Χριστουγεννιάτικες δράσεις φιλαναγνωσίας με την συνδρομή των γονέων, στο σχολείο μας.
Για διάστημα δύο εβδομάδων, προσκαλέσαμε στο σχολείο μας τις μητέρες και τους πατέρες των μικρών μας μαθητών , για να διαβάσουν Χριστουγεννιάτικα παραμύθια στα παιδιά.
Μερικοί από τους τίτλους των βιβλίων που διαβάστηκαν:
” Το έλατο” του Χ. Κ. ΑΝΤΕΡΣΕΝ
”Το τέλειο δώρο” JONES J. STELLA, PEDLER CAROLINE
” Η γέννηση του Χριστού”
”Ο δράκος και οι μπότες του Αη Βασίλη” ΕΛΕΝΙΤΣΑ ΝΑΤΑΣΑ
”Αη Βασίλης με ουρά” ΤΣΟΡΩΝΗ – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΓΙΟΛΑΝΤΑ
”Ο κουραμπιές γιές-γιές” ΒΑΓΙΑ ΑΥΓΗ
”Το πιο υπέροχο δώρο του κόσμου”SPERRING MARK
”Τα χιονισμένα Χριστούγεννα”Julie Harman
”Φρικαντέλλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα” του Ε. ΤΡΙΒΙΖΑ.
Στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωναν σε φύλλο εργασίας ότι ήθελαν από το παραμύθι που είχαν ακούσει.
Στο τέλος φτιάξαμε ένα βιβλίο με τις εργασίες του κάθε παιδιού, όπου το δανείστηκαν στο σπίτι τους, σε μια προσπάθεια ανατροφοδότησης και εμπλοκής των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το εξώφυλλο του βιβλίου….
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχ. Μονάδας, σχολικού έτους 2023-2024.
Επίσκεψη στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας..
Επίσκεψη στην Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας, σε συνδιοργάνωση με το 2ο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Παρατηρήσαμε την είσοδο της Βιβλιοθήκης, εξωτερικά….
Στο εσωτερικό της Βιβλιοθήκης: Διάδρομοι και ράφια με βιβλία-Παρατήρηση , σχολιασμός.
Διαβάζουμε όλοι μαζί και τέλος ζωγραφίσαμε( τα παιδιά και των δύο σχολείων, σαν μια μεγάλη ομάδα).
Ομαδική κατασκευή που δωρίσαμε στο προσωπικό της Βιβλιοθήκης, μετά την επίσκεψή μας…
Εργαστήριο δεξιοτήτων: “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική”
Κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε…
Ζωγραφίζουμε την οικογένειά μας και στην ολομέλεια σε κατασκευασμένο πίνακα με τους αριθμούς 3, 4, 5, 6 , τοποθετούμε έναν μαρκαδόρο , που αντιπροσωπεύει τον αριθμό των μελών που έχει η κάθε οικογένεια των μαθητών μας.
Τι μου αρέσει να κάνω με τον μπαμπά μου;”
”Τι μου αρέσει να κάνω με την οικογένειά μου;”
Ζωγραφίζω στο σπίτι σε ατομικό φύλλο εργασίας, συζητώ την επόμενη μέρα στο σχολείο και η νηπιαγωγός καταγράφει σε χαρτί του μέτρου, όλες τις απαντήσεις των παιδιών.
Η πυρηνική οικογένεια…
Η εκτεταμένη οικογένεια…
Δημιουργία ομαδικής ιστορίας, καταγραφή από την νηπιαγωγό σε φύλλο εργασίας (μετά από θεατρικό παιχνίδι) και εικονογράφηση από τα παιδιά…
” Ένα πρωινό της οικογένειας Νεφελομάνου”
Εσωτερική αξιολόγηση 2022-2023
year-2022-school-9070282-form-10-synopsis
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning: Welcome Spring!!!!
Ένα project με θέμα την Άνοιξη σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Θήβας, το 1ο Νηπιαγωγείο Τραχωνίου Κύπρου και το Benviure School της Ισπανίας
Το Project μας στην πλατφόρμα του eTwinning
Κάποιες από τις αναρτήσεις του σχολείου μας στην πλατφόρμα του eTwinning.
1. Καλωσορίζουμε την Άνοιξη στα σχολεία μας
2. Παρουσίαση των σχολείων που συμμετέχουν στο project , με εργαλείο το Powerpoint tool.
3. Οι μαθητές παρουσιάζουν τον εαυτό τους, με εργαλείο το Canva.
https://www.canva.com/design/DAFgztkZdi4/RSlcHTgOz5_k3cDQ-xXSJg/watch
4. Τι σας φέρνει στο μυαλό η λέξη «Άνοιξη» – Ιστόγραμμα του Project, με εργαλείο το Wordart.
5.Οι παραδόσεις μας…
Τα μαρτάκια μας
Τα κάλαντα του Λαζάρου
6. Συνεργατικό poster με θέμα την Άνοιξη, με εργαλείο το Canva.
7. Ποιήματα για την Άνοιξη με εργαλείο το Padlet.
8. Η Άνοιξη στην τάξη μας και στο σχολείο μας
9.Συνεργατικό παραμύθι με θέμα την Άνοιξη , με εργαλείο το Storyjumper.
Συνεργατικό εξώφυλλο του βιβλίου , με εργαλείο το Colorrilo.
https://www.storyjumper.com/book/read/156284271/6464e4d83db59#page/18
Συλλογικός Προγραμματισμός-Σχέδιο δράσης: Καλλιεργώντας δεσμούς φιλίας και δεξιότητες συνεργασίας με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.
Δραστηριότητες προετοιμασίας για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης στους μαθητές του 8ου Νηπιαγωγείου.
1.συνεργασία και φιλία
Προσέγγιση-διερεύνηση της εννοιών «συνεργασία και φιλία». Λογική σκέψη: υποθέσεις, ιστόγραμμα,καταγραφή, συμπεράσματα.
Δραστηριότητες για την Συγκρότηση ομάδας
- «Αισθητικοκινητικές δράσεις: Α. χρήση σώματος για ζέσταμα. Ελεύθερη κίνηση και απελευθέρωση σώματος και σκέψης, περπατήματα ελεύθερα με και χωρίς μουσική- ήχος , παύση. Β. χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο. Κινητική δραστηριότητα με ταυτόχρονη αξιοποίηση παιχνιδιών συνεργασίας με χρήση σύντομου λόγου, αυτοσχεδιασμοί και παρατήρηση, μουσική και συνεργασία στην εκφορά του λόγου- συνεργατικό παιχνίδι με λεκτικά στοιχεία (αυτοπαρουσίαση και ετεροπαρουσίαση).Γ. Κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία, οπτική συνεννόηση και συνεργασία με αξιοποίηση τεχνικών Θεάτρου.
- Φιλοφρονήσεις: εκμάθηση και χρήση.
- ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας
Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων με ποικίλους τρόπους: εξωλεκτικά, με κινήσεις, ήχους, εκφράσεις προσώπου, με γλώσσα ακαταλαβίστικη μέσω αυτοσχεδιασμών, μεταφορά μηνυμάτων μέσω σχεδίου, λεκτική επικοινωνία χωρίς οπτική επαφή.
- εκμάθηση της συνεργασία σε ομάδες
α)Συνεργατικά παιχνίδια για την επίτευξη κοινού στόχου.
β) Φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι: Μια εκδρομή στο Πολυτεχνείο.
γ) Ανεβάζουμε την δική μας Χριστουγεννιάτικη παράσταση : Το δώρο της παπλωματούς του BRUMBEAU JEFF(ρόλοι, σκηνικά, μουσική, διαλογικά στοιχεία κλπ).
δ).Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-twinning “Welcome Spring”.
- απόκτηση ενσυναίσθησης και επίλυσης συγκρούσεων (Φιλία)
Εμπλοκή των παιδιών σε δραστηριότητες υποθετικών πραγματικών καταστάσεων που περιέχουν διαφωνίες ή συγκρούσεις, κατανόηση αυτών και ανάδειξη συνεργατικών πρακτικών, ώστε να βρουν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων.
- Διδακτική αξιοποίηση τραγουδιού «Διαξιφισμοί» (παιδικό τραγούδι και συναισθηματική αγωγή)
- Αξιοποίηση υλικού από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο»
1.Εξοικείωση με τη λειτουργία της ομάδας, κατανόηση του ρόλου και της θέσης στην ομάδα, κατανόηση κοινών και μη χαρακτηριστικών.
2.Κατασκευή κούκλας σε προκαθορισμένο χρόνο με τους γονείς και τα παιδιά στον χώρο του σχολείου (ανατροφοδοτική διαδικασία σχολείου-οικογένειας, συνεργασία παιδιού και γονέα) : ο καλός μου εαυτός.
- Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης για την αποδοχή της διαφορετικότητας στο χώρο του 8ου Νηπιαγωγείου.
Α. Βιωματικές δραστηριότητες: αισθητηριοκινητικά παιχνίδια μετακινήσεων, παιχνίδια: Ο καθρέπτης, τα παπούτσια του άλλου, τυφλόμυγα, κλπ.
Β .Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης μέσω των Παραμυθιών (διδακτική αξιοποίηση παραμυθιών: συζήτηση, διερεύνηση , εικαστικά, θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμός, μουσική, παιχνίδια ρόλων, δραματοποίηση, αναστοχασμός, επεξεργασία εμπειρίας).
1.Χοντρή σαν μπαλόνι ΔΑΡΔΑ – ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ
2.Μέλπω η μοναδική Μαρία Ρουσάκη
3.Ο αυτιάς Τζούλια Γκοσέ
4.Φένια η αγαπημένη των ήχων Γιώτα Αλεξάνδρου
5.Δεν είμαι τόσο αλλιώτικος από τους άλλους Seuling Barbara
6.Χαμένοι στο δάσος Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη
7.Το χαρούμενο λιβάδι : Φ. Νικολούδη(Ομαδική ζωγραφική στην αυλή του σχολείου και ανάρτηση αυτής)
8.Ο Ιπποπόκαμπος Κ. Τσάνταλη
9.Το μικρό αγόρι με τα 4 αβγά Κ. Τσάνταλη
Γ. Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης μέσω της τέχνης του Θεάτρου.
Χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες δραματικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και παιχνίδια αυτοσχεδιασμού και ρόλων, θεατρικά δρώμενα, δραματοποιήσεις ,πανιά, επιλεγμένα μουσικά κομμάτια, μουσικά όργανα της τάξης.
Δ. Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης μέσω της Μουσικής. Παρακολούθηση μουσικών δράσεων της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Μετά το πέρας της μουσικής ακρόασης. Αποτύπωση στο χαρτί.
Ε. Δραστηριότητες ευαισθητοποίησης για εκπαιδευτικούς : το δάσος της Έρης Παπαμιχαλοπούλου(ΙΕΠ, 2020) (σχολιασμός, συζήτηση).
7.Ερωτηματολόγιο αρχικής διερεύνησης στάσεων και απόψεων μαθητών με τα εξής θέματα:
1.Κατανόηση ή όχι της έννοιας της διαφορετικότητας
2.Αποδοχή ή όχι της συνύπαρξης με το διαφορετικό
3.Αποδοχή ή όχι της συνεργασίας με το διαφορετικό
- Ιστόγραμμα -καταγραφή απόψεων:
Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου; Καταγραφή -ιστόγραμμα.
9.Κοινές δραστηριότητες του 8ου Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου.
- 1. Μουσικά – κινητικά συνεργατικά, μη ανταγωνιστικά παιχνίδια
α)Μουσικοκινητικές δραστηριότητες: χαιρετισμός στην παρεούλα, με ένα χρώμα ξεκινώ σε ένα κύκλο για να μπω.
Τραγούδια: Αν όλα τα παιδιά της γης, ο γερο νάνος, εγώ είμαι εγώ.
Ομαδικά παραδοσιακά παιχνίδια: η τυφλόμυγα, περνά περνά η μέλισσα.
β). Παιχνίδια με μουσικά όργανα: η αλυσίδα των μουσικών οργάνων, παιχνίδια ρυθμού( σώμα, μουσικά όργανα), παίζω και αναπαριστώ την Άνοιξη συνοδεία μουσικών οργάνων(κάρτες).
γ). Hχοϊστορίες: ο λαγός και η χελώνα (γονείς και μουσικά όργανα) και στην συνέχεια παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στον χώρο των δύο σχολείων και στην γειτονική παιδική χαρά, «τα κρυμμένα αβγά του λαγού».
δ).Αξιοποίηση ψηφιακού Υλικού CD: «Ένα παράθυρο μικρό» του Onassis Foundation.
ε). Γιορτές: μουσική και χορός
Α. Γιορτάζουμε τις επετείους: 28η Οκτωβρίου, 17η Νοέμβρη, γιορτή της μητέρας(θεατρικό δρώμενο προς τους γονείς και των 2 σχολείων με παρασκευή κεράσματος από τα παιδιά), τα γενέθλια των φίλων μου.
Β. Κοινή πασχαλινή δράση με το Ειδικό Δημοτικό: Βάψιμο αυγών.
Γ. Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι στην είσοδο του σχολείου μας και κολλάζ με χάρτινα λουλούδια.
Δ. Παρακολούθηση κουκλοθεατρικής παράστασης : «Οι μουσικοί της Βερέμης», σε συνδιοργάνωση με τα δύο Ειδικά σχολεία.
- Τελικό ερωτηματολόγιο αξιολόγησης μαθητών (αντιπαραβολή στην Ολομέλεια αρχικών και τελικών ιδεών).
- Συνάντηση με τους γονείς.
- Ενημερωτική ομιλία-συζήτηση γονέων από ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας “Πρόταση Ζωής” Θήβας με θέμα: «Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να φτιάξουν τον καλό τους εαυτό;» στις (2ος 2023).
- Διάχυση των αποτελεσμάτων της υλοποίησης της δράσης με μορφή θεατρικού δρώμενου στους γονείς των νηπίων, στο οποίο θα συμμετέχουν και τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου, με τίτλο «το χρωματιστό παραμύθι της φιλίας».
Μετάβαση στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας
Με αυτό το ομαδικό κολλάζ, λέμε “ευχαριστώ” στους φίλους μας, που συναντήσαμε στο Δημοτικό Σχoλείο.
Μετά την επίσκεψη στο Δημοτικό: Αποτύπωση στο χαρτί.
Περιβαλλοντική δράση , στο Μοσχοπόδι Θήβας…
Η παραπάνω δράση εντάσσεται στην υλοποίηση του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Προστάτευσε το δάσος, είναι πηγή ζωής”
Διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου“Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί” του Β. Ηλιόπουλου.
1.Προετοιμασία στην τάξη και στην συνέχεια διδακτική αξιοποίηση από το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Θήβας – Βοιωτίας στο δάσος Μοσχοποδίου Θηβών.
Τίτλος προγράμματος :Οι μικροί ηθοποιοί προστατεύουν το δάσος.
2. Ενημέρωση από υπάλληλο του Δασαρχείου για την σημαντικότητα του δάσους γενικά αλλά και ειδικότερα την συμβολή του δάσους του Μοσχοποδίου στην πόλη μας.
Γιορτή της μητέρας, γιορτάζουμε όλοι μαζί…
Η πρόσκληση προς τους γονείς μας..
Μικρό θεατρικό δρώμενο,στην αυλή του σχολείου μας
Λέμε φιλοφρονήσεις και γλυκά λογάκια στις μητέρες μας, με μια καρτούλα..
Φτιάξαμε και γλυκάκια και προσφέραμε στις μητέρες μας.














































