Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στις 22 Απριλίου στο 2ο πρόγραμμα ERASMUS +, με θέμα “Speech and Language Tools for early Intervention by Teachers” που υλοποιεί το 16ο Νηπιαγωγείο. Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Λόγου και Γλώσσας. Υπήρχαν έξι σταθμοί με δραστηριότητες Φωνολογικής Ενημερότητας, Μεταγλωσσικής Επίγνωσης , Κατανόησης και Παραγωγής Προφορικών Κειμένων. Μέσα από την πραγματοποίηση των workshops οι μαθητές καλλιέργησαν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα και αξιοποίησαν τις πρότερες γλωσσικές τους γνώσεις.
Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς του16ουΝηπιαγωγείου!!
Η ημέρα της Γης εορτάζεται σε περισσότερες από 190 χώρες κάθε χρόνο με τη διοργάνωση εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο για την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σε περιβαλλοντικά ζητήματα και την κινητοποίηση κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για ένα καθαρό πλανήτη. Τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν το 2009, τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης» έως το 2025. Υπολογίζεται ότι στους εορτασμούς της συμμετέχουν περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας Γης γιορτάζεται για να θυμίζει σε όλους μας ότι η Γη και τα οικοσυστήματά της μας παρέχουν ζωή και τροφή.
Η Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, αλλά και η σχολική μέρα φιλοζωίας (4 Απριλίου), αποτελούν μια ευκαιρία να αναγνωρίσουμε όλοι και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες ως οι μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, τη σημαντικότητα και την αξία του κόσμου των ζώων στη ζωή μας και στον πλανήτη γενικότερα.
Οι μέρες αυτές καθιερώθηκαν με σκοπό να δοθεί έμφαση στην προστασία, τη φροντίδα και τη συμπόρευσή μας με τα ζώα, αναδεικνύοντας τη σχέση αλληλεξάρτησης που έχουμε μαζί τους.
Πέρα από την εορταστική πλευρά, η ημέρα αυτή αποτελεί επίσης μια ώθηση για δράση και δέσμευση απέναντι στην προστασία τη μείωση της κακοποίησης των ζώων και την προώθηση μιας πιο συνειδητής και φιλικής προς τα ζώα κοινωνίας.
Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν,
γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα
και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.
Το φετινό μήνυμα και η αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024
Το φετινό μήνυμα έγραψε η συγγραφέας Eiko Kadono, η οποία μάλιστα είχε παραλάβει το Βραβείο Χ.Κ. Άντερσεν 2018 στην Αθήνα, στο πλαίσιο του 36ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΙΒΒΥ, ενώ το εικαστικό μέρος της αφίσας ανήκει στη Nana Furiya.
Το μήνυμα της Eiko Kadono:
Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.
Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.
Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.
Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία;
Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;
Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!».
Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.
Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!
Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;
Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;
Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.
Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα.
Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!
Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.
Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.
Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.
Στόχος του προγράμματος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την χρησιμότητα του νερού στη ζωή μας, να πειραματιστούν, να προβλέψουν και να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα από την διεξαγωγή των πειραμάτων, να εμπλακούν σε δραστηριότητες που αφορούν τη σωστή διαχείριση του νερού, να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν τη διαδρομή της BEE–BOT για τον κύκλο του νερού.
Σύνδεση των εργαστηρίων με όλους τους θεματικούς κύκλους.
Εργαστήριο 1.Χρησιμότητα του νερού. Καθώς το νερό αποτελεί μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το αυτό το θέμα.
Μιλήσαμε για την χρησιμότητα του, τα παιδιά είπαν τις σκέψεις τους, τις καταγράψαμε και τις παρουσιάσαμε με την μορφή της ιδεοκαταιγίδας.
Κάναμε παντομίμα με τις προτάσεις τους .
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε την άποψη μας για την χρησιμότητα του νερού.
Ομαδική εργασία :σε μια σταγόνα νερού ζωγραφίσαμε αντίστοιχα ότι είπαμε για την χρησιμότητά
του και τις κολλήσαμε όλες μαζί συνθέτοντας μία ιδεοκαταιγίδα.
Εργαστήριο 2.Ο κύκλος του νερού.
Τα παιδιά καλούνται να θυμηθούν την συζήτηση που κάναμε το Φθινόπωρο για τον
κύκλο του νερού.
Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο , διαβάσαμε το παραμύθι : “Οι τρεις σταγόνες “και συζητήσαμε για τις τέσσερεις φάσεις του νερού: ΕΞΑΤΜΙΣΗ-ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ-ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ.
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε και γράψαμε τις παραπάνω λέξεις.
Πείραμα της βροχής: σε κατσαρόλα με νερό που βράζει παρατηρούμε τον ατμό που ανεβαίνει πάνω.
Στο καπάκι έχουν συγκεντρωθεί οι σταγόνες οι οποίες μόλις κρυώσουν πέφτουν κάτω.
Χειροτεχνία: πέντε σταγόνες σε μορφή βιβλίου με εξώφυλλο και τις αντίστοιχες φάσεις από τον
κύκλο του νερού.
Εργαστήριο 3.Σύσταση της ύλης. Το νερό το συναντάμε σε τρεις μορφές: στερεή, αέρια και υγρή.
Πειράματα με το νερό
Τήξη-Πήξη:
Σε τρία διάφανα ποτήρια τοποθετούμε παγάκια και παρατηρούμε ότι όταν υπάρχει αυξημένη θερμοκρασία τα παγάκια λιώνουν γρηγορότερα.
Πλεύση-Βύθιση:
Ένα άλλο πείραμα που κάνουμε είναι για την δυνατότητα του νερού να κρατάει στην επιφάνειά του κάποια αντικείμενα ενώ άλλα όχι. Έτσι σε μία λεκάνη με νερό βάλαμε : ένα χαρτί, ένα κλαδί, ένα
φελλό, ένα φύλλο , μία πέτρα, ένα κέρμα, μία βίδα και παρατηρήσαμε πως άλλα αντικείμενα βυθίζονται κι άλλα επιπλέουν.
Οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πως τα βαριά αντικείμενα βουλιάζουν ενώ τα ελαφριά επιπλέουν.
Διαλυτότητα του νερού:
Σε γυάλινα μπολ με νερό ρίξαμε αντίστοιχα ζάχαρη, αλάτι, λάδι και όσπρια. Παρατηρήσαμε πως
άλλα διαλύθηκαν στο νερό ενώ άλλα όχι.
Επισκεφτήκαμε το ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
και παρακολουθήσαμε πειράματα σχετικά με το νερό.
Εργαστήριο 4.Που υπάρχει νερό.
Στην ερώτησή μας που υπάρχει νερό τα παιδιά απάντησαν: θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, σιντριβάνι,
ρυάκι, μύλο….
Είδαμε εικόνες και ακολούθησε συζήτηση. Σε συννεφόλεξο- σταγόνα γράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και δίπλα έγραψαν τις αντίστοιχες λέξεις.
Επίσης σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν την δική τους απάντηση.
Πως φτάνει το νερό στο σπίτι μας.
Βλέποντας δύο βίντεο παρακολουθήσαμε την πορεία του νερού από τις πηγές στο σπίτι μας.
Επίσης συζητήσαμε για το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης νερού και για τον τρόπο που
συμβάλλουμε κι εμείς στον περιορισμό της χρήσης του.
Το σύνθημά μας :ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟ. ΔΕΝ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ.
Τελειώσαμε με μία ομαδική εργασία :Στο κέντρο το σύνθημά μας και γύρω γύρω τα παιδιά
ζωγραφίζουν εικόνες με την εξοικονόμηση νερού.
Εργαστήριο 5.ΜΟΛΥΝΣΗ-ΡΥΠΑΝΣΗ ΝΕΡΟΥ.
Διαβάσαμε το παραμύθι “ Ο δρακοπόταμος “ και ακολούθησε συζήτηση για το πολύ σοβαρό θέμα της μόλυνσης των υδάτων.
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο με τη μόλυνση του νερού .
Είδαμε σχετικές εικόνες στον Η/Υ και συζητήσαμε για τους τρόπους αποφυγής της μόλυνσης του νερού .
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε ένα καθαρό κι ένα μολυσμένο ποτάμι.
Εργαστήριο 6.Τέχνες και νερό.
Διαβάσαμε παροιμίες, τις αναλύσαμε και τις ζωγραφίσαμε. Είπαμε ποιήματα(Από που είσαι
ποταμάκι -Ζαχαρίας Παπαντωνίου) ,αινίγματα, παραμύθια (το τραγούδι του ποταμού) και τα ζωγραφίσαμε.
Μελετήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του HOYKOSAI : Το μεγάλο κύμα και το αποτυπώσαμε
στο χαρτί μας.
