Ενδιαφέρομαι και ενεργώ -Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη :

Νηπίων παιδεία -το πρώτο βήμα στη δημοκρατία.

1ο Εργαστήριο

Ας γνωριστούμε παίζοντας.

1.Παιχνίδια ενεργοποίησης – δέσιμο ομάδας. Ενδεικτικά αναφέρουμε :

-Με συνοδεία μουσικής περπατούν στο χώρο δημιουργώντας ζευγαράκια, ακουμπώντας τα χέρια τους  ή άλλα  μέρη του σώματος , λένε το όνομά τους  ή το όνομα του ζευγαριού τους, χωρίζονται και δημιουργούν άλλες ομαδούλες ,συστήνονται , σφίγγουν το δεξί χέρι του άλλου κ.α.

-Περπατούν στο χώρο ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες. Π.χ.  περπατήστε σαν νάνοι  ή σαν τους γίγαντες, σαν χελώνες ,πηδήξτε όπως τα καγκουρό , περπατήστε σαν να σας τραβάει κάποιος ή σαν να κουβαλάτε βαριά σακιά κ.α

20211004 113001

Ένα μπουκέτο λουλούδια

Χρωματίζουμε και κόβουμε ένα λουλούδι, διαλέγουμε μία εικόνα με  το αγαπημένο μας παιχνίδι και την  κολλάμε την αντίστοιχη εικόνα στο λουλούδι μας.

20211006 112754 1

Ενώνουμε όλα τα λουλούδια μαζί και φτιάχνουμε ένα ωραίο μπουκέτο

20211013 084714 Αντιγραφή 1

 

2ο εργαστήριο

Όλοι έχουμε θέση στην τάξη του Νηπιαγωγείου

1.Επισκέπτης

Μια κούκλα (κούκλα με προσωπικότητα/persοna doll), ως μια ξεχωριστή φίλη  μας επισκέπτεται γιατί χρειάζεται τη βοήθεια των παιδιών. Αφηγείται η νέα μας φίλη η Δώρα  την ιστορία της και ζητάει από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις. ( Η οικογένειά της μετακόμισε πρόσφατα στην πόλη και δεν έχει κανένα φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι). – συζητάμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και το πώς αισθάνεται, τι θα κάναμε εμείς αν είμαστε στη θέση της, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά, τους ζητούμε να προτείνουν λύσεις

– Παιχνίδι ρόλων. Δραματοποιούν τις προτάσεις τους .

1 Αντιγραφή

2

  1. Ο Μυτόγκας

Διαβάζουμε το παραμύθι του Μιχάλη που επειδή είχε μεγάλη  μύτη τα παιδιά τον κορόιδευαν και τον φώναζαν ΜΥΤΟΓΚΑ

.jpg

 

54ΡΕ

 

3.Καθημερινές καταστάσεις και τρόποι επίλυσης.

Παρουσιάσαμε εικόνες με καθημερινές καταστάσεις και τα παιδιά προτείνουν ή επιλέγουν τρόπους επίλυσής τους.

.jpg

 

3ο Εργαστήριο

Εσύ και εγώ μαζί.

Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια

Θίγονται θέματα όπως: Τo ζήτημα της ταυτότητας και του

αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής,

της απόρριψης, της διαφορετικότητας.

-Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου. Καλούνται στις ομάδες τους να δώσουν τη δική τους συνέχεια.

dfhfildghjiflkdssdjfhffjdsk

Η δική μας ορχήστρα!

.jpg

«Θερμόμετρο συναισθημάτων»:

Τα παιδιά κατεβάζουν για λίγο τις μάσκες και καταγράφουν ή αναπαριστούν με παγωμένες εικόνες τα πιθανά συναισθήματα που βιώνει η Σοφία η αγελαδίτσα.

.jpg

.jpg

 

.jpg

 

Εσύ και εγώ μαζί  Δημιουργούν ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλούν χαρτάκια με το αρχικό γράμμα κάθε συμμαθητή τους. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος .

.jpg

 

4ο Εργαστήριο

  • Οµαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»

 -Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος µε την εφηµερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, µε στόχο να µην κοιτάς κανέναν και να µη σε βλέπει και κανείς». Με συνοδεία µουσικής τα παιδιά κινούνται στην τάξη. Στο σταµάτηµα του ήχου, τα παιδιά  καλούνται« κατασκοπικά» να παρατηρούν τους συμμαθητές τους και να εντοπίζουν οµοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

– Συζήτηση µε βάση τις παρατηρήσεις τους.

 

.jpg

 

«Ο εαυτός µου» – κατασκευή ο εαυτός µου» µε τις εφηµερίδες,

.jpg

Ζωγραφίζουν σε ένα χαρτόνι εικόνες που να αντιπροσωπεύουν αγαπηµένα τους πράγματα.  Προσπαθούν να βρουν όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες µε τους συµµαθητές  τους

Δηµιουργία κολλάζ µε τις εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών

1

5ο Εργαστήριο

Ο εαυτός μου

Παρακολουθήσαμε  στον υπολογιστή την ιστορία: «Η εχθρόπιτα»  και στη συνέχεια  είδαμε

τις εικόνες από το αντίστοιχο αγγλικό παραμύθι.

Συζήτηση, προφορική επεξεργασία του παραμυθιού.

2

 Θεατρικό παιχνίδι. Σε τυχαία ζευγάρια επιλέγουν μια κάρτα με μία κατάσταση διένεξης.

4

  Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης. Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους   φίλους τους, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.

6

Η πίτα της φιλίας

Σε μικρές ομάδες αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας και η πίτα της έχθρας.

9

.jpg

6ο Εργαστήριο

Η ταυτότητά μου

Αφήγηση του παραμυθιού:

Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας

 -Συζήτηση , προβληματισμός.

unnamed file 1

 Eικαστική δράση  :

Ζωγραφίζουν τον ΕΛΜΕΡ.

.jpg

Όλοι είμαστε διαφορετικοί:

-Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές-φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετική ενδυμασία, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος). Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο ή την ηλικία και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.

.jpg

Ταυτότητες:

– Σε ζευγάρια αναζητούν στο διαδίκτυο με την επίβλεψη της/του νηπιαγωγού σε επιλεγμένους ιστότοπους πληροφορίες για τα στοιχεία που αναγράφονται στην ταυτότητα

-δημιουργούν τις δικές τους ταυτότητες σε καρτελάκια που πλαστικοποιούνται .

.jpg

Oμαδικό παιχνίδι :

«Πες μου κάτι για σένα »

Κάθονται σε κύκλο και ο βοηθός της η μέρας αρχίζει το παιχνίδι με τη φράση «θέλω να μάθω για σένα: ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι απευθυνόμενος/η στο παιδί που κάθεται δεξιά του. Παίρνουν το λόγο όλα τα παιδιά και το παιχνίδι συνεχίζεται  ρίχνοντας το ζάρι με παρόμοιες ερωτήσεις ( αγαπημένο φαγητό, χρώμα κ.ά).jpg

7ο Εργαστήριο

Όλοι ίσοι -όλοι διαφορετικοί

-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη :

Koυκλοθέατρο  «Το Ζαμπντερφίλιο»

Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο.

-Συζήτηση και επεξεργασία

-Τι θα συνέβαινε αν ένα … Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας .Kουκλοθέατρο.

– Στη συνέχεια παίζουν τα παιδιά κουκλοθέατρο .Παρουσιάζουν την ιστορία του Ζαμπντερφίλιο.

 

.jpg

.jpg

Η οικογένειά μου

-Παρουσιάζουν την οικογένειά τους. Σε συνεργασία με την οικογένεια, επιλέγονται από κάθε παιδί ενδεικτικές φωτογραφίες της οικογένειάς τους για τις ανάγκες της παρουσίασης.

.jpg

Εικαστικές δημιουργίες για την οικογένειά τους.

.jpg

.jpg