Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχ. έτους 2025-2026

 



Λήψη αρχείου

Χρώματα, χρώματα πολλά!! Φτιάχνουμε τις δικές μας πολύχρωμες ιστορίες

ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Με αφορμή την ιστορία «Το κοκκινοχώρι», που διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε με τα παιδιά, δημιουργήσαμε τις δικές μας ιστορίες χρωμάτων.

1

 

«Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένα πράσινο σπίτι. Γύρω από αυτό το σπίτι υπήρχαν πολλά λουλούδια και δέντρα. Μέσα στο σπίτι έμενε η χελώνα και ένα πράσινο μικρό λουλούδι. Η κυρία Πρασινούλα για να ομορφύνει την γειτονιά στόλισε ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο.

2

 «Η ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα πορτοκαλί λουλούδι, το οποίο πήγε να συναντήσει το πορτοκαλί λιοντάρι.

  • «Θέλεις να πάμε βόλτα μαζί και να φάμε καρότα;» ρώτησε το λουλούδι
  • – «Ναι, θέλω» απάντησε το λιοντάρι.

Έφαγαν πολλά καρότα, και αργότερα όταν ο πορτοκαλί ήλιος έφυγε και πήγε να κοιμηθεί, το λουλούδι και το λιοντάρι πήγαν και κοιμήθηκαν στο πορτοκαλί κρεβάτι του λιονταριού.

3

Αποτύπωση στο χαρτί: Ατομικό φύλλο εργασίας.

3a 3b 3g

«Η ΜΠΛΕ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένα μπλε βιβλίο. Μέσα στις σελίδες του υπήρχαν τα σύννεφα, ο ουρανός και η θάλασσα. Μαλώσανε μεταξύ τους και έγινε χαμός. Κατάλαβαν σύντομα όμως ότι έπρεπε να σταματήσουν. Είπανε «συγγνώμη» ο ένας στον άλλο και γίνανε ξανά φίλοι.

4

«Η ΚΙΤΡΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ένας μεγάλος κατακίτρινος ήλιος και πολλές όμορφες μαργαρίτες. Αποφάσισαν παρέα, να πάνε βόλτα στα χωράφια. Μπήκαν σε ένα μεγάλο κίτρινο αυτοκίνητο και έφυγαν για να απολαύσουν την βόλτα τους.

5

«Η ΡΟΖ ΙΣΤΟΡΙΑ»

Μια φορά και έναν καιρό, ήταν ο Ρούνι- Ρούνι. Στον ζωολογικό κήπο, όπου ζούσε,  συνάντησε το ροζ φλαμίνγκο και του ζήτησε να γίνουν φίλοι. Αποφάσισαν να πάνε μαζί μια μεγάλη βόλτα, στη διάρκεια της οποίας συνάντησαν πολλά, όμορφα ροζ λουλούδια αλλά και ένα μικρό παιδάκι που κρατούσε στο χέρι ένα όμορφο ροζ μπαλόνι. Όμως ξαφνικά το μπαλόνι του έφυγε από το χέρι. Το φλαμίνγκο και το γουρούνι, πλησίασαν το παιδάκι, γίνανε καλοί φίλοι και αποφάσισαν όλοι μαζί να πάνε βόλτα και να ψάξουν να βρουν το χαμένο μπαλόνι.

6

Το τέλος της «Ροζ Ιστορίας», μας βοήθησαν να το γράψουμε δύο από τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ο Γιώργος και ο Χρήστος. Διαβάσανε την ιστορία με αρκετό ενδιαφέρον και σχολίασαν ότι το τέλος που είχαν δώσει οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, δεν ήταν τόσο χαρούμενο. Έτσι αποφάσισαν να μας βοηθήσουν να γράψουμε ένα χαρούμενο τέλος.

Με πίνακα διπλής εισόδου, παρουσιάσαμε στους γονείς, ανά ομάδα των 3-4 παιδιών, τις ιστορίες που φτιάξαμε.

1761810471163

 

 

 

 

 

Εσωτερική αξιολόγηση 2024-2025

year-2024-school-9070282-form-21-synopsis (2)

 

Δράση ενεργού πολιτειότητας.”Ο κήπος του Matisse. Μια ζωγραφιά στην αυλή του σχολείου μας, για όλους.”

1751364000302

Δύο εβδομάδες  ζωγραφικής (εικαστική αποτύπωση) στο σχολείο με αφορμή το βιβλίο: « Ο κήπος του Matisse», (σύνθεση εικαστικής δημιουργίας).

1. Διερεύνηση: Συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριες, κατόπιν συζήτησης και ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων,  που οδηγεί στην:

· εξειδίκευση του θέματος και σύνδεσή του με το ΠΣ «Δράσεις ενεργού Πολίτη»,

· σύνδεση του θέματος με προηγούμενες γνώσεις των μαθητών/τριών,

· εφαρμογή ποικίλων μορφών έρευνας (αναζήτηση πληροφοριών, μικρής έκτασης δημοσκοπήσεις).

2.Προετοιμασία/Σχεδιασμός: Σχεδιασμός συλλογικά της δράσης ως προς τις επιμέρους φάσεις της  και επιλογή  των προσώπων,  τα οποία θα συνδράμουν στην υλοποίηση της.

Παρατήρηση του εξωτερικού τοίχου από τον αύλειο χώρο του σχολείου.

1751475966570

Απόφαση της ολομέλειας να τον βάψουμε και να γίνει πιο όμορφος.

Συζήτηση στην ολομέλεια σχετικά με τα σχέδια που θα θέλαμε να ζωγραφίσουμε στον τοίχο του σχολείου.

1.Παρουσίαση συγκεκριμένου βιβλίου από την εκπαιδευτικό της τάξης.
2.Επεξεργασία του βιβλίου « ο κήπος του Matisse».

Stigmiotypo othonhs 2025 06 25 112228

3.Ενημέρωση των γονέων περί αναγκαιότητας  συμμετοχής των γονέων σε κοινή δράση με τα παιδιά.

3.Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο: Υλοποίηση της δράσης στο πεδίο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του προηγούμενου σταδίου.

Υλοποίηση: Επεξεργασία εντός της τάξης.

Παρουσίαση του πίνακα από το συγκεκριμένο βιβλίο, που θέλουμε να δημιουργήσουμε στον τοίχο  του σχολείου.

1751359598714

Αποτύπωση και εντοπισμός ορθογωνίων σχημάτων σε συγκεκριμένο εξωτερικό τοίχο του σχολείου.

 

1751364021571

Προβληματισμός: ορθογώνιο σχήμα, επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αντίθεση φόντου με τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα.

Φόντο: ανοιχτά, σκούρα χρώματα. Εισαγωγή χρώματος και η αντίθεσή του με το φόντο. Προβληματισμός :”τι χρώμα θα χρησιμοποιήσουμε σε ένα σκούρο φόντο;” συζήτηση στην ολομέλεια.

Πίνακας διπλής εισόδου με την ημερομηνία παρουσίας γονέα-μαθητή.

1751364236223

4.Επικοινωνία-Διάχυση: Κατά το στάδιο αυτό οι μαθητές/τριες, σε συνεργασία με τους/τις εμπλεκόμενους/ες εκπαιδευτικούς, παρουσιάζουν τη δράση στους γονείς τους και  αυτή αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

5.Αναστοχασμός:  Εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τη δράση και την υλοποίησή της,  ανάλυση συναισθημάτων, καταγραφή γνώσεων και  εμπειριών.

Σχέδιο δράσης 2024-2025.

Σχέδιο Δράσης: «Παίζουμε, δημιουργούμε, μαθαίνουμε στην αυλή του σχολείου μας. Κοινές δράσεις με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.»

IMG 20250603 091149

1748774190802

Υλοποίηση της Δράσης

1).Αρχικό ερωτηματολόγιο διερεύνησης στάσεων μαθητών/τριών.
Α. Περιήγηση στον αύλειο χώρο. Παρατήρηση, συζήτηση στην ολομέλεια, καταγραφή απόψεων.

1748709362955

Β. “Τι μπορούμε να κάνουμε στην αυλή του σχολείου μας;” Ιστόγραμμα με τις απόψεις των παιδιών. Καταγραφή, έρευνα και συλλογή
δεδομένων. Συζήτηση στην ολομέλεια.

1748686966298

Γ. Ενημερωτική συνάντηση γονέων.

2).Παρατήρηση-εντοπισμός φυτών (χαμομήλι, λεβάντα, ρίγανη,παπαρούνα, αγριολούλουδα.) Χρήση αυτών.
Επιτοίχιος πίνακας με εικονογράφηση και καταγραφή των ονομάτων των φυτών (χαμομήλι, ρίγανη, λεβάντα,
παπαρούνα, αγριόχορτα), στην ολομέλεια.

1748709983705 1748709983677 1748709983691

trashed 1751470329 IMG 20250602 074403

Καταγραφή σε φύλλο εργασίας. Αποστολή λεβάντας σε σακουλάκι στο σπίτι.

Ανάγνωση βιβλίου: «Ο κύκλος ζωής των φυτών». Εξελίξεις. Αποτύπωση της εξέλιξης “της ζωής των
φυτών” στο χαρτί και αποστολή εντύπου στο σπίτι (ενημέρωση γονέων).

1748686966316 1748687016840

Ψηφίζουμε το αγαπημένο φυτό της τάξης μας. Αξιοποίηση του PollEveryWhere.

1748708512049 1748708512063
Αινίγματα. Χρήση βιβλίου της Ε. Φακίνου: «Φρούτα, Λαχανικά, Λουλούδια, Αγριολούλουδα και βότανα».
Φύλλα εργασίας.
3).Βότανα και μυθολογία. «Ο μύθος της Δάφνης, του Απόλλωνα και του Πηνειού ποταμού», «Το
δάφνινο στεφάνι» – Κατασκευή-εικονογράφηση των ηρώων από τα παιδιά. Δραματοποίηση- κουκλοθέατρο.

1748709729234

4). Επεξεργασία συγκεκριμένου, επιλεγμένου βιβλίου προς ανάγνωση στο χώρο της Δανειστικής –Δημοτικής
Βιβλιοθήκης Θήβας, το οποίο είναι σχετικό με τον κύκλο ζωής των φυτών. Ανάγνωση στον χώρο του σχολείου
και στη συνέχεια στο χώρο της Δανειστικής-Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θήβας. Σύγκριση των δύο διαφορετικών
χώρων, σχολιασμός, συζήτηση.

Το αναμνηστικό κολλάζ-δώρο που φτιάξαμε και δωρίσαμε στην Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας.

trashed 1751301692 IMG 20250515 085427

 

5). Φυτολόγιο. Δημιουργία φυτολογίου με τους μαθητές/τριες του σχολείου μας. Συζήτηση, παρατήρηση, συλλογή
και επικόλληση των φυτών της αυλής του σχολείου, στο Φυτολόγιο τους. Γραφή και Ανάγνωση των ονομάτων
των φυτών από τους μαθητές/τριες, παιχνίδια Μαθηματικών: ταξινόμηση των φυτών με βάση το μέγεθος
(μεγαλύτερο-μεσαίο-μικρότερο), το σχήμα και τις ιδιότητες τους(αρωματικό: λεβάντα, ρίγανη, ή μη, πόσιμο:
λεβάντα ή μη).

trashed 1751470327 IMG 20250602 074431 trashed 1751431605 IMG 20250602 074605 trashed 1751431600 IMG 20250602 074449 trashed 1751431603 IMG 20250602 074559

6). Εκπαιδευτική ρομποτική: Μαθαίνουμε τα βότανα της αυλής του σχολείου μας. Διαδρομές με την Beebot.
Ατομικά και στην ολομέλεια.

 

1748686914449        1748686914436

7). Επικοινωνία με γεωπόνο, σχετικά με την ονομασία αγνώστων φυτών στην αυλή του σχολείου.
8). Εντοπισμός και αποτύπωση της αυλής του σχολείου, με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Earth.

1748687081917 1748687081930

9). Δραματοποίηση παραμυθιών.
1. «Η γιορτή της Άνοιξης»,https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2025/04/08/quot-giorti-anoixis-quot-sto-scholeio-mas/

ρόλοι, μάσκες, μουσική, κίνηση, προσκλήσεις γονέων και παρουσίαση του θεατρικού δρώμενου σε καθορισμένη ώρα και μέρα
με την συμμετοχή των γονέων.

1744133745232 1744134366147 1744133693589
2.«Το ασχημόπαπο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν».
Διάβασμα του βιβλίου στην τάξη. Παρακολούθηση της ιστορίας στο Youtube.
Συζήτηση . Απόφαση ομάδας για δραματοποίηση. Ρόλοι: Διανομή (επιλογή από τα παιδιά), αποτύπωση σε χαρτί.

1746352413257
Ζωγραφική ρόλων

1746352413298 1746352413285

Κατασκευή μασκών.
Ακρόαση συγκεκριμένου μουσικού κομματιού: «Η λίμνη των κύκνων: Τσαϊκόφσκι». Δραματοποίηση εντός της
τάξης αρχικά.

1746464311686 1746464311699

Δραματοποίηση και στην αυλή του σχολείου.

PAPAKI STO AGROKTHMA1747067400312 KYKNOI PETOYN1747067092905
Η υλοποίηση της συγκεκριμένης θεματικής εντάσσεται στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Etwinning “ A STEAM Fairy Tale Adventure” σχ. Έτους 2024-2025 σε συνεργασία με τα 2ο και 4ο Νηπιαγωγεία Θήβας και αρκετά νηπιαγωγεία του εξωτερικού.
Η κατασκευή του σκηνικού έγινε από τους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην δραματοποίηση του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας, πρόσφεραν ευχαριστήριες κάρτες στους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας.

1747062667476      1747062667417 1747062667433

10). Η Αυλή του σχολείου –Η αυλή του Χρήστου, μαθητή του σχολείου μας (δημόσιος και ιδιωτικός χώρος).
Παρατήρηση των δύο διαφορετικών χώρων. Σύγκριση, εντοπισμός διαφορών και ομοιοτήτων. Αποτύπωση στο
χαρτί.

aylh scholeioy aylh CHrhstoy1
11). Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (παραδοσιακά, με συνοδεία μουσικής, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
κλπ), σε συνεργασία με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.  Ημέρα αθλητισμού με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θήβας.

https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2024/09/27/11i-panellinia-imera-scholikoy-athlitismoy-eyropaiki-imera-scholikoy-athlitismoy-2024/

12). Δημιουργία κέντρων μάθησης (ανθόκηπος, δενδοφύτευση).

https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2024/10/29/fyteyoyme-ta-fthinoporina-loyloydia/

1744990534694 1749464592437 1 1749464980732

13).Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου  με 50 Δημοτικό Σχολείο Θήβας, στις 6-6-2025.

1749465251953

Παίξαμε παπουτσοσαλάτα και “τάϊσε τα χταπόδια”…

1749465440894 1749465572578

…”Κρυμμένο θησαυρό”

1749465572566

Ενθύμιο-κάρτα στους φίλους μας από το Δημοτικό , με λεβάντα από την αυλή μας.

enthymio gia ta paichnidia

14). Συνεργασία με τοπικούς φορείς: Δήμος Θηβαίων( βάψιμο κάγκελων), γεωπόνος.
Δραστηριότητες με ενεργό εμπλοκή των γονέων.
1.Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας στην αυλή του σχολείου (εμπλοκή γονέων στην ανάγνωση των καινούργιων βιβλίων
της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας).
2. Δύο εβδομάδες  ζωγραφικής στο σχολείο με αφορμή το βιβλίο: « Ο κήπος του Matisse»: εικαστική αποτύπωση
(σύνθεση εικαστικής δημιουργίας).

https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2025/06/16/drasi-energoy-politeiotitas-quot-o-kipos-toy-matisse-mia-zografia-stin-ayli-toy-scholeioy-mas-gia-oloys-quot/

1748773707989            1748774202023
3. «Η ιστορία της αυλής του σχολείου μου». Αφήγηση παππού μαθητή μας , για  την ιστορία του σχολείου και της αυλής αυτού.

1749058234295

Δράσεις επικοινωνίας. Ενημέρωση γονέων. Διάχυση των δραστηριοτήτων.

1.Δημιουργία βιβλίου και αποστολή αυτού στο σπίτι με όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν με την μορφή φύλλων εργασίας.

2.Δημιουργία και αξιοποίηση pptx αρχείου για ενημέρωση των γονέων, σχετικού με την πορεία υλοποίησης όλων των δραστηριοτήτων (με παρουσιαστές τα ίδια τα παιδιά) και διάχυση των αποτελεσμάτων μετά την υλοποίηση της δράσης, στην ιστοσελίδα του σχολείου.

3.Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου, με την συμμετοχή των γονέων(γιορτή λήξης).

1750853131737 1750853181936 1750853201139 17508532382101750853201161

Η πρόσκλησή μας…

IMG 20250604 074128

Αξιολόγηση.

1749571318591

 

Μετάβαση νηπίων στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας.

Την Τρίτη 13-5-2025, υλοποιήσαμε πρόγραμμα μετάβασης στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας. Γνωρίσαμε τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου και περιηγηθήκαμε στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου.

1748687187210 1748687187230 1

Χρόνια πολλά, μαμά!!!

1747066570957

Πρωτομαγιά στην αυλή του σχολείου μας…

Ξαπλώσαμε και ακουμπήσαμε  το χαμομήλι και τις παπαρούνες στην αυλή του σχολείου μας…

1747073463888

Ζωγραφική…

1747073195677 1747072979366 1747072979319 1747072979301 1747072979283

Καλό Πάσχα!!

1747073986861

“Γιορτή Άνοιξης” στο σχολείο μας.

1744133693589

1744133693593

Μετά από πρόταση των παιδιών, αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά , να προσκαλέσουμε τους γονείς τους  και να γιορτάσουμε όλοι μαζί τον ερχομό της άνοιξης.

Προετοιμασία: Συζητήσαμε για τα δομικά στοιχεία της άνοιξης: χελιδόνια, λουλούδια, πεταλούδες και πεταλούδοι, πασχαλινά αβγά, ήλιος και φυσικά την άνοιξη.

Μοιράσαμε ρόλους και φτιάξαμε στεφανάκια,που θα φορέσουμε  στο κεφάλι μας.

1744134366162 1744134366147 1744134366130

Φτιάχνουμε την αφίσα για τους γονείς μας.

1744134366176 1744134366192   1744133693589

 

Χορέψαμε με την “άνοιξη” του VIVALDI, με τον Μάρτη του Π. Θαλασσινού, με τα χελιδονίσματα(κάλαντα της άνοιξης)

Οι προσκλήσεις  για την γιορτή μας.

1744133745232