Οι μικροί μαθητές του σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ” και προκειμένου να κατανοηθούν οι έννοιες της αλληλεγγύης και της προσφοράς, συνέχισαν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο «Το Δέντρο που Έδινε» του Σελ Σιλβερστάιν, το οποίο αρχικά εικονογράφησαν σε χαρτί του μέτρου και σε δεύτερο χρόνο με τη σημαντική βοήθεια και καθοδήγηση του εικαστικού του σχολείου μας, αποτύπωσαν την ιστορία του βιβλίου στο εσωτερικό του σχολείου, δίνοντας με τον τρόπο αυτό ιδιαίτερη έμφαση στο μήνυμα, που μεταφέρεται, κάνοντάς το παράλληλα αντιληπτό από όλους!!!
“ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ”
Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης του σχολείου μας, στα πλαίσια του προγράμματος ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ, έφτιαξαν «Το Δέντρο της τάξης μας».
Οι μαθητές, αφού έκοψαν καρδιές από χρωματιστά χαρτόνια, έγραψαν επάνω τους μηνύματα που αφορούν από τη μια τα οφέλη που λαμβάνει αυτός που δέχεται τη βοήθεια από κάποια εθελοντική δράση και από την άλλη τα συναισθήματα που νιώθει εκείνος που προσφέρει. Έπειτα τις κόλλησαν επάνω στο δέντρο και αυτό με τη σειρά του τοποθετήθηκε στο κέντρο της τάξης.
Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας διαπιστώθηκε πως παρόλο που τα παιδιά κάποιες φορές δυσκολεύονται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, ωστόσο κατάφεραν, με την κατάλληλη υποστήριξη, να αποτυπώσουν συγκινητικά μηνύματα!!!
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “LET΄S DO IT GREECE”
Γίνε η Αλλαγή που Περιμένεις!
«Ενώνουμε τις δυνάμεις μας σε όλη την Ελλάδα για να καθαρίσουμε ολόκληρη τη χώρα μέσα σε μία μόνο μέρα!»
Είναι μια προσπάθεια μιας ομάδας πολιτών από την Εσθονία που ξεκίνησε το 2008 με στόχο να καθαρίσει ολόκληρη τη χώρα μέσα σε μία μόνο μέρα. Με την πάροδο του χρόνου η προσπάθεια αυτή ονομάστηκε “Let’s do it” και πήρε διεθνείς διαστάσεις, δημιουργώντας ένα αρκετά μεγάλο δίκτυο ενεργών πολιτών.
Έτσι, το 2012 έγινε το πρώτο βήμα και στην Ελλάδα: “Let’s do it Greece”!!!
Φέτος συνεχίζουμε στη διάδοση του μηνύματος του εθελοντισμού, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός «ομορφότερου χάρτη», φτιαγμένου από μωσαϊκά προσώπων που θα παραπέμπουν σε ανάλογες προσπάθειες.
Οι μαθητές μας στα πλαίσια του προγράμματος πραγματοποίησαν την Παρασκευή, 31 Μαρτίου καθαρισμό της σχολικής αυλής και του γειτονικού οικοπέδου, όπως αρχικά είχαμε δηλώσει και συγκέντρωσαν απορρίμματα, τα οποία διαχωρίστηκαν σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα μέσα σε σακούλες, που μας είχαν αποσταλεί για τον σκοπό αυτό.
Η εμπειρία που αποκόμισαν πολύ εποικοδομητική για την ανάπτυξη της οικολογικής τους συνείδησης. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!!!
