Κοινή δράση με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας: Πολυτεχνείο
Επίσκεψη στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας
Το σχολείο μας στις 7-11-2022, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας, ενόψει και της έναρξης λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας.
Μετά το πέρας της επίσκεψής μας στην Δανειστική Βιβλιοθήκη και την επιστροφή μας στο σχολείο, με αφορμή συγκεκριμένο βιβλίο που μας διάβασε η υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να παίξουμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με τα ζωάκια του σχολείου μας.
Σεχραζάντ: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Σήμερα το σχολείο μας συμμετείχε σε δράση-εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης με τίτλο Σεχραζάντ: ήχοι, εικόνες και παραμύθια της Ανατολής.
Οι μαθητές μας γνώρισαν ένα σημαντικό έργο ρεπερτορίου της Συμφωνικής Ορχήστρας τη «Σεχραζάντ» του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ.
Με οδηγό τη μουσική, τον λόγο και την εικόνα ξεδιπλώθηκαν μύθοι και παραμύθια εμπνευσμένα από την Ανατολή και το βιβλίο «Χίλιες και μία νύχτες».
Έτσι είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε αλλά και να συμμετέχουμε σε ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο της μουσικής του σπουδαίου αυτού συνθέτη μέσα από αυτό το ευφάνταστο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Αποτύπωση σε χαρτί μετά το τέλος της δράσης..
Γιορτάζουμε όλοι μαζί. Κοινή δράση με τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήβας
Μαζί με τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήβας ζωγραφίσαμε με όποιον τρόπο μπορούσε ο καθένας σημαιάκια για την γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Στην συνέχεια ο φίλος μας ο Μιχάλης από το Ειδικό Νηπιαγωγείο πήρε το μεταλλόφωνο του σχολείου και μας έπαιξε ήχους ενώ συνέχισαν οι νηπιαγωγοί της τάξης μας.
Στο τέλος βάλαμε την από κοινού εργασία μας, στον εξωτερικό τοίχο του σχολείο μας και την παρουσίασαμε στους γονείς μας. Τελικά ήταν ωραία που συνεργαστήκαμε όλοι μαζί!!!
εσωτερική αξιολόγηση 2021-2022
year-2021-school-9070282-form-5-synopsis
Σχέδιο δράσης:”Ας παίξουμε όλοι μαζί. Μπορούμε;”
1.Ερωτηματολόγιο αρχικής διερεύνησης στάσεων και απόψεων γονέων με τα εξής θέματα:
Α Οι απόψεις των γονέων σχετικά με τις σχέσεις μεταξύ των συνομηλίκων
Β. Συναισθηματική ωριμότητα παιδιών
Γ. Οριοθέτηση-κανόνες
Δ. Ευαισθητοποίηση και αποδοχή της διαφορετικότητας στην προσχολική εκπαίδευση.
2.Δραστηριότητες ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης μαθητών
Ο εαυτός μου. Αποτύπωση του εαυτού ανά μήνα. Ζωγραφική-εξέλιξη.
- Τα θετικά χαρακτηριστικά του εαυτού μου.
- Ο εαυτός μου και οι προτιμήσεις μου.
- Οι ικανότητες που κρύβουμε μέσα μας – προβληματισμός: Αποδοχή του εαυτού. Διδακτική αξιοποίηση βιβλίων: «Η τελεία», P.Reynolds, «Μακάρι να μπορούσα να χορέψω», Γ. Τ. Γεωργιάδη.
- Η προσωπογραφία μου.
- «Το ζάρι της αυτοεκτίμησης».
3.Δραστηριότητες για τη φιλία – ενίσχυση των σχέσεων μαθητών
- Προσέγγιση εννοιών συνεργασίας, ομαδικότητας, φιλίας, ευτυχίας. Λογική σκέψη: υποθέσεις – συμπεράσματα.
