Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) (https://www.sch.gr/services).
Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών Νηπιαγωγείων αλλά και κάθε μαθητή/τριας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό χρήστη στο ΠΣΔ για την δυνατότητα αυτή.
Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα).
Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα
Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα https://register.sch.gr/students Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».
Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας. Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή. Στους γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών των Νηπιαγωγείων και των Α’ και Β’ Τάξεων Δημοτικού Σχολείου, Α Γυμνασίου και Α Λυκείου το σχολείο μπορεί να φροντίσει για την γνωστοποίηση του Αριθμού Μητρώου των αντίστοιχων μαθητών. Για μαθητές μεγαλύτερων τάξεων ο αριθμός αυτός αναγράφεται στους Ελέγχους Προόδου των μαθητών του προηγούμενου έτους.
Συνιστούμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσηςe–mailτου καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί e–mail με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.
Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού από το σχολείο σε περίπτωση αδυναμίας του κηδεμόνα:
Ο επίσημος λογαριασμός του σχολείου μπορεί να δημιουργήσει και διαχειριστεί μαθητικούς λογαριασμούς. Σημείωση: Χρησιμοποιείστε τον λογαριασμό (όνομα χρήστη και τον αντίστοιχο κωδικό πρόσβασης) του επισήμου e-mail του σχολείου.
Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για τη δυνατότητα εγγραφής των μαθητών με σκοπό τη δυνατότητα χρήσης των υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας στην εγγραφή των μαθητών/τριών σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Σας ευχόμαστε καλή Σχολική Χρονιά και καλή επιτυχία στο έργο σας !
Την Τρίτη 23/04/2024, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Οικολογικό Πάρκο Φιλοθέης-Ψυχικού, για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα της MEDASSET (εθελοντικής οργάνωσης για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας). Μάθαμε για την αξία της εθελοντικής προσφοράς , πήραμε μαθήματα σεβασμού προς τα θαλάσσια πλάσματα και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση για την προστασία τους.
Κατόπιν κάναμε μία διασκεδαστική βόλτα με το τρενάκι, για να απολαύσουμε την όμορφη ανοιξιάτικη φύση του πάρκου! Περάσαμε αξέχαστα!
Πατώ επάνω στο σύνδεσμο για να δω το βίντεο και να ακούσω τις φωνούλες μας:
Την Κυριακή 14/4/2024 οι πόρτες του σχολειού μας άνοιξαν για να υποδεχτούν γονείς, παιδιά, αρχηγούς και λυκόπουλα του 2ου Συστήματος Αρμενίων Προσκόπων Αργοσαρωνικού, τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας.
Η εθελοντική μας οικογένεια Let’s Do It Greece, μας οργάνωσε σε πανελλαδική δράση για το περιβάλλον και εμείς ξεκινήσαμε από την αυλή μας με σκοπό να τη μετατρέψουμε σε μικρό πράσινο παράδεισο! Η Δ/νση Πρασίνου του Δήμου Νίκαιας Αγ. Ιωάννη Ρέντη μας χορήγησε δενδρύλλια, αρωματικά φυτά και προετοίμασε το έδαφος για τη δράση μας. Οι γονείς έφεραν τα δικά τους φυτά και η γιορτή μας έτοιμη!
Χαρήκαμε,πείραμε μαθήματα ζωής! Οι αρχηγοί των προσκόπων οργάνωσαν ομαδικά παιχνίδια , ζωγραφίσαμε αναμνηστική αφίσα με τις παλαμίτσες μας.
Να είναι η κάθε μας μέρα μία γιορτή για το περιβάλλον.Συγχαρητήρια σε όλους!
Ο άνθρωπος στάθηκε ανέκαθεν απέναντι στα δάση φίλος και εχθρός, προστάτης και εκμεταλλευτής.
Με αφορμή διάφορες ανάγκες ή από άλλες αιτίες, με τις διάφορες καταστρεπτικές του επεμβάσεις υποβάθμιζε και περιόριζε συνεχώς τα δάση. Η φύση όμως αντιστέκεται. Τα δάση αγωνίζονται να διατηρηθούν και ο αγώνας συνεχίζεται.
Εμπλοκή του παιδιού στον προβληματισμό.
Κοίτα το δάσος με τα κομμένα δέντρα….Γνωρίζεις ότι για να γίνει το χαρτί του βιβλίου ή του τετραδίου σου χρειάζεται να κόψουμε τα δέντρα και να χαλάσουμε το πανέμορφο δάσος;
Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Παραμύθια για όνειρα γλυκά» από τις εκδόσεις Πατάκη κάνουμε κλικεδώ
Διαβάζουμε το παραμύθι στο παιδί αργά με παύσεις ανά σελίδα του κειμένου, δίνοντάς του χρόνο να παρατηρήσει τις όμορφες εικόνες.
Ζητούμε να μας το αφηγηθεί με δικά του λογάκια…
Κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης κειμένου.
Τί διατάραξε την ησυχία του δάσους ένα πρωινό;
Γιατί οι άνθρωποι σημάδευαν με κόκκινη μπογιά τους κορμούς των δέντρων;
Τί ήθελαν να κάνουν τα κομμένα δέντρα;
Τί έγινε το μικρό ελατάκι που το χρησιμοποιούσε το παιδί;
Τί το συμβούλευσε να κάνει για να σωθεί το δάσος;
Γνώρισε και το σήμα της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Αγαπώ τη γη μας, τα δάση της και φυτεύω και εγώ ένα δεντράκι στο μικρό μου κήπο…….
Δάσος ονομάζεται ένα πολύπλοκο οικοσύστημα με φυτά και ζώα που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη πυκνότητα δέντρων. Επιδιώκουμε το παιδί να μπορέσει να κατανοήσει την αξία του και να το αγαπήσει. Να συνειδητοποιήσει τη σχέση εξάρτησης των φυτών και των ζώων και σταδιακά να καταλάβει ότι ο άνθρωπος είναι μέρος του περιβάλλοντός του και ότι η φύση τον τροφοδοτεί με όλα τα αγαθά που έχει ανάγκη. Να προβληματιστεί για την καταστροφή που έχει επιφέρει στο δάσος ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι ανεξέλεγκτες ανθρώπινες παρεμβάσεις.
Παρακολουθούμε το video με συχνές παύσεις για να συζητούμε με το παιδί εντυπώσεις και σταματούμε όταν αυτό χάσει το ενδιαφέρον του ( το video έχει μεγάλη χρονική διάρκεια)
Θαύμασε το δάσος…Πόσο ψηλά και πολλά δέντρα… πόσα λουλουδάκια… Κοίταξε το ποταμάκι…Ποιά ζωάκια ακούγονται; Πού φτιάχνουν τις φωλίτσες τους; Ποιά εποχή γεννούν;
Με αφόρμηση το video, κουβεντιάζουμε για τα ζωα που ζουν στα ελληνικά δάση, πουλιά, ερπετά, έντομα καθώς και για την ποικιλία των θηλαστικών.
Ακούει τους ήχους μερικών ζώων του δάσους (αρκούδας ,λύκου, αλεπούς, αγριόχοιρου, ελαφιού, κουκουβάγιας, βατράχου).
Προτρέπουμε τα παιδί να μας τα ονομάζει κάθε φορά.
Μπορεί να μιμηθεί τον ήχο της φωνής τους καθώς και να μας ζωγραφίσει το αγαπημένο του. Ακόμη και να αντιγράψει το όνομά τους που φαίνεται στο κάτω μέρος, αφού παγώσουμε πρώτα την εικόνα.
Τα έντομα είναι ζώα ασπόνδυλα που αποτελούν ομοταξία των αρθρόποδων. Το σώμα των εντόμων διαιρείται στο κεφάλι, στον θώρακα, στην κοιλιά. Στο κεφάλι υπάρχουν κεραίες, μάτια και στόμα. Οι κεραίες είναι δύο αλλά το μήκος και το σχήμα τους μπορεί να ποικίλλουν από είδος σε είδος και ενίοτε από το ένα φύλο στο άλλο. Οι κεραίες λειτουργούν ως όργανα αφής και όσφρησης.
Τα μάτια τους είναι συνήθως μεγάλα και αποτελούνται από δεκάδες μικροσκοπικά μάτια, που τους επιτρέπουν να κοιτάζουν προς όλες τις κατευθύνσεις.
Πολλά έντομα χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σαγόνια για να κόβουν την τροφή τους. Άλλα έχουν ένα μακρύ μυτερό ρύγχος, σαν ράμφος, για να ρουφάνε το χυμό των φυτών.
Τα περισσότερα έντομα έχουν δύο ζεύγη φτερών, που είναι λεπτά και ημιδιαφανή. Ωφέλιμα έντομα για τη φύση
Η πασχαλίτσα καταβροχθίζει τις μελίγκρες που χαλούν τα λουλούδια και τους λαχανόκηπους.
Η πεταλούδα που βοηθάει στη γονιμοποίηση των λουλουδιών.
Η μέλισσα που βοηθάει τη γονιμοποίηση των λουλουδιών και παράγει μέλι.
Η ψαλίδα που καταβροχθίζει τις μελίγκρες που χαλούν τα λουλούδια.
Ο τζίτζικας που μας διασκεδάζει με το τραγούδι του.
Βλαβερά έντομα
Η ψείρα, ο ψύλλος και το κουνούπι ρουφούν το αίμα ζώων και ανθρώπων τσιμπώντας τους. Ο σκόρος τρώει τα μάλλινα ρούχα και η ακρίδα κατακλύζει τους αγρούς καταβροχθίζοντας όλα τα φυτά.
Παρακολουθούμε το παρακάτω εκπαιδευτικό video .
Ένα εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ εγκεκριμένο απ’ το Υπ. Παιδείας (2009)
Αινίγματα με έντομα
Μικρή -μικρή νοικοκυρά
Μεγάλη πίτα φτιάχνει.
Τί είναι;
(Η μέλισσα)
Ένα μαντρί, παλιό μαντρί,
Χιλιάδες πρόβατα χωράει
Κι αρνιού ποδάρι δε χωράει.
Τί είναι;
(Η μυρμηγκοφωλιά)
Παροιμίες και μεταφορικές εκφράσεις με έντομα
Γυρεύει ψύλλο στ’άχυρα.
Απ’τη μύγα βγάζει ξύγκι.
Θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι.
Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.
Του μπήκαν ψύλλοι στ’αυτιά.
Ούτε ψύλλος στον κόρφο του.
Είναι ψείρα στη δουλειά του.
Γλωσσοδέτης για ένα έντομο
Σκουληκομερμηγκότρυπα
Με τα σκουληκομερμηγκόπουλά σου
Βάλε τις μπάρες, τις αμπάρες, τις κλειδαροαμπάρες,
Γιατ’ έρχεται ο κότσυφας, ο μότσυφας
Με τα κοτσυφομοτσυφοπαιδόπουλά του
Να σου φάει τα σκουλήκια, τα μερμήγκια
Τα σκουληκομερμηγκοπαιδόπουλά σου.
Διαβάζουμε στο παιδί το γλωσσοδέτη στην αρχή αργά και μετά πιο γρήγορα ώστε να του προκαλέσουμε το γέλιο. Το ενθαρρύνουμε να το επαναλάβει μαζί μας και μετά όπως μπορεί και μόνο του. (γλωσσική άσκηση).
Συνεχίζουμε με την παρακολούθηση του video με το παραμύθι για τη Λίτσα την Πασχαλίτσα.
Ζητούμε από το παιδί να μας αφηγηθεί την ιστορία με δικά του λογάκια και να μας απαντήσει στις παρακάτω ερωτήσεις κατανόησης κειμένου:
Τί συνέβησε στη μικρή Πασχαλίτσα και άλλαξε συμπεριφορά;
Ήταν η μητέρα της χαρούμενη με αυτή της την αλλαγή;
Το βρίσκεις σωστό να κοροϊδεύει τους φίλους της;
Πόσο άσχημα τους έκανε να αισθάνονται;
Το προτρέπουμε να ζωγραφίσει ότι του έκανε εντύπωση.
Ακούμε το μουσικό κομμάτι ” Το πέταγμα της μέλισσας” του Korsakov και το παιδί μπορεί να χορεύει ελεύθερα αυτοσχεδιάζοντας. Ποιό έντομο ζουζουνίζει;
Μαθαίνω για τη μέλισσα
Η μέλισσα είναι ένα έντομο πολύ χρήσιμο για τον άνθρωπο. Πετάει από λουλούδι σε λουλούδι, μαζεύει γύρη και νέκταρ και μας χαρίζει το γλυκό της μέλι. Όταν η μέλισσα βρει τα λουλούδια που θέλει, αρχίζει να “χορεύει” γύρω από αυτά. Έτσι, ειδοποιεί τις υπόλοιπες μέλισσες να έρθουν και να τη βοηθήσουν.
Οι μέλισσες ζουν πολλές μαζί, οργανωμένες σε οικογένειες μέσα σε κυψέλες.
Η βασίλισσα είναι η αρχηγός της κυψέλης. Είναι θηλυκή μέλισσα, μεγαλύτερη και πιο λεπτή από τις υπόλοιπες μέλισσες. Ζει 4 με 5 χρόνια. Η μοναδική της αποστολή είναι να γεννά αβγά.
Οι εργάτριες είναι οι θηλυκές μέλισσες και είναι οι περισσότερες από τα τρία είδη μελισσών που ζουν στην κυψέλη. Είναι οι πιο μικρές σε μέγεθος από τη βασίλισσα και τους κηφήνες και έχουν στην κοιλιά τους ένα κεντρί. Οι εργάτριες δε γεννούν αβγά, αλλά εργάζονται αδιάκοπα για να φτιάξουν το μέλι.
Οι κηφήνες είναι οι αρσενικές μέλισσες. Είναι χοντροί με πλατιά φτερά και πιο σκούρο χρώμα από τις υπόλοιπες μέλισσες και δεν έχουν κεντρί.
Μαθαίνω για το σπιτάκι της, την κυψέλη
Οι μέλισσες είναι καταπληκτικές τεχνίτριες .Μέσα το σπιτάκι τους που ονομάζεται κυψέλη, εργάζονται ακούραστα. Οι εργάτριες βγάζουν από το σώμα τους κερί και με αυτό φτιάχνουν τις κερήθρες τους. Σχεδιάζουν κανονικά εξάγωνα μέσα στα οποία θα αποθηκεύσουν στη συνέχεια το μέλι τους.
Παρακολουθούμε μαζί με το παιδί το παρακάτω video με συχνές παύσεις για συζήτηση.
Τα στάδια μεταμόρφωσης της μέλισσας
Η μέλισσα πολλαπλασιάζεται με αβγά που γεννά η βασίλισσα.Το αβγό γίνεται προνύμφη, νύμφη και κατόπιν ενήλικη μέλισσα.
Το μέλι ,υγιεινή τροφή
Το μέλι είναι ένα από τα θρεπτικότερα και υγιεινότερα τρόφιμα. Μας δίνει ενέργεια και δύναμη. Το αγαπούν πολύ και οι αρκουδίτσες!
Παραδοσιακό παιχνίδι
Περνά-περνά η μέλισσα
Τα παιδιά διαλέγουν δύο αρχηγούς.
Κάθε αρχηγός διαλέγει μια λέξη που πιστεύει ότι αρέσει περισσότερο στους άλλους.
Στη συνέχεια στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλο και τα υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μία σειρά. Οι δύο αρχηγοί χτυπούν τα χέρια τους ψηλά και ρυθμικά και τα παιδιά περνούν από κάτω ενώ τραγουδούν:
Περνά περνά η μέλισσα
Με τα μελισσόπουλα
Και με τα παιδόπουλα
Ζουμ ζουμ ζουμ
Για να δούμε τι θα πουν
Ακούμε το τραγουδάκι, χορεύουμε , πετάμε σαν μελισσούλες, μαθαίνουμε τον αριθμό 9.
Ο θρύλος της Αγια-Σοφιάς
Πριν από πολλά χρόνια οι χριστιανοί θέλησαν να χτίσουν στην Κωνσταντινούπολη μία εκκλησία που όμοιά της δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη. Ξεκίνησαν λοιπόν να την φτιάχνουν αλλά όταν έφτασαν στην οροφή δεν μπορούσαν να στηρίξουν το πολύ βάρος. Τη λύση στο πρόβλημα την έδωσαν οι μέλισσες και πώς; Ο αρχιμηχανικός της Αγια-Σοφιάς έπιασε στα χέρια του μια κερήθρα και εντυπωσιάστηκε. Ήταν πολύ ελαφριά, ανθεκτική και σήκωνε το μέλι με αρκετό βάρος. Αντέγραψε λοιπόν την κατασκευή της μέλισσας και έφτιαξε τα τούβλα με τρύπες που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα..
Παροιμίες για τη μέλισσα
Αγάλι-αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι
Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι
Χαρισμένο ξύδι πιο γλυκό απ’ το μέλι
Όλα μέλι γάλα
Η μέλισσα μέσα από την Τέχνη
Αφού δώσουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρήσει τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μέλισσα, το παροτρύνουμε να φτιάξει τον δικό του πίνακα ζωγραφικής για να διακοσμήσει το δωμάτιό του.
Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγουδάκι “Η πεταλούδα” του Μ. Θεοδωράκη. Το παιδί μπορεί να χορεύει και να μιμείται το πέταγμα της πεταλούδας.
Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ
Κάτι ψήλωσε στ’ αγέρι κάτι λάμπει μες στο φως
Ήλιος να ’ναι ; Να’ ναι αστέρι, για παράξενος ανθός;
Απο ’να λουλουδάκι στ’ άλλο φεύγει και πετά
Και τινάζει στ’ αγεράκι τα φτερά τα χνουδωτά.
Τι χρυσό πεταλουδάκι! Τι βουλίτσες πορφυρές!
Να το πρόφταινα λιγάκι μεσα’κει στις φυλλωσιές.
Γειά σου, πεταλούδα θέλω να μάθω για τη ζωή σου
Η πεταλούδα μεγαλώνει σε τέσσερα στάδια. Στην αρχή είναι αυγό, μετά κάμπια που τρώει όλη τη μέρα. Ύστερα μεταμορφώνεται σε χρυσαλλίδα και μένει στο κουκούλι της για να μεγαλώσει και να γίνει πεταλούδα.
Στο βίντεο του National Geographic που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την πλήρη διαδικασία μεταμόρφωσης, καθώς μια κάμπια μετατρέπεται σε πεταλούδα.
Ακούω το τραγουδάκι, λικνίζομαι με το ρυθμό, κτυπώ ρυθμικά παλαμάκια. Κοιτάζω τις όμορφες φωτογραφίες με τα παιδιά και τα λουλούδια. Να θυμηθούμε τι εποχή έχουμε… ΑΝΟΙΞΗ!!!! Ας διαβάσουμε λοιπόν παρακάτω πως μεγαλώνουν τα λουλούδια την όμορφη αυτή εποχή του χρόνου. Κάνουμε κλικ επάνω στην εικόνα.
Περιοδικό BUSSI BAR- τεύχος 87. ΜΑΡΤΙΟΣ 2006
Για να διαβάσουμε την ιστορία της μικρής Μαργαρίτας και των λουλουδιών της κάνουμε κλικεδώ
Τί έβαλε στο χώμα η μικρή Μαργαρίτα προκειμένου να φυτέψει λουλούδια;
Tί έριξε για να βοηθήσει τους σπόρους να μεγαλώσουν;
Tί χρειάζονται οι σπόροι για να αρχίζουν να μεγαλώνουν;
Πόσο απαραίτητο είναι το φως του ήλιου και το νεράκι για τα φυτά;
Γνώρισε τα μέρη του λουλουδιού:
Προσπάθησε και εσύ δείχνοντάς τα να τα ονομάζεις.
Ας μάθουμε και τα μέρη του άνθους:
Τριαντάφυλλο – Ποίημα Παιδικό του Γιώργου Βιζυηνού
Τριαντάφυλλο
Τριαντάφυλλο σγουρὸ
Χαϊδεμένο λουλουδάκι
πόσο πόσο λαχταρώ
να σού πάρω ένα φιλάκι.
Μα ἡ κυρά τριανταφυλλιά
έχει αγκάθια κι αγκυλώνει
κι όποιος κλέφτει τα φιλιά
ακριβά της τα πληρώνει.
Διαβάζουμε το ποίημα και ζητούμε από το παιδί να μας πει αν γνωρίζει αυτό το λουλουδάκι που μας περιγράφεται. Γιατί πρέπει να προσέχουμε όταν θα προσπαθήσουμε να το κόψουμε;
Τα λουλούδια μέσα από την Τέχνη
Ας ακούσουμε τώρα μιά ιστορία που σκάρωσε ένα νηπιάκι…..
Ακούμε το παραμύθι και προτρέπουμε το παιδί να μας το αναδιηγηθεί. Ζητούμε να μας πει τι του άρεσε και να μας ζωγραφίσει τις εντυπώσεις του.
Μάης ο Καλομηνάς, ο Τριανταφυλλάς, ο Λούλουδος, ο Πράσινος…
Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα
κι ελάτε να πλέξουμε στεφάνια από κείνα
στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη
Τ’αηδόνια συμφώνησαν της γης αγγελούδια
και βρήκαν και στόλισαν καινούρια τραγούδια
στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη
Η θάλασσα γίνεται καθρέπτης και πάλι
το κύμα της χύνεται κι ο φλοίσβος του ψάλλει
στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη
Χτυπάμε παλαμάκια, χορεύουμε και διασκεδάζουμε με το άκουσμα του τραγουδιού. Καλοσωρίζουμε τον καινούριο μήνα !! Τί καλά μας φέρνει; Τί αλλαγές στη φύση;
Ας γνωρίσουμε το Μάη
Ο Μάιος είναι ο πέμπτος μήνας του χρόνου, ο τρίτος μήνας της άνοιξης. Τα λουλούδια ανθίζουν και στα δέντρα κρέμονται νόστιμοι καρποί. Το έθιμο της Πρωτομαγιάς, να στολίζουμε τις πόρτες των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών, έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια και τότε συμβόλιζε την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό του καθενός. Στα μέρη της Μικράς Ασίας σε κάθε στεφάνι έβαζαν εκτός από λουλούδια ένα σκόρδο για το κακό μάτι, ένα αγκάθι για τον εχθρό, κι ένα στάχυ για την καλή σοδειά. Το μαγιάτικο στεφάνι στόλιζε τις πόρτες των σπιτιών έως του Αϊ-Γιαννιού του Θεριστή και τότε το καίγανε στις φωτιές του Αγίου.