ΗΜΕΡΙΔΑ – “Μαθητές Ρομά : προσεγγίζοντας τη σχολική πραγματικότητα”
Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας συμμετείχε στην ημερίδα που διοργανώθηκε στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Φιλοσοφική Σχολή από το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, την Πέμπτη 30 Μαρτίου, με θέμα: “Μαθητές Ρομά: προσεγγίζοντας τη σχολική πραγματικότητα”. Το σχολείο εκπροσώπησαν με τις εισηγήσεις τους η Διευθύντρια, κ. Σολωμού Αικατερίνη, με θέμα: “Ανιχνεύοντας τις δυσκολίες των μαθητών Ρομά σε επίπεδο σχολικής μονάδας – Παρεμβάσεις” και η εκπαιδευτικός, κ. Παπαχρήστου Μαρία, με θέμα: “Η σχολική διαρροή των μαθητών Ρομά. Μια ερευνητική προσπάθεια για τις αιτίες και τις πρακτικές αντιμετώπισής της”.
Στην ημερίδα ακούστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις για τη σχολική πραγματικότητα των Ρομά, καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισης της σχολικής τους διαρροής, γεγονός που προβληματίζει ιδιαίτερα τις σχολικές μονάδες με αυξημένο αριθμό μαθητών Ρομά.
ACTIONAID – “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2017”
Κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Εβδομάδας Δράσης για την Εκπαίδευση που διοργάνωσε η ActionAid με σκοπό την αφύπνιση για το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους και στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ”, το σχολείο μας υλοποίησε κάποιες δράσεις. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε η ενασχόληση μας με το παραμύθι «Ο Μαχντί και ο Χαρταετός του Κόσμου», όπου μέσω της ανάγνωσής του επιχειρήθηκε η κατανόηση του θέματός του από τους μικρούς μας μαθητές, η διεξαγωγή συζήτησης και διαλόγου πάνω σε αυτό και τέλος η δραματοποίησή του με παράλληλη ακρόαση των τραγουδιών του παραμυθιού. Επιπλέον, ακολουθήσαμε τα βήματα του χαρταετού στο χάρτη, εντοπίσαμε και μάθαμε για τις χώρες από τις οποίες πέρασε. Στη συνέχεια, ακολούθησε η κατασκευή του χαρταετού, εντός του οποίου η επιθυμία των παιδιών ήταν να τοποθετηθούν οι βαλίτσες με τη βοήθεια των οποίων θα μετέφεραν τα μηνύματα συμπαράστασης και κατανόησης προς τα παιδιά πρόσφυγες. Τέλος, στην ουρά του χαρταετού πρόσθεσαν τις εικόνες ενός σχολείου, του σήματος της ειρήνης και μιας σειράς παιδιών που πιάνονται χέρι-χέρι, με σκοπό να δείξουν πως όλοι είμαστε ίσοι απέναντι στην εκπαίδευση και στην ειρήνη.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ “ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΓΑΠΗΣ”
Η «Τράπεζα Αγάπης» της Ιεράς Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας είναι ένα από τα ιδρύματα προσφοράς και αγάπης στον συνάνθρωπό μας. Στις δύσκολες μέρες που περνάμε καλύπτει τις ανάγκες σίτισης των απόρων πολιτών της πόλης των Θηβών.
Καθημερινά σιτίζονται περίπου 130 άποροι συμπολίτες μας, εκ των οποίων τα 60 είναι ανήλικα παιδιά.
Η καθημερινή λειτουργία της στηρίζεται στην εθελοντική εργασία 60 κυριών, οι οποίες σχηματίζουν μικρές ομάδες των 3 ατόμων και μαγειρεύουν εθελοντικά εκ περιτροπής μία έως δύο φορές τον μήνα. Στην καθημερινή αυτή προσπάθεια σημαντική είναι η ενεργός συμμετοχή ιδιωτών συμπολιτών μας, η συμμετοχή του στρατού, καθώς και του Δήμου Θηβαίων σε υλικά αγαθά.
Έτσι κι εμείς στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΆΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ” αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε ενεργά στην προσπάθεια αυτή προσφέροντας τα λαχανικά που μαζέψαμε από τον λαχανόκηπο του σχολείου μας. Οι μαθητές μας βοήθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό και πολλή θέληση στη μεταφορά προϊόντων, στην προετοιμασία του φαγητού, καθώς και στη διανομή του.
Με τη δράση αυτή τα παιδιά είχαν την ευκαιρία από τη μια να γίνουν ενεργοί πολίτες και να προσφέρουν στο μέτρο πάντα των δυνατοτήτων τους σε συνανθρώπους μας που τους λείπουν τα βασικά αγαθά και από την άλλη να αντιληφθούν έμπρακτα την αξία του εθελοντισμού.
ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΛΥΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ “ΑΡΚΤΟΥΡΟ”
Χάρη στη βοήθεια των εθελοντών ο “ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ” πραγματοποιεί δράσεις για την προστασία και τη διαχείριση της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος. Οι δράσεις αυτές συντελούνται σε συνεργασία με τη Γραμματεία Νέας Γενιάς και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εθελοντισμού EVS.
Έτσι και εμείς, στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ”, αποφασίσαμε να συμβάλλουμε και να ενισχύσουμε την προσπάθεια αυτή, υιοθετώντας έναν λύκο, τον Λυκ, που φιλοξενείται στο Καταφύγιο Λύκων του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ. Με την υιοθεσία αυτή καλύπτουμε μέρος των εξόδων διατροφής και περίθαλψής του για έξι μήνες.
Επιλέξαμε τον λύκο ως σύμβολο δύναμης και ελευθερίας από τη μια και από την άλλη, διότι αποτελεί έναν από τους βασικούς ήρωες των παραμυθιών μας εδώ και χιλιάδες χρόνια, μεγαλώνοντας γενιές και γενιές!!!
“ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”
Σύμφωνα με το έθιμο της Τσικνοπέμπτης ψήνουμε κρέας στη σχάρα γεμίζοντας “τσίκνα” την ατμόσφαιρα. Η Τσικνοπέμπτη αποτελεί την αρχή των εκδηλώσεων για την Αποκριά, αφού την επόμενη εβδομάδα ακολουθούν το Καρναβάλι και η Καθαρά Δευτέρα.
Πιστοί λοιπόν στα ήθη και στα έθιμά μας, “τσικνίσαμε” δάσκαλοι και μαθητές στην αυλή του σχολείου μας!!!
Και του χρόνου!!!
«ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΓΙΑ ΚΑΛΌ ΣΚΟΠΟ…»
Στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ” αποφασίσαμε να φτιάξουμε λαχανόκηπο. Φυτέψαμε, λοιπόν, λαχανικά της εποχής, μαρούλια, λάχανα και μπρόκολα, τα οποία ήταν ευγενική χορηγία της εταιρείας “ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΣΠΥΡΟΥ “. Αφού σκαλίσαμε το έδαφος, στη συνέχεια απλώσαμε το κομπόστ που είχαμε από πέρσι και το ανακατέψαμε με το χώμα. Ποτίσαμε το έδαφος και μετά από λίγες μέρες φτιάξαμε μικρές ομάδες. Η μία ομάδα άνοιγε τις τρύπες, η άλλη φύτευε τα φυτά, η τρίτη σκέπαζε τις ρίζες με το χώμα και τέλος όλοι μαζί ποτίσαμε τα φυτά. Έκτοτε, παρακολουθούμε την πορεία του λαχανόκηπου, σκαλίζοντας, ποτίζοντας και λιπαίνοντας, όποτε χρειάζεται.
Τα προϊόντα που θα μαζέψουμε θα τα διαθέσουμε στην “Τράπεζα Αγάπης”, που λειτουργεί στην πόλη μας και φροντίζει για την καθημερινή σίτιση άπορων ανθρώπων.
Μετά από τόση φροντίδα οι κόποι των παιδιών απέδωσαν “καρπούς”, τους οποίους και συνέλεξαν…!!!
