Προγράμματα και Καλές Πρακτικές

praktikes

Σχολικό Έτος 2025-2026
etwinning logo
logovenetatalk1Συγχαρητήρια στους μαθητές του τμήματος Ε2′ του σχολείου μας καθώς τους απονεμήθηκε η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για το πρόγραμμα “Talk the talk” που υλοποίησαν ως Δ2′ την περασμένη σχολική χρονιά 2024-25 στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Βενέτας Κλείδωνα. Το έργο είχε ως στόχο να δημιουργήσει όμορφες συνθήκες διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας μέσα από τη συνεργασία με τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, λαμβάνοντας υπόψη τις μαθησιακές ανάγκες κάθε μαθητή. Σύμφωνα με την ανατροφοδότηση που λάβαμε από την εθνική επιτροπή eTwinning στα θετικά στοιχεία τουvenetacloudtalk έργου συγκαταλέγονται η πολύ ενδιαφέρουσα θεματολογία, ο σεβασμός στον κώδικα δεοντολογίας, οι όμορφα δομημένες δημιουργικές δραστηριότητες που κινητοποίησαν τους μαθητές με δημιουργία διακρατικών ομάδων και συνδέσμους συνεργασίας των ομάδων και οι εφαρμοσμένες παιδαγωγικές μέθοδοι.national quality label project 1
LIBRARYLOGO9

Σχολικό Έτος 2024-2025

etwinning logo

Talk the talk

Υπεύθυνη προγράμματος: Κλείδωνα Βενέτα

logovenetatalk1

Περιγραφή του έργου

Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών το τμήμα Δ2′ του σχολείου μας παίρνει μέρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Talk the talk υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικών, κα Κλείδωνα ΒενέταςΣτο πρόγραμμα συμμετέχουν μαθητές από 14 σχολεία διαφορετικών χωρών. Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να καλλιεργήσουν τις 4 βασικές γλωσσικές δεξιότητες: κατανόηση κειμένουπαραγωγή προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου και  κατανόηση προφορικού λόγου, καθώς και την εξοικείωση των μαθητών με κάποια εκπαιδευτικά λογισμικά (web 2 tools).IMG 6141IMG 6170 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, αλληλεπιδρούν και μαθαίνουν μέσω εναλλακτικών εκπαιδευτικών μεθόδων. 

logovenetatalk

Αυτό είναι το logo του προγράμματος. Επιλέχθηκε μετά από ψηφοφορία και δημιουργήθηκε από σχολείο της Πορτογαλίας. venetacloudtalk 

To συννεφόλεξο που δημιούργησαν οι μαθητές.

Εδώ μπορείτε να δείτε τους συνεργάτες του project.

YOUTUBEΔείτε την παρουσίαση του σχολείου μας.

... οι δραστηριότητες που πραγματοποίησαν οι μαθητές μας… 

... οι δραστηριότητες των άλλων σχολείων…

IMG 5272

LIBRARYLOGO9

 

logo Πολιτειότητα

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Α’ &’ Β1′ τάξης στον Ιππικό Όμιλο Καλαμάτας

(Η ζωή στη στεριά)

Εκπαιδευτικοί:

 Μουτζούρης Μανώλης (τάξη Α’)

   Νικολοπούλου Μαρία (τάξη Β1′) 

ippok0logo

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β1’ τάξης πραγματοποίησαν μια συναρπαστική εκπαιδευτική επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο Καλαμάτας. Η εμπειρία αυτή τους έφερε σε επαφή με τον κόσμο των αλόγων, προσφέροντάς τους γνώσεις αλλά και χαρά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.2025 03 24 08 31 00 5352025 03 24 08 31 00 713

Μόλις φτάσαμε στον Ιππικό Όμιλο, μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο οι εκπαιδεύτριες, οι οποίες μίλησαν στα παιδιά για τη φροντίδα, τη διατροφή και τη συμπεριφορά των αλόγων. Στη συνέχεια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα άλογα και να τα χαϊδέψουν.2025 03 24 08 30 55 906

Η πιο συναρπαστική στιγμή της επίσκεψης ήταν η βόλτα με τα άλογα! Με τη βοήθεια των εκπαιδευτριών, τα παιδιά ανέβηκαν στη ράχη των αλόγων και έκαναν μια μικρή διαδρομή, νιώθοντας τη μαγεία της ιππασίας. Ήταν μια μοναδική εμπειρία που τους γέμισε χαρά και ενθουσιασμό!20250320 1103572025 03 24 08 30 55 232

20250320 1149382025 03 24 08 30 55 185Η εκπαιδευτική επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο Καλαμάτας ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση με τη διασκέδαση. Τα παιδιά έφυγαν με όμορφες αναμνήσεις, νέες γνώσεις και, ίσως, ένα νέο πάθος για την ιππασία!

LIBRARYLOGO9

 

logo Πολιτειότητα

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Α’ τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής 

Εκπαιδευτικός:

 Μουτζούρης Μανώλης (τάξη Α’)

20250221 105159Στο πλαίσιο των δράσεων για την εκπαίδευση του ενεργού πολίτη, οι μαθητές της Α’ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Καλαμάτας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η βιωματική μάθηση γύρω από τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς και η ανάπτυξη υπεύθυνης στάσης απέναντι στην κυκλοφορία και την ασφάλεια στο δρόμο.

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, μέσα από θεωρητικό μάθημα και παιχνίδι ρόλων, τα σήματα κυκλοφορίας, τη σημασία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τον ρόλο του πεζού και του οδηγού. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών της Δημοτικής Αστυνομίας, τα παιδιά εξασκήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες, μαθαίνοντας πώς να διασχίζουν σωστά το δρόμο και να κινούνται με ασφάλεια στο αστικό περιβάλλον.20250221 10534820250221 11045820250221 110128

Η επίσκεψη αυτή συνέβαλε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της κυκλοφοριακής συνείδησης από μικρή ηλικία, ενισχύοντας την έννοια του ενεργού πολίτη που σέβεται τους κανόνες και συμβάλλει στην ασφάλεια όλων. Τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο γεμάτα γνώσεις και εμπειρίες που θα τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

LIBRARYLOGO9

 

logo Πολιτειότητα

 Όλοι μαζί μια αγκαλιά!”   

Εκπαιδευτικοί:

9ο Δ.Σ. Καλαμάτας: Μουτζούρης Μανώλης (τάξη Α’), Νικολοπούλου Μαρία (τάξη Β1′) &’ Δικαίος Παναγιώτης

Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.: Θωμοπούλου Φαίη, Κοπίτα Γιώτα &’ Σταθοπούλου Μαρία

blog praxi agapis pagkosmia imera agkalias 01

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς, μαθητές και μαθήτριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Καλαμάτας, πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή επίσκεψη στο σχολείο μας, στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών «Δράσεις του Ενεργού Πολίτη». Η δράση είχε ως στόχο να προάγει την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και τη φιλία ανάμεσα στα παιδιά των δύο σχολείων, μέσα από μια σειρά δημιουργικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων.656318de 0b8a 4cdf b23c bd6182285422

Οι εκπαιδευτικοί και των δύο σχολείων είχαν σχεδιάσει προσεκτικά ένα πρόγραμμα γεμάτο κέφι, χαμόγελα και μηνύματα σεβασμού. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε δραστηριότητες που ενίσχυσαν την ομαδικότητα και την αλληλεγγύη. Μερικές από αυτές ήταν:

  • Παιχνίδια γνωριμίας: Τα παιδιά γνωρίστηκαν μαθαίνοντας ονόματα και ενδιαφέροντα, σπάζοντας κάθε αρχική αμηχανία.691ba57b 43ee 4885 b276 2d11c34068394805d204 ef74 4199 9f15 e49df351b8bc391f6801 4f29 43f8 85e9 8be3ddad1eed
  •  Κοινή ζωγραφιά με θέμα την αγκαλιά και τα δικαιώματα των παιδιών: Τα παιδιά έφτιαξαν από κοινού μια ζωγραφιά, με μηνύματα για τη σημασία του σεβασμού των δικαιωμάτων του παιδιού.5a214ca4 b01c 4608 b6c3 aab6c512bf9531e50199 b9dc 4fbe 9853 37ba828e773919f77aee 8de3 46bb 979a 84f56e9ea83d
  • Σκυταλοδρομία με μπαλόνια: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και αγωνίστηκαν δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό. Το τελικό αποτέλεσμα…ισοπαλία! d65a51c5 920e 4864 a8d1 df1cc743d071e375e42e 4aa7 4b2a aeb1 eed78eb405aa0ab60701 570d 4f52 b4cb a485da588db8a32da55d 843b 4dce 8e8f 6c393c8f6bb1

Η ημέρα έκλεισε με κεράσματα στα παιδιά του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

imera agkalias 21012

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς θύμισε σε όλους ότι, πολλές φορές, μια απλή αγκαλιά μπορεί να αλλάξει τη διάθεση μας!

 

LIBRARYLOGO9

 

etwinning logo

“2025 eTwinners Food Awards”

Εκπαιδευτικοί:

Στεφανοπούλου Όλγα (Υπεύθυνη προγράμματος)

Πετροπούλου Σοφία,  Χρυσανθακόπουλος Κωνσταντίνος, Χρυσοσπάθη Βασιλική

logoetwinnersfood

Περιγραφή του έργου

Το πρόγραμμα “2025 Τα Βραβεία Τροφίμων eTwinners” είναι ένα συναρπαστικό έργο που βασίζεται στην κουλτούρα των τροφίμων σε όλη την Ευρώπη. Το έργο αυτό αναγνωρίζει τοπικά παραδοσιακά πιάτα από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και προωθεί πολυπολιτισμικές δημιουργίες υγιεινών φαγητών. Στόχος είναι η δημιουργία επαφής μεταξύ των μαθητών από τις χώρες-εταίρους προκειμένου να αναπτύξουν ένα κοινό έργο στο πλαίσιο του οποίου θα μπορούν να ανταλλάξουν πληροφορίες σχετικά με τα φαγητά στις χώρες τους και, σε ομάδες, να δημιουργήσουν ένα πολυπολιτισμικό υγιεινό πιάτο. Στο τέλος του έργου οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε έναν ευρωπαϊκό διαδικτυακό διαγωνισμό στον οποίο θα παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους. Κάθε δημιουργία θα αξιολογηθεί και θα ψηφιστεί για να κερδίσει τα «2025 eTwinners Food Awards».

Γλώσσα: Αγγλικά

Ηλικία μαθητών: 8 – 11 ετών

Εμπλεκόμενα μαθήματα: Αγγλικά, Νέες Τεχνολογίες, Φυσικές Επιστήμες, Αγωγή του Πολίτη

Συνεργαζόμενα σχολεία:

  • 9ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, Ελλάδα
  • Δημοτικό Σχολείο Ρεγκινίου Λαμίας, Ελλάδα
  • ICS “Guicciardini” di Firenze, Τοσκάνη – Ιταλία
  • Escola Pla de Dalt, Ολοτ – Ισπανία
  • Szkoła Podstawowa Edujoy, Kaputy – Πολωνία

Στόχοι:

  • Προώθηση της αυτονομίας και της πρωτοβουλίας των μαθητών.
  • Ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.
  • Δημιουργία ευκαιριών για τους μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους ενσωμάτωσης ευρωπαϊκών συνταγών.
  • Προώθηση της διαπολιτισμικότητας.
  • Προώθηση της επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα και εξάσκηση των αγγλικών γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών.
  • Καλλιέργεια των ικανοτήτων των μαθητών στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών.
  • Καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας και της υπευθυνότητας.
  • Ανάπτυξη των ικανοτήτων και της δημιουργικότητας των μαθητών.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

  • Χρήση της αγγλικής γλώσσας σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο και παρότρυνση για βελτίωσητων γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών.
  • Ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραφής και ομιλίας των μαθητών και βελτίωση της ευχέρειας στην αγγλική γλώσσα.
  • Βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών στις ΤΠΕ. Παραγωγή ψηφιακών μαθητικών έργων στο Twinspace (avatars, βίντεο, ψηφιακές συνταγές.)
  • Διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
  • Ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των χωρών της ΕΕ και διασφάλιση της διεθνούς συνεργασίας και αλληλεγγύης.
  • Ευαισθητοποίηση σχετικά με τον διατροφικό αλφαβητισμό.
  • Δημιουργία μιας τελικής πολυπολιτισμικής συνταγής και συμμετοχή σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό φαγητών.

YOUTUBE

progprakt

 

Σχολικό Έτος 2021-2022

twinning

“Σσσ… ο Εγκέλαδος κοιμάται. Αλλά κι αν ξυπνήσει αυτός, δε μας πιάνει πανικός…!”

Εκπαιδευτικοί:

Κούτσα Ευστρατία, Στεφανοπούλου Όλγα, Τριανταφυλλόπουλος Νικόλαος,  Χρυσανθακόπουλος Κωνσταντίνος, Καλαμπόκη Ζωή

logoearth

Περιγραφή του έργου

Το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία δυο δημοτικών σχολείων, του 9ου Δημοτικού Σχολείου και του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας. Οι δυο τάξεις Ε’ των σχολείων συνεργάστηκαν χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα etwinning ώστε να ολοκληρώσουν την κοινή τους εργασία. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα διαδικτυακά εργαλεία και πιο συγκεκριμένα τα εργαλεία που προσφέρει το TwinSpace που δημιουργήθηκε για το έργο αυτό, οι μαθητές των δύο σχολείων είχαν την δυνατότητα να επικοινωνήσουν με σύγχρονο αλλά και με ασύγχρονο τρόπο, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες και να συνεργαστούν για την πραγματοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων.

Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν και σχεδιάσθηκαν από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς των δυο σχολείων, συνδέονται με το αντίστοιχο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας Φροντίζω το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα της θεματικής υπο-ενότητας Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία.

Ο γενικός στόχος του έργου ήταν οι μαθητές να μάθουν για το φυσικό και γεωλογικό φαινόμενο του σεισμού και να προφυλάγονται χωρίς να πανικοβάλλονται και να αξιοποιήσουν εργαλεία ΤΠΕ για να δημιουργήσουν συνεργατικά ψηφιακά έργα για ενημέρωση της σχολικής και τοπικής κοινότητας για τον σεισμό.

Πως δουλέψαμε

Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων ξεκίνησαν τις δραστηριότητες του αντίστοιχου εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τον σεισμό. Ταυτόχρονα ξεκίνησαν οι εργασίες δημιουργίας του TwinSpace του έργου και οι δραστηριότητες εμπλουτισμού του στην διάρκεια του μαθήματος ΤΠΕ.

twinning

Αρχικά οι μαθητές δημιούργησαν ένα avatar το οποίο χρησιμοποίησαν στο προφίλ τους στο TwinSpace. Πριν αρχίσει η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση των μαθητών, συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν οι Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς του TwinSpace οι οποίοι αναρτήθηκαν στην σχετική σελίδα της πλατφόρμας. Στη συνέχεια ξεκίνησε η ασύγχρονη γνωριμία των μαθητών των δυο σχολείων μέσα από την πλατφόρμα του TwinSpace με ανταλλαγή μηνυμάτων στο σχετικό Φόρουμ. Στις 15 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε Διαδικτυακή συνάντηση για την σύγχρονη επικοινωνία και γνωριμία των μαθητών.

Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν μικτές ομάδες μαθητών και των δυο σχολείων. Οι μαθητές μέσα από την συνεργασία τους και με χρήση των κατάλληλων διαδικτυακών εργαλείων κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους ανατέθηκαν.

Στο πρώτο στάδιο της εργασίας, έγινε αναζήτηση σχετικών πληροφοριών στο διαδίκτυο. Η κάθε ομάδα ανέλαβε και διαφορετικό θέμα. Για την διασχολική συνεργασία και συλλογή πληροφοριών χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά συνεργατικά έγγραφα.

Στο επόμενο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τον εμπλουτισμό των αντίστοιχων σελίδων στο TwinSpace. Ο κάθε μαθητής έκανε τις αντίστοιχες αναρτήσεις με τις πληροφορίες που συνέλεξε η  ομάδα του.

PixtonGeniallyΣτο τρίτο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν τα τελικά ψηφιακά έργα που θα παραχθούν. Αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων «Last One Standing…εν ώρα σεισμού» μέσω της πλατφόρμας Genial.ly, και ένα κόμικ με οδηγίες προστασίας από τους σεισμού με χρήση της πλατφόρμας Pixton

padletΓια την δημιουργία των ερωτήσεων του παιχνιδιού γνώσεων, χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Padlet όπου ο κάθε μαθητής έκανε ανάρτηση της ερώτησης που έγραψε και στο τέλος χρησιμοποιήθηκαν οι ερωτήσεις που είχαν τις περισσότερες ψήφους από τους μαθητές.

Στο τελευταίο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες ασχολήθηκαν με την παραγωγή και ολοκλήρωση του παιχνιδιού γνώσεων και του βιβλίου κόμικ.

 

Ενημερωθείτε για τα μέτρα προστασίας κατά την διάρκεια σεισμού μέσα από το comic μας

 

Παίξτε το Διαδικτυακό μας Παιχνίδι Γνώσεων

 

progprakt

LIBRARYLOGO9

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *