Ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα:
Φροντίζω το περιβάλλον: Το παράπονο των ζώων
Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα , τα παιδιά γνώρισαν τα ζώα που απειλούνται προς εξαφάνιση και την ιδιαίτερη σημασία τους για την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας. Ενημερώθηκαν για τα ζώα που κινδυνεύουν να αφανιστούν στην πατρίδα μας και σε όλη τη γη καθώς και για τις αιτίες εξαφάνισης, έμαθαν τρόπους για την προστασία των ζώων και ευαισθητοποιήθηκαν.
Διάρκεια : Οκτώβριος – Νοέμβριος
Εργαστήριο 1
Εισαγωγή του θέματος:
Τίτλος : Ας γνωρίσουμε τα ζώα (που ζουν, οπό τι κινδυνεύουν και τα δικαιώματα τους)
Δείχνουμε φωτογραφίες ζώων . Για κάθε ζώο ρωτάμε αν το ξέρουν και ζητάμε να μας πουν πληροφορίες για αυτό (αν ξέρουν που ζουν .τι τρώνε κ.α.) .
Στη συνέχεια τους ενημερώνουμε ότι τα νέα για όλους αυτούς τους φίλους μας, τα ζώα, δεν είναι καλά γιατί κινδυνεύουν να εξαφανιστούν .Που ζουν όμως αυτά τα ζώα; Άλλα ζουν στην Ελλάδα άλλα όχι.
Ας ζωγραφίσουμε λοιπόν μόνο τα ζωάκια που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Θυμάστε ποια είναι;
Ποιοι πιστεύετε είναι οι λόγοι που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ; Λένε τις ιδέες τους και τα βοηθάμε και εμείς με κατάλληλες ερωτήσεις καθοδήγησης να βρουν τους λόγους για τον κίνδυνο εξαφάνισης των ζώων. Ιδεόγραμμα
Τα ζώα όπως και οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα. Συζήτηση για τα 13 άρθρα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων.
Ζωγράφισε ένα η περισσότερα από τα δικαιώματα των ζώων.
Εμείς όμως τα αγαπάμε τα ζώα και δεν θα τα αφήσουμε να εξαφανιστούν. θα μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε και θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας για να συνεχίσουν να υπάρχουν όπως και εμείς……
2ο Εργαστήριο
Τίτλος : Τα ζώα στο περιβάλλον τους
Ας φτιάξουμε όλοι μαζί το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν τα ζωάκια μας .
Ας χρωματίσουμε το δάσος και ας βάλουμε και μέσα τα ζώα., Τι λέτε μπορούν να ζήσουν σε αυτό το περιβάλλον; Φυσικά και μπορούν!
Όλα λοιπόν ήταν καλά μέχρι που οι άνθρωποι άρχισαν να φτιάχνουν πολλούς δρόμους , εργοστάσια, σπίτια , πολυκατοικίες, αυτοκίνητα….. Έριχναν σκουπίδια στο δάσος και στις πόλεις, έβαζαν φωτιά , παντού υπήρχε καυσαέριο. Σιγά-σιγά τα ζωάκια δεν μπορούν να ζήσουν σε αυτό το περιβάλλον.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα θαλάσσια ζώα .Εμείς οι άνθρωποι ρίχνουμε σκουπίδια στη θάλασσα , τα καραβιά και τα εργοστάσια ρίχνουν πετρέλαιο κα απόβλητα.
Ας φτιάξουμε λοιπόν μία καθαρή θάλασσα με τα θαλάσσια ζωάκια να ζουν ευτυχισμένα . Θυμάσαι ποια κινδυνεύουν; Ζωγράφισε τα.
Φύλλο αξιολόγησης . Τώρα που είδαμε τα ζώα στο περιβάλλον τους ζωγράφισε κάποιους από τους λόγους που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν .
Ας γίνουμε εμείς ζωάκια και ας μπούμε στη θέση τους. Ας μιμηθούμε με κινήσεις τα ζώα στο περιβάλλον τους και ας δραματοποιήσουμε τους κινδύνους που τα απειλούν.
3ο Εργαστήριο
Τίτλος : Ευαισθητοποίηση
Συζητάμε με τα παιδιά για τις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος στα ζώα και γενικότερα στη φύση (αέρα , θάλασσα ,στεριά).
Σχετικές αναγνώσεις ευαισθητοποίησης.
Βάζουμε στα παιδιά ήχους από διάφορα ζώα. Τα παιδιά καλούνται να τα αναγνωρίσουν. Ποια από αυτά κινδυνεύουν να εξαφανιστούν; Αν καταλαβαίναμε τη φωνή τους ποιο θα ήταν το παράπονο τους;
Μαθαίνουμε για τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) που βοηθούν τα ζώα.
4ο Εργαστήριο
Ζώα υπό εξαφάνιση και τέχνες.
Ας δημιουργήσουμε……
Είδαμε τα ζωάκια μας και μέσα από έργα τέχνης , φτιάξαμε μάσκες και παίξαμε θεατρικά παιχνίδια, ακούσαμε ,τραγουδήσαμε και χορέψαμε τραγούδια σχετικά με αυτά και κάναμε τις δικές μας εικαστικές δημιουργίες με διαφορετικά υλικά και τεχνικές(τέμπερες, λαδοπαστέλ , χρωματικά μοτίβα, τεχνική του πουαντιγισμού)….
5ο Εργαστήριο
Ζώα και λογοτεχνία.
6ο Εργαστήριο : Αξιολόγηση- αναστοχασμός
Παιχνίδι αξιολόγησης: αναγνωρίζουμε ποια ζώα είναι υπό εξαφάνιση
Έχουμε ετοιμάσει κάρτες που στη μία τους πλευρά εμφανίζονται ζώα υπό εξαφάνιση και άλλα που δεν κινδυνεύουν. Γυρνάμε τις κάρτες ανάποδα.Οι μαθητές/τριες, σε ομάδες, καλούνται να βρουν τα ζώα υπό εξαφάνιση. Κάθε φορά που σηκώνουν μια κάρτα κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια συζητάμε αν είναι ζώο που κινδυνεύει και από τι. Η ομάδα που θα μαζέψει τις περισσότερες κάρτες είναι η νικήτρια.
Καταγραφή απόψεων . Τελικά ποιο είναι το παράπονο των ζώων ;
Ομαδική αφίσα με λύσεις και ζωγραφιές των παιδιών.