Τέλος είπαμε πολλά τραγούδια και χορέψαμε: Τρέχει τρέχει το νερό,
Ο κύκλος του νερού, Το νερό είναι χαρά, Συννεφούλα, Μία η άνοιξη…..
Τραγούδια
Εργαστήριο7.Αξιολόγηση.
Και για να μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας, κατασκευάσαμε ένα βιβλιαράκι ( οριγκάμι ) με όσα μάθαμε για να τα δείξουμε και στους γονείς μας.
Προαιρετικό Τμήμα
Χρησιμότητα του νερού
Συνθέτω τη λέξη νερό
Φύλλο εργασίας
Που υπάρχει νερό
Δημιουργήσαμε στο Wort art Συννεφόλεξο
Πού βρίσκεται το νερό;
Ομαδική
Ο κύκλος του νερού.
Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο τα παιδιά γνώρισαν το ταξίδι της σταγόνας
ζωγραφίζουμε κάνοντας εργασία ατομική τον κύκλο του νερού
Ζωγραφίσουν τον κύκλο του νερού με το πρόγραμμα Colorillo
τα παιδιά αναπαριστούν τον κύκλο του νερού
Επιτραπέζιο παιχνίδι
μάθαμε το ποίημα από πού είσαι ποταμάκι
Το ζωγραφίσαμε
Από που είσαι ποταμάκι και Εκπαιδευτική Ρομποτική
Δημιουργήσαμε τις εικόνες του με τη μέθοδο pixel art. Τα παιδιά ακολούθησαν τον κώδικα που τους δόθηκε και έβαλαν τα χρώματα στα pixel. Σχηματίστηκαν τα στοιχεία που υπάρχουν στον κύκλο του νερού: ήλιος, θάλασσα, σύννεφο, βροχή, ποτάμι και το βουνό.
Κωδικοποίηση
Χρησιμοποιώντας το σώμα ενός μαθητή ως Ρομπότ τον προγραμματίζουν για τη διαδρομή.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να λύσουν γρίφους .
Κάθε παιδί επέλεγε τυχαία έναν γρίφο και στη συνέχεια οδηγούσε τη Beebot στη λύση του γρίφου.
Πηγή : 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης
ΟΤΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ.wmv
μέσα από τη μουσική του Μ. Χατζιδάκι και από το “Χαμόγελο της Τζοκόντα” γίναμε σύννεφα και ταξιδέψαμε και είδαμε από ψηλά και τι δεν είδαμε…
Επεξεργαστήκαμε το ποίημα ” Συννεφάκια ” της Ντίνας Χατζηνικολάου και ζωγραφίσαμε το δικό μας συννεφάκι με κάποια μορφή.
Ακούσαμε το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι ” Ξημερώνει” ( Το σύννεφο έφερε βροχή)
Η βροχή μέσα από τις τέχνες
Συνθέτω “Η Βροχή”
Ζωγραφίσαμε το αίνιγμα “Η βροχή”
η πινεζοβροχη
Το σύννεφο έφερε βροχή
μα ήταν ” η πινεζοβροχή”
Ε. Τριβιζάς
Από τη λέξη, στη πρόταση και…Διαβάσαμε το παραμύθι “Η πινεζοβροχή”. Έγινε επιλογή λέξεων από το παραμύθι (πέφτουν, ρούχα ,φοβισμένα, κρύβονται, νοσοκομείο ,φουσκώνουν ,ταψί, ευχή). Σχημάτισαν τα παιδιά με τις λέξεις προτάσεις, σχετικές με το παραμύθι.
Ομαδική
Πηγή :Η Νάτα…Λίνα στο Νηπιαγωγείο
Μάθαμε το τραγούδι της Νάνα Μούσχουρη “Πέφτει βροχή”
Περπερούνα: Ένα έθιμο για την πρόκληση βροχής
Το έθιμο της Περπερούνας είναι βαθιά ριζωμένο στην πλούσια παράδοση της χώρας μας. Ένα έθιμο-επίκληση στο Θεό για να στείλει βροχή, ώστε να πάνε καλά οι αγροτικές εργασίες. Ο χρόνος τέλεσης της Περπερούνας ήταν την άνοιξη, που οι αγρότες είχαν ανάγκη τις βροχές για να αρχίσουν οι σπόροι να βλασταίνουν, και το φθινόπωρο που περιμένανε τα πρωτοβρόχια για να προετοιμαστεί το χώμα και να γίνει η σπορά.
Το τραγούδι :
Περπερούνα περπατεί
και το Θιό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή,
μια βροχή, μια σιγανή
για να γέν’ τα στάρια μας
κι τα καλαμπόκια μας.
Μπάρις, μπάρις τα νιρά,
μπάρις, μπάρις τα κρασιά.
Φύλλα εργασίας
Σύνθετες λέξεις τρεχούμενες σαν το νερό.
Παραμύθια που επεξεργαστήκαμε
Μήνυμα στο σπίτι για την εξοικονόμηση του νερού (κατασκευή σταγονούλας)
Φυσικές Επιστήμες , STEAM
Ο κύκλος του νερού
Ιδιότητες του νερού
Ο χημικός τύπος του νερού
Φύλλο εργασίας
Μιλήσαμε για τις τρεις φυσικές καταστάσεις του νερού
Πήξη – Τήξη
Είδαμε το παραμύθι Sneezy the Snowman και ζωγραφίσαμε γιατί έλιωσε ο χιονάνθρωπός μας.
Βάλαμε στην κατάψυξη δύο ζώα η Μίνα η κατσίκα και ο Παντελής το άλογο , είχαν κολλήσει στον πάγο.
Τα ζώα έπρεπε να ελευθερωθούν από τον πάγο. Κάποιοι πρότειναν να το σπάσουμε με πέτρες, αλλά είπαμε πως έτσι μπορεί να τραυματιστούν. Οπότε, έπρεπε να βρούμε άλλους τρόπους για να λιώσουμε τον πάγο.
Τα παιδιά πρότειναν τρόπους για να λιώσει ο πάγος.
Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και έπρεπε να βρουν το πιο γρήγορο μέσο.
Αρχικά η κάθε ομάδα συνεδρίασε και αποφάσισε για τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσει.
Η πρώτη ομάδα επέλεξε το καλοριφέρ και η δεύτερη το ζεστό νερό.
Αφού και οι δύο ομάδες κατάφεραν να λιώσουν τον πάγο, συζητήσαμε για τον πιο γρήγορο τρόπο να ξεπαγώσει κανείς κάτι πχ . ένα φαγητό κ.ά.
Πηγή : Μαρίνα Ζαχαρία
Διαλυτότητα του νερού
Είδαμε ότι κάποια υλικά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να διαλυθούν, όπως η καραμέλα.
Φύλλο εργασίας
Βύθιση και επίπλευση
Φύλλο εργασίας
Ατμοσφαιρική Πίεση
Δημιουργώντας προβληματισμούς σχετικά με την απορροφητικότητα
Δημιουργήσαμε τα λουλούδια της αμυγδαλιάς
Το νερό έχει δύναμη
Είδαμε τον Άθλο του Ηρακλή- Σταύλοι του Αυγεία
Μηχανική
STEM/ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΝΕΡΟΥ
Ποιο φράγμα σταματάει το νερό; Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, επιλέγουν υλικά και πειραματίζονται με αυτά σε ένα αυτοσχέδιο ποτάμι.
Τροχαλίες (Πως θα βγει η σταγόνα από το πηγάδι)
Με απλά υλικά η δικιά μας τροχαλία
Κατασκευή γέφυρας και νεροτσουλήθρας με το παγκάκι.
Ζωγραφίσαμε η ζωή χωρίς νερό και με νερό
Μιλήσαμε για την ρύπανση του νερού και είδαμε σχετικά βίντεο
Τέλος κατασκευάσαμε αφίσα “Το νερό είναι πολύτιμο μη το σπαταλάτε”
Η Κυρά-Σαρακοστή λειτουργούσε ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε τους “παλιούς” να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα.
Συνήθως, ήταν μια ζωγραφιά μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι και παραδοσιακή φορεσιά, επτά πόδια, σταυρωμένα χέρια (επειδή προσευχόταν) και χωρίς στόμα, διότι νήστευε όλη αυτήν την περίοδο.
Κάθε Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα, η Κυρά-Σαρακοστή “έχανε” ένα πόδι.
Το τελευταίο πόδι, το οποίο κοβόταν το Μεγάλο Σάββατο, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα στο ψωμί της Ανάστασης και σε όποιον τύχαινε, του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της βασιλόπιτας)!
Εκτός από χαρτί, η Κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα αλλά και από ζυμάρι.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα