Καλώς ήρθατε στο blog του Νηπιαγωγείου μας!
Καλό Πάσχα!
Με πολλή χαρά και δημιουργική διάθεση, τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας ετοίμασαν πασχαλινές κατασκευές γεμάτες χρώμα, φαντασία και αγάπη! Με απλά υλικά και πολλή όρεξη, δημιούργησαν μικρά αριστουργήματα που μύρισαν Άνοιξη και Πάσχα. Δείτε το βίντεό μας και ταξιδέψτε κι εσείς στη γιορτινή μας ατμόσφαιρα!
Η Τροχαία Θεσσαλονίκης στο Νηπιαγωγείο μας!
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την Τροχαία Θεσσαλονίκης, η οποία επισκέφτηκε το σχολείο μας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού της προγράμματος με θέμα την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή. Το πρόγραμμα ήταν ειδικά διαμορφωμένο για την ηλικία των παιδιών και είχε στόχο τη γνωριμία και την εξοικείωσή τους με τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας με διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο.
Οι μικροί μας μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον μια σύντομη παρουσίαση με οπτικοακουστικό υλικό, ενώ στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να παίξουν πάνω στον τάπητα κυκλοφοριακής αγωγής, μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους – είτε ως πεζοί είτε ως επιβάτες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σωστή χρήση της ζώνης ασφαλείας, του κράνους όταν κινούμαστε με ποδήλατο ή πατίνι, αλλά και στη σημασία της διάβασης πεζών. Μέσα από ευχάριστες και διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά κατανόησαν βασικούς κανόνες και συμπεριφορές που προάγουν την ασφάλειά τους στην καθημερινότητα.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης για την τόσο σημαντική αυτή πρωτοβουλία και την υπέροχη εμπειρία που προσέφερε στα παιδιά μας. Τέτοιες δράσεις ενισχύουν τη συνείδηση οδικής ασφάλειας από μικρή ηλικία και είναι πολύτιμες για την ευαισθητοποίηση των αυριανών πολιτών.
Το Νηπιαγωγείο μας Βραβεύεται με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026
Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε με την ετικέτα σχολείου eTwinning για την περίοδο 2025-2026!
Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση για το εκπαιδευτικό μας έργο, την ενεργή συμμετοχή μας σε ευρωπαϊκά προγράμματα συνεργασίας, καθώς και τη δέσμευσή μας στην προώθηση αξιών όπως η συνεργασία, η καινοτομία, η δημιουργικότητα και η ένταξη της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία.
Η ετικέτα σχολείου eTwinning απονέμεται σε σχολεία που επιδεικνύουν υψηλό επίπεδο στην παιδαγωγική χρήση του eTwinning, στη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών σε διασχολικά έργα, και στην προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης μέσω του δικτύου eTwinning.
Για εμάς, το eTwinning δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα έργων, αλλά ένας ανοιχτός δρόμος προς τον κόσμο της συνεργατικής μάθησης, της πολυπολιτισμικότητας και της ευρωπαϊκής συνείδησης.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους μαθητές μας που συμμετέχουν με ενθουσιασμό και φαντασία σε κάθε έργο, τους γονείς για τη συνεχή στήριξή τους και φυσικά, την εκπαιδευτική μας ομάδα που εργάζεται με αφοσίωση για ένα σύγχρονο, ανοιχτό και δημιουργικό σχολείο.
Η ετικέτα αυτή μας εμπνέει να συνεχίσουμε με ακόμα περισσότερη όρεξη, να μοιραστούμε καλές πρακτικές, να καινοτομούμε και να καλλιεργούμε δεξιότητες που θα συνοδεύουν τα παιδιά σε όλη τους τη ζωή.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τη συνάδελφο νηπιαγωγό και συγγραφέα Παρισσάτιδα Χριστοφορίδου. Διαβάσαμε μαζί της το υπέροχο παραμύθι της «Η Παιδική Βουλή σώζει τη χώρα από το γκρι», συζητήσαμε, δημιουργήσαμε τους όμορφους σελιδοδείκτες που μας έφερε και περάσαμε υπέροχα. Μια μέρα γεμάτη έμπνευση, φαντασία και χρώμα!
Εορτασμός 25ης Μαρτίου
Στο νηπιαγωγείο μας, γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου με κάθε τιμή και χαρά! Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, κατασκευές και παραδοσιακά δρώμενα, τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία και την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Με πολλή αγάπη και ενθουσιασμό, ετοιμάσαμε τις απαραίτητες χειροτεχνίες, οι οποίες περιλάμβαναν την ελληνική σημαία, τους τσολιάδες και τις ελληνοπούλες. Το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου, “Τα Ελληνάκια”, αποτέλεσε έμπνευση για να γνωρίσουμε τη λαϊκή τέχνη και να δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα, αλλά και μια ξεχωριστή γωνιά λαϊκής τέχνης. Την ημέρα της γιορτής, οι σημαίες σηκώθηκαν ψηλά στα χεράκια των παιδιών, πραγματοποιήσαμε μια μικρή, αλλά γεμάτη περηφάνια παρέλαση, χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς και τραγουδήσαμε τον Εθνικό μας Ύμνο με όλη μας την ψυχή. Ήταν μια μέρα γεμάτη συγκίνηση, χαρά και περηφάνια για την πατρίδα μας!
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
Αγαπητοί γονείς,
Σας γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ’ αρ. πρωτ. Φ.6/23717/Δ1/ 04-03-2025, οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν
από 5 έως 24 Μαρτίου 2025
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται υποχρεωτικά όσοι/ες μαθητές/τριες γεννήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2021.
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα (σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
https://proti–eggrafi.services.gov.gr/
Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:
1) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (από κρατικό νοσοκομείο ή από ιδιώτη παιδίατρο), σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.).
3) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
4) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
5) Αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας. Ως τούτο θεωρείται είτε: Α. λογαριασμός ΔΕΚΟ ή μισθωτήριο συμβόλαιο ή δημόσιο πρόσφατο έγγραφο (όπως Ε9) Β. ΔΥΟ λογαριασμοί από ιδιωτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση ΔΥΟ λογαριασμών ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ π.χ. λογαριασμό κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ΚΑΙ λογαριασμό παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας).
6) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
7) Τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
8) Φωτοτυπία Δικαστικής Απόφασης ή Ιδιωτικού Συμφωνητικού Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης).
9) Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης έτερου γονέα/κηδεμόνα (μέσω gov. ή επικυρωμένη από ΚΕΠ)
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχή
1.Στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2.Ο χρόνος προσέλευσης στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής είναι 7:45-8:00.
3.Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΩΡΕΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ: Τετάρτη 08:30-11:00, Πέμπτη 9:30-13:00 ή κατόπιν ραντεβού (2310 414800)
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία.
Η Διευθύντρια
Στυλιανή Λυτσιούση
Μπορείτε να δείτε παρακάτω την περιφέρεια της Σχολικής Περιφέρειας του Νηπιαγωγείου μας (όρια):
Όλοι μαζί ενάντια στη σχολική βία: Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση του ΔΕΣΜΟΥ
Στις 6 Μαρτίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, εντασσόμενο στη δράση του δικτύου ΔΕΣΜΟΣ. Τα τέσσερα τμήματα του νηπιαγωγείου μας συνεργάστηκαν για να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα κατά της βίας και του εκφοβισμού.
Δημιουργήσαμε ένα μεγάλο πανό με σχετικές αφίσες, τον χαρταετό της φιλίας, συμβολικές καρδιές και δυνατά συνθήματα. Κάθε παιδί έβαλε τη δική του πινελιά, εκφράζοντας την αντίθεσή του στη βία και την επιθυμία του για ένα σχολείο γεμάτο αγάπη και σεβασμό.
Στην αυλή του νηπιαγωγείου μας, προσκαλέσαμε τους γονείς των νηπίων για να συμμετάσχουν σε αυτή την σημαντική δράση. Φορέσαμε τις κονκάρδες του δικτύου ΔΕΣΜΟΣ και φωνάξαμε όλοι μαζί συνθήματα κατά της σχολικής βίας, ενώνοντας τις φωνές μας σε μια δυνατή κραυγή ενάντια στον εκφοβισμό.
Δημιουργήσαμε έναν μεγάλο κύκλο, σύμβολο της ενότητας και της αλληλεγγύης, και τραγουδήσαμε όλοι μαζί, γονείς και παιδιά, το συγκινητικό τραγούδι “Υπάρχουν χέρια” των Locomondo. Μέσα από τους στίχους και τη μουσική, στείλαμε το μήνυμα ότι υπάρχουν χέρια έτοιμα να βοηθήσουν, να αγκαλιάσουν και να προστατεύσουν.
Η συμμετοχή μας στη δράση του ΔΕΣΜΟΥ ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για τα παιδιά μας που έμαθαν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να συνεργάζονται και να είναι ενωμένα. Γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά γίναμε μια γροθιά ενάντια σε όλες τις μορφές σχολικής βίας!
Επίσκεψη στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης
Την Παρασκευή 7 Μαρτίου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία, επισκεπτόμενοι το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης. Εκεί, ταξιδέψαμε πίσω στο χρόνο και ανακαλύψαμε πώς οι άνθρωποι προμηθεύονταν το νερό στα παλιά χρόνια, πού το αποθήκευαν και πώς το χρησιμοποιούσαν.
Μέσα από μια ενδιαφέρουσα αφήγηση και την ξενάγηση στους χώρους του μουσείου, είδαμε από κοντά τις παλιές αντλίες και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν για να φτάσει το νερό στα σπίτια της Θεσσαλονίκης. Μάθαμε για την ιστορία της ύδρευσης της πόλης και για τις προκλήσεις που αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι στο παρελθόν.
Η πιο διασκεδαστική στιγμή της επίσκεψής μας ήταν όταν βγήκαμε στην αυλή του μουσείου και δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιες από τις παλιές κατασκευές, όπως το πηγάδι και την τουλούμπα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ευκαιρία να δουν πώς λειτουργούσαν αυτά τα εργαλεία και να φέρουν νερό με τον παραδοσιακό τρόπο.
Η επίσκεψή μας στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης ήταν μια εκπαιδευτική και διασκεδαστική εμπειρία που μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε για την ιστορία της πόλης μας και τη σημασία του νερού για τη ζωή μας.
Tα Νέα του eTwinning “I am a Global Citizen” για τον μήνα Φεβρουάριο
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και Κοινωνική Δικαιοσύνη
Ο Φεβρουάριος ήταν ένας μήνας αφιερωμένος στην ασφάλεια στο διαδίκτυο και την κοινωνική δικαιοσύνη για το νηπιαγωγείο μας.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, το νηπιαγωγείο μας επικεντρώθηκε στην εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Συζητήσαμε για την ορθή χρήση των ψηφιακών συσκευών, τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στον κυβερνοχώρο και διαβάσαμε σχετικά βιβλία. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες, τα παιδιά δημιούργησαν μια αφίσα, αποτυπώνοντας όλα όσα έμαθαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και την αποφυγή του κυβερνοεκφοβισμού.
Κοινωνική Δικαιοσύνη:
Παράλληλα, ασχοληθήκαμε με την έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης, διαβάζοντας το βιβλίο “Είναι Άδικο” του Μόουζες Μπράιαν. Συζητήσαμε τον όρο “δικαιοσύνη” και τα παιδιά μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες αδικίας ή δικαιοσύνης, τις οποίες αποτύπωσαν σε ζωγραφιές. Μέσα από αυτές τις συζητήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων και έμαθαν να αναγνωρίζουν τις αδικίες, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη.
“Μάκης, ο ενζυμάκης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”: Ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Νέας Παιδικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Καλαμαριάς
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων της Νέας Παιδικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Καλαμαριάς, υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τη θεατρολόγο Μαριάντζελα Κουνταρδά, η οποία παρουσίασε το διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μάκης ο ενζυμάκης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”. Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Υγεία” του κύκλου “Ζω καλύτερα-Ευ Ζην” των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ, και είναι εναρμονισμένο με τις αρχές της ανακαλυπτικής μάθησης. Μέσα από διασκεδαστικές και βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής για την υγεία τους, να γνωρίσουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών και την αξία τους, να εξοικειωθούν με την έννοια της ισορροπημένης διατροφής, να αναπτύξουν την οργανωτική τους σκέψη και την αυτομέριμνα, και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και ψηφιακής τεχνολογίας. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενθουσιώδης και η ανταπόκρισή τους εξαιρετική.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Νέα Παιδική Βιβλιοθήκη του Δήμου Καλαμαριάς για την προσφορά αυτού του σημαντικού εκπαιδευτικού προγράμματος και τη θεατρολόγο Μαριάντζελα Κουνταρδά για την υπέροχη παρουσίαση. Είμαστε βέβαιοι ότι η εμπειρία αυτή θα συμβάλει σημαντικά στην καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειών στα παιδιά μας.