Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδια Δράσης
Θεματική |
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ |
Υποθεματική |
Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγιση | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
ΣΤ 1 & ΣΤ2 |
|||
Τίτλος | «Μεγαλώνω και αλλάζω, μετάβαση στην εφηβεία» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δημιουργικότητα ,Επικοινωνία ,Κριτική σκέψη ,Συνεργασία
Aυτομέριμνα, Αυτογνωσία, Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Μεταγνωστική ικανότητα, γνώση και κατανόηση εαυτού, αυτοφροντίδα. Κοινωνικές Δεξιότητες, Πληροφορικός Γραμματισμός Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων
|
|||
Θεματική | ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Υποθεματική | Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά | ||
ΤΑΞΕΙΣ
|
ΣΤ1 & ΣΤ2 | ||||
Τίτλος |
«Το δέντρο της πολιτιστικής ταυτότητας της Εορδαίας» | ||||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες ζωής(Κοινωνικές δεξιότητες, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα) Δεξιότητες του νου((Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων) Δεξιότητες τεχνολογίας(Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων) |
||||
Θεματική | ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη | Υποθεματική | Συμπερίληψη ,Αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
ΣΤ1 & ΣΤ2 | |||
Τίτλος |
«Δε μοιάζουμε αλλά χωράμε όλοι παντού» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου |
Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής(Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,
Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας Δεξιότητες της διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης Δεξιότητες του νου(Πλάγια σκέψη ,Στρατηγική Σκέψη, Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης) |
Θεματική | ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ | Υποθεματική | Επιχειρηματικότητα –Αγωγή σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
ΣΤ1 & ΣΤ2 | |||
Τίτλος |
«Κοπιάζοντας λιγότερο – Δημιουργώντας καλύτερα παλιά επαγγέλματα και εξέλιξη» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου |
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Δεξιότητες ζωής(Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας, Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής) Δεξιότητες του νου(Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
|
|||
Θεματική | ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ | Υποθεματική | ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ | ||
ΤΑΞΕΙΣ | Ε1 & Ε2 | ||||
Τίτλος | «Στη φύση αισθάνομαι καλύτερα» | ||||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | · Καλλιέργεια ενσυναίσθησης στα παιδιά
· Ανάπτυξη της ικανότητας αντίληψης · Ποιοτική επικοινωνία και συνεργασία/ αυτεπίγνωση
|
||||
Θεματική | ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Υποθεματική | ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ | |
ΤΑΞΕΙΣ | Ε1 & Ε2 | |||
Τίτλος | «Ζουμε σ ένα θερμοκήπιο» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | · Δημιουργικότητα-επικοινωνία-κριτική σκέψη
· Αυτομέριμνα-ενσυναίσθηση-κοινωνικές δεξιότητες · Συνδιαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας · Επίλυση προβλημάτων |
|||
Θεματική | ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΏ | Υποθεματική | ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΌΣ | ||
ΤΑΞΕΙΣ | Ε1 & Ε2 | ||||
Τίτλος | «Μες απ΄ τα μάτια του άλλου» | ||||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | · Δημιουργικότητα-κριτική σκέψη-συνεργασία
· Ενσυναίσθηση και ευαισθησία-πολιτειότητα · Επίλυση προβλημάτων-πλάγια σκέψη-πληροφορικός γραμματισμός |
||||
Θεματική | ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ | Υποθεματική | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΡΟΜΠΟΤΙΚΉ | |
ΤΑΞΕΙΣ | Ε1 & Ε2 | |||
Τίτλος | «Ένα παιχνίδι που παίζει το ρομπότ» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | · Δεξιότητες μάθησης
· Δεξιότητας τεχνολογίας και επιστήμης · Δεξιότητες του νου · Δεξιότητες ζωής |
|||
Θεματική | ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ | Υποθεματική | Υγεια: διατροφη-αυτομεριμνα- οδικη ασφαλεια | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Δ1 & Δ2 | |||
Τίτλος | «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δημιουργικότητα ,Επικοινωνία ,Κριτική σκέψη ,Συνεργασία
Aυτομέριμνα, Αυτογνωσία ,Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Μεταγνωστική ικανότητα, γνώση και κατανόηση εαυτού, αυτοφροντίδα. Κοινωνικές Δεξιότητες ,Πληροφορικός γραμματισμός Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων
|
|||
Θεματική | ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Υποθεματική | Οικολογία- παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Δ1 & Δ2 | |||
Τίτλος | «Δυτική Μακεδονία – τουριστικός οδηγός» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες ζωής(Κοινωνικές δεξιότητες, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα) Δεξιότητες του νου((Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων) Δεξιότητες τεχνολογίας(Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων) |
|||
Θεματική | ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη | Υποθεματική | Ανθρώπινα δικαιώματα | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Δ1 & Δ2 | |||
Τίτλος | «Είναι δικαίωμά μου και δικαίωμά σου» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής(Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,
Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας Δεξιότητες της διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης Δεξιότητες του νου(Πλάγια σκέψη ,Στρατηγική Σκέψη, Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης) |
|||
Θεματική | ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία | Υποθεματική | ΣΤΕΜ – Εκπαιδευτική ρομποτική | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Δ1 & Δ2 | |||
Τίτλος | «Σχεδιάζουμε με ένα ρομπότ» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου |
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Δεξιότητες ζωής(Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας, Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής) Δεξιότητες του νου(Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης
|
|||
Θεματική | Ζω καλύτερα – Ευ Ζην | Υποθεματική: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Αγωγή | ||
ΤΑΞΕΙΣ
|
Γ1 & Γ2 | |||
Τίτλος | «Το σώμα μου: ένα θαύμα που αγαπώ, φροντίζω και προστατεύω» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δημιουργικότητα ,Επικοινωνία ,Κριτική σκέψη ,Συνεργασία
Aυτομέριμνα, Αυτογνωσία ,Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία. Μεταγνωστική ικανότητα, γνώση και κατανόηση εαυτού, αυτοφροντίδα. Κοινωνικές Δεξιότητες ,Πληροφορικός γραμματισμός Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων
|
|||
Θεματική | Φροντίζω το περιβάλλον | Υποθεματική | Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Γ1 & Γ2 | |||
Τίτλος | «Το σχολείο χθες και σήμερα» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες ζωής(Κοινωνικές δεξιότητες, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα) Δεξιότητες του νου((Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων) Δεξιότητες τεχνολογίας(Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων) |
|||
Θεματική | Ενδιαφέρομαι και ενεργώ | Υποθεματική | Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Γ1 & Γ2 | |||
Τίτλος | «Όλοι μαζί στη σχολική ζωή» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής(Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,
Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας Δεξιότητες της διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης Δεξιότητες του νου(Πλάγια σκέψη ,Στρατηγική Σκέψη, Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης) |
|||
Θεματική | Δημιουργώ και καινοτομώ | Υποθεματική | Επιχειρηματικότητα-Αγωγή Σταδιοδρομίας-Γνωριμία με επαγγέλματα | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Γ1 & Γ2 | |||
Τίτλος | «Επαγγελματικός προσανατολισμός» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες ζωής(Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας, Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής) Δεξιότητες του νου(Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης |
|||
Θεματική | ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ | Υποθεματική | Ψυχική υγεία | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Β1 & Β2 | |||
Τίτλος | « Το τραγούδι της Χαράς» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες ζωής(Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας, Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής) Δεξιότητες του νου(Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη) Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης |
|||
Θεματική | Φροντίζω το Περιβάλλον
|
Υποθεματική | Κλιματική Αλλαγή | ||
ΤΑΞΕΙΣ
|
Β1 & Β2 | ||||
Τίτλος | «Η Γειτονιά μας αντιμέτωπη με την Κλιματική Αλλαγή» | ||||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (Συνδυαστικές Δεξιότητες Ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας) Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα) Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
|
||||
Θεματική | Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ | Υποθεματική | Εθελοντισμός | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Β1 & Β2 | |||
Τίτλος | «Φροντίζω και Ενεργώ για το Πάρκο της Γειτονιάς» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs), Ψηφιακές Δεξιότητες, Δεξιότητες του Νου, Δεξιότητες Ζωής, σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, συνεργασία/ συνεργατικότητα, κοινωνική ευαισθησία, συμπερίληψη, διαμεσολάβηση, επίλυση συγκρούσεων. | |||
Θεματική | Δημιουργώ Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία | Υποθεματική | Οικονομικός Γραμματισμός | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Β1 & Β2 | |||
Τίτλος | «Στην τσέπη… χαρτζιλίκι!» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs), Ψηφιακές Δεξιότητες, Δεξιότητες του Νου, Δεξιότητες Ζωής συνεργασία, δημιουργηκότητα, ρομποτική – επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη, ψηφιακός γραμματισμός, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, επίλυση προβλημάτων. | |||
Θεματική | ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ | Υποθεματική | ΥΓΕΙΑ : ΔΙΑΤΡΟΦΗ -ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ – ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Α1 | |||
Τίτλος | «Τρώω υγιεινά – τρέφομαι σωστά» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες 21 αιώνα (4C’s) και δεξιότητες του Νου : κριτική σκέψη, δημιουργικότητα , συνεργασία , επικοινωνία, ευελιξία και προσαρμοστικότητα, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα, επίλυση προβλημάτων, πρωτοτυπία, ευαισθητοποίηση των μαθητών /τριών στο θέμα της προληπτικής ιατρικής που συνδέεται άμεσα με τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών/τριών, συγκέντρωση δεδομένων, εξαγωγή συμπερασμάτων, αναγνώριση λογικών σχέσεων μεταξύ διαφόρων προτάσεων. | |||
Θεματική | ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | Υποθεματική | ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Α1 | |||
Τίτλος | «Το δάσος : ο φίλος μας» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες 21 αιώνα (4C’s) και δεξιότητες του Νου : κριτική σκέψη, δημιουργικότητα , συνεργασία. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία , υπευθυνότητα) πλάγια σκέψη : κατασκευές , παιχνίδια. | |||
Θεματική | ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ | Υποθεματική | ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ | |
ΤΑΞΕΙΣ
|
Α1 | |||
Τίτλος | «Είναι δικαίωμά μου» | |||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Δεξιότητες 21 αιώνα (4C’s) και δεξιότητες του Νου , ανθρώπινα δικαιώματα, σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, συνεργασία/ συνεργατικότητα, κοινωνική ευαισθησία, συμπερίληψη, διαμεσολάβηση, επίλυση συγκρούσεων. | |||
Θεματική | ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ | Υποθεματική | STEM- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ |
9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας βρίσκεται στην βόρεια είσοδο της πόλης επί της οδού Καραζάνου 3. Λειτουργεί ως 11/θέσιο Δημοτικό Ολοήμερο Σχολείο. Στεγάζεται σε διώροφο κτίριο 2.000 τ.μ. Φοιτούν 188 μαθητές/τριες ηλικίας από 6 ως 12 ετών. Το ποσοστό αγοριών και κοριτσιών είναι περίπου ισοδύναμο. Ο μέσος όρος των μαθητών/τριών ανά τάξη είναι περίπου 18. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικά συστήματα και υπολογιστές. Διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών, εξοπλισμένο με 10 υπολογιστές νέας τεχνολογίας και 8 kit ρομποτικής lego WeDo 2.0. Στην Σχολική Μονάδα λειτουργεί τμήμα ένταξης με 14 μαθητές/τριες, οι οποίοι/οποίες έχουν γνωμάτευση από τα ΚΕΣΥ, ενώ υπάρχουν και πέντε μαθητές/τριες με παράλληλη στήριξη. Η αυλή καταλαμβάνει την έκταση των 2.000 τ.μ. κα αποτελεί έναν χώρο ο οποίος προσφέρει στιγμές παιχνιδιού, χαλάρωσης και βιωματικής μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά σε εκπαιδευτικά προγράμματα και υλοποιούν πολλές εκπαιδευτικές δράσεις.
Η Σχολική Μονάδα στο πεδίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιεί προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο η παρεχόμενη γνώση να μην είναι στείρα αλλά να αλληλοεπιδρά με την καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών και τα ενδιαφέροντα τους. Σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας αυτής είναι η ενεργητική μάθηση έξω από τα στενά πλαίσια της τάξης καθώς προάγει τη συνεργασία, την αυτονομία και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων, πραγματοποιώντας δράσεις:
Εκδρομές στον Φυσικό Περίγυρο: Διοργανώνονται εκδρομές σε φυσικούς χώρους, όπως πάρκα και δάση, για να μάθουν οι μαθητές για τη βιοποικιλότητα, το περιβάλλον και τη βιολογία (ποτάμι Φλώρινας, Λίμνες Πρεσπών, ορεινή πεζοπορία στην τοποθεσία Κουρί έξω από την πόλη της Πτολεμαΐδας, περιήγηση στην πόλη της Πτολεμαΐδας).
Επισκέψεις σε Μουσεία και Πολιτιστικά Κέντρα: Διοργανώνονται επισκέψεις σε μουσεία και άλλα πολιτιστικά κέντρα για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής και ιστορικής παιδείας των μαθητών (Επισκέψεις στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Πτολεμαΐδας, στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας).
Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε Επιχειρήσεις: Διοργανώνονται επισκέψεις σε επιχειρήσεις ή βιομηχανικές μονάδες για να κατανοήσουν οι μαθητές τις εφαρμογές των μαθημάτων τους στον επαγγελματικό κόσμο (Επισκέψεις σε οινοπαραγωγικές βιομηχανίες όπως το Κτήμα Άλφα, σε μονάδες της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού).
Έρευνα στην Κοινότητα – Συμμετοχικές δράσεις: Πραγματοποιούνται έρευνες στην τοπική κοινότητα τους, εξερευνώντας κοινωνικά, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά ζητήματα (Η γνωριμία με το παρελθόν του πληθυσμού της περιοχής, λόγω προσφυγικής καταγωγής, οδήγησε σε έκθεση λαογραφικού υλικού και παλαιών αντικειμένων τα οποία υπήρχαν στην κατοχή προγόνων των μαθητών/τριών της Σχολικής Μονάδας. Με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια της εν συναίσθησης τους, η Σχολική Μονάδα διοργανώνει εθελοντικές δράσεις αγάπης όπως η κατασκευή πασχαλινών λαμπάδων και η προσφορά τους στον σύλλογο γονέων ΑΜΕΑ, η κατασκευή και αποστολή ευχετήριων καρτών στην ογκολογική πτέρυγα της παιδιατρικής κλινικής του ΑΧΕΠΑ, η επίσκεψη αλλά και η φιλοξενία του Ειδικού Σχολείου Πτολεμαΐδας).