Πλάθουμε με σπιτική πλαστελίνη…
Η πλαστελίνη είναι η αγαπημένη φίλη όλων των παιδιών. Είναι ένα «εργαλείο» στα χέρια τους, το οποίο χρησιμοποιούν ελεύθερα και δημιουργικά. Μέσα από την πλαστελίνη τα παιδιά εκφράζονται με το δικό τους τρόπο και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους και την φαντασία τους που πολλές φορές δεν την λένε με λόγια. Όπως συμβαίνει και με την ζωγραφική έτσι και με την πλαστελίνη τα παιδιά έχουν πάντα κάτι να μας πουν, αρκεί να τα ρωτήσουμε στο τέλος κάθε δημιουργίας, τι έχουν φτιάξει και γιατί το σκέφτηκαν αυτό.
Μέσω της πλαστελίνης βελτιώνεται η λεπτή κινητικότητα , η ενδυνάμωση των άκρων των χεριών καθώς ο οποτικοκινητικός συντονισμός. Μαθαίνουν την ανάμειξη των υλικών και την δοσολογία αυτών, εκφράζονται ελεύθερα και δημιουργικά.
Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε με την πλαστελίνη;
Α. Να ασχοληθούμε ελεύθερα:
- Να την πλάσω
- Να την σκαλίσω
- Να την πιέσω
- Να την κάνω μπάλα
- Να την κόβω με κουπ πατ
- Να την κυλώ και να την κάνω φιδάκι
- Να την ανοίγω με τον πλάστη φύλλο
Β. Να ασχοληθούμε πιο οργανωμένα:
- Να φτιάξω ανθρωπάκια , αυτοκινητάκια, γατούλες και ό,τι άλλο μπορώ να φανταστώ.
- Να γράψω τα αρχικά των ονομάτων των φίλων μου.
Παρακάτω σας δίνουμε μια συνταγή για σπιτική πλαστελίνη, την οποία καλό θα ήταν να την φτιάξετε με τα παιδιά, για ατελείωτες ώρες παιχνιδιού.
Υλικά
2 κούπες αλεύρι
1 κούπα κρύο νερό
1 κούπα αλάτι
2 κ/σ λάδι φυτικό
Χρώματα ζαχαροπλαστικής (προαιρετικά, για χρώμα)
Αναμείξτε όλα τα υλικά σε ένα μπολ. Ζυμώστε τα μέχρι να ενωθούν όλα καλά. Μπορείτε να προσθέσετε λίγο άρωμα βανίλιας για να μυρίζουν όμορφα.
Φυλάξτε τη ζύμη μέσα σε αεροστεγώς κλεισμένα κουτάκια ώστε να μην ξεραθεί.
Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε ατελείωτες ώρες παιχνιδιού;
Θεατρική παράσταση: “Το βαλς με τα παραμύθια” Κ. Ρουγγέρη
Πατώντας στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, μπορείτε να παρακολουθήσετε παρέα με το παιδί σας την παράσταση που παίχτηκε στην Αθήνα το 2019.
Προτείνετε στο παιδί σας να δείτε μαζί την συγκεκριμένη παράσταση. Μετά το πέρας της παράστασης συζητείστε μαζί του για αυτό που είδατε(υπόθεση του έργου). Επίσης μπορείτε να μιλήσετε για τα σκηνικά, τα κουστούμια, την μουσική , τη σκηνή του θεάτρου.
Τέλος μπορείτε να του προτείνετε να ζωγραφίσει ότι θα ήθελε, ακόμα και να παίξετε στο σπίτι κάτι από το έργο που παρακολουθήσετε ή ότι άλλο εσείς κρίνετε..
«Μένουμε Σπίτι» – Προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης για μικρούς και μεγάλους
Στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Στ. Ελλάδας μπορούμε να βρούμε πολλές προτάσεις για δημιουργική απασχόληση των μαθητών/τριών.
Συμβουλευτική γονέων για την ψυχοεκπαίδευση και ψυχοσυναισθηματική στήριξη παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια του «Μένουμε σπίτι»
Στην ιστοσελίδα του ΚΕΣΥ Βοιωτίας μπορούμε να βρούμε χρήσιμες συμβουλές για την ψυχοεκπαίδευση και τη ψυχοσυναισθηματική στήριξη παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια του «Μένουμε σπίτι».
Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου: 2 Απριλίου 2020
Η αφίσα και το μήνυμα της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020.
Το υπέροχο μήνυμα του Peter Sventina
Πηγή: www.elniplex.com
Η αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ…
Δραστηριότητες: Η αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ
Η αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ
Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, σε συνέχεια του προγράμματος «Στα χνάρια των μεγάλων ζωγράφων» είχαμε αρχίσει να «εξερευνούμε» την αμυγδαλιά του Βαν Γκογκ, χωρίς δυστυχώς να προλάβουμε να την ολοκληρώσουμε και να την ζωγραφίσουμε και εμείς στην ακουαρέλα μας.
Μπορείτε να δείξετε τον παραπάνω πίνακα του Βαν Γκογκ και να υπενθυμίσετε τον μεγάλο αυτόν ζωγράφο που τα παιδιά γνωρίζουν ήδη.
Ρωτήστε τα για τα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει, τι χρώμα είναι το φόντο , τα κλαδιά και τα λουλούδια, την εποχή που απεικονίζει ο πίνακας , θυμίστε στα παιδιά την ανθοφορία της Άνοιξης.
Αν και όπως είχαμε πει η αμυγδαλιά είναι πολύ βιαστική και έχει ήδη ανθίσει από τον Χειμώνα γι΄ αυτό την λέμε και «νυφούλα του Χειμώνα»
Μιας και έχουμε μπει όμως στην Άνοιξη συζητήστε με τα παιδιά τις αλλαγές που παρατηρούμε στην φύση , τα ανθισμένα δέντρα και λουλούδια και τις αλλαγές του καιρού.
Στην συνέχεια μπορείτε να ζητήσετε από τα παιδιά να σας ζωγραφίσουν την δική τους αμυγδαλιά, με τον δικό τους τρόπο.
Αν θέλετε μπορείτε να φτιάξετε αμυγδαλιά χρησιμοποιώντας ποπ κορν όπως οι παρακάτω ιδέες από το pinterest:
Στον παρακάτω σύνδεσμο μεταφερόμαστε και στο μουσείο του Βαν Γκογκ, αν θέλετε να δείτε περισσότερους πίνακες του:
https://www.vangoghmuseum.nl/en/search/collection?q=&pagesize=42
Συντροφιά με ένα βιβλίο…
Τι μπορούμε να κάνουμε με αφορμή ένα βιβλίο;
Σας παραθέτουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση του μικρού αναγνώστη
http://www.mikrosanagnostis.gr/
Διαλέξτε ένα παραμύθι μαζί με το παιδί σας, ακούστε το παρέα, όσες φορές αποφασίσετε και
…..συζητήστε τι του άρεσε, τι το φόβισε, τι θα ήθελε να αλλάξει στην ιστορία
….προτείνετε στο παιδί να ζωγραφίσει ότι του άρεσε από την ιστορία
….προτείνετε να ζωγραφίσει το εξώφυλλο ή κάποια σελίδα
….βρείτε τον ήρωα ή τους ήρωες του παραμυθιού(συζητείστε για αυτούς ή ζωγραφίστε τους)
…. δώστε στην ιστορία ένα διαφορετικό τέλος
….διαβάστε παρέα τον τίτλο και δώστε ένα δικό σας τίτλο
….φτιάξτε κουκλίτσες και δώστε μια παράσταση για όλη την οικογένεια με όλη την επισημότητα.
Από τις παραπάνω προτάσεις διαλέξτε όποια σας αρέσει (όχι όλες ταυτόχρονα), δουλέψτε παρέα με τα παιδιά και απολαύστε ποιοτικό χρόνο μαζί τους και μην ξεχνάτε να υπενθυμίζετε πόσο υπερήφανοι νιώθετε για εκείνα.
Τα αγαπημένα μας τραγούδια…
Η παράθεση των παρακάτω τραγουδιών , που είναι κάποια από τα αγαπημένα της τάξης, αποσκοπεί στο να θυμηθούν τα παιδιά, καταστάσεις που βίωναν στο νηπιαγωγείο και που τους άρεσαν. Θυμούνται που τα έπαιζαν με τους φίλους τους από την μία και από την άλλη η ενασχόληση με την μουσική, την κίνηση και τον ρυθμό βοηθάει την καθημερινότητα που βιώνουμε όλοι.
Μετά την ακρόαση μπορείτε να τα ενθαρρύνετε να εκφραστούν μέσω του παιχνιδιού και της τέχνης (κατασκευές, χειροτεχνίες, ζωγραφική). Επιλέξτε ένα τραγούδι τη φορά και ασχοληθείτε με τα παιδιά με κάποια από τις παραπάνω προτάσεις. Μπορείτε να επαναλάβετε όσες φορές τα παιδιά και εσείς έχετε διάθεση, προσθέτονας κάθε φορά και κάτι καινούργιο.Λίγο πριν κοιμηθούν μπορούν να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική.
Ακούω, τραγουδώ, παίζω, ζωγραφίζω , αλλά και χορεύω…
1. Οι Μέρες Της Βδομάδας
2. Τα ραφτικά της γιαγιάς
3.Αρκούδα καφέ
4. Πράσινο μπιζέλι…
5.Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια…
6.Ο μάγειρας…
7.Ζεστό μπισκότο…
8.Ο παλιάτσος…(Παιδική χορωδία Τυπάλδου)
9.Η μάγισσα με τα μπαλόνια…
mail@8nip-thivas.voi.sch.gr
Συζητάμε με τα παιδιά για τον κορονοϊό….
Το σχολείο μας έκλεισε , όπως άλλωστε και όλα τα σχολεία. Γιατί; Τι μπορεί να συμβαίνει;
Στην απορία αυτή των παιδιών απαιτείται να τους εξηγήσουμε αυτό που συμβαίνει , χωρίς φόβο και απελπισία αλλά με ελπίδα ότι όλο αυτό θα τελειώσει. Αρχικά ρωτήστε τα τι γνωρίζουν, πως νιώθουν. Απαντήστε με ηρεμία και να είστε καθησυχαστικοί δημιουργώντας αίσθημα ασφάλειας.
Βοηθοί μας σε αυτή την προσέγγιση ένα βιβλίο και ένα βιντεάκι.
Δείτε τα σε διαφορετικές χρονικές στιγμές με τα παιδιά, (όχι και τα δύο μαζί) συζητήστε αυτό που συμβαίνει και μπορείτε να τους προτείνετε να ζωγραφίσουν την ιστορία του κορονοϊού , ή και να την παίξετε παρέα ή ακόμα ναι να φτιάξετε μικρές κουκλίτσες με χαρτί ή ότι άλλο σας προτείνουν.
1. Βιβλίο με το οποίο μπορούμε να εξηγήσουμε τι είναι ο κορονοϊός, τι μπορούμε να κάνουμε, χωρίς την καλλιέργεια φόβου και ανασφάλειας.
Πηγή:Ιστολόγιο ΚΕΣΥ Βοιωτίας.
2. Βιντεάκι