Παροιμίες του Μάη
-Το Μάη με πουκάμισο, τον Αύγουστο με κάπα.
-Αν βρέξει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα τότε τ’ αμπελοχώραφα χαίρονται τα καημένα.
-Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα
-Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.
Διαβάζουμε στο παιδί το παρακάτω ποιηματάκι της Ρ. Καρθαίου..
Ο Μάης
Ένα πράσινο βιβλίο
Γράφει ο Μάης για παιδιά.
Οι τελείες του είν’ κεράσια,
Κι είν΄ οι λέξεις του κλαδιά.
Και το αγέρι το μοιράζει
Σε περβόλια και αυλές.
Σκιές οι εικόνες τρεμουλιάζουν
Στις σελίδες τις χρυσές.
Ένα πράσινο βιβλίο
-άνθη, φύλλα κι ευωδιά-
Γράφει ο Μάης και
ξαναγράφει για παιδιά.
Ζωγράφισε το βιβλίο του Μάη. Πώς το φαντάζεσαι; Σε τί θα διαφέρει από τα άλλα συνηθισμένα βιβλία;
Γνωρίζω το μήνα Μάιο μέσα από την Τέχνη
Κοίταξε τα λουλουδάκια στην αυλή του σχολείου μας πως άνθισαν!!!
Ακούγοντας το τραγουδάκι, χορεύουμε και διασκεδάζουμε… Προσπαθούμε να μάθουμε τα λόγια και να εντοπίσουμε στους στίχους τα ψέματα που περιλαμβάνονται….
Και αφού γίνεται λόγος για…ψέματα άς διαβάσουμε ένα παραμύθι!
Διαβάζουμε το ποίημα στο παιδί. Κάνουμε ερωτήσεις:
Τί σου άρεσε από αυτά που άκουσες;
Τί σου έκανε εντύπωση;
Για ποιες χώρες είχε πετάξει το χελιδόνι το φθινόπωρο;
Ποια εποχή επιστρέφει στην χώρα μας την Ελλάδα στην φωλίτσα του ξανά;
Με τί φτιάχνει τη φωλίτσα του;
Tί γεννάει;
Γνωρίστε τα χελιδόνια
Είναι όλα τα χελιδόνια ίδια;
ΟΧΙ! Στην Ελλάδα συναντάμε 5 διαφορετικά είδη χελιδονιών:
Τι τρώνε;
Μικρά έντομα όπως κουνούπια και μύγες! Μάλιστα, οι γονείς για να ταΐσουν τα μικρά τους, ετοιμάζουν σβόλους που ο καθένας αποτελείται από περισσότερα από 50 έντομα!
Από που έρχονται;
Τα χελιδόνια διανύουν περίπου 10.000 χλμ για να έρθουν σε μας. Ξεκινούν από την Αφρική (νότια της Σαχάρας) σε μεγάλα σμήνη για να φτάσουν εδώ την άνοιξη;. Το ίδιο μεγάλο ταξίδι
κάνουν και το φθινόπωρο, όταν φεύγουν από την Ελλάδα. Συνολικά δηλαδή μπορεί να ταξιδεψουν περίπου 20.000 χλμ για να έρθουν εδώ και να επιστρέψουν στην Αφρική!
Φωλιές
Τα 4 από τα 5 είδη φτιάχνουν τη φωλιά τους από πηλό (λάσπη) ενώ μόνο το ένα (το οχθοχελίδονο) ανοίγει τρύπες στο έδαφος συνήθως εκεί που υπάρχει νερό. Μαζεύουν μικρά κομμάτια λάσπης από κάποιο κοντινό σημείο και τους μεταφέρουν εκεί που θέλουν να χτίσουν τη φωλιά τους. Χρειάζονται 700 – 1500 σβόλους για την κάθε φωλιά. Το «χτίσιμο» μπορεί να κρατήσει από 3 έως 16 ημέρες!!!
Μα καλά, δεν κουράζονται;!
Το μεγάλο ταξίδι των χελιδονιών διαρκεί αρκετές εβδομάδες. Πριν ξεκινήσουν από την Αφρική, πρέπει να είναι γεμάτα ενέργεια, δηλαδή να έχουν φάει πολλά πλούσια μυγογεύματα! Εξάλλου, ένα τέτοιο ταξίδι απαιτεί αρκετές στάσεις για ξεκούραση, νερό και φαγητό.
Ποια είναι η σχέση του ανθρώπου με τα χελιδόνια;
Από παλιά οι άνθρωποι είχαν συνδυάσει την άφιξη των χελιδονιών με την άνοιξη. Αυτό και μόνο θα αρκούσε για να καταλάβουμε γιατί τα χελιδόνια είναι τόσο αγαπητά στους ανθρώπους. Δεν είναι όμως μόνο αυτό… Κάντε έναν απλό υπολογισμό: ένα μικρό χελιδόνι σε μια μπουκιά τρωει παραπάνω από 50 κουνούπια και μύγες! Φανταστείτε πόσα έντομα τρωει μια χελιδονοοικογένεια με 3 – 6 μικρά σε μία ολόκληρη ημέρα!!! Τι θα γινόταν αν δεν ερχόντουσαν τα χελιδόνια μια χρονιά;
Παράθυρο στην Εκπαίδευση του Παιδιού Τεύχος Αρ. 26
Παροιμίες για τα παιδιά της Άνοιξης
Για το μήνα Μάρτιο: «Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης»
Για το μήνα Απρίλιο: «Του Απρίλη η βροχή κάθε στάλα και φλουρί»
Για το μήνα Μάιο : « Στον κακορίζικο τον τόπο Μάη μήνα βρέχει»
Το έθιμο της Περπερούνας για τον ερχομό της άνοιξης
Η Περπερούνα ήΠερπερού ανάλογα με το γλωσσικό ιδίωμα της περιοχής είναι έθιμο για το καλωσόρισμα της άνοιξης. Ένα κοριτσάκι, φτωχό ή ορφανό στολίζεται με λουλούδια και πρασινάδα σαν Περπερούνα( Παπαρούνα)και η παρέα των άλλων κοριτσιών του χωριού κάνει κύκλο γύρω της τραγουδώντας:
Περπερούνα περπατεί,
Περπατεί καμαρωτή
Και το Θεό παρακαλεί
Για να στείλει μια βροχή.
