Αρχικά, παρακολουθήσαμε σε διάφορα βίντεο πώς φτάνουν κάποια προϊόντα στο σπίτι μας, παλαιότερα και σήμερα. Ποιοι ήταν οι τρόποι παραγωγής τους; Έτσι, εστιάσαμε και στην παραγωγή του πιο σημαντικού αγαθού, το ψωμί. Πώς παράγεται το ψωμί; Πώς ξεκινάει από ένα σποράκι και πώς καταλήγει όταν το καταναλώνουμε;
Τα φθινοπωρινά φρούτα
Μιλήσαμε για τα φρούτα της εποχής (φθινόπωρο), όπως το μήλο, το αχλάδι, το σταφύλι κ.α. Στις δραστηριότητες που επιλέξαμε, οι μαθητές χρησιμοποιήσαν διάφορες τεχνικές.
Τέλος, οι μαθητές ψήφισαν ποιο από τα συγκεκριμένα φθινοπωρινά φρούτα είναι το αγαπημένο τους, μετρήσαμε τις ψήφους και παρατηρήσαμε ποιο προτιμάται περισσότερο από τους μαθητές.
Το ταξίδι της μπανάνας
Σήμερα συζητήσαμε και ανακαλύψαμε το ταξίδι ενός από τα αγαπημένα μας φρούτα, της μπανάνας. Προέρχεται από την Ελλάδα ή από χώρες μακρινές; Πόσο μεγάλο ταξίδι κάνει μέχρι να φτάσει στο σούπερ μάρκετ; Με τη βοήθεια της υδρογείου σφαίρας, του εποπτικού και οικοδομικού υλικού, καταλάβαμε το μεγάλο ταξίδι της μπανάνας. …
Οι υγιεινές επιλογές μας, προστατεύουν το περιβάλλον
Έφτασε ο καιρός να ανακαλύψουμε την άρρηκτη σχέση του φαγητού και πιο συγκεκριμένα του δεκατιανού με τον πλανήτη όπου ζούμε, τη Γη μας. Μιλήσαμε για τα σκεύη μιας χρήσεως και τα επαναχρησιμοποιούμενα. Πόσο πολύ επηρεάζει το πλαστικό τον πλανήτη μας; Ένα πλαστικό μπουκάλι μπορεί να ανακυκλωθεί και να ξαναχρησιμοποιηθεί; Οι μαθητές δημιούργησαν φανταστικές ζωγραφιές, για το πως μπορεί να μεταμορφωθεί ένα πλαστικό μπουκάλι σε κάτι όμορφο και διαφορετικό.
Ταξίδι Γευσιγνωσίας
Με αφορμή το βιβλίο της Γιολάντας Τσιαμποκάλου, είδαμε διαφορετικά το ουράνιο τόξο και πώς μπορούμε να το καταβροχθίσουμε μέσω των διαφορετικών επιλογών που κάνουμε στα τρόφιμα.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε έναν διαγωνισμό γευσιγνωσίας, όπου σχεδόν όλοι οι μαθητές μάντεψα σωστά το φρούτο που δοκίμασαν. Έπειτα με τη φαντασία μας φτιάξαμε πρόσωπα από φρούτα και λαχανικά, παράξενα, αλλά υγιείνα.
Το υγιεινό δεκατιανό μας
Το ταξίδι μας αυτό το υγιεινό, ξεκίνησε με ένα γράμμα από μια μικρή μας φίλη, την «Υγιεινούλα». Μας προέτρεψε να γίνουμε πράκτορες, οι οποίοι έχουμε αποστολές, όπου μέσα από αυτές θα μάθουμε πολλά.
Αρχικά, θυμηθήκαμε τις ομάδες των τροφών και την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής που είχαμε φτιάξει. Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας «Ξεχωρίζω τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές».