4546CIMG4540

CIMG4595

 

Εργαστήριο 4.Που υπάρχει νερό.

Στην ερώτησή μας που υπάρχει νερό τα παιδιά απάντησαν: θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, σιντριβάνι,

ρυάκι, μύλο….

Είδαμε εικόνες και ακολούθησε συζήτηση. Σε συννεφόλεξο- σταγόνα γράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και δίπλα έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις.

Επίσης σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν την δική τους απάντηση.

Πως φτάνει το νερό στο σπίτι μας.

Βλέποντας δύο βίντεο παρακολουθήσαμε την πορεία του νερού από τις πηγές στο σπίτι μας.

Επίσης συζητήσαμε για το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης νερού και για τον τρόπο που

συμβάλλουμε κι εμείς στον περιορισμό της χρήσης του.

Το σύνθημά μας :ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟ. ΔΕΝ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ.

Τελειώσαμε με μία ομαδική εργασία :Στο κέντρο το σύνθημά μας και γύρω γύρω τα παιδιά

ζωγραφίζουν εικόνες με την εξοικονόμηση νερού.

DSCN3799CIMG4476

CIMG4511CIMG4522CIMG4518

CIMG4519CIMG4513CIMG4517

DSCN3791DSCN3792

DSCN3794DSCN3793

CIMG4510CIMG4509CIMG4508CIMG4507

 

CIMG4608CIMG4607CIMG4610CIMG4609

 

DSCN3816CIMG4619

Εργαστήριο 5.ΜΟΛΥΝΣΗ-ΡΥΠΑΝΣΗ ΝΕΡΟΥ.

Διαβάσαμε το παραμύθι “ Ο δρακοπόταμος “ και ακολούθησε συζήτηση για το πολύ σοβαρό θέμα της μόλυνσης των υδάτων.

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο με τη μόλυνση του νερού .

Είδαμε σχετικές εικόνες στον Η/Υ και συζητήσαμε για τους τρόπους αποφυγής της μόλυνσης του νερού .

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε ένα καθαρό κι ένα μολυσμένο ποτάμι.

CIMG4654

DSCN3845DSCN3844

CIMG4622CIMG4627 Αντιγραφή 1CIMG4628

Εργαστήριο 6.Τέχνες και νερό.

Διαβάσαμε παροιμίες, τις αναλύσαμε και τις ζωγραφίσαμε. Είπαμε ποιήματα(Από που είσαι

ποταμάκι -Ζαχαρίας Παπαντωνίου) ,αινίγματα, παραμύθια (το τραγούδι του ποταμού) και τα ζωγραφίσαμε.

Μελετήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του HOYKOSAI : Το μεγάλο κύμα και το αποτυπώσαμε

στο χαρτί μας.

Τέλος είπαμε πολλά τραγούδια και χορέψαμε: Τρέχει τρέχει το νερό,

Ο κύκλος του νερού, Το νερό είναι χαρά, Συννεφούλα, Μία η άνοιξη…..

DSCN3863DSCN3860DSCN3865DSCN3864

DSCN3887DSCN3889DSCN3892DSCN3890

DSCN3889DSCN3888

DSCN3847DSCN3846

DSCN3902DSCN3899DSCN3902 1DSCN3906

CIMG4685CIMG4683CIMG4682CIMG4687

CIMG4692CIMG4689

CIMG4706CIMG4707CIMG4709

Τραγούδια

Εργαστήριο7.Αξιολόγηση.

Και για να μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας, κατασκευάσαμε ένα βιβλιαράκι ( οριγκάμι ) με όσα μάθαμε για να τα δείξουμε και  στους γονείς μας.

CIMG4733CIMG4741CIMG4737CIMG4739

DSCN3917DSCN3920

Προαιρετικό Τμήμα

Χρησιμότητα του νερού

IMG 20240321 044615

IMG 20240117 152611IMG 20240117 150959IMG 20240117 150928

Συνθέτω τη λέξη νερό

IMG 20240124 132529IMG 20240124 132936

Φύλλο  εργασίας

IMG 20240321 152748

Που υπάρχει νερό

Δημιουργήσαμε στο Wort art Συννεφόλεξο

Πού βρίσκεται το νερό;

IMG 20240129 145310IMG 20240130 142128IMG 20240130 142607

Ομαδική

IMG 20240321 152048

Ο κύκλος του νερού.

images 1

Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο τα παιδιά γνώρισαν το ταξίδι της σταγόνας

ζωγραφίζουμε κάνοντας εργασία ατομική τον κύκλο του νερού

IMG 20240118 140117IMG 20240119 133510

Ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού με το πρόγραμμα Colorillo

IMG 20240212 153347IMG 20240202 134052IMG 20240212 144112

ΔαναηΒάγιαΘεόδωρος

Ένας Χάρτησ Ηλιας

τα παιδιά αναπαριστούν τον κύκλο του νερού

IMG 20240227 131726IMG 20240227 132444IMG 20240227 131827

IMG 20240227 132351IMG 20240227 132354IMG 20240227 132118

IMG 20240227 132008IMG 20240227 132319IMG 20240227 132325

Επιτραπέζιο παιχνίδι

IMG 20240201 151221IMG 20240201 151110IMG 20240201 152423

μάθαμε το ποίημα από πού είσαι ποταμάκι

Το ζωγραφίσαμε

IMG 20240119 152558IMG 20240122 140001

Από που είσαι ποταμάκι και Εκπαιδευτική Ρομποτική

Δημιουργήσαμε τις εικόνες του  με τη μέθοδο pixel art. Τα παιδιά ακολούθησαν τον κώδικα που τους δόθηκε και έβαλαν τα χρώματα στα pixel. Σχηματίστηκαν τα στοιχεία που υπάρχουν στον κύκλο του νερού: ήλιος, θάλασσα, σύννεφο, βροχή,  ποτάμι και  το βουνό.

Κωδικοποίηση

IMG 20240118 134730IMG 20240118 134740IMG 20240321 154705

Χρησιμοποιώντας το σώμα ενός μαθητή ως Ρομπότ τον προγραμματίζουν για τη διαδρομή.

IMG 20240130 151535IMG 20240130 152746IMG 20240130 152324

Στη  συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να λύσουν  γρίφους .

Κάθε παιδί επέλεγε τυχαία έναν γρίφο και στη συνέχεια οδηγούσε τη Beebot στη λύση του γρίφου.

IMG 20240124 153258

IMG 20240124 153608IMG 20240124 154049IMG 20240124 153957IMG 20240118 134749

Πηγή : 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

ΟΤΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ.wmv

 

μέσα από τη μουσική του Μ. Χατζιδάκι και από το “Χαμόγελο της Τζοκόντα” γίναμε σύννεφα και ταξιδέψαμε και είδαμε από ψηλά και τι δεν είδαμε…

IMG 20240223 152345IMG 20240223 152331 

Επεξεργαστήκαμε το ποίημα ” Συννεφάκια ” της Ντίνας Χατζηνικολάου και ζωγραφίσαμε το δικό μας συννεφάκι με κάποια μορφή.

IMG 20240227 135428

Ακούσαμε το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι ” Ξημερώνει” ( Το σύννεφο έφερε βροχή)

Η βροχή μέσα από τις τέχνες

VGoFTPAdYovsOG 1 blown away leslie allen 

028

463036 women in the rain claudia mandl OzUnyghDFerVWi

Συνθέτω “Η Βροχή”

IMG 20240212 131321IMG 20240212 143109

Ζωγραφίσαμε το αίνιγμα “Η βροχή”

IMG 20240212 134151IMG 20240212 134132IMG 20240212 135650

η πινεζοβροχη

Το σύννεφο έφερε βροχή

μα ήταν ” η πινεζοβροχή”

Ε. Τριβιζάς

 

H pINEZOBPOXH 5.jpg.thumb 600x363 4815f6ba89fb6f39b1530a814c426f5d

 Από τη λέξη, στη πρόταση και…Διαβάσαμε το παραμύθι “Η πινεζοβροχή”. Έγινε επιλογή λέξεων από το παραμύθι (πέφτουν, ρούχα ,φοβισμένα, κρύβονται, νοσοκομείο ,φουσκώνουν ,ταψί, ευχή). Σχημάτισαν τα παιδιά   με τις λέξεις προτάσεις, σχετικές με το παραμύθι.

