ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ζώα ύπο εξαφάνιση – Το παράπονο των ζώων
Η φύση απειλείται και όλο και περισσότερα ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν καθημερινά, τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως κάθε είδος που χάνεται, δημιουργεί προβλήματα και στο υπόλοιπο οικοσύστημα. Οι άνθρωποι οφείλουν να προστατεύουν και να σέβονται τη φύση και φυσικά να ακούν το «παράπονο» των ζώων.
Επιμέρους στόχοι που εξυπηρετούνται
- Να ενισχύσουν την κριτική ικανότητα και δημιουργικότητά τους.
- Να καλλιεργήσουν ικανότητα λήψης αποφάσεων.
- Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας.
- Να διατυπώνουν συμπεράσματα και να ενθαρρύνονται στη διεξαγωγή διαλόγου στηρίζοντας τις απόψεις τους με επιχειρήματα.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του νου (κατασκευές, δημιουργίες)
- Να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στη χρήση των ψηφιακών μέσων.
1ο εργαστήριο
- Θεατρκό παιχνίδι για την ενδυνάμωση της ομάδας
- Εκπαιδευτικο βίντεο που δόθηκε ως αφόρμηση λόγω της παγκόσμιας ημέρας προστασίας των ζώων στις 4/10
- Παρούσιαση – εισαγώγη στο θέμα μέσα απο πίνακες αναφορας σχετικά με τα ζωα που απειλούνται
- φύλλα εργασίας
- Κατασκευή (Αγαπώ τα ζώα)
2ο Εργαστήριο – Τα ζώα στο χάρτη
- Γνωρίζουν τις 5 ηπείρους και τις εντοπίζουν στο χάρτη
- Πάνω στον παγκόσμιο γεωφυσικό τοποθετούν τα ζώα ύπο εξαφάνιση και έτσι αντιάμβανονται σε ποιες ηπείρους ζουν
- Εκπαιδευτικό βίντεο με ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν στην Ελλάδα
3ο Εργαστήριο – Τα ζώα στο περιβάλλον τους
- Τα παιδιά θα γνωρίσουν ποια ζώα ύπο εξαφάνιση ζουν στο δάσος, στη θάλασσα στο βουνό . στη λίμνη
- Σε ένα πανό τοποθετούν τα ζώα στο περιβάλλον που ζουν , μαθαίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός.Τι τρώνε, από τι κινδυνεύουν. Μιλάμε επιλεκτικά για την αρκούδα και το λύκο
- Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο
- Κατασκευή Ζώα της Ελλάδας ύπο εξαφάνιση
4ο Εργαστήριο – Μπαίνουμε στη θέση των ζώων
- Θεατρικό παιχνίδι
- Μεταμορφωνόμαστε σε χελώνες καρέττα- καρέττα, αρκούδες, λύκοι και στο τέλος άνθρωποι
- Καλούμε» τα ζώα να μας μιλήσουν για την κατάσταση και για τις δικές τους εμπειρίες.
- Παρουσιάζουμε τα ζωάκια – κούκλες.
- Στο τέλος αναπτύσσουμε συζήτηση για την καλύτερη κατανόηση.
- Φύλλα εργασίας
5ο εργαστήριο Φώκια Μονάχους – Μονάχους
- Συζήτηση για τη φώκια Μονάχους- Μονάχους
- Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο
- Κατασκευή
6ο Εργαστήριο Χελώνα καρέττα – καρέττα, δελφίνι
- Συζήτηση για τη χελώνα καρέττα- καρέττα
- Εκπαιδευτικό βίντεο
- Ζωγραφική
- Με πλαστελίνη φτιάχνουμε τη χελώνα
- κατασκεύη
- Συζήτηση για το δελφίνι
- εκπσιδευτικό βίνεο
- κατασκευή
7ο Εργαστήριο – Αξιολόγηση του προγράμματος
Κατανόηση της αναγκαιότητας όλων των ζώων/ οργανισμών για την ύπαρξη της ισορροπίας στον πλανήτη και της ομαλής εξέλιξης της ζωής του ανθρώπου.
Ρωτάμε τα παιδιά τι τους άρεσε περισσότερο, τι έμαθαν που δεν ήξεραν και αν από εδώ και πέρα θα
προσέχουν περισσότερο τα ζώα και γενικότερα τη φύση.
































