“Η κοιλάδα με τις πεταλούδες” της Ελένης Δικαίου

Ε Η ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣΤην Τετάρτη 3/5/2023, στο πλαίσιο της 7η Εβδομάδας Βιβλιοφιλίας, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε τάξης υποδέχτηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την πολυβραβευμένη συγγραφέα Ελένη Δικαίου.

Διάβασαν το βιβλίο της “Η κοιλάδα με τις πεταλούδες”, μια ιστορία για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των ανθρωπινων δραστηριοτήτων σε αυτό. Παρουσίασαν τις εργασίες τους και τις εικαστικές τους δημιουργίες, παρακολούθησαν ένα βίντεο για τη λίμνη Κάρλα και συζήτησαν με τη συγγραφέα τις θετικές και αρνητικές συνέπειες της αποξήρανσης και πως αυτό το γεγονός επηρέασε τη ζωή των ανθρώπων της περιοχής. Το γεγονός αυτό έγινε η έμπνευση συγγραφής του βιβλίου.

Η κ. Δικαίου επισκέφτηκε και τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας που αριθμεί πλέον περισσότερα από 3600 βιβλία.

Εβδομάδα Βιβλιοφιλίας (2-12 Μαΐου 2023)

Διαφάνεια3 Διαφάνεια4

Η δασκάλα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού, κα Ευαγγελία Κωνσταντίνου, ζωγράφισε την αφίσα της 7ης Εβδομάδας Βιβλιοφιλίας:

IMG 20230503 095731

Συμμετοχή εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας την Πέμπτη 27/4/2023

Λόγω της παραπομπής της Διευθύντριας του σχολείου μας στο αστυνομικό τμήμα Κορυδαλλού, έπειτα από μήνυση γονέα/κηδεμόνα του σχολείου μας που υπέβαλε στην αστυνομία και στην εισαγγελία Πειραιά, σας ενημερώνουμε ότι Την Πέμπτη 27/4 και ώρες 8:1511:15, υπάρχει στάση εργασίας.

Παραθέτουμε σχετικό έγγραφο εδώ

Εισαγωγή μαθητών/τριών στην Α’ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024

Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024

Κατάλογος Μουσικών Σχολείων & Αίτηση

Ενημέρωση σχετικά με την εφαρμογή του ν. 4800/21-5-2021 (Α ́ 81) για τις εγγραφές/μετεγγραφές μαθητών/τριών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

Εισαγωγή μαθητών/τριών στην Α’ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024

Ευχές για το Πάσχα 2023

ΠΑΣΧΑ 2023

Πασχαλινές Δραστηριότητες

Στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού, οι μαθητές και μαθήτριες σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό εικαστικών του σχολείου μας και τους/τις δασκάλους/ες τους συμμετείχαν σε Πασχαλινές Δραστηριότητες.

Εγγραφές στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού για το Σχολικό Έτος 2023-24

Οι γονείς / κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών που ενδιαφέρονται να εγγραφούν στο ολοήμερο πρόγραμμα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού για το Σχολικό Έτος 2023-24, παρακαλούνται να συμπληρώσουν και να αποστείλουν στο σχολείο την εβδομάδα μετά το Πάσχα (24-27/4), την αίτηση που δόθηκε στα παιδιά συμπληρωμένη.



Λήψη αρχείου

Από τη Διεύθυνση

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 2 Απριλίου 2023

IBBY FB HR

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο εγκρίνεται η πρόταση ενός διαφορετικού εθνικού τμήματος της οργάνωσης, το οποίο δημιουργεί ένα μήνυμα και μια αφίσα για να διανεμηθούν σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν.

Η ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People – Διεθνής Οργάνωση για τη Νεότητα) ανέθεσε στο Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου τη δημιουργία του μηνύματος και της αφίσας για τον εορτασμό της 2ας Απριλίου – Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2023.
Το μήνυμα «Είμαι ένα βιβλίο. Διάβασέ με» που έγραψε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (υποψήφιος για το H. C. Andersen Award 2018 για τη συγγραφή) και το εικαστικό της αφίσας 2023 που ζωγράφισε η Φωτεινή Στεφανίδη (υποψήφια για το H. C. Andersen Award 2004 για την εικονογράφηση) θα μεταφέρουν σε όλον τον κόσμο την αγάπη για την ανάγνωση, μέσα από την οποία αναδεικνύονται οι πανανθρώπινες αξίες της ισότητας και της συμπερίληψης, της αλληλεγγύης και του σεβασμού στον «άλλο».

ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΒΑΣΕ ΜΕ 1

Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με. (του Βαγγέλη Ηλιόπουλου)

Είμαι ένα βιβλίο.
Είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.

Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.
Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.
Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –
άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,
άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,
άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.

Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.
Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.

Καθένα μας είναι μοναδικό.
Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,
να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,
να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.

Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.
Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.

Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι
ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου
και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.

Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει
ή να με διώξει σε άλλο ράφι.
Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου
ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.

Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,
γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,
κάνε χώρο.
Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.

Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.
Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.
Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.

Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.
Όλοι είμαστε βιβλία.

Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι:
«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια”

Ένα διήμερο με τους μαθητές τις μαθήτριες των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων του σχολείου μας στις 29 & 30/3/2023 πέρασε ο κ.Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το ΥΠΑΙΘ προγράμματος  “ΔΕΣ ΤΗ ΖΩΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΤΙΑ” σε συνεργασία με το τμήμα παιδείας του Δήμου Κορυδαλλού.

 

τη ζωη με αλλα ματια 1

Στην παρουσίαση αυτή έγινε μία εφ’ όλης της ύλης προσέγγιση των κινητικών αναπηριών. Ο κ. Παναγιώτης αυτοπαρουσιαζόμενος προκάλεσε τους μαθητές μας να ρωτήσουν “ότι περνάει από το κεφάλι τους” ως προς την καθημερινότητα του, την αντίδρασή του σε διάφορες καταστάσεις, την αντίδραση του κόσμου όταν συναντούν έναν άνθρωπο σε αναπηρικό αμαξίδιο με απώτερο σκοπό τον προσδιορισμό της έννοιας αναπηρίας. Καθώς, το συμπέρασμα φαίνεται πως είναι αναπηρία όχι η δυσκολία ενός ανθρώπου από μόνη της αλλά η δυσκολία του ανθρώπου αυτού να συνυπάρξει, να κινηθεί, να δουλέψει, να διασκεδάσει, να κάνει οικογένεια όπως όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι. Σε μία άλλη χώρα με διαφορετική ευαισθητοποίηση και μέτρα -παραδείγματος χάριν στα φανάρια, στους δρόμους, στις ράμπες- ένας άνθρωπος σε αναπηρικό αμαξίδιο δε θα ήταν ανάπηρος.

Οι μαθητές έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο πώς είτε περπατάμε με τα πόδια μας είτε περπατάμε με αμαξίδιο σίγουρα αξίζουμε και μπορούμε να απολαύσουμε την ζωή σε κάθε της στιγμή!

.τη.ζωη.με.αλλα.ματια

Η ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με τη διαφορετικότητα, υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» στα σχολεία.

Ανάπηρα άτομα συντονίζουν έναν ελεύθερο διάλογο με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Μαζί, προσεγγίζουν βιωματικά την πραγματικότητα της αναπηρίας, της προσβασιμότητας και της μοναδικότητας του κάθε ατόμου. Τα παιδιά, ως οι ενεργοί αυριανοί πολίτες, αφυπνίζονται και συνειδητοποιούν την αξία της αλληλοαποδοχής και της αλληλεγγύης.

Οι συντονιστές είναι ευέλικτοι ως προς το κοινό τους και καλούνται κάθε φορά να ανταποκριθούν ανάλογα με τον τρόπο που οι ίδιοι μαθητές εκφράζονται λεκτικά, συναισθηματικά και με τη συμπεριφορά τους. Έτσι το πρόγραμμα δεν είναι μονοδιάστατο αλλά αντικατοπτρίζει κάθε φορά το κοινό του, εξυψώνοντας τη διαφορετικότητα του κάθε ατόμου και ανάγοντάς τη σε μοναδικότητα. Παράλληλα, όντας ένα πρόγραμμα αμιγώς παιδοκεντρικό, δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ορίσουν το πεδίο της συζήτησης, να τοποθετηθούν με σκέψεις, να καταθέσουν συναισθήματα και εμπειρίες και να γίνουν συν-συντονιστές. Οι ομιλητές ουσιαστικά συντονίζουν ένα κοινό μικρογραφία της κοινωνικής ποικιλομορφίας, αναδεικνύοντας την μοναδικότητα του καθενός αλλά και την χρησιμότητά του.

Αυτή η αλληλεπίδραση και αλληλοκατανόηση είναι βασικές προϋποθέσεις για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με τη διαφορετικότητα, την αναπηρία και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση