Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχ. έτους 2025-2026
Χρώματα, χρώματα πολλά!! Φτιάχνουμε τις δικές μας πολύχρωμες ιστορίες
ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Με αφορμή την ιστορία «Το κοκκινοχώρι», που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε με τα παιδιά, δημιουργήσαμε τις δικές μας ιστορίες χρωμάτων.
«Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένα πράσινο σπίτι. Γύρω από αυτό το σπίτι υπήρχαν πολλά λουλούδια και δέντρα. Μέσα στο σπίτι έμενε η χελώνα και ένα πράσινο μικρό λουλούδι. Η κυρία Πρασινούλα για να ομορφύνει την γειτονιά στόλισε ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο.
«Η ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα πορτοκαλί λουλούδι, το οποίο πήγε να συναντήσει το πορτοκαλί λιοντάρι.
- «Θέλεις να πάμε βόλτα μαζί και να φάμε καρότα;» ρώτησε το λουλούδι
- – «Ναι, θέλω» απάντησε το λιοντάρι.
Έφαγαν πολλά καρότα, και αργότερα όταν ο πορτοκαλί ήλιος έφυγε και πήγε να κοιμηθεί, το λουλούδι και το λιοντάρι πήγαν και κοιμήθηκαν στο πορτοκαλί κρεβάτι του λιονταριού.
Αποτύπωση στο χαρτί: Ατομικό φύλλο εργασίας.
«Η ΜΠΛΕ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένα μπλε βιβλίο. Μέσα στις σελίδες του υπήρχαν τα σύννεφα, ο ουρανός και η θάλασσα. Μαλώσανε μεταξύ τους και έγινε χαμός. Κατάλαβαν σύντομα όμως ότι έπρεπε να σταματήσουν. Είπανε «συγγνώμη» ο ένας στον άλλο και γίνανε ξανά φίλοι.
«Η ΚΙΤΡΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένας μεγάλος κατακίτρινος ήλιος και πολλές όμορφες μαργαρίτες. Αποφάσισαν παρέα, να πάνε βόλτα στα χωράφια. Μπήκαν σε ένα μεγάλο κίτρινο αυτοκίνητο και έφυγαν για να απολαύσουν την βόλτα τους.
«Η ΡΟΖ ΙΣΤΟΡΙΑ»
Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ο Ρούνι- Ρούνι. Στον ζωολογικό κήπο, όπου ζούσε, συνάντησε το ροζ φλαμίνγκο και του ζήτησε να γίνουν φίλοι. Αποφάσισαν να πάνε μαζί μια μεγάλη βόλτα, στη διάρκεια της οποίας συνάντησαν πολλά, όμορφα ροζ λουλούδια αλλά και ένα μικρό παιδάκι που κρατούσε στο χέρι ένα όμορφο ροζ μπαλόνι. Όμως ξαφνικά το μπαλόνι του έφυγε από το χέρι. Το φλαμίνγκο και το γουρούνι, πλησίασαν το παιδάκι, γίνανε καλοί φίλοι και αποφάσισαν όλοι μαζί να πάνε βόλτα και να ψάξουν να βρουν το χαμένο μπαλόνι.
Το τέλος της «Ροζ Ιστορίας», μας βοήθησαν να το γράψουμε δύο από τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ο Γιώργος και ο Χρήστος. Διαβάσανε την ιστορία με αρκετό ενδιαφέρον και σχολίασαν ότι το τέλος που είχαν δώσει οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, δεν ήταν τόσο χαρούμενο. Έτσι αποφάσισαν να μας βοηθήσουν να γράψουμε ένα χαρούμενο τέλος.
Με πίνακα διπλής εισόδου, παρουσιάσαμε στους γονείς, ανά ομάδα των 3-4 παιδιών, τις ιστορίες που φτιάξαμε.
Εσωτερική αξιολόγηση 2024-2025
year-2024-school-9070282-form-21-synopsis (2)
Δράση ενεργού πολιτειότητας.”Ο κήπος του Matisse. Μια ζωγραφιά στην αυλή του σχολείου μας, για όλους.”
Δύο εβδομάδες ζωγραφικής (εικαστική αποτύπωση) στο σχολείο με αφορμή το βιβλίο: « Ο κήπος του Matisse», (σύνθεση εικαστικής δημιουργίας).
1. Διερεύνηση: Συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριες, κατόπιν συζήτησης και ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων, που οδηγεί στην:
· εξειδίκευση του θέματος και σύνδεσή του με το ΠΣ «Δράσεις ενεργού Πολίτη»,
· σύνδεση του θέματος με προηγούμενες γνώσεις των μαθητών/τριών,
· εφαρμογή ποικίλων μορφών έρευνας (αναζήτηση πληροφοριών, μικρής έκτασης δημοσκοπήσεις).
2.Προετοιμασία/Σχεδιασμός: Σχεδιασμός συλλογικά της δράσης ως προς τις επιμέρους φάσεις της και επιλογή των προσώπων, τα οποία θα συνδράμουν στην υλοποίηση της.
Παρατήρηση του εξωτερικού τοίχου από τον αύλειο χώρο του σχολείου.
Απόφαση της ολομέλειας να τον βάψουμε και να γίνει πιο όμορφος.
Συζήτηση στην ολομέλεια σχετικά με τα σχέδια που θα θέλαμε να ζωγραφίσουμε στον τοίχο του σχολείου.
1.Παρουσίαση συγκεκριμένου βιβλίου από την εκπαιδευτικό της τάξης.
2.Επεξεργασία του βιβλίου « ο κήπος του Matisse».
3.Ενημέρωση των γονέων περί αναγκαιότητας συμμετοχής των γονέων σε κοινή δράση με τα παιδιά.
3.Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο: Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του προηγούμενου σταδίου.
Υλοποίηση: Επεξεργασία εντός της τάξης.
Παρουσίαση του πίνακα από το συγκεκριμένο βιβλίο, που θέλουμε να δημιουργήσουμε στον τοίχο του σχολείου.
Αποτύπωση και εντοπισμός ορθογωνίων σχημάτων σε συγκεκριμένο εξωτερικό τοίχο του σχολείου.
Προβληματισμός: ορθογώνιο σχήμα, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αντίθεση φόντου με τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα.
Φόντο: ανοιχτά, σκούρα χρώματα. Εισαγωγή χρώματος και η αντίθεσή του με το φόντο. Προβληματισμός :”τι χρώμα θα χρησιμοποιήσουμε σε ένα σκούρο φόντο;” συζήτηση στην ολομέλεια.
Πίνακας διπλής εισόδου με την ημερομηνία παρουσίας γονέα-μαθητή.
4.Επικοινωνία-Διάχυση: Κατά το στάδιο αυτό οι μαθητές/τριες, σε συνεργασία με τους/τις εμπλεκόμενους/ες εκπαιδευτικούς, παρουσιάζουν τη δράση στους γονείς τους και αυτή αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.
5.Αναστοχασμός: Εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τη δράση και την υλοποίησή της, ανάλυση συναισθημάτων, καταγραφή γνώσεων και εμπειριών.
Σχέδιο δράσης 2024-2025.
Σχέδιο Δράσης: «Παίζουμε, δημιουργούμε, μαθαίνουμε στην αυλή του σχολείου μας. Κοινές δράσεις με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.»
Υλοποίηση της Δράσης
1).Αρχικό ερωτηματολόγιο διερεύνησης στάσεων μαθητών/τριών.
Α. Περιήγηση στον αύλειο χώρο. Παρατήρηση, συζήτηση στην ολομέλεια, καταγραφή απόψεων.
Β. “Τι μπορούμε να κάνουμε στην αυλή του σχολείου μας;” Ιστόγραμμα με τις απόψεις των παιδιών. Καταγραφή, έρευνα και συλλογή
δεδομένων. Συζήτηση στην ολομέλεια.
Γ. Ενημερωτική συνάντηση γονέων.
2).Παρατήρηση-εντοπισμός φυτών (χαμομήλι, λεβάντα, ρίγανη,παπαρούνα, αγριολούλουδα.) Χρήση αυτών.
Επιτοίχιος πίνακας με εικονογράφηση και καταγραφή των ονομάτων των φυτών (χαμομήλι, ρίγανη, λεβάντα,
παπαρούνα, αγριόχορτα), στην ολομέλεια.
Καταγραφή σε φύλλο εργασίας. Αποστολή λεβάντας σε σακουλάκι στο σπίτι.
Ανάγνωση βιβλίου: «Ο κύκλος ζωής των φυτών». Εξελίξεις. Αποτύπωση της εξέλιξης “της ζωής των
φυτών” στο χαρτί και αποστολή εντύπου στο σπίτι (ενημέρωση γονέων).
Ψηφίζουμε το αγαπημένο φυτό της τάξης μας. Αξιοποίηση του PollEveryWhere.

Αινίγματα. Χρήση βιβλίου της Ε. Φακίνου: «Φρούτα, Λαχανικά, Λουλούδια, Αγριολούλουδα και βότανα».
Φύλλα εργασίας.
3).Βότανα και μυθολογία. «Ο μύθος της Δάφνης, του Απόλλωνα και του Πηνειού ποταμού», «Το
δάφνινο στεφάνι» – Κατασκευή-εικονογράφηση των ηρώων από τα παιδιά. Δραματοποίηση- κουκλοθέατρο.
4). Επεξεργασία συγκεκριμένου, επιλεγμένου βιβλίου προς ανάγνωση στο χώρο της Δανειστικής –Δημοτικής
Βιβλιοθήκης Θήβας, το οποίο είναι σχετικό με τον κύκλο ζωής των φυτών. Ανάγνωση στον χώρο του σχολείου
και στη συνέχεια στο χώρο της Δανειστικής-Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θήβας. Σύγκριση των δύο διαφορετικών
χώρων, σχολιασμός, συζήτηση.
Το αναμνηστικό κολλάζ-δώρο που φτιάξαμε και δωρίσαμε στην Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας.
5). Φυτολόγιο. Δημιουργία φυτολογίου με τους μαθητές/τριες του σχολείου μας. Συζήτηση, παρατήρηση, συλλογή
και επικόλληση των φυτών της αυλής του σχολείου, στο Φυτολόγιο τους. Γραφή και Ανάγνωση των ονομάτων
των φυτών από τους μαθητές/τριες, παιχνίδια Μαθηματικών: ταξινόμηση των φυτών με βάση το μέγεθος
(μεγαλύτερο-μεσαίο-μικρότερο), το σχήμα και τις ιδιότητες τους(αρωματικό: λεβάντα, ρίγανη, ή μη, πόσιμο:
λεβάντα ή μη).
6). Εκπαιδευτική ρομποτική: Μαθαίνουμε τα βότανα της αυλής του σχολείου μας. Διαδρομές με την Beebot.
Ατομικά και στην ολομέλεια.
7). Επικοινωνία με γεωπόνο, σχετικά με την ονομασία αγνώστων φυτών στην αυλή του σχολείου.
8). Εντοπισμός και αποτύπωση της αυλής του σχολείου, με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Earth.
9). Δραματοποίηση παραμυθιών.
1. «Η γιορτή της Άνοιξης»,https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2025/04/08/quot-giorti-anoixis-quot-sto-scholeio-mas/
ρόλοι, μάσκες, μουσική, κίνηση, προσκλήσεις γονέων και παρουσίαση του θεατρικού δρώμενου σε καθορισμένη ώρα και μέρα
με την συμμετοχή των γονέων.

2.«Το ασχημόπαπο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν».
Διάβασμα του βιβλίου στην τάξη. Παρακολούθηση της ιστορίας στο Youtube.
Συζήτηση . Απόφαση ομάδας για δραματοποίηση. Ρόλοι: Διανομή (επιλογή από τα παιδιά), αποτύπωση σε χαρτί.
Κατασκευή μασκών.
Ακρόαση συγκεκριμένου μουσικού κομματιού: «Η λίμνη των κύκνων: Τσαϊκόφσκι». Δραματοποίηση εντός της
τάξης αρχικά.
Δραματοποίηση και στην αυλή του σχολείου.

Η υλοποίηση της συγκεκριμένης θεματικής εντάσσεται στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Etwinning “ A STEAM Fairy Tale Adventure” σχ. Έτους 2024-2025 σε συνεργασία με τα 2ο και 4ο Νηπιαγωγεία Θήβας και αρκετά νηπιαγωγεία του εξωτερικού.
Η κατασκευή του σκηνικού έγινε από τους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην δραματοποίηση του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας, πρόσφεραν ευχαριστήριες κάρτες στους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας.
10). Η Αυλή του σχολείου –Η αυλή του Χρήστου, μαθητή του σχολείου μας (δημόσιος και ιδιωτικός χώρος).
Παρατήρηση των δύο διαφορετικών χώρων. Σύγκριση, εντοπισμός διαφορών και ομοιοτήτων. Αποτύπωση στο
χαρτί.

11). Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (παραδοσιακά, με συνοδεία μουσικής, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
κλπ), σε συνεργασία με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας. Ημέρα αθλητισμού με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θήβας.
12). Δημιουργία κέντρων μάθησης (ανθόκηπος, δενδοφύτευση).
https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2024/10/29/fyteyoyme-ta-fthinoporina-loyloydia/
13).Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου με 50 Δημοτικό Σχολείο Θήβας, στις 6-6-2025.
Παίξαμε παπουτσοσαλάτα και “τάϊσε τα χταπόδια”…
…”Κρυμμένο θησαυρό”
Ενθύμιο-κάρτα στους φίλους μας από το Δημοτικό , με λεβάντα από την αυλή μας.
14). Συνεργασία με τοπικούς φορείς: Δήμος Θηβαίων( βάψιμο κάγκελων), γεωπόνος.
Δραστηριότητες με ενεργό εμπλοκή των γονέων.
1.Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας στην αυλή του σχολείου (εμπλοκή γονέων στην ανάγνωση των καινούργιων βιβλίων
της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας).
2. Δύο εβδομάδες ζωγραφικής στο σχολείο με αφορμή το βιβλίο: « Ο κήπος του Matisse»: εικαστική αποτύπωση
(σύνθεση εικαστικής δημιουργίας).

3. «Η ιστορία της αυλής του σχολείου μου». Αφήγηση παππού μαθητή μας , για την ιστορία του σχολείου και της αυλής αυτού.
Δράσεις επικοινωνίας. Ενημέρωση γονέων. Διάχυση των δραστηριοτήτων.
1.Δημιουργία βιβλίου και αποστολή αυτού στο σπίτι με όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν με την μορφή φύλλων εργασίας.
2.Δημιουργία και αξιοποίηση pptx αρχείου για ενημέρωση των γονέων, σχετικού με την πορεία υλοποίησης όλων των δραστηριοτήτων (με παρουσιαστές τα ίδια τα παιδιά) και διάχυση των αποτελεσμάτων μετά την υλοποίηση της δράσης, στην ιστοσελίδα του σχολείου.
3.Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου, με την συμμετοχή των γονέων(γιορτή λήξης).
Η πρόσκλησή μας…
Αξιολόγηση.
Μετάβαση νηπίων στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας.
Την Τρίτη 13-5-2025, υλοποιήσαμε πρόγραμμα μετάβασης στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας. Γνωρίσαμε τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου και περιηγηθήκαμε στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου.
Χρόνια πολλά, μαμά!!!
Πρωτομαγιά στην αυλή του σχολείου μας…
Ξαπλώσαμε και ακουμπήσαμε το χαμομήλι και τις παπαρούνες στην αυλή του σχολείου μας…
Ζωγραφική…
Καλό Πάσχα!!
“Γιορτή Άνοιξης” στο σχολείο μας.
Μετά από πρόταση των παιδιών, αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά , να προσκαλέσουμε τους γονείς τους και να γιορτάσουμε όλοι μαζί τον ερχομό της άνοιξης.
Προετοιμασία: Συζητήσαμε για τα δομικά στοιχεία της άνοιξης: χελιδόνια, λουλούδια, πεταλούδες και πεταλούδοι, πασχαλινά αβγά, ήλιος και φυσικά την άνοιξη.
Μοιράσαμε ρόλους και φτιάξαμε στεφανάκια,που θα φορέσουμε στο κεφάλι μας.
Φτιάχνουμε την αφίσα για τους γονείς μας.
Χορέψαμε με την “άνοιξη” του VIVALDI, με τον Μάρτη του Π. Θαλασσινού, με τα χελιδονίσματα(κάλαντα της άνοιξης)
Οι προσκλήσεις για την γιορτή μας.













































