Μια βροχή καλή καλή
Για να ανθίσουν τα λιβάδια,
Να φυτρώσουν τα σιτάρια,
Να μεθύσουν τα αμπελάκια
Να καρπίσουν σταφυλάκια!
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2006)
Μεγάλοι και μικροί, ψηλοί και κοντοί, ξανθοί και καστανοί, είμαστε όλοι διαφορετικοί μεταξύ μας . Το ανθρώπινο σώμα όμως λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο για όλους.
Όλα τα μωρά γεννιούνται με τον ίδιο τρόπο αλλά η πρώτη διαφορά τους είναι το φύλο.
Το δέρμα
Το δέρμα των ανθρώπων που κατοικούν στα διάφορα μέρη της γης στο πέρασμα των χρόνων πήρε διαφορετικά χρώματα. Στις ψυχρές χώρες το δέρμα έγινε ανοιχτόχρωμο, ενώ στις ζεστές πολύ σκούρο.
Για να προφυλάξουμε το δέρμα μας από το κρύο και τη ζέστη, πρέπει να φοράμε βαριά ρούχα το χειμώνα και ελαφρά το καλοκαίρι.
Ο σκελετός
Το ανθρώπινο σώμα έχει περισσότερα από 200 ξεχωριστά κόκκαλα που λέγονται οστά. Αποτελούν το σκελετό που στηρίζει το σώμα μας και προστατεύει τα μαλακά μέρη του, όπως η καρδιά οι πνεύμονες και ο εγκέφαλος.
Οι μύες
Τα κόκκαλα δεν μπορούν να κινηθούν από μόνα τους. Τα κινούν οι μύες που είναι στερεωμένοι πάνω στα κόκκαλα. Όταν ένας μυς κονταίνει, τραβάει το κόκκαλο και έτσι δημιουργείται η κίνηση.
Το σώμα μας εσωτερικά αποτελείται από πολλά διαφορετικά μέρη που δουλεύουν μαζί, σαν τα κομμάτια μιας τέλειας μηχανής. Κάθε κομμάτι κάνει μια δική του δουλειά και την ίδια ώρα βοηθάει και τα άλλα να λειτουργούν καλά.
Όταν τρώω
Όταν βάζω στο στόμα μου φαγητό τα δόντια μου το θρυμματίζουν, ενώ η γλώσσα το ζυμώνει με το σάλιο, το μαλακώνει και μας βοηθάει να το καταπιούμε.
Η καλά μασημένη τροφή σπρώχνεται μέσα σε ένα μακρύ σωλήνα που λέγεται οισοφάγος και φτάνει σε μια μαλακή και δυνατή σακούλα το στομάχι.
Το στομάχι ανακατεύει την τροφή, την πιέζει ,τη λιώνει και την μαλακώνει με υγρά. Βάλε το αυτί σου στην κοιλιά κάποιου που μόλις έχει τελειώσει το φαγητό κι άκου… Θα ακούσεις το θόρυβο που κάνει το στομάχι, ενώ πιέζει την τροφή. Συχνά, όταν καταπίνεις το φαγητό σου, ρουφάς και λίγο αέρα. Αργότερα, όταν το στομάχι σου αλέθει το φαγητό, ο αέρας διώχνεται κι έρχεται από τον οισοφάγο στο στόμα σου κι έτσι γίνεται το ρέψιμο.
Ένα μέρος του φαγητού θα φτιάξει μερικά κομμάτια από το σώμα σου και θα σε βοηθήσει να μεγαλώσεις.
Κάποιο μέρος του θα βοηθήσει τα χέρια και τα πόδια σου να κινηθούν.
Ένα άλλο μέρος του φαγητού είναι άχρηστο και το διώχνει. Θα πρέπει να πηγαίνουμε τακτικά στην τουαλέτα να αποβάλουμε ότι είναι περιττό.
Τα νεφρά παράγουν τα ούρα
και το παχύ έντερο τα κόπρανα
Όταν αναπνέω
Ο αέρας, σου είναι τόσο αναγκαίος όσο το φαγητό. Μπαίνει μες στο σώμα σου από το στόμα και τη μύτη. Μέσα στη μύτη υπάρχουν τριχούλες για να σταματάνε τη σκόνη και τις βρωμιές του αέρα.
Ο αέρας περνάει μεσ’ από τη μύτη και το στόμα σου και κατεβαίνει στον αναπνευστικό σωλήνα, που οδηγεί στα πνευμόνια σου. Αυτά μοιάζουν με σφουγγάρια κι είναι γεμάτα μικρές τρύπες. Όταν ανασαίνεις, το στήθος σου μεγαλώνει γιατί αυτές οι τρύπες γεμίζουν με αέρα.
Το οξυγόνο, το συστατικό του αέρα που είναι αναγκαίο για τη ζωή το παίρνει από τους πνεύμονες το αίμα και το μοιράζει σε όλο το σώμα.
Η καρδιά σου χτυπάει σαν τύμπανο πριν ακόμη γεννηθείς. Βρίσκεται μέσα στο στήθος σου, στη μέση αλλά γέρνει λίγο προς τα αριστερά. Ο καθένας έχει καρδιά σε μέγεθος ανάλογα με το σώμα του. Η καρδιά είναι μια αντλία που στέλνει το αίμα σε όλα τα σημεία του σώματος μέρα και νύχτα χωρίς να σταματάει καθόλου.
Πώς στέλνει όμως το αίμα εκεί που πρέπει να πάει; Με μερικούς σωλήνες που συνδέονται με αυτή, τις κόκκινες αρτηρίες που μοιράζουν οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες και τις μπλε φλέβες που μεταφέρουν το άχρηστο και βλαβερό διοξείδιο του άνθρακα.
Το αίμα κάνει κι άλλα πράγματα. Φροντίζει για την υγεία σου. Τί γίνεται αν μπουν μερικά μικρόβια μες στο σώμα σου; Στο αίμα υπάρχουν μικρούλια σωματίδια που τα πολεμούν και τα καταπίνουν για να μην αρρωστήσουμε, τα λευκά αιμοσφαίρια.
Υπάρχουν μέσα στο αίμα και τα ερυθρά αιμοσφαίρια που πηγαίνουν το οξυγόνο σε όλο το σώμα.
Σκέψη και αίσθημα
Τα πιο σπουδαία πράγματα συμβαίνουν μες στο κεφάλι σου. Εκεί βρίσκεται ο εγκέφαλός σου που κάνει πολλές δουλειές. Είναι ο διευθυντής όλου του σώματος. Σου λέει πώς να δουλεύεις.
Διατάζει το στομάχι σου να αλέθει το φαγητό, την καρδιά σου να χτυπάει, σου λέει να τρέχεις ή να στέκεσαι ακίνητος. Ακόμη ο εγκέφαλός σου σκέφτεται και νιώθει. Σκέψη είναι και να θυμάσαι κάτι ή να βρίσκεις καινούριους τρόπους να κάνεις μια κατασκευή με τα τουβλάκια σου ή να συνθέσεις ένα παζλ.
Το αίσθημα επίσης είναι χίλια-δυο πράγματα. Αίσθημα είναι να νοιώθεις ευτυχισμένος και να γελάς, αίσθημα είναι το να θυμώνεις με κάτι που δεν σου αρέσει και να φωνάζεις και να χτυπάς τα πόδια ή το να τρομάζεις και να κλαις.
Τί νομίζεις ότι αισθάνονται τα παιδάκια στις παραπάνω φωτογραφίες; Από που το καταλαβαίνεις; Περιέγραψε με δικά σου λόγια τι φαντάζεσαι να τους έχει συμβεί.
Το σώμα μας είναι καταπληκτικό. Με αυτό μπορούμε να κάνουμε τα πάντα , να σκεφτόμαστε, να βλέπουμε, να ακούμε, να μυρίζουμε, να γευόμαστε και να αγγίζουμε.
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί και να το διατηρήσουμε δυνατό και υγιές.
Σωστή διατροφή
Για να καταφέρει όλα αυτά τα πράγματα το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια. Την ενέργεια την παίρνουμε από αυτά που τρώμε και πίνουμε. Όταν πεινάμε πρέπει να προτιμάμε τροφές που έχουν μαγειρευτεί υγιεινά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Επίσης πρέπει να πίνουμε γάλα, φυσικούς χυμούς και πολύ νερό.
Καλός ύπνος
Ύστερα από μια κουραστική μέρα το σώμα μας χρειάζεται ξεκούραση για να πάρει ξανά δυνάμεις. Έτσι μόλις ξυπνάμε είμαστε υγιείς για μια καινούρια μέρα.
Σωματική άσκηση
Η κίνηση δυναμώνει το σώμα μας, γυμνάζει τους μυς και βοηθάει τα κόκκαλά μας να διατηρούνται γερά.
Η καθαριότητα
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να ζεσταθούμε, να ιδρώσουμε ή να λερωθούμε.
Πολλά μικρόβια βρίσκονται στο σώμα μας και στα χέρια μας. Τα μικρόβια είναι ζωντανοί οργανισμοί .Είναι τόσο μικροί που χρειαζόμαστε μικροσκόπιο για να τους δούμε. Προκαλούν πολλές αρρώστιες και μας κάνουν να αισθανόμαστε πολύ άσχημα. Όταν είμαστε άρρωστοι μένουμε σπίτι, ξαπλώνουμε, ξεκουραζόμαστε και επισκεπτόμαστε το γιατρό.
Γι’ αυτό δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε να πλένουμε τα χέρια μας και το σώμα μας με σαπούνι και νερό που διώχνουν τα μικρόβια και μας κάνουν να μυρίζουμε όμορφα.
Σωστό πλύσιμο χεριών Ενημέρωση από Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Υγιεινή σώματος.
Υγιεινή των δοντιών
Όταν τρώμε ή πίνουμε κολλάνε μικρόβια και τροφές πάνω στα δόντια μας. Δεν ξεχνάμε να βουρτσίζουμε τα δόντια μας κάθε πρωί και βράδυ μετά το φαγητό.
Οδηγίες για σωστό βούρτσισμα
Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά δίνει οδηγίες προς τους γονείς για τη στοματική υγεία των παιδιών, τονίζοντας ότι πρέπει να ξεκινήσουν να βουρτσίζουν τα δόντια των παιδιών αμέσως μόλις εμφανιστεί το πρώτο δόντι. Τα παιδιά με την επίβλεψη και τη βοήθεια των γονιών τους, πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους δύο φορές την ημέρα (η μία το βράδυ) με φθοριούχο οδοντόκρεμα για την πρόληψη της τερηδόνας και της ουλίτιδας. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική είναι η χρήση του νήματος που προστατεύει από τις ενδιάμεσες τερηδόνες,
Τέλος, οι ειδικοί συμβουλεύουν τα παιδιά να αποφεύγουν την κατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών ανάμεσα στα γεύματα και συνιστούν επίσκεψη στον οδοντίατρο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, καθώς ο οδοντίατρος είναι εκείνος που θα διδάξει στα παιδιά το σωστό τρόπο βουρτσίσματος, σύμφωνα με την ηλικία και την ανάπτυξή τους.
Παρακολουθούμε το video με τη ζωή του Χριστού παρέα με το παιδί, τμηματικά σε ενότητες με παύσεις για να μην επέρχεται κούραση και χάνεται το ενδιαφέρον. Σε κάθε παύση συζητούμε γεγονότα και εντυπώσεις.
Τα γεγονότα των ημερών μέσα από Αγιογραφίες
1. Η Ανάσταση του Λαζάρου
2. Κυριακή των Βαΐων
3. Ο Μυστικός Δείπνος
4. Η Σταύρωση
5. Η Αποκαθήλωση
6. Η Ανάσταση
Παροτρύνουμε το παιδί να παρατηρήσει τις Αγιογραφίες από τον αριθμό 1 έως και 6. Να περιγράψει τί βλέπει και να προσπαθήσει να θυμηθεί και στην ταινία που παρακολούθησε τις παρόμοιες σκηνές.
ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Μαθαίνουμε τα έθιμα του Πάσχα ξεφυλλίζοντας το ηλεκτρονικό μας βιβλιαράκι κάνοντας κλικ εδώ
Ρωτούμε: Θέλεις να μάθεις τί συνηθίζεται να κάνουν οι άνθρωποι στα διάφορα μέρη της πατρίδας μας τη Μεγάλη Εβδομάδα;
Γυρίζουμε μία-μία τις σελίδες στο βιβλιαράκι μας, διαβάζουμε το κείμενο και βλέπουμε τις φωτογραφίες. Ζητούμε από το παιδί να ανακαλέσει στη μνήμη του το περασμένο Πάσχα και να μας πει τί θυμάται.
Για να διαβάσουμε αποσπάσματα από το βιβλίο της Μαρίνας Παλιάκη-Μπόκια από τις εκδόσεις Άθως κάνουμε κλικεδώ
Παρακάτω ακολουθούν χρήσιμες πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν στην κουβέντα μας με το παιδί για το τί συμβαίνει στην εκκλησία κάθε ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας.
Κυριακή των Βαΐων η εκκλησία είναι στολισμένη με βάγια και κλαδιά φοίνικα.
Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη ψάλλεται η ακολουθία του Νυμφίου.
Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα γίνεται το ευχέλαιο.
Μεγάλη Πέμπτη το πρωί στη θεία Λειτουργία ζούμε το Μυστικό Δείπνο.
Μεγάλη Πέμπτη το απόγευμα τα δώδεκα ευαγγέλια περιγράφουν τα πάθη του Χριστού.
Μεγάλη Παρασκευή το πρωί γίνεται η Αποκαθήλωση.
Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ γίνεται η περιφορά του Επιταφίου.
Μεγάλο Σάββατο με τις λαμπάδες στο χέρι ζούμε την Ανάσταση.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:
Να συζητήσουμε με τα παιδιά για ποιο λόγο ο Χριστός έκανε θαύματα
Να συζητήσουμε με τα παιδιά αν μπορούμε οι άνθρωποι να κάνουμε θαύματα
Να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τους μαθητές του Χριστού
Να βρούμε αγιογραφίες που να αναπαριστούν θαύματα του Χριστού, να τις δούμε με τα παιδιά και να τις σχολιάσουμε.
Να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε κι εμείς μια αγιογραφία με θέμα κάποιο θαύμα του Χριστού.
Να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας εξιστορήσουν με απλά λόγια τα θαύματα του Χριστού
Να επιλέξουμε το θαύμα που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και να το συζητήσουμε
Να δούμε σχετικά κινούμενα σχέδια με τα θαύματα του Χριστού
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:
Να συζητήσουμε τα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο
Να συζητήσουμε για τη στάση των μαθητών του Χριστού
Να ζωγραφίσουμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση
Να δούμε ανάλογα κινούμενα σχέδια με θέμα την Ανάσταση του Χριστού
Να δούμε σχετικές αγιογραφίες
Να μιλήσουμε στα παιδιά για τη Θεία Κοινωνία και το πως συνδέεται με το Μυστικό Δείπνο
Να φτιάξουμε μια κατασκευή σχετική με την Ανάσταση του Χριστού
Να περιγράψει το κάθε παιδί πως περνάει το βράδυ της Ανάστασης
ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:
Να σκεφτούμε και άλλους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να βάψουμε και να στολίσουμε τα αβγά μας εκτός από τον παραδοσιακό.
Να περιγράψομε τη συμπεριφορά της Φτούσου. Να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά της. Μας αρέσει ναι ή όχι και γιατί.
Να καταγράψουμε τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει κάποιος όταν του φέρονται υποτιμητικά.
Να προτείνουμε στη Φτούσου τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιώσει τη συμπεριφορά της.
Να βρούμε τι σημαίνει η παροιμία: «όποιος κοιτά συχνά ψηλά, γκρεμοτσακίζεται».
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή