9ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης

ένας άλλος τρόπος επικοινωνίας

ΗΜΕΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οκτ 201917

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Σας ενημερώνουμε ότι επισημοποιήθηκε το πρόγραμμα των επιμορφωτικών συναντήσεων των εκπαιδευτικών (της ομάδας σχολείων στην οποία ανήκει και το δικό μας-5ο, 9ο, 10ο, 12ο Δ. Σ. Πετρούπολης) από τη συντονίστρια Εκπαίδευσης κ. Τσούτσουβα Μ.μέσω του 3ου ΠΕ.ΚΕ.Σ. Έχει την ακόλουθη μορφή:

Εκπαιδευτικοί Α΄και Β΄τάξεων την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 (Την ίδια ημέρα οι μαθητές/τριες των Α΄και Β΄τάξεων δεν θα προσέλθουν στο σχολείο).

Εκπαιδευτικοί Γ΄και Δ΄τάξεων την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019 (Την ίδια ημέρα οι μαθητές/τριες των Γ΄και Δ΄τάξεων δεν θα προσέλθουν στο σχολείο).

Εκπαιδευτικοί Ε΄και ΣΤ΄τάξεων την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019 (Την ίδια ημέρα οι μαθητές/τριες των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων δεν θα προσέλθουν στο σχολείο).

 

 

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΗΜΕΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ    

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2019-20

Οκτ 201916
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Τσέλιος Δημήτρης
Α1 Ντάρδα Βασιλική
Α2 Τζελέπη Αικατερίνη
Β1 Αντωνίου Ελένη
Β2 Σιμχανατζή Γεωργία
Γ1 Κατσαβού Δέσποινα
Γ2 Χατζηιωάννου Σέβη
Δ1 Ρισσάκη Κλεοπάτρα
Δ2 Φασκιώτου Μαρία
Δ3 Ναυπλιώτου Ευαγγελία
Ε1 Τσιροπούλου Έφη
Ε2 Βαφειάδης Δημήτρης
Ε3 Δεσπούλης Γιώργος (Υποδιευθυντής Α)
ΣΤ1 Ηλιοπούλου Ελένη
ΣΤ2 Μαρούδα Αθηνά
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
Γραββάνη Ελένη
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Βασιλείου Δημήτρης (Υποδιευθυντής Β)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ Γιανναδάκης Κώστας
ΑΓΓΛΙΚΑ 1 Μήττα Μαρία
ΑΓΓΛΙΚΑ 2 Κατσιγιάννη Αικατερίνη
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1
Παπαγεωργίου Ελένη
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2
Μασούρας Παύλος
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3
Μπακατσάκη Σοφία
ΜΟΥΣΙΚΗ Κωσταγιαννακοπούλου Μαρία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 1 Ρήγα Γεωργία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 Πίκουλη-Μουζάκη Αθηνά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Καραγεώργου Δήμητρα
ΓΑΛΛΙΚΑ Κωνσταντινίδου Βασιλεία
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Φάκος Ευάγγελος
ΠΑΡ/ΣΤΗΡΙΞΗ Στρατογιάννη Έλενα
ΠΑΡ/ΣΤΗΡΙΞΗ Ζερβού Φωτεινή
από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2019-20    

ΟΤΑΝ ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Οκτ 201911

Ποιος θα έδινε σημασία σε ένα ραγισμένο δοχείο που στάζει; Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄έσκυψαν με στοργή πάνω από τις ραγισματιές – ατέλειές του, δίνοντάς μας ένα μήνυμα πως αν αξιοποιήσουμε τις ατέλειες αυτές, θα ζούσαμε σε έναν ομορφότερο κόσμο.

από κάτω από: ΣΤ΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΤΑΝ ΘΡΙΑΜΒΕΥΕΙ Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ    

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ-ΣΝΑΚ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Οκτ 20198

Από τον ιστότοπο «Κάθε μέρα γονείς» αντιγράφουμε ένα άρθρο που αφορά στην υγιεινή διατροφή των παιδιών:

Εύκολα και υγιεινά σνακ

για τα παιδιά

Στις βόλτες με τα παιδιά, στις εκδρομές μας, στο σχολείο, ακόμη και στο σινεμά ή όπου αλλού βρεθούμε, που τα παιδιά θα ζητήσουν να φάνε κάτι, μπορούμε πάντα να επιλέξουμε ένα θρεπτικό και υγιεινό σνακ, που θα το έχουμε φτιάξει μόνοι μας.

Αγαπημένα φρούτα

Στη λίστα των σνακ για την πρωινή ή την απογευματινή βόλτα με το παιδί μας, ένα φρούτο θα πρέπει να καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Εύκολα στη μεταφορά, χωρίς καμία προπαρασκευή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και καροτενοειδή, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά και ταυτόχρονα χαμηλή θερμιδική αξία. Φρούτα με έντονα χρώματα, κομμένα σε μορφή τσιπς, φυσικοί χυμοί ή πρωτότυπες ιδέες όπως ένα «φρουτοσουβλάκι» ή μία φρουτοσαλάτα είναι αναμφισβήτητα πιο δελεαστικά στα παιδιά και πιο εύκολα στην κατανάλωσή τους.

Υγιεινά και δικής μας παραγωγής smoothies

Στο μπλέντερ, αναμιγνύοντας φρούτα ή λαχανικά, σε συνδυασμό με γάλα καρύδας ή γιαούρτι, είναι αναμφίβολα μία υγιεινή, δροσιστική, γευστική και πλούσια διατροφικά επιλογή, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ανάλατοι ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα

Αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια, φιστίκια, κάσιους αναμειγμένα με αποξηραμένα φρούτα που προτιμάει το παιδί, μπορούν να αποτελέσουν μία παιδική λιχουδιά. Πλούσιοι σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, ιχνοστοιχεία και πρωτεΐνες συνδυασμένοι με τις ευεργετικές ιδιότητες των φρούτων, μπορούν να αποτελέσουν μία ιδανική λύση για τη βόλτα ή την παραλία, ένα σνακ με πλούσια διατροφική αξία, κουβαλώντας τα εύκολα μαζί μας σε ένα σακουλάκι. Μικρά κομματάκια μαύρης σοκολάτας μπορούν να δώσουν μία ακόμα γευστικότερη απόλαυση στους μικρούς μας φίλους.

Σπιτικό κέικ, κριτσίνια, σταφιδόψωμο και μπάρες δημητριακών

Κέικ με ελαιόλαδο αντί βουτύρου και αλεύρι ολικής άλεσης, μπάρες δημητριακών με βάση τα δημητριακά ή τη βρώμη εμπλουτισμένα με κομματάκια φρέσκων ή αποξηραμένων φρούτων, ξηρούς καρπούς, μαύρη σοκολάτα, κανέλα, αποτελούν ένα βολικό, εύκολο και υγιεινό σνακ που μπορούμε να έχουμε πάντα μαζί μας. Επιπλέον σπιτικά κριτσίνια και σταφιδόψωμο είναι μία ακόμα εύκολη και χορταστική επιλογή.

Σπιτικό παστέλι

Νόστιμο, υγιεινό και εύκολο στη παραγωγή του, χρησιμοποιώντας μόνο δύο υλικά-θησαυρούς, σουσάμι και μέλι, προσφέρουν μία υπέροχη γεύση, μία πληθώρα θρεπτικών συστατικών, ενέργεια, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, βιταμίνες και ασβέστιο.

Τοστ, αραβική πίτα ή muffins με λαχανικά

Η διαχρονική λύση του τοστ, που συνήθως βρίσκεται σε κάθε σπίτι, αποτελεί ένα εύκολο σνακ για τη βόλτα μας. Δυο φέτες ψωμί ολικής άλεσης, μία φέτα λιωμένο ή ωμό τυρί χαμηλών λιπαρών (ή κρέμα τυριού), μία φέτα γαλοπούλα ή αυγό και λαχανικά της επιλογής μας, συνοδευόμενα από πάστα ελιάς, προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια στον περίπατό μας. Επιπλέον, μία ξεχωριστή επιλογή θα αποτελούσε και η αραβική πίτα, για μία διαφορετική γεύση, με γαλοπούλα, τυρί και τόνο ή εύκολα σπιτικά muffinς συνδυασμένα με λαχανικά.

Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, μέλι, βρώμη και φρούτα

Ένα γιαούρτι συνοδευόμενο με ότι φρούτο προτιμάει το παιδί μας, μέλι, βρώμη και ξηρούς καρπούς αποτελεί μία πλούσια πηγή ενέργειας με ένα μεγάλο εύρος θρεπτικών συστατικών. Επίσης, ένα σπιτικό παγωμένο γιαούρτι συνδυασμένο με κομματάκια μαύρης σοκολάτας, κακάο, ή φρούτα σίγουρα αποτελεί μία ακόμα πιο ελκυστική επιλογή. Να θυμηθούμε να πάρουμε το κουταλάκι μαζί μας.

Μπισκότα με ταχίνι, μέλι, κακάο, βρώμη και αποξηραμένα φρούτα

Αναμειγνύουμε όλα τα υλικά, τα πλάθουμε και τοποθετούμε την ζύμη στην κατάψυξη σε ένα σακουλάκι. Ύστερα, κόβουμε σε κομμάτια και ψήνουμε στο φούρνο. Σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, αντιοξειδωτικά και μεταλλικά στοιχεία. Ένας αδιαφιλονίκητος σύμμαχος καλής υγείας, που θα αγαπήσουν τα μικρά παιδιά.

Αυγόφετες με γαλοπούλα και τυρί

Η κλασσική, παραδοσιακή συνταγή της αυγόφετας σε μία παραλλαγή. Κόβουμε τις φέτες ψωμιού  όσο πιο λεπτές γίνεται και τις τυλίγουμε σε ρολό μαζί με μία φέτα γαλοπούλα και μία τυρί. Ύστερα τις βουτάμε στο μείγμα του αυγού και ψήνουμε στο φούρνο. Γευστικό κι εύκολο, το παιδί απολαμβάνει τις ευεργετικές ιδιότητες του αυγού (καλά λιπαρά, βιταμίνες, σίδηρο, φώσφορο, σελήνιο, ψευδάργυρο) και την απαραίτητη ενέργεια.

Μπανάνα περιχυμένη με κουβερτούρα και αμύγδαλα

Ένα γλυκό σνακ για μία με δύο φορές την εβδομάδα που θα ξετρελάνει το παιδί μας και είναι πολύ εύκολο στην παρασκευή του. Κόβουμε τη μπανάνα και την περνάμε σε ένα καλαμάκι για σουβλάκι. Την αφήνουμε στην κατάψυξη και αφού παγώσει, την περιχύνουμε με κουβερτούρα και αμύγδαλα. Μία γλυκιά επιλογή για το πάρκο, αναμφίβολα καλύτερη από ένα κρουασάν ή σοκολατένιο μπισκότο.


Αν φυσικά θέλετε κι εσείς ένα σνακ, είναι προτιμότερο να επιλέξετε κάτι από αυτά, από το να αγοράσετε κάτι από έξω. Τα περισσότερα όμως περιέχουν αρκετές θερμίδες κι αν είστε σε δίαιτα, καλό θα είναι να τα αποφύγετε. Για αυτό κι εμείς σύντομα θα σας ετοιμάσουμε μια επιλογή από υγιεινά σνακ, που δεν θα σας γεμίσουν με περιττές θερμίδες. Stay tuned!


 

Sandwich, σαλάτες, dips, μπάρες, αλμυρές και γλυκές λιχουδιές, ιδανικές για το σχολείο, παρασκευασμένες με βασικό γνώμονα την σωστή διατροφή του παιδιού μας.


από κάτω από: Γενικού ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ-ΣΝΑΚ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ    

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Οκτ 20196

                         ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Όπως γνωστοποιήθηκε και την Παρασκευή, αν ο καιρός εξελιχθεί (σύμφωνα με τις  προγνώσεις των μετεωρολόγων) βροχερός, η μετάβαση στο Πάρκο της Αγίας Τριάδας θα αναβληθεί. Τα μαθήματα θα γίνουν κανονικά σύμφωνα με το υφιστάμενο ωρολόγιο πρόγραμμα.

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ    

5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οκτ 20195

 

Με εμβληματικές δημιουργίες δύο «κολοσσών» των ελληνικών γραμμάτων τιμούμε την παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών:

 

Του Κωστή Παλαµά 

Σµίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές! 
Κι ότι σ’ απόµεινε ακόµη στη ζωή σου, 
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου! 
Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ! Κι αν λίγη δύναµη µεσ’ το κορµί σου µένει, 
Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωµένη. 
Θέµελα βάλε τώρα πιο βαθειά, 
Ο πόλεµος να µη µπορεί να τα γκρεµίσει. Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησµονήσει; 
Θα θυµηθούνε κάποτε κι αυτοί 
Τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη, 
Υποµονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι …
(το πασίγνωστο ποίημα που είναι αφιερωμένο στο δάσκαλο)

Του Νίκου Καζαντζάκη

«Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες.»

 

(μια αποστροφή του λόγου για το πώς ορίζεται ο ιδανικός δάσκαλος)

Στην Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών, γνωστή και ως Διεθνή Ημέρα Εκπαιδευτικών, αφιερώνει η Google το σημερινό της doodle, τιμώντας την ελεύθερη διδασκαλία.

