Σχέδιο δράσης 2024-2025.
Σχέδιο Δράσης: «Παίζουμε, δημιουργούμε, μαθαίνουμε στην αυλή του σχολείου μας. Κοινές δράσεις με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας.»
Υλοποίηση της Δράσης
1).Αρχικό ερωτηματολόγιο διερεύνησης στάσεων μαθητών/τριών.
Α. Περιήγηση στον αύλειο χώρο. Παρατήρηση, συζήτηση στην ολομέλεια, καταγραφή απόψεων.
Β. “Τι μπορούμε να κάνουμε στην αυλή του σχολείου μας;” Ιστόγραμμα με τις απόψεις των παιδιών. Καταγραφή, έρευνα και συλλογή
δεδομένων. Συζήτηση στην ολομέλεια.
Γ. Ενημερωτική συνάντηση γονέων.
2).Παρατήρηση-εντοπισμός φυτών (χαμομήλι, λεβάντα, ρίγανη,παπαρούνα, αγριολούλουδα.) Χρήση αυτών.
Επιτοίχιος πίνακας με εικονογράφηση και καταγραφή των ονομάτων των φυτών (χαμομήλι, ρίγανη, λεβάντα,
παπαρούνα, αγριόχορτα), στην ολομέλεια.
Καταγραφή σε φύλλο εργασίας. Αποστολή λεβάντας σε σακουλάκι στο σπίτι.
Ανάγνωση βιβλίου: «Ο κύκλος ζωής των φυτών». Εξελίξεις. Αποτύπωση της εξέλιξης “της ζωής των
φυτών” στο χαρτί και αποστολή εντύπου στο σπίτι (ενημέρωση γονέων).
Ψηφίζουμε το αγαπημένο φυτό της τάξης μας. Αξιοποίηση του PollEveryWhere.

Αινίγματα. Χρήση βιβλίου της Ε. Φακίνου: «Φρούτα, Λαχανικά, Λουλούδια, Αγριολούλουδα και βότανα».
Φύλλα εργασίας.
3).Βότανα και μυθολογία. «Ο μύθος της Δάφνης, του Απόλλωνα και του Πηνειού ποταμού», «Το
δάφνινο στεφάνι» – Κατασκευή-εικονογράφηση των ηρώων από τα παιδιά. Δραματοποίηση- κουκλοθέατρο.
4). Επεξεργασία συγκεκριμένου, επιλεγμένου βιβλίου προς ανάγνωση στο χώρο της Δανειστικής –Δημοτικής
Βιβλιοθήκης Θήβας, το οποίο είναι σχετικό με τον κύκλο ζωής των φυτών. Ανάγνωση στον χώρο του σχολείου
και στη συνέχεια στο χώρο της Δανειστικής-Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θήβας. Σύγκριση των δύο διαφορετικών
χώρων, σχολιασμός, συζήτηση.
Το αναμνηστικό κολλάζ-δώρο που φτιάξαμε και δωρίσαμε στην Δανειστική Βιβλιοθήκη Θήβας.
5). Φυτολόγιο. Δημιουργία φυτολογίου με τους μαθητές/τριες του σχολείου μας. Συζήτηση, παρατήρηση, συλλογή
και επικόλληση των φυτών της αυλής του σχολείου, στο Φυτολόγιο τους. Γραφή και Ανάγνωση των ονομάτων
των φυτών από τους μαθητές/τριες, παιχνίδια Μαθηματικών: ταξινόμηση των φυτών με βάση το μέγεθος
(μεγαλύτερο-μεσαίο-μικρότερο), το σχήμα και τις ιδιότητες τους(αρωματικό: λεβάντα, ρίγανη, ή μη, πόσιμο:
λεβάντα ή μη).
6). Εκπαιδευτική ρομποτική: Μαθαίνουμε τα βότανα της αυλής του σχολείου μας. Διαδρομές με την Beebot.
Ατομικά και στην ολομέλεια.
7). Επικοινωνία με γεωπόνο, σχετικά με την ονομασία αγνώστων φυτών στην αυλή του σχολείου.
8). Εντοπισμός και αποτύπωση της αυλής του σχολείου, με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Earth.
9). Δραματοποίηση παραμυθιών.
1. «Η γιορτή της Άνοιξης»,https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2025/04/08/quot-giorti-anoixis-quot-sto-scholeio-mas/
ρόλοι, μάσκες, μουσική, κίνηση, προσκλήσεις γονέων και παρουσίαση του θεατρικού δρώμενου σε καθορισμένη ώρα και μέρα
με την συμμετοχή των γονέων.

2.«Το ασχημόπαπο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν».
Διάβασμα του βιβλίου στην τάξη. Παρακολούθηση της ιστορίας στο Youtube.
Συζήτηση . Απόφαση ομάδας για δραματοποίηση. Ρόλοι: Διανομή (επιλογή από τα παιδιά), αποτύπωση σε χαρτί.
Κατασκευή μασκών.
Ακρόαση συγκεκριμένου μουσικού κομματιού: «Η λίμνη των κύκνων: Τσαϊκόφσκι». Δραματοποίηση εντός της
τάξης αρχικά.
Δραματοποίηση και στην αυλή του σχολείου.

Η υλοποίηση της συγκεκριμένης θεματικής εντάσσεται στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Etwinning “ A STEAM Fairy Tale Adventure” σχ. Έτους 2024-2025 σε συνεργασία με τα 2ο και 4ο Νηπιαγωγεία Θήβας και αρκετά νηπιαγωγεία του εξωτερικού.
Η κατασκευή του σκηνικού έγινε από τους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας, το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην δραματοποίηση του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας, πρόσφεραν ευχαριστήριες κάρτες στους μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Θήβας.
10). Η Αυλή του σχολείου –Η αυλή του Χρήστου, μαθητή του σχολείου μας (δημόσιος και ιδιωτικός χώρος).
Παρατήρηση των δύο διαφορετικών χώρων. Σύγκριση, εντοπισμός διαφορών και ομοιοτήτων. Αποτύπωση στο
χαρτί.

11). Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (παραδοσιακά, με συνοδεία μουσικής, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού
κλπ), σε συνεργασία με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θήβας. Ημέρα αθλητισμού με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Θήβας.
12). Δημιουργία κέντρων μάθησης (ανθόκηπος, δενδοφύτευση).
https://blogs.sch.gr/8nipthivas/2024/10/29/fyteyoyme-ta-fthinoporina-loyloydia/
13).Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου με 50 Δημοτικό Σχολείο Θήβας, στις 6-6-2025.
Παίξαμε παπουτσοσαλάτα και “τάϊσε τα χταπόδια”…
…”Κρυμμένο θησαυρό”
Ενθύμιο-κάρτα στους φίλους μας από το Δημοτικό , με λεβάντα από την αυλή μας.
14). Συνεργασία με τοπικούς φορείς: Δήμος Θηβαίων( βάψιμο κάγκελων), γεωπόνος.
Δραστηριότητες με ενεργό εμπλοκή των γονέων.
1.Εβδομάδα Φιλαναγνωσίας στην αυλή του σχολείου (εμπλοκή γονέων στην ανάγνωση των καινούργιων βιβλίων
της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας).
2. Δύο εβδομάδες ζωγραφικής στο σχολείο με αφορμή το βιβλίο: « Ο κήπος του Matisse»: εικαστική αποτύπωση
(σύνθεση εικαστικής δημιουργίας).

3. «Η ιστορία της αυλής του σχολείου μου». Αφήγηση παππού μαθητή μας , για την ιστορία του σχολείου και της αυλής αυτού.
Δράσεις επικοινωνίας. Ενημέρωση γονέων. Διάχυση των δραστηριοτήτων.
1.Δημιουργία βιβλίου και αποστολή αυτού στο σπίτι με όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν με την μορφή φύλλων εργασίας.
2.Δημιουργία και αξιοποίηση pptx αρχείου για ενημέρωση των γονέων, σχετικού με την πορεία υλοποίησης όλων των δραστηριοτήτων (με παρουσιαστές τα ίδια τα παιδιά) και διάχυση των αποτελεσμάτων μετά την υλοποίηση της δράσης, στην ιστοσελίδα του σχολείου.
3.Ημέρα παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου, με την συμμετοχή των γονέων(γιορτή λήξης).
Η πρόσκλησή μας…
Αξιολόγηση.












