30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, “Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ”
«ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΧΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ»
Στα πλαίσια του προγράμματος “ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ” και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε στην Γ΄και Δ΄τάξη μια σειρά από βιωματικά παιχνίδια που ενισχύουν τη συνοχή της ομάδας, καθιστώντας απαραίτητη τη συνεργασία μεταξύ τους. Οι δράσεις αυτές είχαν ως σκοπό, αφενός τη συνειδητοποίηση από τους μαθητές των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν αρκετοί συνάνθρωποί μας σε απλά, καθημερινά πράγματα, όπως τα άτομα με ειδικές ανάγκες, και αφετέρου την ευαισθητοποίηση, καθώς και την καλλιέργεια της αλτρουιστικής διάθεσής τους, έτσι ώστε να γίνει απολύτως κατανοητή η αξία της αλληλεγγύης με απλό και παιγνιώδη τρόπο. Τα παιδιά το απόλαυσαν πραγματικά!!!
«ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΦΥΣΗΣ»
Η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση επισκέφτηκε την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου το σχολείο μας με την παράσταση «Το κάλεσμα της άγριας φύσης» του Τζακ Λόντον σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.
Κεντρικός ήρωας της ιστορίας είναι ένας σκύλος, ο Μπακ, του οποίου τις περιπέτειες ζωντανεύουν οι ηθοποιοί μέσα από την αφήγηση και τη μουσική. Ιδιαιτερότητα της παράστασης, η ενεργή συμμετοχή των θεατών – μαθητών, οι οποίοι γίνονται μέρος της περιπέτειας…
Το μήνυμά της ιδιαίτερα σημαντικό για μικρούς και μεγάλους: πώς μέσα από τις δυσκολίες ανακαλύπτουμε την εσωτερική μας δύναμη και τον πραγματικό μας εαυτό, ώστε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες που συναντάμε στη ζωή μας, πιστεύοντας παράλληλα στις αστείρευτες εσωτερικές μας δυνάμεις.
Έτσι … θα βγούμε χαρούμενοι και δυνατοί όσο ποτέ προκειμένου να «ΝΟΙΑΣΤΟΥΜΕ & ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ» για τον συνάνθρωπό μας…!!!
Εξαιρετική η ερμηνεία των ηθοποιών!!!
Τους ευχαριστούμε θερμά που μας τίμησαν με την παρουσία τους!!!
“ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ”
Ακολουθεί το βίντεο του αντίστοιχου βιβλίου που επεξεργάστηκαν οι μικροί μαθητές της Α΄και Β΄τάξης στα πλαίσια του προγράμματος Ν&Δ.
“ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ…ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ”
Με αφορμή το βιβλίο του Σελ Σιλβερστάιν, «Το Δέντρο που Έδινε» οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας, μέσα στα πλαίσια της διασαφήνισης των εννοιών του προγράμματος «ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ & ΔΡΩ», είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες της προσφοράς, της αλληλοβοήθειας και της αλληλεγγύης.
Λόγω της μικρής ηλικίας των παιδιών και δεδομένης της δυσκολίας των εννοιών αυτών, επιλέξαμε αυτό το παραμύθι, καθώς και το αντίστοιχο βίντεο από το youtube.
Αφού το διαβάσαμε, είδαμε το βίντεο και το συζητήσαμε, στη συνέχεια αποτυπώσαμε σε χαρτί του μέτρου λέξεις που περικλείουν τις έννοιες αυτές.
“20 Νοεμβρίου” – “Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού”
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας των “Δικαιωμάτων του Παιδιού” η τρίτη κι η τετάρτη τάξη του Δημοτικού μας Σχολείου πραγματοποίησε αρχικά συζήτηση με σκοπό να αναδυθούν οι βασικές έννοιες του συγκεκριμένου θέματος, ανάδυση η οποία προέκυψε κυρίως μέσω των προσωπικών εμπειριών τους κι απόψεων. Ακολούθως, οι μαθητές απεικόνισαν τις σκέψεις τους αυτές στις μικρές τους δημιουργίες, ζωγραφιές. Τελική αποτίμηση των δραστηριοτήτων αυτών…η ευχή στις καρδιές των μικρών μας μαθητών για μια ζωή ευτυχισμένη σε κάθε παιδί του κόσμου, την οποία θα χαρακτηρίζει η ύπαρξη κι ο σεβασμός των “Δικαιωμάτων του Παιδιού” και το βίντεο που ακολουθεί.