 

Αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών το doodle της Google

από κάτω από: Γενικού ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ    

Τα συμπτώματα της δυσλεξίας, της δυσαριθμησίας και της δυσγραφίας

Οκτ 20192

ΔΥΣΛΕΞΙΑ-ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ-ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ

Μεταφέρουμε από τον γνωστό εκπαιδευτικό ιστότοπο alfavita.gr ένα εξαιρετικά διαφωτιστικό άρθρο που αφορά σε φάσμα μαθησιακών δυσκολιών:

 

Η ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Μαρία Παπαδημητρίου, αναλύει τα πρόδρομα «σημάδια» των μαθησιακών δυσκολιών, τα αίτιά τους αλλά και τους τρόπους θεραπευτικής αντιμετώπισης που όλοι οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν

Μαθησιακές δυσκολίες: δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία. Αφορούν ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό, το 5% περίπου των παιδιών και επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις στο σχολείο που εμφανίζονται χαμηλότερες από το αναμενόμενο. Πολλοί μπορεί να έχουν ακούσει γι’ αυτές αλλά δε γνωρίζουν πολλές λεπτομέρειες. Άλλοι δε, τις αγνοούν τελείως και σπεύδουν αδίκως να χαρακτηρίσουν έναν μαθητή, τεμπέλη ή αμελή.

Τα προβλήματα εμφανίζονται όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στην καθημερινότητα. Τα άτομα που τα παρουσιάζουν όμως έχουν συχνά, πολύ υψηλή νοημοσύνη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν.

Η ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Μαρία Παπαδημητρίου, μας αναλύει τα πρόδρομα «σημάδια» των μαθησιακών δυσκολιών, τα αίτιά τους αλλά και τους τρόπους θεραπευτικής αντιμετώπισης που όλοι οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν. 

dyslexia

– Να ξεκινήσουμε με τη δυσλεξία; Τι ακριβώς είναι;

Η δυσλεξία είναι η λεγόμενη διαταραχή της ανάγνωσης που είναι και η συχνότερη. Στη δυσλεξία έχουμε μια ελειμματική ικανότητα της αναγνώρισης των λέξεων, μια βραδεία και μη ακριβή ανάγνωση και μια ελλειπή κατανόηση συνολικά αυτού που διαβάζει κάποιος. Η δυσλεξία δεν αφορά μόνο το σχολείο. Μπορεί ας πούμε ένας ενήλικας να πάρει ένα manual μιας συσκευής και να μη μπορεί να καταλάβει το σύνολο των πληροφοριών που διαβάζει, πρέπει κάποιος να του εξηγήσει και προφορικά. Στο 40% των περιπτώσεων αυτών υπάρχει κληρονομικότητα.– Ποια είναι τα σημάδια που αν τα παρατηρήσουν οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό για να διαπιστώσουν αν το παιδί έχει δυσλεξία;

Μπορεί το παιδί να κάνει ανάγνωση συλλαβιστά. Οτιδήποτε και αν διαβάσει να μην μπορεί να το αποδώσει εύκολα μετά, να δυσκολεύεται, να σταματάει, να τα παρατάει και να μη θέλει να συνεχίσει. Υπάρχουν προβλήματα που αφορούν στο να αναγνωρίσει γραπτώς τις λέξεις ενώ στο δημοτικό δυσκολεύεται να αντιστοιχήσει εικόνες με λέξεις. Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν προβλήματα ορθογραφίας τα οποία πολλές φορές είναι και παράδοξα, δηλαδή τη μια στιγμή μπορεί μια λέξη να τη γράφει σωστά και την άλλη λάθος. Συχνά, οι ενήλικες τα παρεξηγούν όλα αυτά και τα αποδίδουν σε τεμπελιά ή θεωρούν ότι το παιδί τα κάνει επίτηδες. Ακόμα, είναι πιθανόν να υπάρχει μια τεράστια αντίδραση του παιδιού όσον αφορά το διάβασμα, που δεν ταιριάζει στην προσωπικότητα και στον χαρακτήρα του. Πολλοί γονείς λένε «η ζωή μας έγινε κόλαση από τότε που ξεκίνησε το σχολείο».

– Αντιλαμβάνονται λοιπόν, αυτά τα ύποπτα σημάδια οι γονείς από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Σε ποιον ειδικό πρέπει να απευθυνθούν;

Ο παιδίατρος είναι πάντα σημείο αναφοράς και θα κατευθύνει κατάλληλα τους γονείς εάν ερωτηθεί. Χρειάζεται όμως να γίνει μια πολύπλευρη αξιολόγηση. Το παιδί πρέπει να το δει ένας κλινικός ψυχολόγος που θα κάνει ένα τεστ που δίνει τη δυνατότητα να δούμε συνολικά πώς λειτουργεί ο εγκέφαλός του. Θα πρέπει να το δει επίσης, ένας ειδικός παιδαγωγός- σχολικός ψυχολόγος και έπειτα και ένας παιδοψυχίατρος. Τις περισσότερες φορές χρειάζεται πέρα από τη μαθησιακή παρέμβαση του παιδιού χρειάζεται και συμβουλευτική των γονέων.

Χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχουν διάφορα θεραπευτικά κέντρα αμφιβόλου ποιότητας όπου γίνονται κάποιου είδους αξιολογήσεις και έπειτα διαγνώσεις από την πρώτη δημοτικού. Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως η οριστική διάγνωση δεν μπορεί να γίνει πριν την τρίτη δημοτικού, δεν μπορεί ένας ειδικός να πει με βεβαιότητα, πόσο σοβαρή είναι η διαταραχή αυτή νωρίτερα.

– Και τι συμβαίνει μετά τη διάγνωση; Θεραπεύεται η μαθησιακή δυσκολία;

Η οριστική διάγνωση μας βοηθά στο να δώσουμε σε αυτό το παιδί την ικανότητα εφόσον υπάρχει μαθησιακή διαταραχή και ξέρουμε πια και τη βαρύτητά της να έχει και συγκεκριμένους τρόπους αξιολόγησης και εξέτασης στο γυμνάσιο και το λύκειο.

– Πώς εξετάζεται ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες;

Στο δημοτικό, ο δάσκαλος δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στα προφορικά και επιλέγει κατάλληλους τρόπους παιδαγωγικούς ώστε ό, τι γραπτό υπάρχει σε εξέταση, να μπορεί να το αναπληρώσει με αντίστοιχους προφορικούς τρόπους. Άλλα παιδιά βέβαια, μπορεί απλά και μόνο να χρειάζονται περισσότερο χρόνο στην εξέταση.

Στο γυμνάσιο ο προφορικός βαθμός μετρά πολύ περισσότερο. Δε σταματάνε όμως και τα γραπτά γιατί το παιδί δουλεύει πάνω στη δυσκολία του. Δε θεραπεύεται ποτέ αλλά δε θα παραμείνει στάσιμη στο πέρασμα του χρόνου. Έχουμε περιπτώσεις που στο λύκειο, οι καθηγητές δεν αντιλαμβάνονται καν ότι υπάρχουν δυσκολίες ακριβώς γιατί οι δυσκολίες αυτές έχουν «δουλευτεί» κατάλληλα και δεν γίνονται αντιληπτές.

Στις πανελλήνιες τα παιδιά γράφουν μαζί με τους υπόλοιπους εξεταζόμενους και στο τέλος, στέκονται μπροστά στους καθηγητές,  λύνουν ξανά τα θέματα προφορικά και οι καθηγητές σημειώνουν.

– Η δεύτερη μαθησιακή δυσκολία είναι η δυσαριθμησία. Θέλετε να μας πείτε μερικά πράγματα γι’ αυτή;

Είναι η διαταραχή των μαθηματικών. Τα παιδιά εδώ, έχουν δυσκολία στη μάθηση και στην ανάκληση αριθμών. Δε μπορούν να θυμηθούν απλές μαθηματικές πράξεις, έχουν πολύ αργό ρυθμό κατά τους υπολογισμούς και κάνουν και μπορεί να κάνουν λάθη ακόμα και στην πρόσθεση. Επίσης, έχουμε δυσκολίες που αφορούν και τις γλωσσικές ικανότητες και τις αντιληπτικές ικανότητες, να αναγνωρίσεις και να κατανοήσεις τα σύμβολα δηλαδή. Υπάρχουν και θέματα με τη συγκέντρωση.

– Και ποια άλλη μαθησιακή διαταραχή υπάρχει;

Υπάρχει επίσης και η διαταραχή της γραπτής έκφρασης που είναι πιο σπάνια, παλαιότερα λεγόταν δυσγραφία. Αφορά κυρίως τα ελλείματα στη χρήση της γλώσσας και είναι πιο δύσκολο να ανιχθευτεί. Μιλάμε για παιδιά που έχουν κακή ορθογραφία, λάθη στη γραμματική, στα σημεία στίξης και πολύ κακό γραφικό χαρακτήρα. Περνά αρκετός καιρός για να αρχίσουν να γράφουν κείμενα αυτά τα παιδιά και υπάρχει πολύ κακή οργάνωση του κειμένου. Δύσκολα μπαίνει μια διάγνωση τελική πριν τα επτά, συνήθως γίνεται μετά τα δέκα έτη. Από την αρχή της δευτέρας δημοτικού συνήθως καταλαβαίνουν οι εκπαιδευτικοί ότι υπάρχει πρόβλημα. Ισχύει και εδώ ότι στην Τρίτη δημοτικού βάζουμε την οριστική διάγνωση.

dyslexia

– Πού οφείλονται οι μαθησιακές δυσκολίες; Γνωρίζουμε ποια είναι τα αίτιά τους;

Η αιτιολογία των μαθησιακών διαταραχών δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό που συμβαίνει σίγουρα είναι ότι σε κάποιες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με το λόγο με τη γραπτή έκφραση και τα μαθηματικά υπάρχει μια διαφορετικού τύπου μορφολογία του εγκεφάλου. Δεν μιλάμε για μια παθολογία, δε λείπει η παραγωγή κάποιας ουσίας όπως συμβαίνει με κάποιες παθήσεις ή δεν λείπει κάποιο ανατομικό στοιχείο.

Οι άνθρωποι με μαθησιακές δυσκολίες έρχονται αντιμέτωποι με τον «τρόπο των πολλών». Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι φτιαγμένο για τους πολλούς και σε αυτό το σύστημα τα παιδιά με εκπαιδευτικές δυσκολίες δε μπορούν να ανταποκριθούν με ευκολία παρότι τα περισσότερα από αυτά έχουν ένα IQυψηλότερο από το αναμενόμενο.

– Αληθεύει ότι και ο Αϊνστάιν είχε μαθησιακές δυσκολίες;

Ο Αϊνστάιν είχε σοβαρότατες διαταραχές της ανάγνωσης. Ο Μπιλ Γκέιτς έχει πολύ σοβαρή διαταραχή και ο Στηβ Τζόμπς επίσης, είχε. Και δεν είναι τυχαίο που όλοι αυτοί οι άνθρωποι ασχολήθηκαν με πράγματα έξω από την «πραγματικότητα» και την καθημερινότητα που ήταν πιο κοντά στον τρόπο λειτουργίας του δικού τους εγκεφάλου. Το ζητούμενο με της μαθησιακές δυσκολίες είναι να έχει το παιδί την κατάλληλη πλαισίωση ώστε να μπορέσει να δείξει τις ικανότητές του. Τα παιδιά αυτά διαπρέπουν και συχνά, βρίσκονται παραπάνω από τον μέσο όρο.

– Έχουν δηλαδή κάποιες συγκεκριμένες κλίσεις;

Έχουν πολύ ανεπτυγμένη την ικανότητα της τοποθέτησης των πραγμάτων στο χώρο, οπότε πολλές φορές έχεις ένα παιδί της δευτέρας δημοτικού που μπορεί και αντιλαμβάνεται καλύτερα τη γεωμετρία ας πούμε, από έναν τελειόφοιτο λυκείου. Ή βλέπεις παιδιά που μπορούνε και προσανατολίζονται πολύ καλά στο χώρο ή ζωγραφίζουν εξαιρετικά ή έχουν εξαιρετικές συνθετικές ικανότητες σκέψης. Μπορούν να φτιάξουν μια ιστορία, να σου αφηγηθούν ή να σου αναπαράξουν μια ιστορία με τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία τους και στο επίπεδο των γνώσεών τους.

– Πολλές φορές τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρεξηγούνται άδικα, όσοι δε γνωρίζουν τι συμβαίνει μπορεί να τα θεωρήσουν αμελή, αδιάφορα για τα μαθήματα.

Είναι το σύνηθες αυτό που περιγράφετε, μπορεί να θεωρηθούν τεμπέλικα, αδιάφορα, αντιδραστικά, κάποιοι αδίκως λένε ότι δεν πρόκειται να καταφέρουν πράγματα στη ζωή τους. Πολλές φορές οι γονείς φτάνουν σε εμάς ζητώντας βοήθεια και θέλουν να θεραπεύσουμε το «κακό παιδί», να το φέρουμε στον «ίσιο δρόμο». Οι μαθησιακές δυσκολίες πολλές φορές συνοδεύονται από κάποιες αμιγώς ψυχιατρικές διαταραχές γιατί ένα παιδί που δεν καταφέρνει να ενταχθεί νιώθει ότι οι άλλοι δεν το καταλαβαίνουν αλλά και το ότι το ίδιο δεν καταλαβαίνει τους άλλους. Το παιδί που είναι μέσα στην τάξη και δεν καταλαβαίνει τι γίνεται, δεν υποφέρει μόνο το ίδιο αλλά καταλαβαίνει ότι και οι άλλοι δυσκολεύονται επειδή δεν συμμετέχει.

– Τι συναισθήματα αναπτύσσουν αυτά τα παιδιά σε αμήχανες καταστάσεις;

Τα παιδιά αυτά συμβαίνει συχνά να έχουν μεγάλη αγωνία, να είναι αποθαρυμμένα να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα. Να βιώνουν μια απογοήτευση που κρατά χρόνια, αν δεν έχει γίνει διάγνωση, να έχουν κακές σχέσεις με τους συνομιλήκους τους. Ειδικά στις τάξεις του δημοτικού το να είσαι ο κακός μαθητής είναι δυστυχώς, ένα «στίγμα».

