Οι μαθητές της Ε2 τάξης και η δασκάλα τους Α. Λιόντου στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιεί το Ίδρυµα Θεοχαράκη σε συνεργασία µε το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», Η ΣΥΝΘΕΣΗ, είχαν την ευκαιρία ν ακολουθήσουν τ αχνάρια του σπουδαίου αρχιτέκτονα , ζωγράφου Δ. Πικιώνη και του ζωγράφου Σπύρου Παπαλούκα, μαθητή και φίλου του Δ. Πικιώνη .
Το πρόγραµµα είχε διπλό στόχο: να αποκτήσουν οι µαθητές πολυδιάστατη κατανόηση του βιωµατικού τους χώρου και της πολιτιστικής τους ταυτότητας και ταυτόχρονα να στηρίξει την δηµιουργικότητα, την πρωτότυπη σκέψη, την οµαδικότητα και τη συνεργασία.
Η ΣΥΝΘΕΣΗ έχει ως αφετηρία της το έργο εξαιρετικών διανοητών/ καλλιτεχνών του 20ου αιώνα που πάντρεψαν τα διεθνή καλλιτεχνικά ρεύµατα µε την ελληνικότητα και αποτέλεσαν πρόδροµο ή συµβάδισαν µε την Γενιά του ‘30. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύσσεται βιωµατικός διάλογος ανάµεσα στο έργο του σηµαντικού έλληνα ζωγράφου Σπύρου Παπαλουκά, µεγάλο µέρος του έργου του οποίου φυλάσσεται στο Ίδρυµα Θεοχαράκη, µε τα Έργα Ακροπόλεως-Φιλοπάππου του αρχιτέκτονα ∆ηµήτρη Πικιώνη. Στο πλαίσιο του προγράµµατος προβλέπονται δωρεάν επισκέψεις στα Έργα Ακροπόλεως Φιλοπάππου και στο Ίδρυµα Θεοχαράκη καθώς και διαθεµατικές δραστηριότητες για να πραγµατοποιηθούν στη τάξη
Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού υλικού του ίδρυματος Θεοχαράκη, η κ. Λιόντου σύστησε στους μαθητές τον Δ. Πικιώνη …
…και χωρίζοντας τους σε ομάδες, τους ανέθεσε να ερευνήσουν την εικαστική και προσωπική του διαδρομή , εργασία την οποία κατέγραψαν και την παρουσίασαν κατά την επίσκεψη τους στον λόφο του Φιλοπάππου, όπου είδαν το έργο του αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη για τη διαμόρφωση του χώρου αυτού και έφερε τους μικρούς περιπατητές, στα σημεία εκείνα, που θα θεάται τα ερείπια των κλασικών χρόνων, μέσα από τη μέθεξη του ιδίου τοπίου. Ο ι μαθητές έκαναν ένα περίπατο στο πλακόστρωτο του Πικιώνη, μέσα από θάμνους, ελιές, πέτρες , βράχους και θραύσματα παλαιότερης κατοίκησης και έμαθαν το μύθο της αττικής γης. Οι πέντε σταθμοί του περιπάτου ήταν : ο κόμβος του Πικιώνη, Ο Λουμπαρδιάρης και το Άνδηρο και η αρχή και το τέλος της πρόσβασης στην Ακρόπολη. Έπειτα μεταβιβάστηκαν στο ίδρυμα Θεοχαράκη όπου “γνώρισαν” τον ζωγράφο Σπύρο Παπαλούκα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δ.ΠΙΚΙΩΝΗΣ , ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΛΟΥΚΑΣ