Απρ 22
«κι αν ήσουν εσύ;»

Οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄τάξης ολοκλήρωσαν σήμερα το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» το οποίο οργανώνεται και συντονίζεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Ολοκληρώθηκε σε 2 διδακτικά δίωρα και στόχο είχε την ευαισθητοποίηση μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες.
Κατά τη διάρκεια των δύο συναντήσεων, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τις έννοιες της διαφορετικότητας, του ρατσισμού και των προσφύγων μέσα από θεατρικές τεχνικές και στοχευμένα παιχνίδια, αξιοποιώντας τα εκφραστικά τους μέσα.
Η βιωματική προσέγγιση των δύο συναντήσεων έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να εξερευνήσουν στάσεις και στερεότυπα και να τοποθετηθούν επιχειρηματολογώντας πάνω σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και να ανοίξουν ενεργό διάλογο με τους συμμαθητές και τις δασκάλες τους.
Θεατροπαιδαγωγός του προγράμματος: Ηρώ Ποταμούση




Απρ 22
Πρόσφυγας – Μετανάστης «Όταν η Τέχνη μας εμπνέει»
Το πρόγραμμα με τίτλο: Πρόσφυγας – Μετανάστης «Όταν η Τέχνη μας εμπνέει», που υλοποιήθηκε με μαθητές της Ε΄ τάξης, που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας, είχε ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στην προσφυγιά, στη μετανάστευση και στον ρατσισμό.
Ως αφόρμηση για συζήτηση και προβληματισμό, χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα έργα τέχνης («Το κουτσό» του Βλάση Κανιάρη, «Post card» της Δήμητρας Χανιώτη, «Όχι ξεχασμένοι» της Αντρέα Μπάουερς και «Μνημείο» της Έμιλυ Ζασίρ) με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει η τέχνη στην προβολή και στην ανάδειξη κοινωνικών προβλημάτων.
Οι μαθητές παρατήρησαν τα έργα, διατύπωσαν ιδέες και εντυπώσεις γι’ αυτά, γνώρισαν τους καλλιτέχνες και τις πηγές της έμπνευσής τους και έμαθαν τις ιστορίες που «κρύβουν» πίσω τους αυτά τα έργα.
Στη συνέχεια, κατέγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με τη μορφή του ελευθέρου στίχου και του χαϊκού και ζωγράφισαν τη δική τους εκδοχή σχετικά με το θέμα του κάθε έργου τέχνης που γνώρισαν.
Επιπλέον, το πρόγραμμα είχε ως στόχο οι μαθητές να εξασκηθούν στην ανάπτυξη και στην καλλιέργεια του προφορικού και του γραπτού λόγου, στον συλλαβισμό, στη σύνταξη και στην ορθογραφία.
Το πρόγραμμα διήρκησε περίπου 2-3 μήνες και τα παιδιά έδειξαν να χαίρονται την όλη διαδικασία, που τους έδωσε τη δυνατότητα να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για κάθε πρόσφυγα ή μετανάστη και να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα νιώθοντας μικροί καλλιτέχνες.
Απρ 21
Εμένα με νοιάζει…
Σήμερα οι μαθητές της Ε2 τάξης ολοκλήρωσαν τη δράση του project Αγαπάμε τα σκυλιά
Οι μαθητές αφού ασχολήθηκαν με το θέμα των αδέσποτων ζώων αλλά και το πρόβλημα των ακαθαρσιών των σκύλων στις γειτονιές, τις επιπτώσεις στην πόλη αλλά και στη διαμόρφωση της κουλτούρας απέναντι στα σκυλιά-ζώα, αποφάσισαν να ευαισθητοποιήσουν τη γειτονιά τους! Έφτιαξαν αφίσες και γύρισαν τη γειτονιά για να τις αναρτήσουν σε εμφανή σημεία αλλά και σε σημεία που συγκεντρώνονται χαλαρά οι γείτονες μας! όπως στο πάρκο και τα καφέ!!!
Κάτω από τις αφίσες,που προτρέπουν τους ιδιοκτήτες σκύλων να μαζεύουν τις ακαθαρσίες των ζώων τους , άφησαν σακουλίτσες για το πρώτο βήμα!
Απρ 06
Ο Φερευντούν Φαριάντ “στο σχολείο μας”!
Οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄τάξεων υποδέχτηκαν με πολύ χαρά τον συγγραφέα του αγαπημένου τους ήρωα Φερευντουν, Γρηγόρη Χαλιακόπουλο.
Η αφορμή της επίσκεψης του συγγραφέα ήταν το βιβλίο παραμύθι του για μικρούς και μεγάλους «Το ταξίδι του Φερεϋντούν», εικονογράφησης Φιρουζέ Αχλαγί, εκδόσειων «Καλειδοσκόπιο», το οποίο να απαντα’ με συμβολισμούς, σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν στην εποχή μας, ιδιαίτερα το ρατσιστικό και το μεταναστευτικό. Η έννοια του ξένου, του ανθρώπου που χάνει την πατρίδα του, που αναγκάζεται να την εγκαταλείψει και να αναζητήσει νέο κέλυφος για να ζήσει ειρηνικά απολαμβάνοντας τα δικαιώματά του παρουσιάζεται στους μικρούς αναγνώστες του βιβλίου σαν ένα μαγικό παραμύθι από τα βάθη της Ανατολής. Ήρωας του παραμυθιού, ο ποιητής Φ.Φαριαντ, είναι ένα αγόρι με θετική ματιά που προσέρχεται στον κόσμο κομίζοντας το μήνυμα της αγάπης των λαών, της ειρηνικής συνύπαρξης και του σεβασμού στα δικαιώματα των άλλων.
Ο κ Χαλιακόπουλος συζήτησε με τα παιδιά για τον Ιρανό ποιητή, τη σχέση του με το Γιάννη Ρίτσο, το μεγάλο ποιητικό έργο του που απόσπασμα υπάρχει και στο βιβλίο τους Με λογισμό κι όνειρο αλλά και για τη ζωή του ως πρόσφυγα στην πατρίδα μας .Μέσα από ένα υπέροχο κλίμα που διαμόρφωσε ο συγγραφέας οι μαθητές γνώρισαν τον σπουδαίο ποιητή αλλά είδαν μέσα από αυτόν τον πρόσφυγα από άλλη οπτική .
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Χαλιακόπουλο για αυτή την τόσο ζεστή συνάντηση που μας πρόσφερε!!
ΔΕΙΤΕ «Το ταξίδι του Φερεϋντούν»





Απρ 04
Προστατέψτε τα αδέσποτα!
Μαρ 31
Τα Γυαλιά της Διαφορετικότητας – Πρόγραμμα “Είμαστε όλοι Πολίτες”
“Τα γυαλιά της διαφορετικότητας” είναι μια σύντομη ταινία κινουμένων σχεδίων του Προγράμματος Επιχορήγησης ΜΚΟ του ΕΟΧ για την Ελλάδα ”Είμαστε όλοι Πολίτες”. Μέσα από την ιδέα των «αόρατων ανθρώπων” γύρω μας, αυτών που όλοι μας συχνά επιλέγουμε να αγνοούμε, η ταινία προσπαθεί να δείξει ότι η αποδοχή της διαφορετικότητας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στάσης ενός ενεργού πολίτη.
Bodossaki Foundation
Μαρ 31
Σχολές Γονέων
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας Πολιτισμού και Θρησκευμάτων θέτει σε λειτουργία σε όλους τους νομούς της χώρας Σχολές Γονέων.
Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 5 εκπαιδευτικά προγράμματα.
Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό.
Αναλυτικότερα το έργο στοχεύει στο να :
- Βελτιωθεί η επικοινωνία στην οικογένεια
- Προαχθούν οι γνώσεις των γονέων σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές, πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξης τους
- Αναπτυχθούν δεξιότητες για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών των παιδιών τους
- Ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες και να υποστηριχθεί συνεργασία τους με τους/τις εκπαιδευτικούς
- Αποκτηθούν συγκεκριμένες ικανότητες προκειμένου οι γονείς να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου
- Ενημερωθούν οι γονείς σε θέματα υγείας των ίδιων και των παιδιών τους
- Ενημερωθούν οι γονείς για τους τρόπους σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ανάλογα με την ηλικία των παιδιών τους
- Γίνει κατανοητή η θέση των ατόμων τρίτης ηλικίας στην κοινωνία, την οικογένεια και τα κοινά
- Γίνει ενημέρωση των γονέων για τους τρόπους προφύλαξης των παιδιών από την χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και να προταθούν τρόποι παιδαγωγικής και λελογισμένης χρήσης τους
- Βελτιωθεί η διαχείριση του οικογενειακού προγραμματισμού
- Παρασχεθεί συμβουλευτική υποστήριξη και αγωγή υγείας στις οικογένειες των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων
- Ενημερωθούν και να υποστηριχθούν ψυχολογικά γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες
Τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων είναι τα εξής:
- Σύγχρονη οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
- Σύνδεση σχολείου-οικογένειας, διάρκειας 50 ωρών
- Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, διάρκειας 25 ωρών
- Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα (σχολικός εκφοβισμός, διαδίκτυο, πρόληψη εξαρτήσεων, διατροφή κλπ.), διάρκειας 25 ωρών
- Συμβουλευτική σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, διάρκειας 25 ωρών
Η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων (θεωρητικό μέρος, συζήτηση/ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις) και παρέχεται από εξειδικευμένους επιστήμονες.
Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:
- Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
- Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
- Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής.
- Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
- Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
- Θέματα διατροφής
- Σημασία της σωματικής άσκησης
- Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
- Σεξουαλική Αγωγή
- Τρίτη ηλικία και οικογένεια
- Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
- Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Επαγγελματικός Προσανατολισμός
- Κατανάλωση και Διαφήμιση
- Οικογενειακός Προϋπολογισμός
- Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
- Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
- Προώθηση της ισότητας των φύλων
- Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
- Συνεργασία γονέων-μεταναστών
- Ψυχολογική Υποστήριξη
- Αγωγή Υγείας
- Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες
- Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Για την ένταξη των ενδιαφερομένων στα τμήματα Σχολών Γονέων απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης. Τα τμήματα τίθενται σε λειτουργία με την εγγραφή τουλάχιστον 20 ατόμων.
Μαρ 24
25η Μαρτίου 1821

Με ιδιαίτερη χαρά γιορτάσαμε σήμερα την 25η Μαρτίου
Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης με θεατρικά δρώμενα τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς, ανακάλεσαν μνήμες και έφεραν συγκίνηση
Μαρ 23
Μια βόλτα στο Μουσείο Ακρόπολης
Οι μαθητές της Δ΄τάξης πήγαν μια βόλτα στο Μουσείο της Ακρόπολης

Μαρ 23
Η Αθήνα από τα παράθυρα του σχολείου μας
Το σχολείο μας όπως θα καταλάβετε και από τις φωτογραφίες που τραβήξαμε βρίσκεται κοντά στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
Τραβήξαμε φωτογραφίες από την ταράτσα και τα παράθυρα του σχολείου και σας ξεναγούμε με πολύ χαρά στην όμορφη Αθήνα μας. Φυσικά τη μικρή ,τεράστια πόλη μας με τους ατέλειωτους κρυμμένους θησαυρούς της , χρειαζόμαστε πολύ χρόνο για να την χαρτογραφήσουμε και να σας την παρουσιάσουμε!γι αυτό περιοριστήκαμε στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στο σχολείο μας ,που πιστέψτε μας δεν είναι και λίγες!Ελπίζουμε να απολαυσετε την βόλτα σας !
Κλικ ΕΔΩ
Πρόγραμμα etwinning Χαρτογραφώντας ψηφιακά τον τόπο μας
Μαρ 23
Όταν η ιστορία σμίγει με το μύθο
Στο πλαίσιο του προγράμματος etwinning με θέμα: Χαρτογραφώντας ψηφιακά τον τόπο μου πηγαίνοντας πίσω στα αρχαία χρόνια ψάξαμε και συγκεντρώσαμε τους μύθους της Αθήνας τους ζωγραφίσαμε και σας τους παρουσιάζουμε
Μαρ 23
Δράσεις για τη Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού
Στο πλαίσιο των δράσεων για τη Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού
ΠΕΜΠΤΗ 19/3
- :Οι μαθητές των Α. Β .Γ, Δ τάξεων είδαν την ταινία Ειρήνη από το εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και οι μαθητές των Ε, ΣΤ τάξεων είδαν την ταινία Μαύρος επιβάτης από το blog του σχολείου
- Οι μαθητές της ΣΤ τάξης στο μάθημα των Γαλλικών αποτύπωσαν εικαστικά τα μηνύματά τους κατά του ρατσισμού στην Γαλλική
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20/3
- Oλοι οι μαθητές παρακολούθησαν το κοινωνικό πείραμα που επέλεξε η «ActionAid» να στείλει το δικό της μήνυμα κατά του ρατσισμού ενόψει της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Ρατσισμού στις 21 Μαρτίου.
- γλώσσα
- Από το εκπαιδευτικό υλικό που υπάρχει το blog του σχολείου οι εκπαιδευτικοί επικαιροποίησαν δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα
Μαρ 20
«Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα
Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος. Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές. Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά και συνοδεύεται από εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς.
ΥΠΑΤΗ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΗΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Μαρ 19
«Έκλειψη ηλίου 20ης Μαρτίου 2015»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015, η Σελήνη θα περάσει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και τον Ήλιο, προκαλώντας το γνωστό φαινόμενο της έκλειψης Ηλίου. Η έκλειψη θα είναι ορατή τόσο από την Αθήνα όσο και από ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά εξαιτίας της θέσεώς μας στη Γη, ένα μόνο μέρος του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη κι έτσι η έκλειψη θα είναι μερική. Το φαινόμενο θα λάβει χώρα για χρονικό διάστημα περίπου 2 ωρών και συγκεκριμένα από 10.39 πμ έως 12.49 μμ, με το μέγιστο της έκλειψης να συμβαίνει στις 11.43 πμ, οπότε και σχεδόν το 31% του ηλιακού δίσκου θα καλυφθεί από τη Σελήνη.
Λόγω των σοβαρών βλαβών που μπορεί να προκληθούν στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του οφθαλμού εξαιτίας της υπέρυθρης ηλιακής ακτινοβολίας, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΥΠΟΠΑΙΘ το ωρολόγιο πρόγραμμα της 20ης Μαρτίου θα αναπροσαρμοστεί προκειμένου όλοι οι μαθητές/μαθήτριες να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους καθ’ όλη τη διάρκεια της έκλειψης (10.30-13.00).
Οι μαθητές της Α΄Β΄τάξης θα σχολάσουν 13.00
Κατά το ανωτέρω διάστημα θα πραγματοποιηθούν δράσεις σχετικές με το φαινόμενο της ηλιακής έκλειψης.
Επιπροσθέτως, σας ενημερώνουμε ότι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών θα εκπέμπει ζωντανά από τις εγκαταστάσεις του στην Πεντέλη τη μερική έκλειψη Ηλίου στη διαδικτυακή διεύθυνση
http://www.noa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=679:20-2015&catid=91:solar-eclipse-2015&Itemid=428&lang=el, ώστε να μπορούμε να την παρακολουθήσουμε. Θα υπάρχει βίντεο της εικόνας του Ήλιου από ειδικό τηλεσκόπιο, που θα τον παρατηρεί μέσα από ένα ειδικό φίλτρο.
Από τη διεύθυνση του σχολείου
Μαρ 17
Το ταξίδι της φυγής
H Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, δημιούργησε ένα ψηφιακό παιχνίδι που ονομάζεται «Ταξίδι φυγής». Είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης βασισμένο στην πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ένας νεαρός πρόσφυγας ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και αντιμετωπίζει μία σειρά από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου. Υπεύθυνη για τη μεταφορά του παιγνιδιού στην Ελληνική γλώσσα είναι η Αντιπροσωπεία στην Κύπρο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών. Με αυτόν το βιωματικό τρόπο, οι μαθητές ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας.
Μαρ 17
21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού
«21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού»
Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. H Ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για να επικαιροποιηθούν και ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα.
Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του Συντάγματος. Ο προσανατολισμός αυτός επιβάλλει την απαγόρευση των διακρίσεων κάθε είδους, όπως επιβεβαιώνεται στο άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος, όπου ρητά ορίζεται ότι όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων.
Η ανάγκη καταπολέμησης των διακρίσεων, και δη των αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν τον ρατσισμό υπαγορεύεται, επιπλέον, και από διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα. Ειδικότερα, η απαγόρευση των διακρίσεων με βάση τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά ομάδων ή προσώπων (όπως η φυλή, το χρώμα, η θρησκεία, οι γενεαλογικές καταβολές, η εθνική ή εθνοτική καταγωγή, η αναπηρία, το φύλο, ο σεξουαλικός προσανατολισμός ή η ταυτότητα φύλου) θεμελιώνεται στην αρχή της προστασίας της ελευθερίας και αξιοπρέπειας του ανθρώπου, καθώς και στις αρχές της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης χωρίς διάκριση. Τα δικαιώματα και οι ελευθερίες αυτές κατοχυρώνονται σε πολλά διεθνή κείμενα και συμβάσεις, που εδώ και δεκαετίες συγκροτούν το διεθνές πλέγμα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Ο.Η.Ε, στο Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα και τα πρόσθετα πρωτόκολλα, στη Διεθνή Σύμβαση «περί καταργήσεως πάσης μορφής φυλετικών διακρίσεων» του 1966 (κύρωση με το Ν.Δ. 494/1970), στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά των Βασανιστηρίων και άλλων τρόπων σκληρής, απάνθρωπης ή ταπεινωτικής μεταχείρισης ή τιμωρίας του 1984, στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του 1989, στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών, στο Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο και στο Καταστατικό του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και στις Ιδρυτικές Συνθήκες, καθώς και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το οποιοδήποτε όμως νομοθετικό πλαίσιο αποδεικνύεται αποτελεσματικό μόνον δια της ενεργούς συμμετοχής και στάσης όλων των πολιτών.
Η εκπαίδευση συγκεκριμένα, δεν εξαντλείται, όπως είναι γνωστό, στη μετάδοση γνώσεων. Οφείλει να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να υπηρετεί την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και να προκρίνει πρακτικές που θα διέπονται από αντιρατσιστικό πνεύμα, από την αποδοχή της ετερότητας και από τις ανθρωπιστικές αξίες. Ιδιαίτερα σήμερα, αυτοί οι σκοποί είναι πρωταρχικής σημασίας, καθώς τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται πολλαπλασιασμός των κρουσμάτων βίας, φυλετικών διακρίσεων, ξενοφοβίας και ρατσισμού σε όλες τις μορφές του, όπως τεκμηριώνεται και από την πρόσφατη Έκθεση του Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα κ. Νιλς Μούιζνιεκς (2013), η οποία αφορά στα εγκλήματα μίσους, στην ανάπτυξη λόγου μίσους, στα νομοθετικά κενά, στις κακές διοικητικές πρακτικές που συνδέονται με τα προαναφερθέντα και διαπιστώνει την έξαρση των εγκλημάτων ρατσιστικού μίσους εναντίον μεταναστών αλλά και άλλων κοινωνικών ομάδων στη χώρα μας.
Ο ρόλος της εκπαίδευσης μέσα στο σύγχρονο πλουραλιστικό και πολυπολιτισμικό πλαίσιο αναδεικνύεται πρωταρχικός. Το Σχολείο έχει όλα τα εχέγγυα για να βοηθήσει τους/τις μαθητές/μαθήτριες να οικοδομήσουν τις αξιακές τους θέσεις και να τους καθοδηγήσει ατομικά και ομαδικά ώστε να επιτευχθούν: 1. η ειρηνική συνύπαρξη των ατόμων που ζουν σε μια χώρα, στη βάση της ισονομίας και της ισότητας, 2. η αλληλοκατανόηση και αλληλοεκτίμηση των ανθρώπων, 3. η αποδοχή και ο σεβασμός της πολιτισμικής ετερότητας, γιατί η διαφορά είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο, 4. η καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων, προκαταλήψεων και εκδηλώσεων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας, ώστε οι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες που ζουν σε μια χώρα να μπορούν να επικοινωνούν απρόσκοπτα μεταξύ τους και να συμβάλλουν στην πρόοδο και την ευημερία της, 5. η εμπέδωση της αλληλεγγύης, 6. η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλα τα άτομα για εργασία, εκπαίδευση και κοινωνική και οικονομική ανέλιξη και πρόοδο.
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ , συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των φυλετικών διακρίσεων που έχουν ως στόχο την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος.
- Μπαίνω στη θέση ενός παιδιού πρόσφυγα παίζοντας το διαδικτυακό παιχνίδι «Το ταξίδι της φυγής» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko/artikel/722055eb51db56df4cf2c983c38a2401/ekpaideytiko-yliko-1.html?L=xykzzqgq)
Συνήγορος του Πολίτη, http://www.synigoros.gr
Συνήγορος του Παιδιού, http://www.0-18.gr
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, http://www.unhcr.gr
Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, http://diaforetikotita.gr/
Unicef, http://www.unicef.gr/reports/symb.php#2
Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό τμήμα, http://amnesty.org.gr
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, http://www.ministryofjustice.gr
Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.nchr.gr
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.hlhr.gr/index.php
Ινστιτούτο για Δικαιώματα, Ισότητα και Ετερότητα (Ιnstitute for Rights Equality & Diversity), http://www.i-red.eu/?i=institute.en.home
Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας,
http://www.hlhr.gr/images/site/1010/1035_large/report2013final.pdf
ΕΚΘΕΣΗ του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=2053623&Site=CommDH&BackColorInternet=DBDCF2&BackColorIntranet=FDC864&BackColorLogged=FDC864
COMPASS-Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120517_compass_edition_gr.pdf
Κέντρο Εκπαιδευτικών Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, http://kemete.sch.gr/?p=719 και Σχολείο χωρίς σύνορα : βιβλίο της καθηγήτριας, του καθηγητή
Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, http://users.auth.gr/gtsiakal/tsiakalos_book.pdf
Εκπαιδευτικό υλικό του Ιδρύματος της Βουλής:
α) Τι είναι ρατσισμός; Ποια τα είδη του; http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_3racism.pdf
β) Εργαστήρι 1: «Οι διαφόρων ειδών Άλλοι» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_7racism.pdf
γ) Εργαστήρι 2: «Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf
- ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ:ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
- ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Μαρ 06
Γνωρίζω τον πρόσφυγα
Mε αφορμή το βιβλίο το ταξίδι του Φερεϋντούν δημιουργήσαμε διαδραστικές αφίσες στο glogsteredu και σας προσκαλούμε να ακολουθήσετε μαζί μας τα ίχνη της προσφυγιάς ……..
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΟ ΤΟΝ ΦΕΡΕΥΝΤΟΥΝ “ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ” ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΑ
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ
ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Ανθρώπινα δικαιώματα
Η Ελληνική προσφυγιά στα μανταλάκια της ιστορίας
Υπεύθυνη εκπαιδευτικού προγράμματος :Στέλα Πρωτόπαπα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Το ταξίδι του Φερεϋντούν» Το ταξίδι της φυγής, Πρόταση διδασκαλίας «Ο ξένος»!Υποστηρικτικό υλικό . Δυο φορές ξένος….
Μαρ 04
Φιλμάκι κατά του bullying που μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι
Μία οργάνωση κατά του bullying ενάντια στα παιδιά και τους νέους (Singapore’s Coalition Against Bullying for Children and Youth) λάνσαρε ένα πρωτότυπο φιλμάκι που μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι.
Το ασπρόμαυρο φιλμάκι δείχνει ένα αγόρι που το κοροϊδεύουν στο σχολείο. «Δε νιώθω ασφαλής πουθενά», δηλώνει με παράπονο το μικρό αγόρι. «Νιώθω ολομόναχος.»
Αυτό το βιντεάκι, που η αρχική εκδοχή του διαρκεί κάτι λιγότερο από 2 λεπτά, έχει σχεδιαστεί ώστε να το μοιράζεσαι με share στο Facebook. Αφού κάνεις share, το επόμενο άτομο βλέπει μία εκδοχή που είναι κατά ένα μιλιδευτερόλεπτο (0,001 δευτερόλεπτα) μικρότερο. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται κάθε φορά που το μοιράζεσαι στο Facebook.
Τελικά, το φιλμάκι θα συρρικνωθεί μέχρι να γίνει μία μόνο εικόνα, την οποία επίσης μπορείς να κάνεις share. Η ιδέα πίσω από αυτήν την καμπάνια είναι πως όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε.
Το μικρό αγόρι στο βιντεάκι καταφέρνει να αναδείξει με εκπληκτικό τρόπο, τον τρόμο που βιώνουν τα μικρά παιδιά και οι νέοι που υφίστανται το bullying και να ευαισθητοποιήσει, πετυχαίνοντας το στόχο του με έναν πολύ απλό, αλλά φοβερά έξυπνο τρόπο.
«Δε θέλω να το μοιραστώ αυτό.
Ποιο το νόημα; Κανείς δε μπορεί να βοηθήσει.
Θέλω να πω πως φοβάμαι.
Κι αν τα πράγματα γίνουν χειρότερα;
Δε μπορώ να το μοιραστώ αυτό με κανέναν.»
Το όνομα της καμπάνιας είναι «Share it to end it», δηλαδή «Μοιράσου το για να το σταματήσεις.» Αυτή τη στιγμή το βίντεο έχει μοιραστεί πάνω από 55.500 φορές, σύμφωνα με τη σελίδα της καμπάνιας.
Εδώ μπορείς να δεις πόσο έχει συρρικνωθεί το φιλμάκι: http://shareittoendit.com/
ΠΗΓΗ http://stop-bullying.sch.gr/
Μαρ 01
“κι αν ήσουν εσύ; – ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες”
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»
Mε μεγάλη επιτυχία και εξαιρετικές κριτικές από τους εκπαιδευτικούς πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας 27,28/2 και 1/3/2015 σεμινάριο θεατρικών τεχνικών και τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε εκπαιδευτικά υλικά της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλων φορέων για εκπαιδευτικούς της Α΄Αθήνας στο πλαίσιο του Προγράμματος “κι αν ήσουν εσύ; – ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες” από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση .
Σύντομη περιγραφή: Το σεμινάριο στοχεύει
α) στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, σε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες ανά τον κόσμο, στο δικαίωμα στην ιδιαίτερη ταυτότητα, τη διαφορετικότητα κτλ
β) στην εξοικείωση με την εκπαιδευτική χρήση τεχνικών από το θέατρο και το εκπαιδευτικό δράμα, καθώς και τη χρήση τους στο σχεδιασμό προγραμμάτων ή σειράς μαθημάτων σε μια τέτοια θεματολογία
γ) στην παρουσίαση δείγματος εκπαιδευτικού υλικού διαφόρων φορέων που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα
δ) στην ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές και γενικότερες δράσειςς της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Το σεμινάριο είναι βιωματικό, με ασκήσεις και παιχνίδια δυναμικών εικόνων, αυτοσχεδιασμών, παιχνίδια ρόλων κ.ά. και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να φορούν άνετα και ζεστά ρούχα και παπούτσια για κίνηση στο χώρο και στο πάτωμα, και να φέρουν ..κέφι και όρεξη για παιχνίδι.
“κι αν ήσουν εσύ;-σεμινάριο 1″ Αθήνα, 27-28/2 & 1/3/2015
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»
Διάρκεια: 18 ώρες. Δωρεάν για 30 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας
Τόπος: 93ο Δ.ΣΧ.ΑΘΗΝΩΝ
Ώρες: Παρασκευή 27/2/2015: 0400μμ-0830μμ
Σάββατο 28/2/2015:0900πμ-0630μμ
Κυριακή 1/3/2015: 0900πμ-0230μμ
Εμψυχωτές: Νίκος Γκόβας-θεατροπαιδαγωγός, Νάσια Χολέβα-θεατροπαιδαγωγός, Σοφία Κουτσού-επικοινωνιολόγος με ειδίκευση στη διαπολιτισμική επικοινωνία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, Στέλλα Νάνου-Βοηθός Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Ύπατης Αρμοστείας, Εύα Σαββοπούλου-Βοηθός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ύπατης Αρμοστείας
Υλοποίηση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Οργάνωση: Α’ Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας-Πολιτιστικά Θέματα & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.
Γραμματεία/Πληρ. Ελένη Μάρρα 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr
Φεβ 26
Πρόγραμμα επιμόρφωσης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες
Πρόγραμμα επιμόρφωσης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες
(Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση)
Tα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων της Α΄ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών, δια των Υπευθύνων, σε συνεργασία με το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών τους δράσεων για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων, καθώς και της λειτουργίας του Τοπικού Δικτύου «ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ», διοργανώνουν έναν επιμορφωτικό κύκλο υποστήριξης των εκπαιδευτικών που υλοποιούν αντίστοιχα προγράμματα.
Ο επιμορφωτικός αυτός κύκλος γίνεται με βάση το νέο εγχειρίδιο της Υ.Α. με τίτλο «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων» (Εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αρ. 76/13-12-2014 Πράξη του Δ.Σ του ΙΕΠ).
Ειδικότερα, περιλαμβάνει:
Α. Την υλοποίηση ενός 3ήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου διάρκειας 18 ωρών στις 27, 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου 2015 στο 93ο Δ.ΣΧ.ΑΘΗΝΩΝ (Πυθέου και Αγκύλης –Νέος Κόσμος (Πλησιέστεροι σταθμοί μετρό: Συγγρού-Φιξ και Άγιος Ιωάννης. Βλ. και https://goo.gl/maps/wMiT9 )
Στο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο με βάση το παραπάνω εγχειρίδιο θα αναπτυχθούν θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προστασίας των προσφύγων αξιοποιώντας τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος.
Το σεμινάριο διάρκειας 18 ωρών θα παρακολουθήσει μία ομάδα 30 εκπαιδευτικών (μέχρι 2 εκπαιδευτικοί/σχολείο). Προτεραιότητα θα δοθεί στα σχολεία που υλοποιούν συναφές πρόγραμμα περιβαλλοντικό ή πολιτιστικό. Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί σε τρεις συνεχόμενες συνεδρίες:
Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου απόγευμα,16:00-20:30 μ.μ
Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 9:00–18:30μ.μ
Κυριακή, 1 Μαρτίου 9:00 -15:30 μ.μ
Φεβ 26
Χαρτογραφώντας ψηφιακά τον τόπο μας
Με πολύ χαρά συμμετέχουμε αυτή τη χρονιά σ ένα πρόγραμμα etwinning με τίτλο Χαρτογραφώντας ψηφιακά τον τόπο μας, στο οποίο συμμετέχουν :
4o Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης,Σύρος
6o Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης
21o Νηπιαγωγείο Πατρών
Δημοτικό Σχολείο Πάφου Β” «Δημήτρειο»,Κύπρος
34o Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΓΕΝΕΣΙΣ, Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ,Ιωάννινα
17ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου
2o Νηπιαγωγείο Πόρου
Σχολικό Κέντρο Καμποχώρων ,Χίος
1ο Δημοτικό Σχολείο Βάρης
Νηπιαγωγείο Σκοπέλου
Φεβ 11
Ανθρώπινα δικαιώματα και ισότητα των φύλων: από την εκπαίδευση στην πρόληψη
Το Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο πλαίσιο του προγράμματος «Ίρις – Καταπολεμώντας τα στερεότυπα και τις διακρίσεις: Δράσεις για τη συμμετοχή, την ένταξη και την εκπαίδευση», το οποίο εντάσσεται στο κοινοτικό πρόγραμμα PROGRESS (2007-2013), συγκέντρωσε εκπαιδευτικό υλικό και πηγές πληροφόρησης για την προώθηση της εκπαίδευσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε παιδιά και νέους και την καταπολέμηση των διακρίσεων.
Το υλικό έχει συγκεντρωθεί από διεθνείς οργανισμούς, φορείς και οργανώσεις με εμπειρία στη χρήση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων σε θέματα προστασίας δικαιωμάτων και προώθησης της ισότητας και του διαπολιτισμικού διαλόγου.
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και ο Συνήγορος του Παιδιού (ΣτΠ)
(για επικοινωνία με το Συνήγορο του Παιδιού δείτε εδώ)
- Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού / πλήρες κείμενο ελληνικά εδώ
• Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια από το ΣτΠ εδώ
• Έχω, Έχεις, Έχει, όλοι έχουμε δικαιώματα / φυλλάδιο για παιδιά δημοτικού από το ΣτΠ εδώ
• Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των ανηλίκων / φυλλάδιο για εφήβους από το ΣτΠ εδώ
• Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των ανηλίκων / φυλλάδιο για ενηλίκους από το ΣτΠ εδώ
• Εκδόσεις του Επίτροπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού της Κύπρου εδώ
Συμβούλιο της Ευρώπης – Εκπαιδευτικά Εργαλεία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για Νέους
(σχετική ιστοσελίδα στα αγγλικά εδώ)
- Εγχειρίδιο Compass / ελληνικά εδώ / αγγλικά εδώ
• Εγχειρίδιο Compasito / αγγλικά εδώ / ελληνική μετάφραση δράσης “Ρεπόρτερ” εδώ
• Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα – Εισαγωγή στη χρήση των εγχειριδίων Compass και Compasito, έκδοση του Επίτροπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού στην Κύπρο / ελληνικά εδώ
• Προτεινόμενες δραστηριότητες για εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα από τον Επίτροπο του Παιδιού Κύπρου / ελληνικά εδώ
• Educational Pack – All differnet All equal / αγγλικά εδώ
• Gender matters / αγγλικά εδώ
ΟΗΕ – Γραφείο Ύπατου Αρμοστή για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
(σχετική ιστοσελίδα στα αγγλικά εδώ)
- ABC – Teaching Human Rights: Practical activities for primary and secondary schools/ αγγλικά εξώφυλλο – Μέρος 1 – Μέρος 2 – Μέρος 3 – Παραρτήματα
• Share, Learn, Innovate! Methods and technologies to share human rights knowledge and ideas / αγγλικά εδώ
ΟΗΕ – Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρύσφυγες
(ελληνική ιστοσελίδα εδώ / αγγλική εδώ
Δεν είναι μόνο αριθμοί: Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Μετανάστευση και το Ασυλο στην Ευρώπη από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης – ιστοσελίδα στα αγγλικά εδώ /
στα ελληνικά εδώ
- Εγχειρίδιο δασκάλου / ελληνικά εδώ / αγγλικά εδώ
• Βίντεο: προσωπικές ιστορίες μεταναστών και προσφύγων με ελληνικούς υπότιτλους clip 1 /clip 2 / clip 3 / clip 4 / clip 5
• Βίντεο: Πλάνα σχετικά με την παράνομη διακίνηση ανθρώπων εδώ
• Βίντεο: Άσυλο και μετανάστευση στα ΜΜΕ εδώ
• Έντυπο αξιολόγησης ελληνικά / αγγλικά
Ειρήνη, Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα: Εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών
- Βίντεο στα ελληνικά εδώ
• Ειρήνη: Η ιστορία ενός παιδιού / ελληνικά εδώ
• Εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς / ελληνικά εδώ
Καλωσόρισες στο ταξίδι φυγής, ένα παιχνίδι-ριάλιτι που δίνει την ευκαιρία στο χρήση να βιώσει τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας (για παιδιά 13-16 ετών)
Διεθνής Αμνηστία
- Δίδαξε τα ανθρώπινα δικαιώματα- ιστοσελίδα στα ελληνικά εδώ
• Σχέδια μαθημάτων για Σχολεία / ελληνικά εδω
• Πώς να ξεκινήσω ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην τάξη μου / ελληνικά εδω
• Πρώτα βήματα: Ένα εγχειρίδιο για να αρχίσετε την εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα / ελληνικά έκδοση 1996 εδώ / αγγλικά έκδοση 2001 εδώ
• Εσύ περιγράφεις, εγώ ακούω, εμείς σκεφτόμαστε, για Δημοτικό κ Γυμνάσιο / ελληνικά εδώ
• Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό-Παιδιά στρατιώτες, για Δημοτικό-Γυμνάσιο / ελληνικά εδώ
• Ενημερωτικό φυλλάδιο για τους ανήλικους στρατιώτες στο Κονγκο / ελληνικά εδώ
- Making Rights a Reality:Gender awareness workshops – Εγχειρίδιο με υλικό για εργαστήρια συνολικής διάρκειας 24 ωρών με θέμα την καταπολέμηση των διακρίσεων και της βίας κατά των γυναικών/ στα αγγλικά εδώ
• Making rights a reality: Human rights education workshop for youth – Εγχειρίδιο με υλικό για σεμινάρια νέων με θέμα τα δικαιώματα των γυναικών και την έμφυλη βία / στα αγγλικάεδώ
Μεσογειακό δίκτυο Εκπαιδευτικών MEdIES- Ελληνική γωνιά
(σχετική ιστοσελίδα εδώ)
- Εγχειρίδιο δραστηριοτήτων Εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη με θέμα τα Ανθρώπινα Δικαιώματα / ελληνικά εδώ
• Ημερίδα με θέμα τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο πλαίσιο της Δεκαετίας του ΟΗΕ για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Οκτώβριος 2010 / χρήσιμο υλικό και εισηγήσεις στα ελληνικά εδώ
Action Aid – Αναπτυξιακή Εκπαίδευση
(σχετική ιστοσελίδα εδώ)
- Εκπαιδευτικό υλικό “Κόντρα στο Ρεύμα” εδώ
Δημοτικό Σχολείο: Βιβλίο Εκπαιδευτικού εδώ / Ο κοσμοχάρτης εδώ / Υλικό χαρτοκοπτικής εδώ
Γυμνάσιο : Βιβλίο εκπαιδευτικού εδώ / 8 εκπαιδευτικές καρτέλες εδώ / Κοσμοχάρτης εδώ / Φύλλο εργασίας για τη δημιουργία comic
• “Οι Αναπτυξιακοί Στόχοι της Χιλιετίας: το δικό μας στοίχημα για έναν καλύτερο κόσμο”- Βιβλίο Εκπαιδευτικού / στα ελληνικά εδώ
• Σχέδια μαθήματος / ελληνικά εδώ
• Υλικό για παρουσιάσεις / ελληνικά εδώ
• Υλικό από σχολεία / ελληνικά εδώ
Δήμητρα Φλώρου, Τα δικαιώματά μου, τα δικαιώματά σου είναι δικαιώματα για όλους
- Προτεινόμενο project για μαθητές Ε΄και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγή / ελληνικά εδώ
Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού – Εκδόσεις
- “Βλέποντας τον κόσμο με διαφορετικά μάτια” – κατάλογος παιδικών βιβλίων για τα Δικαιώματα του Παιδιού με την οπτική της διαφορετικότητας / ελληνικά εδώ
• “Ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και το παιδικό βιβλίο” – Ομιλίες Ημερίδας / ελληνικά εδώ/ αγγλικά εδώ
• Στοιχεία για τις υπόλοιπες εκδόσεις του δικτύου εδώ
ΣΧΕΔΙΑ – Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης
- Κατάλογος εκδόσεων και εκπαιδευτικού υλικού εδώ
Ε.Ψ.Υ.Π.Ε – Εκδόσεις
(σχετική ιστοσελίδα εδώ)
- Δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών – Εγχειρίδιο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης / ελληνικά εδώ
• Λοιπές εκδόσεις για παιδιά εδώ (κατόπιν παραγγελίας)
Φεβ 10
Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!
Σήμερα Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου, θα εορταστεί για 12η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες, υπό το συντονισμό του έργου SafeBorders και το πρόγραμμα Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2005 ανέλαβε τα ηνία το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης & Επαγρύπνησης INSAFE, και σήμερα ο αριθμός των χωρών έχει ξεπεράσει τις 100 παγκοσμίως!
Όπως κάθε χρόνο, η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επίσημος διοργανωτής του εορτασμού στην Ελλάδα, μας προσκαλεί να δράσουμε ως «Πρεσβευτές» και πολλαπλασιαστές της ημέρας αυτής, μεταδίδοντας το φετινό σύνθημά της: «Όλοι μαζί, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!»Συμμετέχοντας σ αυτές τις δράσεις το σχολείο μας με τη βοήθεια των πρεσβευτών του θα διοργανώσει εκδηλώσεις μέσα στο σχολείο με αποδέκτες μαθητές ,γονείς ,εκπαιδευτικούς.
Στόχος και των φετινών δραστηριοτήτων είναι να δράσουμε όλοι εμείς από μόνοι μας ως προωθητές των μηνυμάτων και των στόχων του προγράμματος Safer Internet της Ε.Ε.
Οι πρωτοβουλίες μας υποστηρίζονται από το το online υλικό του ιστοχώρου που μας παρέχει το προγράμματο Safer Internet
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
AUDIENCE FAVORITE – MEDEA AWARDS 2014
BEST SHORT FILM – LONDON GREEK FILM FESTIVAL 2013Ανάδειξη της σημασίας της κριτικής σκέψης κατά τη χρήση του Διαδικτύου / Highlighting the importance of critical thinking when surfing the Internet.
Από το γρανάζι που βλέπετε κάτω από το βίντεο και δίπλα στην ένδειξη CC μπορείτε να αλλάξετε τη γλώσσα των υπότιτλων / From the gear icon you see under the video, next to the ‘CC’ indicator, you can change the subtitles’ language.
- Οκτώ στα δέκα Ελληνόπουλα δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις αξιόπιστες σελίδες από τις αναξιόπιστες (πηγή: Saferinternet.gr)
- Παρά τις προσπάθειες πρόληψης, κάθε χρόνο παρατηρείται αύξηση των καταγγελιών για παιδική πορνογραφία
- Το 58,8% των ανηλίκων έχει εκτεθεί σε σεξουαλικό περιεχόμενο online, ενώ το 5,9% ασχολείται με τυχερά παιχνίδια στο Διαδίκτυο (Πηγή: eunetadb.eu)
- Επτά στα δέκα παιδιά στην Ελλάδα δε γνωρίζουν την έννοια της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο, δημοσιεύοντας προσωπικά τους δεδομένα (πηγή: Saferinternet.gr)
- Μια στις 10 καταγγελίες προς την Ανοιχτή Γραμμή SafeLine.gr αφορά σε οικονομικές απάτες διαδικτυακών αγορών (πηγή: Safeline.gr)
Σκέφτομαι. Προσέχω. Προστατεύομαι.
Άλλωστε… το Διαδίκτυο δεν είναι και μπακάλικο!
Φεβ 08
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΡΕΝΕ!
Κάλεσμα
Στο πλαίσιο της προβολής της ταινίας «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset, η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο – Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας» σας καλεί να τοποθετηθείτε, στο χρόνο που ακολουθεί την προβολή, ως ομάδες ή ως άτομα, για το τι θέλουμε σήμερα από το σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το κάλεσμα για ένα σχολείο της κοινότητας απευθύνεται σε:
– εκπαιδευτικούς της πράξης
– ομάδες κριτικής παιδαγωγικής
– εκπαιδευτικά περιοδικά
– ανθρώπους της λογοτεχνίας, του πολιτισμού, του κινηματογράφου και της αρχιτεκτονικής
– ανθρώπους από τον χώρο της πρόληψης και των δομών υγείας
– συνδικάτα εργαζομένων στο χώρο της παιδείας
– αντιφασιστικές οργανώσεις
– οργανώσεις για τα δικαιώματα του παιδιού και του ανθρώπου
– τον συνήγορο του παιδιού
– σχολεία που εργάζονται εναλλακτικά
– ανθρώπους του βιβλίου
– λαϊκές συνελεύσεις, συνελεύσεις δημόσιων χώρων, συλλογικές κουζίνες, κοινόβια και εναλλακτικές ομάδες
– οικολογικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στην κοινότητα
Το ραντεβού είναι στον κινηματογράφο της Αθήνας «Αλκυονίς» στις 14/2/2015 στις 14:00. Η ταινία προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα κι είναι βασισμένη πάνω στη ζωή του Celesten Freinet. Υποτιτλίστηκε από την ομάδα μας κι ο στόχος είναι να διανεμηθεί σε συλλογικότητες για ν’ ανοίξει για μια ακόμη φορά το θέμα της παιδείας στην οποία αποβλέπουμε. Σ’ αυτή τη συζήτηση οι ομοτράπεζοι είναι όλοι οι άνθρωποι που συνεργούν στο εκπαιδευτικό έργο, όλοι οι άνθρωποι που μπορούν να κάνουν εφικτό ένα σχολείο – πολιτιστικό κέντρο της γειτονιάς, ένα σχολείο στο οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση όλες οι μαθητικές κι ενήλικες ομάδες με βάση τις επιθυμίες τους.
Σας περιμένουμε – Συνεργατικά
Η παιδαγωγική ομάδα «Σκασιαρχείο»
Φεβ 08
Στ’ αχνάρια του Πικιώνη….
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος etwinninig Χαρτογραφώντας ψηφιακά τον τόπο μου ,
οι μαθητές της Ε΄τάξης με αφορμή εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ιδρύματος Θεοχαράκη ,
θ ακολουθήσουν τ αχνάρια του Πικιώνη
Μια πρώτη γεύση μέσα από το φακό και την ευαισθησία ενός νέου,
του Δημήτρη Μαυροκέφαλου ,
ας ακολουθήσουμε κι εμείς τ’αχνάρια του Δ. Πικιώνη.
Μ΄’ενα πολύ τρυφερό τρόπο , οι πέτρες παίρνουν πνοή ,
το χτες συναντά το σήμερα και η σημερινή νέα γενιά
που εκπροσωπείται από το Δημήτρη αναδεικνύει
τη μεγαλοσύνη των σπουδαίων Ελλήνων του χτες! Απολαύστε το!
το στοχαστή και φιλόσοφο που άνοιξε νέους ορίζοντες
στην αισθητική της αρχιτεκτονικής στη χώρα μας
Φεβ 08
Το Σκασιαρχείο(L’ Ecole Buissonnier)
ΤΟ ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ (L’ Ecole Buissonnier)
Σκηνοθεσία: Jean-Paul Le Chanois
Πρωτότυπη μουσική: Kosma, Joseph
Ερμηνευτές: Blier, Bernard ; Faber, Juliette ; Delmont, Edouard ; Coste, Pierre
Παραγωγή: Cooperative generale du cinema francais
Θα μπορούσε ποτέ ένα «σκασιαρχείο» να ήταν παιδαγωγικά πιο χρήσιμο από ένα τυπικό μάθημα; Η απάντηση σε αυτό το παράδοξο υπάρχει σε μια μόνο κινηματογραφική ταινία!
Στην εξαιρετική ταινία του Jean-Paul Le Chanois «Το σκασιαρχείο», διάρκειας 90 λεπτών. Μια ταινία ύμνο στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού και στην ελεύθερη δημιουργική εκπαίδευση.
Αν και γυρίστηκε το 1948-49 η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα! Και δεν είναι τυχαίο.
Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ(Celestin Freinet 1896-1966). Καταγράφει βασικά τον πρώτο χρόνο της εκπαιδευτικής του πορείας, γύρω στο 1920, στην πόλη Bar-sur-Loup, τότε που έθετε για πρώτη φορά τις βάσεις μιας νέας εκπαιδευτικής αντίληψης.
Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης.
Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926!
Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, κυρίως αυτό της Καθολικής Εκκλησίας. Γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό.

Το σενάριο της ταινίας στηρίχτηκε σε σημειώσεις της συζύγου του, Ελίζας, κι έχει την αυθεντικότητα του ντοκουμέντου αλλά ταυτόχρονα έχει μια δυνατή δραματουργική δομή που την κάνει να κρατά το ενδιαφέρον του θεατή από την αρχή μέχρι το τέλος.
Η ευφάνταστη σκηνοθεσία του Jean-Paul Le Chanois καταφέρνει να αναδείξει άριστα την ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 20 και αποσπά εξαιρετικές ερμηνείες τόσο από τους ενήλικες ηθοποιούς όσο και από τα παιδιά.
Η ταινία βγήκε στις αίθουσες το 1949, σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία και είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά οι γνώμες των κριτικών στη Γαλλία ήταν ομόφωνα θετικές. Προβλήθηκε σε δεκάδες Φεστιβάλ και απέσπασε πάνω από 30 βραβεία. Ανάμεσα στις διακρίσεις ξεχωρίζουν το βραβείο στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, το βραβείοΚαλύτερης Ξένης Ταινίας στην Αμερικήκαι κυρίως η υιοθέτησή της από την Επιτροπή Κινηματογράφου του ΟΗΕ«ως ταινία που υμνεί τα Ανθρώπινα Δικαιώματα».
Το σκασιαρχείο, οι ταινίες του Ζαν Βιγκό και «Τα τρομερά παιδιά» των Μελβίλ και Κοκτώ, είναι οι βάσεις πάνω στις οποίες στηρίχτηκε η γενιά των Γάλλων κινηματογραφιστών οι οποίοι αργότερα δημιούργησαν τη νουβέλ βάγκ του γαλλικού κινηματογράφου.
Ο μεγάλος σκηνοθέτης Φρανσουά Τρυφώ έχει πει ότι επηρεάστηκε βαθιά από αυτή τη ταινία και σημειώνει ότι σημαδοτεί μια νέα αντίληψη για το σχολείο και την παιδαγωγική διαδικασία.
Το παράδοξο είναι ότι 64 χρόνια μετά, όλα τα ζητήματα που έθεσε ο Σελεστέν Φρενέ, και ξεδιπλώνονται με άριστο τρόπο μέσα στην ταινία, είναι ακόμα το ζητούμενο και για μας στην Ελλάδα.
Πηγή http://cinedraseis.wordpress.com
KΛΙΚ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ Ή ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Ιαν 28
Το Δημοτικό πάει Κόντρα στο Ρεύμα!
Το «Κόντρα στο Ρεύμα» αποτελεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης της Αction aid για τις κλιματικές αλλαγές και τη φτώχεια. Παρουσιάζει στους μαθητές το θέμα των κλιματικών αλλαγών και των επιπτώσεών τους στη ζωή των κατοίκων των φτωχότερων χωρών του κόσμου. Το εκπαιδευτικό πακέτο παρέχει βασικές γνώσεις για τα δύο αυτά ζητήματα, βιωματικές εμπειρίες μέσα από συμμετοχικές δραστηριότητες και ιδέες για ανάληψη δράσης.
Το εκπαιδευτικό πακέτο περιλαμβάνει ένα βιβλίο δραστηριοτήτων για τον εκπαιδευτικό καθώς και διάφορα υποστηρικτικά εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως χάρτης, φωτογραφίες, βίντεο κ.α.
Το «Κόντρα στο Ρεύμα» προτείνουμε να εφαρμοστεί ως ανεξάρτητο project στο πλαίσιο προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Ευέλικτης Ζώνης. Επιπλέον, λόγω της διαθεματικής του διάστασης μπορεί να εμπλουτίσει κι επιμέρους μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, όπως την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, τη Γεωγραφία, τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης «Κόντρα στο Ρεύμα» χρηματοδοτήθηκε κατά 70% από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ 4) του Υπουργείου Εξωτερικών.

Το εκπαιδευτικό υλικό “Κόντρα στο Ρεύμα” για το Δημοτικό :


