 

από κάτω από: Γενικού ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα συμπτώματα της δυσλεξίας, της δυσαριθμησίας και της δυσγραφίας    

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ»

Οκτ 20192

«ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» 2019

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του  μαθηματικού διαγωνισμού του «Μικρού Ευκλείδη» για το 2019. Στο σχολείο μας αντιστοιχούν οι παρακάτω βραβευθέντες/είσες μαθητές/τριες (όπως καταγράφονται στο μήνυμα της ΕΜΕ):

ΔΑΥΙΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ Ε1 09ου Πετρούπολης
ΚΟΣΜΑΣ ΦΩΤΗΣ Ε2 09ου Πετρούπολης
ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΣΤ1 09ου Πετρούπολης
ΞΥΔΑΚΗ ΘΕΑΝΩ ΣΤ1 09ου Πετρούπολης
ΠΑΣΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ1 09ου Πετρούπολης
ΡΟΜΠΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤ1 09ου Πετρούπολης
ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ ΣΤ1 09ου Πετρούπολης
ΠΑΠΠΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤ2 09ου Πετρούπολης
ΒΑΛΑΚΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤ3 09ου Πετρούπολης
ΚΟΡΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤ3 09ου Πετρούπολης
ΦΩΤΟΥΔΗ ΝΑΣΙΑ ΣΤ3 09ου Πετρούπολης

Οφείλουμε για μια ακόμη φορά να συγχαρούμε όλα τα παιδιά μας που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και να σφίξουμε το χέρι όσων διακρίθηκαν.Παρακάτω παρατίθεται η πρόσκληση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που αφορά στην τελετή βράβευσης.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34

106 79   ΑΘΗΝΑ

Τηλ. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025

e-mail : info@hms.gr

www.hms.gr

GREEK     MATHEMATICAL      SOCIETY

34, Panepistimiou (Εleftheriou Venizelou) Street

GR.  106 79 – Athens – HELLAS

Tel. 3616532 – 3617784 – Fax: 3641025

e-mail : info@hms.gr

www.hms.gr

 

 

 

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2019

Αρ. πρωτ. 752/1-10-2019

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Την 1 Μαρτίου 2019 πραγματοποιήθηκε ο 13ος Διαγωνισμός «Μαθηματικά και Παιχνίδι» στο πλαίσιο του περιοδικού «Ο Μικρός Ευκλείδης» για μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας μας με  στόχο να έλθουν οι μαθητές πιο κοντά στα Μαθηματικά και τις εφαρμογές τους.

 

Το Δ.Σ. της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνει την τελετή απονομής βραβείων του 13ου Διαγωνισμού «Μαθηματικά και Παιχνίδι» για μαθητές της Ε΄ τάξης και ΣΤ΄ Δημοτικού των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ Αθήνας.

 

Η βράβευση των μαθητών Ε΄ και Στ΄ τάξης θα γίνει την  Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019 στην Αίθουσα του Κ.Υ.ΒΕ. (Εθνάρχου Μακαρίου 1, Περιστέρι).

Σημείωση:H ώρα βράβευσης για τα σχολεία της Πετρούπολης υπολογίζεται περίπου στις 10:00 π.μ.

 

από κάτω από: Γενικού ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ»    

Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ

Σεπ 201926

 

           Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

O Σύλλογος διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης σε εφαρμογή σχετικής εγκυκλίου, ανακοινώνει τις ημερομηνίες που θα ισχύσει το πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» για το σχολικό έτος 2019-2020(πρόκειται ουσιαστικά για τα α΄και γ΄ Σαββατοκύριακα κάθε μήνα):

 

4-6 Οκτωβρίου 2019

18-20 Οκτωβρίου 2019

 

1-3 Νοεμβρίου 2019

15-17 Νοεμβρίου 2019

 

6-8 Δεκεμβρίου 2019

20-22 Δεκεμβρίου 2019

 

10-12 Ιανουαρίου 2020

24-26 Ιανουαρίου 2020

 

7-9 Φεβρουαρίου 2020

21-23 Φεβρουαρίου 2020

 

6-8 Μαρτίου 2020

20-22 Μαρτίου 2020

 

3-5 Απριλίου 2020

 

8-10 Μαΐου 2020

22-24 Μαΐου 2020

 

5-7 Ιουνίου 2020

από κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ    

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Η ΒΡΑΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΗ 2019

Σεπ 201925

Βραδιά του Ερευνητή 2019

Η «Βραδιά του Ερευνητή» – μια μεγάλη γιορτή για την έρευνα και την επιστήμη – είναι ένας Ευρωπαϊκός θεσμός που έχει σαν στόχο την ανάδειξη του ρόλου του Ερευνητή και την εξοικείωση του κοινού με τον συναρπαστικό κόσμο της έρευνας.

Η φετινή Βραδιά διοργανώνεται σε όλη την Ευρώπη και σε εννέα πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Ξάνθη, Καλαμάτα, Ρέθυμνο και Κόρινθο), την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου. Με το μήνυμα «Επιστήμη για όλους – Επιστήμη για ΣΕΝΑ» η έρευνα θα ανοίξει τις πόρτες της στο ευρύ κοινό, με τρόπο απλό, κατανοητό και απολαυστικό!

Στην Αθήνα, η κεντρική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» με διοργανωτές τα μεγαλύτερα Ερευνητικά Κέντρα της Αττικής και τη συμμετοχή πολλών ακόμα επιστημονικών ενώσεων και φοιτητικών και μαθητικών ομάδων.

Ο χώρος της γνώσης σας προσκαλεί να τον ανακαλύψετε μέσα από ποικίλες και πρωτότυπες; δράσεις και για μια ακόμη χρονιά η έρευνα θα σε ταξιδέψει παντού αποκαλύπτοντας τα μυστικά της!

Έλα για μια βραδιά να ζήσεις στον ρυθμό της Επιστημονικής Έρευνας!

Για περισσότερες πληροφορίες. www.renathens.gr – www.facebook.com/rengreece

 

Δράσεις του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού στη Βραδιά του Ερευνητή 27/09

Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού θα διοργανώσει τρεις ειδικές προβολές της διαδραστικής παραγωγής «Περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία» στη ΘΟΛΟ Εικονικής Πραγματικότητας του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και θα παρέχει ελεύθερη πρόσβαση στην έκθεση «Δεινόσαυροι & Τέρατα των Θαλασσών».

«ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ»

Η εντυπωσιακή έκθεση «ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ», η οποία φιλοξενείται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», ταξιδεύει τους επισκέπτες σε αρχαίους ωκεανούς και τους συστήνει επιβλητικά προϊστορικά τέρατα: Θαλάσσια ερπετά της Μεσοζωικής Περιόδου, όπως τον Ιχθυόσαυρο (Icthyosaurus), τον Οφθαλμόσαυρο (Ophthalmosaurus), τον Πλειόσαυρο (Pliosaurus), τεράστια κητοειδή, όπως τον «Λεβιάθαν του Μέλβιλ», μία φάλαινα που έτρωγε άλλες φάλαινες, γιγαντιαίους αμμωνίτες (θαλάσσιο μαλάκιο όπως το σύγχρονο χταπόδι, καλαμάρι κ.λ.π.) και πολλά ακόμα εντυπωσιακά και τρομακτικά πλάσματα που κατοικούσαν τους ωκεανούς πριν από εκατομμύρια χρόνια μέχρι τη «Φάλαινα-καρχαρία» και τον «Μεγάλο Λευκό Καρχαρία» της σύγχρονης εποχής. Η έκθεση είναι διαδραστική, εκπαιδευτική και ψυχαγωγική και απευθύνεται σε επισκέπτες όλων των ηλικιών, καθώς και σε όσους ενδιαφέρονται για την εξέλιξη της θαλάσσιας ζωής από την προϊστορική περίοδο μέχρι σήμερα.

«ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ» *

Η παραγωγή Εικονικής Πραγματικότητας του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού «Περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία» προσφέρει μια ολοκληρωμένη περιήγηση στον ιερό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας το 2ο αιώνα π.Χ. Μνημεία και ιερά κτήρια ζωντανεύουν, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γίνουν «κοινωνοί» των αγωνισμάτων και των τελετουργιών των Ολυμπιακών Aγώνων και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης. Ο ναός του Δία, υπόδειγμα δωρικού περίπτερου ναού, το Ηραίο, το παλαιότερο μνημειακό οικοδόμημα του ιερού, το Γυμνάσιο, που χρησίμευε για τις προπονήσεις, η Παλαίστρα, το Λεωνιδαίο, χώρος διαμονής των επίσημων επισκεπτών, το Βουλευτήριο, το Στάδιο και άλλα πολλά ιερά κτήρια και χώροι παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της περιήγησης με τη βοήθεια της ζωντανής αφήγησης Μουσειοπαιδαγωγών.

* Για κρατήσεις θέσεων: www.renathens.gr

Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Πειραιώς 254, Ταύρος

ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

(Οι πληροφορίες αναδημοσιεύονται από τον ιστότοπο kathimerini.gr)

από κάτω από: Γενικού ενδιαφέροντος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ Η ΒΡΑΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΗ 2019    
« Παλιότερα άρθρα


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων