Συλλογικός Προγραμματισμός σχολικής μονάδας 2024-2025



Λήψη αρχείου

Κουκλοθέατρο Λαμίας: «Οι αγώνες στο δάσος»

κουκλο1 κουκλο2

Παράσταση κουκλοθέατρου στο σχολείο μας, σε συνδιοργάνωση με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024

 Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 γιορτάσαμε στο σχολείο μας η 11η  Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024, σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας. Μαζί  με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας και  στα πλαίσια  της συνεκπαίδευσης, πραγματοποιήσαμε δράσεις εικαστικές, αθλητικές  και αρκετά  παιχνίδια  στον αύλειο και τον εσωτερικό χώρο του σχολείου,   με σκοπό να αναδειχθούν στους μαθητές  τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού.  Στο τέλος των δραστηριοτήτων έγινε απονομή διπλωμάτων συμμετοχής, υλικό που φτιάχτηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θήβας.

αθλητισμός

αθλητισμός2

Εδώ Νηπιαγωγείο!!!

1000019369 1000019373

Καλή σχολική χρονιά!!!

1730101169175

Εσωτερική αξιολόγηση 2023-2024

year-2023-school-9070282-form-16-synopsis

Σχέδιο Δράσης 2023-2024: «Με ένα βιβλίο αρωγό: Δράσεις φιλαναγνωσίας με το 2ο Νηπιαγωγείο Θήβας.»

Καλές πρακτικές για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Το βιβλίο στον χώρο του σχολείου.

  • Έναρξη λειτουργίας δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου.
  • Αρχική διερεύνηση των όρων «βιβλίο», «βιβλιοθήκη», «δανειστική βιβλιοθήκη», «βιβλιοπωλείο». Η βιβλιοθήκη του σπιτιού μου-η βιβλιοθήκη του σχολείου. Καλλιέργεια κριτικής σκέψης: Ομοιότητες-διαφορές. Καταγραφή , αρχική αξιολόγηση.
  • Εισαγωγή εννοιών για το βιβλίο: «Πως φτιάχνεται ένα βιβλίο»; Χρησιμοποίηση του VideoLink . Αποσαφήνιση εννοιών «συγγραφέας», «εικονογράφος», «εκδότης». Ομοιότητες-διαφορές. Δραματοποίηση-παιχνίδια ρόλων.

1716883978055

1716883978062

  • Κανόνες λειτουργίας τις δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου και των βιβλίων. Καρτέλες δανεισμού.
  • Αξιοποίηση των βιβλίων της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας: οργάνωση μεταφηγηματικών δραστηριοτήτων (αναμνηστική κατασκευή για το σπίτι, με σκοπό την δημιουργία αρχείων των τίτλων στην βιβλιοθήκη του σπιτιού κάθε παιδιού).
  • Αποστολή ελεύθερων και στην συνέχεια δομημένων και με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας φύλλων σε συνεργασία με τους γονείς των νηπίων. Δημιουργία βιβλίου προς ενημέρωση των γονέων (προφορικός λόγος).
  • Καταγραφή ιστορίας και αναδιήγηση παραμυθιού στο ψηφιακό κασετοφωνάκι του σχολείου.
  • Δημιουργία ψηφιακού φακέλου, με καταγεγραμμένη την εξέλιξη του προφορικού λόγου σε διάφορες χρονικές περιόδους.
  • Διερευνήσεις: «Το βιβλίο της Παρασκευής, ο βοηθός της τάξης επιλέγει βιβλίο». Διατύπωση ερωτήσεων ανοιχτού τύπου ως προς τα δομικά στοιχεία του βιβλίου, χρησιμοποίηση υλικών και τεχνικών από άλλες μορφές τέχνης( θεατρικό παιχνίδι, μουσική, εικαστικά, κουκλοθέατρο κλπ).
  • Το αγαπημένο μου βιβλίο. Παρουσιάζω στην τάξη.
  • Δημιουργία ιστοριών : δραστηριότητες αφηγηματικού και περιγραφικού λόγου, σύμφωνα με την ανάλυση Propp, με δομημένο υλικό-κάρτες. Συνεργασία και αλληλοβοήθεια, αξιοποίηση βιωματικής γνώσης και ανάκληση στην μνήμη, ενσωμάτωση νέας γνώσης στην προϋπάρχουσα, ανάπτυξη λεξιλογίου, ενίσχυση περιγραφικού λόγου.
  • Ψηφίζουμε το αγαπημένο βιβλίο της τάξης. Αξιοποίηση του PollEveryWhere.

ψηφίζω 1 ψηφίζω2

Ψηφοφορία αγαπημένου βιβλίου

  • Συγγραφή παραμυθιών: Δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, μουσική, χορός , κίνηση, παντομίμα.  Αξιοποίηση  3 βιβλίων ( ο φεγγαροσκεπαστής του Puybaret Éric , τα κόκκινα ξυλοπόδαρα του  Puybaret Éric, ο πύργος των παραμυθιών της  Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη, για την 1. δημιουργία ιστορίας με τίτλο: «Όχι άλλο κινητό, μόνο βιβλία στη Νεραλία» και 2.δραματοποίηση αυτής με την μορφή θεατρικού δρώμενου. Διερεύνηση, θεατρικό παιχνίδι, ομαδοσυνεργατική, επίλυση προβλήματος με καταμερισμό εργασιών,  κατασκευές, παρουσίαση, πίνακας KWLH.

Σύνθεση ιστορίας, ρόλοι, κουστούμια, δημιουργία των διαλογικών μερών της ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά. Δημιουργία πρόσκλησης  προς τους γονείς με το λογισμικό jigsawplanet.com  (κατασκευασμένη εικόνα από τα παιδιά, σε μορφή παζλ).  Παράσταση- παρουσίαση στους γονείς με το τέλος της σχολικής χρονιάς.

  • Συγγραφή συνεργατικού παραμυθιού στο etwinning με τίτλο «The story of the clown»: με εργαλείο το  StoryJumber φτιάχνουμε ένα συνεργατικό  βιβλίο(7 σχολεία), για τα έθιμα της Αποκριάς.
  • Συγγραφή συνεργατικού παραμυθιού από τους μαθητές του σχολείου μας με τίτλο: « το 8ο Νηπιαγωγείο στον Ροβινσώνα Κρούσο» (StoryJumber).
  • Άλλες δράσεις: δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες βλέποντας τις εικόνες,
  • IMG 20240408 101842
  • παίζουμε το παιχνίδι του βιβλιοπώλη, μιλάμε για τον αγαπημένο μας ήρωα, εικονογραφούμε βιβλία με τον δικό μας τρόπο, παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με τα βιβλία κλπ.

 

Βιβλίο και κοινότητα:

 

  • Επίσκεψη στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας: Αρχική διερεύνηση, αξιολόγηση- ιστόγραμμα. Προετοιμασία επίσκεψης , καταγραφή , επίσκεψη, αξιολόγηση μετά το πέρας της επίσκεψης. Υλοποίηση κοινών-συνεργατικών δραστηριοτήτων με το 2ο Νηπιαγωγείο Θήβας στο χώρο της βιβλιοθήκης. Ερωτήσεις, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, συγκρίσεις αρχικών και τελικών παραγόμενων απόψεων και ιδεών, φύλλα καταγραφής, πίνακας KWLH.
  • Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-twinning. Υλοποίηση προγράμματος etwinning : “ Art Friends: Drawing Together ”. Συνεργατικές δραστηριότητες (συγγραφής βιβλίου) με το 2ο και το 4ο νηπιαγωγείο Θήβας και νηπιαγωγεία της Κύπρου, Ισπανίας Ρουμανίας και Βουλγαρίας (αξιοποίηση Google Maps).

Αναγνωστικές δραστηριότητες με τους γονείς των παιδιών.

  • Ανάγνωση, συζήτηση Χριστουγεννιάτικων ιστοριών στο σχολείο  με  συμμετοχή  των γονέων των μαθητών/τριών του σχολείου μας, σε προκαθορισμένη ώρα και μέρα. Αποτύπωση των ιστοριών και δημιουργία ατομικού αναμνηστικού βιβλίου. Αποστολή στο σπίτι. Θετική ανατροφοδότηση από τους γονείς.
  • Ανάγνωση βιβλίων στην αυλή του σχολείου, ενόψει της Παγκόσμιας μέρας Παιδικού βιβλίου.

Επαφή των παιδιών με τους δημιουργούς των βιβλίων

 

  • Επίσκεψη σε τυπογραφείο της Θήβας. Προετοιμασία: Συζήτηση-Ιστόγραμμα. Ζωγραφική. Διατύπωση και καταγραφή ερωτήσεων από τα παιδιά σε 4 δομημένα φύλλα εργασίας 4 ομάδων, για τον τυπογράφο. Καταγραφή των απαντήσεων(τυπογραφείο).Συζήτηση στην ολομέλεια (σχολείο). Ρουτίνες σκέψης, ερωτήσεις, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, συγκρίσεις αρχικών και τελικών παραγόμενων απόψεων και ιδεών, φύλλα καταγραφής, πίνακας KWLH.
  • Επίσκεψη συγγραφέα στο σχολείο. Προετοιμασία: ανάγνωση και επεξεργασία βιβλίου στην ολομέλεια, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, φύλλα καταγραφής ερωτήσεων. Αξιολόγηση.

 

Το βιβλίο σε διαφορετικούς χώρους: Το βιβλίο στο Μουσείο, στο θέατρο.

  1. Βιβλίο και λογοτεχνία: «ο Ροβινσώνας Κρούσος» του Ν. Νταφόε, «το νησί των θησαυρών» (παρακολούθηση των 2 θεατρικών παραστάσεων στην Αθήνα, με τα αντίστοιχα  έργα).Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου με το Story Jumper.
  2. «Ο εγωιστής γίγαντας» του Όσκαρ Γουάιλντ :Κουκλοθέατρο Λαμίας.
  3. Βιβλίο και μουσική: «Ο Πέτρος και ο Λύκος» του Σ. Προκοφιέφ. Παρακολούθηση μουσικής παράστασης από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Διαδικτυακή σύνδεση με το 2ο Νηπιαγωγείο Θήβας. Ανάγνωση και σχολιασμός από κοινού. Μοίρασμα ρόλων και δραματοποίηση αυτού στην τάξη.
  4. Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας, υπάλληλος του μουσείου, διαβάζει στα παιδιά συγκεκριμένο βιβλίο στον εσωτερικό χώρο του μουσείου, δίπλα με τα εκθέματα. Τα χειρόγραφα του «Παυσανία». Παλαιό- νέο βιβλίο. Σύγκριση.
  5. Θέαση ιστορίας στο Κινητό μίνι Πλανητάριο, σε συνεργασία με το 2ο και το 4ο Νηπιαγωγείο Θήβας.

Συγγραφή παραμυθιού:«Όχι άλλο κινητό, μόνο βιβλία στη Νεραλία»

1718870371406

  • Συγγραφή παραμυθιών: Δημιουργική γραφή, δραματοποίηση, κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, μουσική, χορός , κίνηση, παντομίμα.
  • Αξιοποίηση  3 βιβλίων:
  • ο φεγγαροσκεπαστής του Puybaret Éric ,
  • τα κόκκινα ξυλοπόδαρα του  Puybaret Éric,
  • ο πύργος των παραμυθιών της  Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη,

IMG 20240415 104844

IMG 20240415 104920

IMG 20240415 105458

IMG 20240415 105721

IMG 20240415 114137

  • για την 1. δημιουργία ιστορίας με τίτλο: «Όχι άλλο κινητό, μόνο βιβλία στη Νεραλία» και

ψηφοφορία τίτλου αποτελεσματα ψηφοφορίας τιτλος αποτελεσματα ψηφοφορίας ψηφοφορία εξωφύλλου 2 ψηφοφορια εξωφύλλου

  • 2.δραματοποίηση αυτής με την μορφή θεατρικού δρώμενου. Διερεύνηση, θεατρικό παιχνίδι, ομαδοσυνεργατική, επίλυση προβλήματος με καταμερισμό εργασιών,  κατασκευές, παρουσίαση, πίνακας KWLH.

Σύνθεση ιστορίας, ρόλοι, κουστούμια, δημιουργία των διαλογικών μερών της ιστορίας από τα ίδια τα παιδιά.

Δημιουργία πρόσκλησης  προς τους γονείς με το λογισμικό jigsawplanet.com  (κατασκευασμένη εικόνα από τα παιδιά, σε μορφή παζλ).

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0d0677b77b02

Παράσταση- παρουσίαση στους γονείς με το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η δομή της ιστορίας μας:

Μια φορά και έναν καιρό, σε μια πόλη που την λέγαν  Νεραλία και ήταν  γεμάτη με  νερό,  ζούσε ο Φεγγαροσκεπαστής  μαζί με την αδερφή του την Φεγγαροσκεπαστίνα. Κάθε βράδυ άναβαν και έσβηναν το φεγγάρι.

Λίγο πιο έξω από την Νεραλία,  ήταν μια άλλη πολιτεία , η πολιτεία των Παραμυθιών. Εκεί σε ένα μεγάλο πύργο ζούσε η Κυρία Φαντασία.  Ήταν ο πύργος των παραμυθιών. Ένας πύργος , γεμάτος παραμύθια.

Η κυρία Φαντασία σε μια βόλτα που έκανε ένα πρωινό στην Νεραλία, συνάντησε την Αιμιλιάνα, τον Φίλιππο, τον Μάνο, την Λυδία, την Νεφέλη, τον Γιάννη, και τον Μάριο, που έπαιζαν στο κινητό τους, παιχνίδια. Έπαιζαν Γκραν -Τουρίσμο, Μάιν Κράφτ, πίστες, γατάκια, Γκράνι και Σόνικ.

Ήταν προβληματισμένη που τα παιδιά έπαιζαν τα Σαββατοκύριακα τους,  και όχι μόνο, με τα κινητά τους. Και όταν τα ρώτησε αν ξέρουν να παίζουν άλλα παιχνίδια ή αν τους αρέσει να διαβάζουν παραμύθια , εκείνα δεν της απάντησαν, δεν την κοίταξαν καν και συνέχισαν να παίζουν με το κινητό τους.

Έτσι αποφάσισε να πάει στον πύργο της , να φτιάξει πολλά βιβλία για τα παιδιά και να τους τα μοιράσει. Χρειαζόταν όμως βοήθεια, γιατί ήταν  τόσα πολλά τα βιβλία που θα έπρεπε να φτιάξει. Τότε σκέφτηκε να πάρει μαζί της τον Φεγγαροσκεπαστή  και την Φεγγαροσκεπαστίνα με το αμάξι τους, για να την βοηθήσουν να τα φτιάξει  και να μοιράσουν όλοι  μαζί.

 Ελάτε μαζί μου, τους είπε…

Και έτσι ξεκίνησαν όλοι μαζί  το ταξίδι τους…   Στο δρόμο τους όμως συνάντησαν το πονηρό αστέρι, ένα αστέρι που δεν του άρεσαν καθόλου τα παραμύθια. Το αστέρι προσφέρθηκε να τους βοηθήσει να βρουν το δρόμο για την πολιτεία των παραμυθιών, φωτίζοντας τα μονοπάτια μέσα στο δάσος που θα έπρεπε να ακολουθήσουν. Όμως τους φώτιζε διαφορετικά μονοπάτια, με αποτέλεσμα οι 3 φίλοι να μπουν πιο βαθιά στο δάσος  και τελικά  να χάσουν εντελώς τον δρόμο τους.

Για καλή τους τύχη, συνάντησαν μέσα στο δάσος τον Ζήκο τον λύκο και άλλον έναν Ζήκο λύκο και έναν τρίτο Ζήκο λύκο και  ζήτησαν  τη βοήθειά τους.

Οι  Ζήκοι οι λύκοι, που ζούσαν μέσα στο δάσος και  που είχαν πολύ καλή όσφρηση, ήταν πρόθυμοι να τους βοηθήσουν και  έτσι τους οδήγησαν στα  μαγικά λουλούδια του δάσους.

Τα μαγικά λουλούδια, που ήξεραν το δρόμο για την Πολιτεία των Παραμυθιών έριξαν τα πέταλα τους στο σωστό δρόμο. Οι Ζήκοι οι λύκοι, μύρισαν τα όμορφα λουλούδια και ακολούθησαν την όμορφη ευωδιά που αυτά έβγαζαν,  και τελικά  ο Φεγγαροσκεπαστής, μαζί με την αδερφή του την Φεγγαροσκεπαστίνα  και την Κυρία Φαντασία, έφτασαν  στον πύργο των παραμυθιών.

Έφτιαξαν πολλά πολλά βιβλία….Άλλος έγραφε την ιστορία, άλλος ζωγράφιζε όμορφες ζωγραφιές με πολλά χρώματα και άλλος ένωνε όλες μαζί  τις σελίδες …

Όταν τελείωσαν  όλοι τις δουλειές τους και αφού συνεργάστηκαν τόσο καλά, τα φόρτωσαν σε ένα μεγάλο αερόστατο.. Όλοι μαζί ανέβηκαν  στο αερόστατο  που ήταν γεμάτο βιβλία για να ξεκινήσουν να τα μοιράσουν σε όλα τα παιδιά της Νεραλίας.

Στο αερόστατο πάνω έγραψαν… «τι μπορούμε να κάνουμε με ένα βιβλίο»;

να το διαβάσουμε

 

να δούμε τις εικόνες να γράψουμε ιστορίες να βρούμε τον θησαυρό

που έχει μέσα του

να το ζωγραφίσουμε και να ταξιδέψουμε μαζί του να γράψουμε τραγούδι να δανειστούμε ένα βιβλίο να φτιάξουμε κούκλες 

και να παίξουμε κουκλοθέατρο

αλλά και  θέατρο

 Αλλά επίσης έγραψαν και το παρακάτω μήνυμα προς τους γονείς τους:

«Παρακαλούμε, διαβάστε αυτή την ιστορία στα παιδιά μέχρι να μπορούν να σας τη διαβάσουν και εκείνα!»

Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες εικονογράφησαν το βιβλίο και πρόσφεραν ένα αντίτυπο σε κάθε γονέα στο τέλος του θεατρικού δρώμενου, που παρουσίασαν στην γιορτή λήξης του σχολείου μας.

https://www.storyjumper.com/book/read/174285501/667bfc49860f6

 

 

 

E-twinning “Art Friends: Drawing Together”

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 191904

Παρουσίαση του  σχολείου μας  που συμμετέχει στο project

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 192109

Συνεργατικό παραμύθι με θέμα τις Απόκριες «Η ιστορία του Κλόουν»

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194136

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194222

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194259

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194325

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194354

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194417

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 20 194512

Και η ιστορία συνεχιζόταν από τα άλλα σχολεία….

Η ακουαρέλα στο νηπιαγωγείο…

Τέχνη και τεχνικές .

1718248617240

1718248617230

1718248617226

1718248617235

1718248644548

1718248644580

1718248644564 1

1718248644529 1

1718248644513 1

Αποστολή της ακουαρέλας στο σπίτι. Ανατροφοδότηση γονέων.