Με κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις , προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού .
Ο μαγικός κόσμος των χρωμάτων
Βασικά χρώματα
Ξεκινήσαμε , λέγοντας στα παιδιά ότι τα βασικά χρώματα είναι τρία : το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε. Εξηγήσαμε ότι βασικό χρώμα είναι το χρώμα που δεν δημιουργείται από συνδυασμό άλλων χρωμάτων αλλά υπάρχει από μόνο του.
Εντοπισμός εικόνων και ομαδοποίηση τους με βάση το χρώμα.
Ας ψηφίσουμε το αγαπημένο μας βασικό χρώμα και ας γεμίσουμε το μπαλόνι μας με βάση αυτή την επιλογή μας.
Τα συμπληρωματικά χρώματα:
Τα δευτερογενή ή δευτερεύοντα χρώματα
Από την ανάμειξη των βασικών χρωμάτων ανά δύο προκύπτουν τα συμπληρωματικά τους: το πράσινο, το μοβ και το πορτοκαλί. Ας το δούμε και στην πράξη. Αρχικά ομαδικά πειραματιζόμενα τα ίδια τα παιδιά αλλά και σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Χωριζόμαστε σε ομάδες. Ζωγραφίζουμε δένδρα με αυτά τα χρώματα.
Παραμύθι ” Τα μαγικά χρώματα΄΄
Τα τριτογενή χρώματα: οι υπόλοιπες αποχρώσεις που δημιουργούνται από την μίξη των βασικών με τα δευτερογενή χρώματα.
Το μαύρο και το άσπρο.
Ανάγνωση:” Το παραμύθι με τα χρώματα”.
Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς χρώμα;
Ασπρόμαυρες ζωγραφιές!!
Και….. χρώματα χωρίς ουράνιο τόξο δεν γίνεται!!
Πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο
Ξεκινάμε φυσικά με την πρώτη μας ζωγραφιά !! Μουσικό –κινητικά παιχνίδια γνωριμίας και εξοικείωσης τόσο μέσα στην τάξη όσο και στην αυλή. Παιχνίδι στις γωνιές και με το εκπαιδευτικό μας υλικό (παζλ, τουβλάκια κ.α.)
Φτιάχνουμε ομαδική αφίσα με τους μαθητές της τάξης μας. Η πρώτη ομαδική μας ζωγραφιά. Συζητάμε για το πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη και η τήρηση συγκεκριμένων κανόνων για την ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου μας . Δημιουργία του συμβολαίου της τάξης μας . Μαθαίνουμε τους κανόνες για την ώρα του φαγητού και της σωστής χρήσης της τουαλέτας. Ανάγνωση παραμυθιού ”Και γιατί να πάω σχολείο;” Μιλάμε για τους σωστούς τρόπους συμπεριφοράς, περιγράφουμε , συζητάμε και χρωματίζουμε σχετικές εικόνες .
Τονίζουμε το πόσο σημαντικό είναι να μιλάμε στους άλλους με ευγένεια. Βρίσκουμε ευγενικές λέξεις και φράσεις και τις λέμε στην νεράιδα της ευγένειας…. Οργανώνουμε το χώρο μας και μαθαίνουμε σιγά σιγά τις ρουτίνες μας
- Διαλέγουμε συρτάρι και ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εικόνα για να το στολίσουμε.
Επιλέγουμε τα πρώτα βιβλία που θα βάλουμε στη βιβλιοθήκη μας Φτιάχνουμε τις ομάδες με τους βοηθούς της τάξης αναφέροντας τα καθήκοντα που έχουν καθημερινά. Χρωματίζουμε και φτιάχνουμε με πλαστελίνη το αρχικό μας γράμμα.
Αγιασμός
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει την Τετάρτη 11/9/2024 και ώρα 9:00 π.μ. στο προαύλιο του σχολείου μας .Μετά το τέλος του Αγιασμού θα αποχωρήσετε, καθώς την πρώτη ημέρα δεν γίνεται μάθημα.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας και ώρα 18:00 μ.μ. θα πραγματοποιήσουμε συνάντηση για να σας ενημερώσουμε για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου μας.
Εργαστήρια δεξιοτήτων : Κολυμπώ με ασφάλεια
Ζω καλύτερα -Ευ ζην
Κολυμπώ με ασφάλεια.
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι να διδαχθεί η ενότητα των κανόνων ασφάλειας στη πισίνα, στη θάλασσα και στα θαλάσσια σπορ και να υιοθετηθούν από τα παιδιά οι σωστοί τρόποι συμπεριφοράς .
Γνωρίζω τους κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα .
Ζωγραφίζω κάποιους από αυτούς τους κανόνες.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι με τον ‘’ Χταπόδιο Σέιφ’’ και τον ζωγραφίσαμε.
Μιλήσαμε για τους κανόνες ασφαλείας στην πισίνα.
Συζητήσαμε για τη λάθος και τη σωστή συμπεριφορά των παιδιών σε αυτή την εικόνα και τη ζωγραφίσαμε.
Επισκεφθήκαμε το Δημοτικό κολυμβητήριο της πόλης μας όπου ο κύριος Βασίλειος Κωσταρίδης , εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής και προπονητής κολύμβησης , μας ξενάγησε στους χώρους του κολυμβητηρίου, μας μίλησε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε στην πισίνα ώστε να είμαστε ασφαλείς, μας έδειξε τα διαφορετικά είδη κολύμβησης, τα βοηθήματα εκμάθησης κολυμπιού (ειδικά βατραχοπέδιλα, σανίδα, κ.α) , κάναμε γυμναστική και παίξαμε παιχνίδια.
Γνωρίσαμε κάποια από τα θαλάσσια σπορ και μιλήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε.
Κώδικας θαλάσσιας συμπεριφοράς.
Βρίσκουμε τους κινδύνους και τη λάθος συμπεριφορά σε αυτή την εικόνα.
Βρίσκουμε ποια οδηγία αντιστοιχεί στην εικόνα με τον αριθμό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα ”Κολυμπώ με ασφάλεια” επισκεφθήκαμε το κολυμβητήριο της πόλης μας όπου ο κύριος Βασίλειος Κωσταρίδης , εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και προπονητής κολύμβησης , μας ξενάγησε στους χώρους του κολυμβητηρίου, μας μίλησε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε στην πισίνα ώστε να είμαστε ασφαλείς, μας έδειξε τα διαφορετικά είδη κολύμβησης, τα βοηθήματα εκμάθησης κολυμπιού (ειδικά βατραχοπέδιλα, σανίδα, κ.α) , κάναμε γυμναστική και παίξαμε παιχνίδια. Τον ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο του , την καλή του διάθεση και για την ενδιαφέρουσα παρουσίασή του.
Προλάβαμε να παίξουμε και λίγο στο γήπεδο ποδοσφαίρου.
Επιστροφή στο σχολείο.
Πολιτιστικό πρόγραμμα : Με τα βιβλία για φτερά , πετάει ο νους πολύ ψηλά .
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : Με τα βιβλία για φτερά , πετάει ο νους πολύ ψηλά.
Οργάνωση και αξιοποίηση της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Μαθαίνω για το βιβλίο.
Δράσεις φιλαναγνωσίας.
Διαλέξαμε τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης , φωτοτυπήσαμε τα εξώφυλλα τους και τα παιδιά τα τοποθέτησαν στη θέση τους.
Έγινε η επιλογή των βιβλίων από τα παιδιά , τα έβαλαν στον φάκελο δανεισμού μαζί με τις οδηγίες για τους γονείς και το φύλλο εργασίας .Είμαστε έτοιμοι την Παρασκευή να τα πάρουμε σπίτι μας! Φτιάξαμε και έναν σελιδοδείκτη για να μη χάνουμε τη σελίδα μας!
Μιλήσαμε για τους κανόνες δανεισμού και τους σωστούς τρόπους χρήσης των βιβλίων.
Φτιάξαμε ‘’τον μικρό αναγνώστη ‘’ που μας θυμίζει κάθε φορά ποιο βιβλίο της βιβλιοθήκης έχει πάρει το κάθε παιδί.
Μιλήσαμε για το πως φτιάχνεται ένα βιβλίο .
Το περιεχόμενο των παραμυθιών.
Μάθαμε τα μέρη του βιβλίου.
Κανονίσαμε να επισκεφτούμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου και φτιάξαμε ευχαριστήρια κάρτα με ζωγραφιές των παιδιών για τις υπεύθυνες της βιβλιοθήκης.
Η μέρα της επίσκεψης έφτασε…. Οι υπεύθυνες της βιβλιοθήκης μας ενημέρωσαν και μας ξενάγησαν στο χώρο.
Στο τέλος της επίσκεψής μας διαβάσαμε ένα βιβλίο στο χώρο του αναγνωστηρίου της βιβλιοθήκης και κάναμε ζωγραφική σχετική με το συγκεκριμένο παραμύθι.
Με αφορμή το βιβλίο του Jose Jorge Letria ‘’Αν ήμουν βιβλίο’’ ,ζητήσαμε από τους μαθητές μας να συμπληρώσουν τη φράση «Αν ήμουν βιβλίο, θα ήθελα να…» και στη συνέχεια να ζωγραφίσουν τη σκέψη τους.
Τα παιδιά άρχισαν να διαβάζουν τα παραμύθια με τους γονείς τους και να μας φέρνουν τις δημιουργίες τους.
Το Β …του βιβλίου.
Ζητήσαμε από τον κύριο Βασίλη Κωσταρίδη , δάσκαλο φυσικής αγωγής , να μας παρουσιάσει την εικονογράφηση που έκανε στο βιβλίο της κυρίας Πέγκυ Μουζάκη ‘’ Η αρχιτεκτονική της προσωπικής ελευθερίας’’ καθώς και να μας δείξει τεχνικές στο πως δημιουργούμε απλά σκίτσα. Τον ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο του και για την πάντα καλή του διάθεση!
Παραμύθι :’’ Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί ‘’.
Στις 2 Απριλίου , ημέρα παιδικού βιβλίου, γνωρίσαμε τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και διαβάσαμε , παρακολουθήσαμε και ζωγραφίσαμε τα πασίγνωστα παραμύθια του.
Γνωρίσαμε τον Αίσωπο. Διαβάσαμε πολλούς από τους μύθους του, αναζητήσαμε τα ηθικά διδάγματα, κάναμε δραματοποιήσεις , ζωγραφίσαμε.
Δεν θα μπορούσαμε να μην διαβάσουμε και τις ιστορίες των αδερφών Γκριμ με τα πολύ αγαπημένα παραμύθια μικρών και μεγάλων.
Ζωγραφιές των παιδιών από τη δανειστική βιβλιοθήκη μας.
Ο ΜΑΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥ
Πάσχα
Τα θαύματα του Χριστού.
Οι δημιουργίες μας…
Ολοήμερο τμήμα
Εργαστήρια δεξιοτήτων : Σκάκι και φαντασία
Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Τίτλος : Σκάκι και φαντασία.
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους βασικούς κανόνες του πνευματικού αθλήματος του σκακιού, μέσα από παιγνιώδεις και εικαστικές δράσεις και γιατί όχι να αγαπήσουν το παιχνίδι (όχι απαραίτητα να μάθουν να παίζουν). Πλήθος ερευνών σε όλο τον κόσμο έχουν καταδείξει τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την εισαγωγή του σκακιού σε μαθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες αλλά και στη συμπεριφορά, στη μνήμη, στην αυτοσυγκέντρωση και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Εισαγωγή στο θέμα μέσα από το πολύ ωραίο βιβλίο που μας παρουσιάζει με παραμυθένιο τρόπο πως σε δύο πόλεις, που ήταν σε πόλεμο , τα παιδιά κατάφεραν να σταματήσουν τη μάχη και στη θέση της να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι . Ο τίτλος του παραμυθιού: “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι” (Γιουβαντσιούδη Κώστα & Μουσιάδου Ειρήνης)
Παρουσιάσαμε πως είναι το σκάκι και παρατηρήσαμε τη σκακιέρα. Είδαμε τα σχήματα της (τετράγωνα) , μετρήσαμε πόσα είναι σε κάθε γραμμή (8), σε κάθε στήλη(8) και πόσα είναι συνολικά (64).Για να δούμε τι θυμόμαστε…
Τα χρώματα των τετραγώνων είναι πάντα δύο , συνήθως μαύρο και άσπρο που δημιουργούν ένα συγκεκριμένο μοτίβο ( στο δικό μας ξύλινο σκάκι ήταν σκούρο και ανοιχτό καφέ). Ας ζωγραφίσουμε και εμείς μία σκακιέρα. Μπορούμε να ακολουθήσουμε το ίδιο μοτίβο;
Μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας μία σκακιέρα με μαύρο και άσπρο χρώμα.Ας γράψουμε και τα γράμματα των γραμμών και τους αριθμούς των στηλών. Γράφουμε από το 1-8 και τα πρώτα 8 γράμματα της αλφαβήτα. Ποια είναι;
Έτοιμη η σκακιέρα μας.
Τώρα που φτιάξαμε τη σκακιέρα μας ας μάθουμε ότι τα τετράγωνα έχουν ονόματα (εκμάθηση αριθμών –γραμμάτων).Η σκακιέρα μας είναι ένας πίνακας διπλής εισόδου. Ποιο τετράγωνο είναι το Β2; Ποιο το Α3; Ας βάλουμε τη καρδούλα.
Ας γνωρίσουμε και τα πιόνια και ας μάθουμε τα ονόματα τους .Ο πύργος , τα άλογα (ίπποι), ο αξιωματικός , η βασίλισσα , ο βασιλιάς και οι στρατιώτες.
Ας ξαναστήσουμε τα πιόνια στην αυτοσχέδια σκακιέρα μας μαθαίνοντας την αρχική τους θέση και έπειτα στο κανονικό μας σκάκι.
Παίξαμε διάφορα παιχνίδι: Όλα τα κομμάτια είναι έξω από την σκακιέρα. Φτιάχνουμε δύο ομάδες παιδιών. Κερδίζει όποιος τα στήσει πρώτα και σωστά. Έπειτα αλλάζουν χρώμα και ξαναπαίζουν.
Ποιο παιδί θα βρει γρήγορα τη βασίλισσα , ποιο παιδί τον πύργο;
Μαθαίνουμε χωρικές έννοιες ( μπροστά από , πίσω από, ανάμεσα σε , διαγώνια ). Δίνουμε εντολές στην ομάδα, π.χ. στήστε μόνο τους Ίππους, ο/η γρηγορότερος/η κερδίζει, μετακινήστε δύο τετράγωνα το Στρατιώτη μπροστά από το Βασιλιά κλπ.
Πόσα πιόνια χρησιμοποιεί ο κάθε παίχτης; Ας γράψουμε τους αριθμούς.
Από ποιο γράμμα ξεκινάει το κάθε πιόνι;
Μάθαμε τις κινήσεις των πιονιών.Τις γράψαμε στο πίνακα , τις κάναμε με το σώμα μας και φυσικά κινήσαμε τα πιόνια στη σκακιέρα μας.
Φορέσαμε τα καπέλα μας με τις φιγούρες των πιονιών και παίξαμε παιχνίδια.
Βρες και κύκλωσε μόνο το πιόνι που έχει το καπέλο σου.