- Κοινωνική ιστορία: «Μοιράζομαι τα παιχνίδια με τους φίλους μου», ΙΕΠ, θεατρικό δρώμενο
- Διδακτική αξιοποίηση online βιβλίων, «Τα μπαλόνια της φιλίας», «Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο» Ε.Ψ.Υ.Π.Ε (σχολιασμός, συζήτηση δραματοποίηση).
- «Ο εαυτός μου και ο φίλος μου». Ομαδική κατασκευή: «το αερόστατο της φιλίας».
- Διδακτική αξιοποίηση τραγουδιού «αυτό θα πει αυτοεκτίμηση» (παιδικό τραγούδι και συναισθηματική αγωγή)
Τραγούδι και ομαδική κατασκευή «Το αερόστατο της φιλίας» – Όσα πιο πολλά παιδιά ανέβουν τόσο πιο ψηλά θα πάει.
- Διδακτική αξιοποίηση πίνακα ζωγραφικής «Γύρω γύρω όλοι», Σ. Σαββίδης.
- Ομαδική κατασκευή « Ευγενικές λέξεις και φιλοφρονήσεις στην καθημερινότητα του σχολείου», με αφορμή το βιβλίο «Τα όμορφα γλυκά λογάκια», Νόρακ Κάρλ.
- «Το βραχιολάκι της φιλίας» – για τον αγαπημένο μου φίλο.
- «Βραβείο φιλίας» για όλους τους μαθητές.
4.«Η φιλία δεν έχει σύνορα» :
Τα παιδιά συζητάνε για τον τρόπο που θα δείξουν την φιλία τους στους φίλους τους. Προτείνουν μέσω της ζωγραφικής , να φτιάξουν μπαλόνια, καρδιές και μια κατασκευή με υδρόγειο σφαίρα και τα παιδιά πιασμένα με τα χέρια τους , να χορεύουν γύρω από τον κύκλο-υδρόγειο σφαίρα. Όλες οι ιδέες τους καταγράφονται σε ιστόγραμμα.
Υλοποίηση της ιδέας: Δείχνουμε την φιλία μας, με μια υδρόγειο σφαίρα.
Τα παιδιά αποφασίζουν να φτιάξουν μια υδρόγειο σφαίρα με πλαστελίνη. Προβληματίζονται τι χρώματα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν, για να δείξουν την στεριά και την θάλασσα.Φτιάχνουν με την πλαστελίνη την υδρόγειο σφαίρα και στην συνέχεια ο καθένας ζωγραφίζει τον εαυτό του, να πιάνει τον φίλο του, γύρω από τον κύκλο με την πλαστελίνη.
Υλοποίηση της ιδέας: Δείχνουμε την φιλία μας , με καρδούλες.
Μια ομάδα παιδιών κόβει πολύχρωμες καρδούλες, στις οποίες ζωγραφίζουν μέσα παιδάκια.Στο τέλος αποφασίζουν όλες αυτές να τις κολλήσουν πάνω σε ένα δέντρο. Το ονομάζουν το δέντρο της φιλίας. Μια άλλη ομάδα παιδιών ζωγραφίζει το δέντρο και μια άλλη κολλάει τις καρδούλες που έχει ήδη ζωγραφίσει η πρώτη ομάδα.
Υλοποίηση της ιδέας: Δείχνουμε την φιλία μας , με μπαλόνια
Τα παιδιά αποφασίζουν να φτιάξουν 3 μεγάλα μπαλόνια, αντίστοιχα των 3 συμμετεχόντων χωρών, στο πρόγραμμα του eTwinning. Παρατηρούν τα χρώματα από τις σημαίες και των 3 χωρών και τα ζωγραφίζουν. Στη συνέχεια προτείνουν να φτιάξουν και άλλα μικρότερα, μέσα στα οποία ζωγραφίζουν τους φίλους τους.
“Εγώ και ο φίλος μου”: Δείχνω την αγάπη μου , με ένα μπαλόνι.
- Συνδυασμός εργαστηρίων δεξιοτήτων: «Το σχολείο του όλοι μαζί» (δικαιώματα του παιδιού), με το πρόγραμμα etwinning : “Let’s be friends”. Συνεργατικές δραστηριότητες με το 6ο νηπιαγωγείο Θήβας και νηπιαγωγεία της Ιταλίας και Ισπανίας, με στόχο την διαπολιτισμική επικοινωνία, αποδοχή της διαφορετικότητας και επαφή με διαφορετικές κουλτούρες , γλώσσες και εθνικότητες.
- Επίσκεψη εκπαιδευτικού της Ιταλίας στο σχολείο μας (Μάϊος 2022)
Δραστηριότητες προετοιμασίας της ομάδας πριν την επίσκεψη. Ιδεοθύελλα- Καταγραφή απόψεων.
Δραστηριότητες κατά την διάρκεια της επίσκεψης: Η κούκλα της τάξης , καλωσορίζει την εκπαιδευτικό από την Ιταλία. Διερευνητικές ερωτήσεις των μαθητών προς την εκπαιδευτικό.
Καταγραφή απαντήσεων και σε επόμενο στάδιο επεξεργασία με την ολομέλεια.
Ομαδικά παραδοσιακά παιχνίδια στον αύλειο χώρο του σχολείου , φύτεμα λουλουδιών στον κήπο του σχολείου. Επεξεργασία παραμυθιού.
Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη: Αξιολόγηση, καταγραφή.
5.Δραστηριότητες αποδοχής της διαφορετικότητας
Κοινωνική ιστορία: «Είμαι ίδια, είμαι διαφορετική» ΙΕΠ
Συνεργατικές δραστηριότητες μεταξύ των μαθητών του νηπιαγωγείου μας και των δύο συστεγαζόμενων ειδικών σχολείων (νηπιαγωγείο και δημοτικό).
- Επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας δύο παιδιών από το Ειδικό Δημοτικό: Ακούμε μουσική παρέα, κατασκευάζουμε κάρτες, ζωγραφίζουμε με το στόμα.
- Παρουσίαση από δασκάλα του ειδικού δημοτικού: Το αλφάβητο του συστήματος Braille. Οι μαθητές γράφουν το όνομά τους με τη γραφή αυτή.
- Κοινή αποκριάτικη δράση με το Ειδικό Νηπιαγωγείο.
- Κοινή πασχαλινή δράση με το Ειδικό Δημοτικό: Βάψιμο αυγών και κάλαντα του Λαζάρου στην γειτονιά μας.
- Παρακολούθηση κουκλοθέατρου με τα δύο Ειδικά Σχολεία στον αύλειο χώρο του συγκροτήματος.
Αξιοποίηση των παγκόσμιων ημερών για το σύνδρομο Down και τον αυτισμό. Προβληματισμός-συζήτηση-καταγραφή.
- Παγκόσμια ημέρα συνδρόμου Down (21/3), διδακτική αξιοποίηση βιβλίου: «Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου», Μ. Αυτζής.
- Παγκόσμια ημέρα αυτισμού (2/4), διδακτική αξιοποίηση βιβλίου: « Ο Αυτός», Β. Παπατσαρούχας, κατασκευή: καδράκι . Παραγωγή βιβλίου.
6.Υλοποίηση δραστηριοτήτων με αφορμή κάποιες από τις ενότητες του υλικού «Το σπίτι των παιδιών», Πυξίδα, 2006. ( Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Τα υπό διαπραγμάτευση θέματα είναι: επικοινωνία, συναισθηματική εκπαίδευση, παιδική επιθετικότητα , εκφράσεις στο σχολικό περιβάλλον και πρόληψη αυτής, δικαιώματα των παιδιών.
Το παραπάνω υλικό δεν χρησιμοποιήθηκε αυτούσιο, αξιολογήθηκε και υλοποιήθηκε στην συγκεκριμένη ομάδα λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές της.
Τα υπό επεξεργασία θέματα της ομάδας αφορούσαν την γνωριμία με το σπίτι της ομάδας, την αναγνώριση, κατονομασία ,σωματοποίηση και διαχείριση των συναισθημάτων, τεχνικές χαλάρωσης, δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, φιλοφρονήσεις, τα δικαιώματα των παιδιών.
Χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες δραματικές τεχνικές και παιχνίδια αυτοσχεδιασμού, θεατρικά δρώμενα, δραματοποιήσεις και παιχνίδια ρόλων.
7.Συνάντηση με τους γονείς.
8.Ενημερωτική ομιλία-συζήτηση γονέων από ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας “Πρόταση Ζωής” Θήβας με θέμα: «Φροντίζοντας τις σχέσεις γονέων-παιδιών».
9.Τελικό ερωτηματολόγιο γονέων.
10.Διάχυση των αποτελεσμάτων της υλοποίησης της δράσης με μορφή θεατρικού δρώμενου στους γονείς των νηπίων.
11.Προετοιμασία τελικής κοινής εκδήλωσης με το Ειδικό Νηπιαγωγείο (εργαστήριο) με τίτλο «Γιορτή Φιλίας», στον αύλειο χώρο του κτιριακού συγκροτήματος.
Γιορτή φιλίας -καλοκαιρινό εργαστήριο
Καλοκαιρινό εργαστήριο, συνδιοργάνωση με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας και καλεσμένους τους γονείς των νηπίων και των δύο σχολείων.
«Ο σχολικός μας κήπος πεδίο μάθησης και δημιουργίας»
1.Πως ονειρευόμαστε τον σχολικό μας κήπο;
Ιδεοθύελλα
Δημιουργική έκφραση
Εργασία σε ομάδες
Ανακοίνωση στην ολομέλεια
Δημιουργία Εννοιολογικού Χάρτη
Ανασοχασμός
2. Κατασκευή κήπου
Φυτεύουμε φυτά όλοι μαζί
Κανόνες, ποτισμός, υποχρεώσεις ποτίσματος, υπευθυνότητα
3. Διαβάζουμε για τα φυτά
Επεξεργασία βιβλίου: «μεγαλώνει , μεγαλώνει το φυτό». Ο κύκλος ζωής του φυτού.
Δραματοποίηση με συνοδεία κλασσικής μουσικής.
4. Στο φυτώριο
Προετοιμασία επίσκεψης: συζήτηση, καταγραφή
5. Μετά το φυτώριο
Επίσκεψη, αναστοχασμός
6. Κυνήγι κρυμμένου θησαυρού στο Μοσχοπόδι
Διαφορά κήπου -δάσους. Καταγραφή διαφορών.
Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στον χώρο του Μοσχοποδίου.
Ο χάρτης του κρυμμένου θησαυρού: Τον έφτιαξε μητέρα του σχολείου μας.
Φτιάξαμε γρίφους…
Τα σημεία που έπρεπε να βρούμε: οι λύσεις από τους γρίφους( κατασκευές από μητέρα νηπίου)
Η λύση του κρυμμένου θησαυρού: Ο θησαυρός είναι ο εαυτός μας
7. Τι μάθαμε;
Ερωτηματολόγιο τελικής αξιολόγησης.
Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Μετάβαση νηπίων στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας
Την Παρασκευή 27 Μαϊου , επισκεφτήκαμε τον χώρο του 5ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας.
Ο Διευθυντής του σχολείου , μας ξενάγησε στον εξωτερικό και εσωτερικό χώρο του σχολείου και επισκεφτήκαμε και ένα τμήμα της Α΄τάξης.
Συνομιλήσαμε με τα παιδιά , τους προσφέραμε την καρτούλα μας και εκείνα μας πρόσφεραν την δική τους καρτούλα με ένα ποιηματάκι γραμμένο.
Τέλος, παίξαμε όλοι μαζί και το “αλάτι χοντρό, αλάτι ψιλό”.
Στο παρακάτω αρχείο, οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν για την μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο.
Πηγή:Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,Αθήνα 2008











