Ομαδική

IMG 20240222 140203IMG 20240222 143702

Πηγή :Η Νάτα…Λίνα στο Νηπιαγωγείο

Μάθαμε   το τραγούδι της Νάνα Μούσχουρη “Πέφτει βροχή”

Περπερούνα: Ένα έθιμο για την πρόκληση βροχής

Το έθιμο της Περπερούνας είναι βαθιά ριζωμένο στην πλούσια παράδοση της χώρας μας. Ένα έθιμο-επίκληση στο Θεό για να στείλει βροχή, ώστε να πάνε καλά οι αγροτικές εργασίες. Ο χρόνος τέλεσης της Περπερούνας ήταν την άνοιξη, που οι αγρότες είχαν ανάγκη τις βροχές για να αρχίσουν οι σπόροι να βλασταίνουν, και το φθινόπωρο που περιμένανε τα πρωτοβρόχια για να προετοιμαστεί το χώμα και να γίνει η σπορά.

Το τραγούδι :

Περπερούνα περπατεί
και το Θιό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή,
μια βροχή, μια σιγανή
για να γέν’ τα στάρια μας
κι τα καλαμπόκια μας.
Μπάρις, μπάρις τα νιρά,
μπάρις, μπάρις τα κρασιά.

IMG 20240226 134149IMG 20240226 134208IMG 20240226 134319

IMG 20240226 134951IMG 20240226 135034IMG 20240226 135037

Φύλλα εργασίας

IMG 20240320 161108IMG 20240213 142310IMG 20240212 134719

Σύνθετες λέξεις τρεχούμενες σαν το νερό.

IMG 20240314 144954

Παραμύθια που επεξεργαστήκαμε

T060004022 20075AA62EEC0EFDE21B7430B2C43B02324

o mpampakeniosΣάρωση 20230808 9ΗΓΗΓΗΓ

Μήνυμα στο σπίτι για την εξοικονόμηση του νερού (κατασκευή σταγονούλας)

IMG 20240209 132622IMG 20240209 132535IMG 20240209 140815

Φυσικές Επιστήμες  , STEAM

Ο κύκλος του νερού

IMG 20240124 144357IMG 20240124 145149IMG 20240124 145624

IMG 20240124 150733IMG 20240124 152341IMG 20240124 152254

Ιδιότητες του νερού

IMG 20240123 133543IMG 20240123 133047IMG 20240123 154209

Ο χημικός τύπος του νερού

IMG 20240129 132703IMG 20240321 045157

Φύλλο εργασίας

IMG 20240201 140337

Μιλήσαμε για τις τρεις φυσικές καταστάσεις του νερού

IMG 20240320 161444IMG 20240320 161438

Πήξη – Τήξη

Είδαμε το παραμύθι Sneezy the Snowman και ζωγραφίσαμε γιατί έλιωσε ο χιονάνθρωπός μας.

IMG 20240320 154113

Βάλαμε στην κατάψυξη  δύο ζώα η Μίνα η κατσίκα και ο Παντελής το άλογο , είχαν κολλήσει στον πάγο.

Τα ζώα  έπρεπε να ελευθερωθούν από τον πάγο. Κάποιοι πρότειναν να το σπάσουμε με πέτρες, αλλά είπαμε πως έτσι μπορεί να τραυματιστούν. Οπότε, έπρεπε να βρούμε άλλους τρόπους για να λιώσουμε τον πάγο.

Τα παιδιά πρότειναν τρόπους για να λιώσει ο πάγος.

Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έπρεπε να βρουν το πιο γρήγορο μέσο.

Αρχικά η κάθε ομάδα συνεδρίασε και αποφάσισε για τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσει.

Η πρώτη ομάδα επέλεξε το καλοριφέρ και η δεύτερη το ζεστό νερό.

Αφού και οι δύο ομάδες κατάφεραν να λιώσουν τον πάγο, συζητήσαμε για τον πιο γρήγορο τρόπο να ξεπαγώσει κανείς κάτι πχ . ένα φαγητό κ.ά.

IMG 20240126 153914IMG 20240126 154018IMG 20240126 154005

IMG 20240130 143800IMG 20240130 142913IMG 20240130 143822

IMG 20240126 153735IMG 20240130 143009

IMG 20240130 143510IMG 20240130 143729

IMG 20240130 145551IMG 20240130 150819IMG 20240130 150832

Πηγή : Μαρίνα Ζαχαρία

Διαλυτότητα του νερού

IMG 20240202 140237IMG 20240202 140456IMG 20240202 140400IMG 20240202 140710

IMG 20240205 131232

Είδαμε ότι κάποια  υλικά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να διαλυθούν, όπως η καραμέλα.

IMG 20240202 141025

Φύλλο εργασίας

IMG 20240320 161647

Βύθιση και επίπλευση

IMG 20240205 132033

IMG 20240205 132650IMG 20240205 133138IMG 20240205 133338

IMG 20240205 135934

Φύλλο εργασίας

IMG 20240205 140500IMG 20240205 140955IMG 20240205 140302

Ατμοσφαιρική Πίεση

IMG 20240216 134644IMG 20240216 134916IMG 20240216 134920

Δημιουργώντας προβληματισμούς σχετικά με την απορροφητικότητα

IMG 20240205 152541IMG 20240205 152504IMG 20240205 152608

IMG 20240205 152706IMG 20240205 152803

Δημιουργήσαμε τα λουλούδια της αμυγδαλιάς

IMG 20240223 154939

Το νερό έχει δύναμη

Είδαμε τον Άθλο του Ηρακλή- Σταύλοι του Αυγεία

Μηχανική

STEM/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ  ΝΕΡΟΥ

Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; Τα παιδιά χωρίζονται σε  δύο ομάδες, επιλέγουν υλικά και πειραματίζονται με αυτά σε ένα αυτοσχέδιο ποτάμι.

IMG 20240216 143135IMG 20240216 143420 1IMG 20240216 142318

IMG 20240216 143434IMG 20240216 151121IMG 20240216 151355

Τροχαλίες (Πως θα βγει η σταγόνα από το πηγάδι)

Με απλά υλικά η δικιά μας τροχαλία

IMG 20240216 141553IMG 20240216 133828IMG 20240216 133751

Κατασκευή γέφυρας και νεροτσουλήθρας με το παγκάκι.

IMG 20240216 144350IMG 20240216 145648IMG 20240216 150026

IMG 20240216 145916IMG 20240216 145851IMG 20240216 145716

IMG 20240216 153346IMG 20240216 153325IMG 20240216 153332

Ζωγραφίσαμε η ζωή  χωρίς νερό και με νερό

IMG 20240213 142739

Μιλήσαμε για την ρύπανση του νερού και είδαμε σχετικά βίντεο

Τέλος κατασκευάσαμε αφίσα “Το νερό είναι πολύτιμο μη το σπαταλάτε”

IMG 20240219 143914IMG 20240219 144259IMG 20240219 154231

IMG 20240219 154354

• Καλή Σαρακοστή!!!

Η Σαρακοστή άρχισε και μετράμε μέρες τώρα!!!!

kira sarakosti ντυμενη νησιωτισσα

Λίγα λόγια για το έθιμο της Κυράς-Σαρακοστής

Η Κυρά-Σαρακοστή λειτουργούσε ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε τους “παλιούς” να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα.

Συνήθως, ήταν μια ζωγραφιά μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι και παραδοσιακή φορεσιά, επτά πόδια, σταυρωμένα χέρια (επειδή προσευχόταν) και χωρίς στόμα, διότι νήστευε όλη αυτήν την περίοδο.

Κάθε Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα, η Κυρά-Σαρακοστή “έχανε” ένα πόδι.

Το τελευταίο πόδι, το οποίο κοβόταν το Μεγάλο Σάββατο, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα στο ψωμί της Ανάστασης και σε όποιον τύχαινε, του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της βασιλόπιτας)!

Εκτός από χαρτί, η Κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα αλλά και από ζυμάρι.

Η Σαρακοστή άρχισε και μετράμε μέρες τώρα!!!!

CIMG4971CIMG4969

CIMG4970IMG 20240319 153912

IMG 20240319 143252